Streaming en media player functies van Sony

Started by go6, June 16, 2021, 15:21:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

go6

Ik heb deze week een Sony UBP-X800M2 gekocht voor het kunnen afspelen van blurays en dvd's maar nu zie ik dat die ook streaming en media player (vanaf bijvoorbeeld een USB stick maar ik geloof ook via LAN) functionaliteit biedt.

Stelt die streaming- en mediaplayerfunctionaliteit nog wat voor of loop je al gauw tegen allerlei beperkingen (bijvoorbeeld missende codecs) aan?

Ik heb ook een Raspi3 met Kodi maar die doet geen 4K en de Flirc IR ontvanger is ook kapot, zit me daarom af te vragen of ik maar meteen een nieuwe Raspi4 zal aanschaffen of die Flirc IR ontvanger te vervangen of dat het zin heeft om te kijken wat die Sony kan.

Weergave is trouwens via mijn eveneens nieuwe TW9400.

toetertje

Ik heb een oudere versie van die sony, en stream er van alles naar toe.
Zelf mis ik geen funcionaliteit t.o.v. Kodi. Wel vind ik de sony makkelijker in gebruik.

PascalP

@Denoontje heeft hier pas uitgebreid mee getest, hij had een Panasonic 424 en is overgegaan naar de X800M2 en als ik me goed herinner heeft hij de Panasonic ernaast laten staan voor Netflix gezien deze wel Atmos (DD+) doet en de Sony niet, zoiets althans ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

go6

 Bedankt allebei, klinkt alsof het wel de moeite waard is om die Sony eerst een goed uit te proberen dus dat ga ik eerst maar eens doen.