Ziggo stopt met Analoge radio

Started by CineSmurf, June 15, 2021, 20:44:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MaxxMark

Quote from: Automaat on June 23, 2021, 10:41:08
@MaxxMark: de Arcam AVR 850 heeft toch een DAB/DAB+ tuner aan boord?

Dat zou wel kunnen, maar die staat bij mij thuis en niet bij mn pa ;)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Cyreg

#51
Vanmiddag al wat geëxperimenteerd met de FZ11, na wat moeite toch wel al redelijk goede resultaten

Jammer genoeg is Radio 4 hier niet het beste in stereo (zal enorm afhangen van woonplek) maar Radio 1, 2 en 3 prima
Ook aantal andere zenders goed te ontvangen, maar weet nog niet welke dat zijn  ;)
De antenneversterker werkt eigenlijk wel OK (op m'n FM7 zit 'n signaalsterkte meter, ook met centerfrequentie ;D)

Maar zal nog wel wat moeite kosten om 'n goede vaste locatie te vinden (FZ11 heeft wel mooi kleine footprint)
Staat nu in de vensterbank met verlengde antennekabel van 3m en 'n stekkerblokje ergens los liggend, maar...

Ik ga de FZ11 behouden en zal tzt nog betere locatie met nette bedrading moeten regelen
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Mokumer45

Bedankt voor het verslag. Ga hem wrs ook maar binnenkort aanschaffen, dan heb ik hem iig vast binnen voordat Ziggo de kabel-FM opheft .
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Cyreg

Quote from: Cyreg on June 24, 2021, 15:31:27
Vanmiddag al wat geëxperimenteerd met de FZ11, na wat moeite toch wel al redelijk goede resultaten ...

Even voor de duidelijkheid: "redelijk goede resultaten" gaat over de FM ontvangst
IMO is hier de 'air' geluidskwaliteit nog beter dan met de kabel  ;D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Mokumer45

Dank voor de verduidelijking, maar ik had dit eigenlijk al begrepen.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Rowdy

Quote from: Cyreg on June 24, 2021, 15:31:27
Vanmiddag al wat geëxperimenteerd met de FZ11, na wat moeite toch wel al redelijk goede resultaten

Jammer genoeg is Radio 4 hier niet het beste in stereo (zal enorm afhangen van woonplek) maar Radio 1, 2 en 3 prima
Ook aantal andere zenders goed te ontvangen, maar weet nog niet welke dat zijn  ;)
De antenneversterker werkt eigenlijk wel OK (op m'n FM7 zit 'n signaalsterkte meter, ook met centerfrequentie ;D )

Maar zal nog wel wat moeite kosten om 'n goede vaste locatie te vinden (FZ11 heeft wel mooi kleine footprint)
Staat nu in de vensterbank met verlengde antennekabel van 3m en 'n stekkerblokje ergens los liggend, maar...

Ik ga de FZ11 behouden en zal tzt nog betere locatie met nette bedrading moeten regelen
Heb je de antenne op verschillende plaatsen neergezet om te experimenteren voor de sterkste ontvangst?

Cyreg

#56
ja, maar wel beperkt 3m rondom de locatie vd Cyrus FM7 tuner (wil/kan ik niet verplaatsen)
(kan ook nog prima van 0-25 dB het signaal versterken)
staat nu nog in de vensterbank met strak gespannen kabels  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Cyreg

Quote from: Mokumer45 on June 24, 2021, 19:15:48
Dank voor de verduidelijking, maar ik had dit eigenlijk al begrepen.

maar.. ik ben na 'n paar uur luisteren toch wel blij verrast dat het echt beter klinkt met de antenne (voordeeltje, haha)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Fox

Bij ons is er nog niet aangegeven dat de analoge radio stopt, maar heb alvast de gratis Ziggo antenne besteld.
Altijd handig voor ergens in huis.

Ik heb nu nog een av-processor met tuner, maar die ontbreekt op de volgende generaties en ik ga ook over op een ander merk.
Echter ik heb op de vliering nog een mooie losse FM tuner van Denon staat uit de vorige eeuw, dus ik ga RETRO  ;)

CineSmurf

Ik zat trouwens nog wat te experimenteren, maar het lijkt er op dat de radio zenders op de Next-box een stuk beter zijn. Dat zit ergens tussen analoog en internetradio in.
Kennelijk is dat dus een ander signaal dan het radio signaal op de gewone decoders.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Cyreg

Next-box heeft dan waarschijnlijk 'n betere DAC voor audio, dan dat Ziggo Radio only bakje aanbod van €50?
Denk dat het aangeboden TV/Radio signaal voor andere decoders (bijv Humax) hetzelfde als van Next-box
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

pameijer

Weet iemand of er een lijstje is wanneer waar het FM signaal wordt stopgezet? Ben wel benieuwd hoe lang ik hier in Groningen nog kan genieten van de radio.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

CineSmurf

Quote from: Cyreg on July 14, 2021, 10:16:43
Next-box heeft dan waarschijnlijk 'n betere DAC voor audio, dan dat Ziggo Radio only bakje aanbod van €50?
Denk dat het aangeboden TV/Radio signaal voor andere decoders (bijv Humax) hetzelfde als van Next-box
Die heb ik ook optisch geprobeerd, dat hielp niet de wereld.
Ik heb contact met ziggo gehad. De Next heeft een soort internetradio. Maar nog steeds wil niemand bij Ziggo fatsoenlijk antwoord geven, waarom het dbv-c radiosignaal zo slecht is.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Mokumer45

#63
Geen idee op welke data Ziggo de regio's afgaat sluiten voor de FM, gaat gefaseerd. Maar gisteren het definitieve bericht van Ziggo gehad, dat in de regio Amsterdam (mijn regio) per 5 nov. de FM via de kabel definitief stopt. Ik heb alvast een paar weken geleden na de eerste melding een FM antenne met een interne signaalversterker gekocht.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

TopGun2010

Al een hele tijd dab+ in woonkamer en keuken icm internetradio. Dik tevreden!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

ajbeefde

Hier is sinds 31/08 Ziggo ook uit de lucht, nu internet radio via de Denon (Heos)

Werkt perfect!
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Tubegear

Quote from: Mokumer45 on September 10, 2021, 15:00:05
Geen idee op welke data Ziggo de regio's afgaat sluiten voor de FM, gaat gefaseerd. Maar gisteren het definitieve bericht van Ziggo gehad, dat in de regio Amsterdam (mijn regio) per 5 nov. de FM via de kabel definitief stopt. Ik heb alvast een paar weken geleden na de eerste melding een FM antenne met een interne signaalversterker gekocht.

Helaas gaat FM er over een aantal jaar ook uit.

Rowdy

Rond 2030. NPO heeft tot die tijd toestemming om uit te zenden via FM.

Mokumer45

Ik weet al lang, dat de FM totaal gaat verdwijnen, wist nog alleen niet wanneer. In mijn woonkamer stream ik al heel lang alle radiozenders via een audio streamer naar mijn receiver. Maar in de rest van mijn woning staat apparatuur met FM ontvangers. Daarbij is 2030 nog wel een eindje weg en het is uiteraard de vraag, of ik dat jaartal zelf nog wel ga halen (zou dan 84 worden) in goede gezondheid van lijf en leden en vooral mentaal. Ik heb op het ogenblik totaal geen problemen, maar we zijn allemaal mensen van de dag en niemand kan in de toekomst kijken. Maar ben wel heel erg van plan om gezond en wel heel oud te worden. Bij mijn pensionering mijn pensioenfonds al gewaarschuuwd, dat ik van plan was een heel dure klant te worden. ;D
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

twani

Quote from: Mokumer45 on September 12, 2021, 16:19:24
Ik weet al lang, dat de FM totaal gaat verdwijnen, wist nog alleen niet wanneer. In mijn woonkamer stream ik al heel lang alle radiozenders via een audio streamer naar mijn receiver. Maar in de rest van mijn woning staat apparatuur met FM ontvangers. Daarbij is 2030 nog wel een eindje weg en het is uiteraard de vraag, of ik dat jaartal zelf nog wel ga halen (zou dan 84 worden) in goede gezondheid van lijf en leden en vooral mentaal. Ik heb op het ogenblik totaal geen problemen, maar we zijn allemaal mensen van de dag en niemand kan in de toekomst kijken. Maar ben wel heel erg van plan om gezond en wel heel oud te worden. Bij mijn pensionering mijn pensioenfonds al gewaarschuuwd, dat ik van plan was een heel dure klant te worden. ;D

Goed plan. Ik hou erg van dit soort planning :)

Fox

Dat is dus over 8 jaar.
Dit zal voor een aantal mensen helemaal in streamen en smartphones zijn weinig beteken, maar voor anderen is het lastiger. Ik heb ze even geteld, maar ik kom op 7 apparaten in en rond het huis (de schuur), de auto en nog wat draagbaar...
Die kunnen allemaal in de vuilnisbak. Slecht voor het milieu, maar goed voor de economie.

Quote from: Rowdy on September 12, 2021, 10:35:36
Rond 2030. NPO heeft tot die tijd toestemming om uit te zenden via FM.

blue-eyes

#71
Quote from: Fox on February 13, 2022, 11:30:47
Dat is dus over 8 jaar.
Dit zal voor een aantal mensen helemaal in streamen en smartphones zijn weinig beteken, maar voor anderen is het lastiger. Ik heb ze even geteld, maar ik kom op 7 apparaten in en rond het huis (de schuur), de auto en nog wat draagbaar...
Die kunnen allemaal in de vuilnisbak. Slecht voor het milieu, maar goed voor de economie.

Dat laatste. Dan is er nooit vooruitgang te maken. Zonder vooruitgang hadden we idd minder milieu issues gehad de afgelopen 200 jaar, maar ook minder vooruitgang...

Vooruitgang is goed, het milieu argument vind ik hier niet terecht tov de vooruitgang. Je argument is wel valide voor het recycle proces, de circulairiteit.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

FS249

Hier boven al weer lang FM op een dipool draadje. Klinkt top.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.