Wat is er met mijn set aan de hand?

Started by ProgRocker, June 14, 2021, 11:24:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Staaled

Hier is het een rommeltje.
Maar alles XLR dus zal me een worst zijn. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

ProgRocker

#51
Quote from: jazzy on June 15, 2021, 10:48:54
Verschil maakt in geluidskwaliteit? Geen idee. Maar het ziet er absoluut geweldig uit, super netjes!

Toen ik als IT consultant werkte stelden klanten bij een eerste bezoek vaak voor om me de serverruimte te laten zien. Na de zoveelste keer bedankte ik vriendelijk, tot ik me realiseerde dat de serverruimte eigenlijk heel veel zegt over de mate van volwassenheid van een organisatie. Slingeren er lege dozen, los gereedschap en is de bekabeling chaos? Dan goed opletten want de kans is groot dat een aantal mensen niet goed weten waar ze mee bezig zijn. Maar is de ruimte schoon, de bekabeling netjes geordend en alles voorzien van labels dan heb je te maken met een team dat professioneel is, verantwoordelijkheid kan dragen en goed mee te werken valt.

Weliswaar een zijstap in de conversatie maar ik vind die server ruimtes er altijd zo fascinerend uitzien, zeker als ze heel netjes zijn. Dan vraag ik me altijd af hoe je daar het overzicht in kunt bewaren, ze zijn soms immens!

DustinV

Quote from: ProgRocker on June 15, 2021, 11:09:34
Weliswaar een zijstap in de conversatie maar ik vind die server ruimtes er altijd zo fascinerend uitzien, zeker als ze heel netjes zijn. Dan vraag ik me altijd af hoe je daar het overzicht in kunt bewaren, ze zijn soms immens!
Goed kabel management.😊

fugazi_2009

Quote from: ProgRocker on June 15, 2021, 11:09:34
Weliswaar een zijstap in de conversatie maar ik vind die server ruimtes er altijd zo fascinerend uitzien, zeker als ze heel netjes zijn. Dan vraag ik me altijd af hoe je daar het overzicht in kunt bewaren, ze zijn soms immens!

Daar heb je op zich weer software voor om dat te managen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Kansloos hier dat mooi wegwerken. [emoji28] Gelukkig wel een hoop XLR kabels en heel goed afgeschermde stroomkabels

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

patsijb

jee ziet het er bij mij wel netjes uit..maar heb ook maar 2 apparaten en 2 speakers

fugazi_2009

Quote from: patsijb on June 15, 2021, 14:46:21
jee ziet het er bij mij wel netjes uit..maar heb ook maar 2 apparaten en 2 speakers

Dat helpt wel ja  ;D. Hier twee eindversterkers, voorversterker, power plant, bd speler, netwerkspeler, music library, hoofdtelefoonversterker en een tv ontvanger. Analoge voorversterker, dus er lopen vrolijk 7 interlink kabels tussen de BD speler en de voorversterker (stereo + surround) enz enz.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

ProgRocker

Het is bij mij ook een grote spaghetti. Zo eens in de zoveel tijd haal ik alles los, poets de apparaten, veeg het stof van het rek, en als ik dan alles weer netjes heb aangesloten en ik kijk twee minuten later weer: spaghetti. Hoe dan  ;D

PascalP

Quote from: ProgRocker on June 16, 2021, 08:56:15
Het is bij mij ook een grote spaghetti. Zo eens in de zoveel tijd haal ik alles los, poets de apparaten, veeg het stof van het rek, en als ik dan alles weer netjes heb aangesloten en ik kijk twee minuten later weer: spaghetti. Hoe dan  ;D

Heb soms ook het idee dat er 's nachts kabourtjes achter mijn rack kruipen om er een spaghetti bende van te maken....
Laatst nog het hele rack opnieuw gewired en dan begin je met de XLR, alles netjes wegbinden in bundeltjes bij elkaar, speaker kabels erbij ook nog best netjes en dan komen de stroomkabels nog eens en poef, het is een bende :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Kingpin

Grappig dan weer dat men best veel bedragen uitgeeft aan kabels en 'verschillen' hoort terwijl de meesten deze dure kabels verstrengelen met de voedingskabels.
Je zou gewoon eens moeten meten wat voor 'invloed' dat heeft ...  ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

toetertje

Dat is toch juist het nut van mooie afgeschermde kabels, dat je ze zo lekker kunt verstrengelen?  ::)

fugazi_2009

Het zou om te beginnen al mooi zijn als al die fabrikanten de stroom aansluiting aan dezelfde kant zouden maken. Vaak zie binnen een zelfde merk dat dat nog wel zo is. Maar als je een ratjetoe aan merken heb,  zoals ik heb,  dan zit de een links, de ander rechts. Dan wordt het netjes ordenen al een stuk lastiger

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

jazzy

En waarbij het bij een eenvoudige stereo-installatie nog enigszins te overzien is, heb je bij een HT ook nog voeding voor ontvangers en dergelijke. Bij mij in het kastje gaat het alleen al om voeding voor de tv, versterker, platenspeler, phono voorversterker, KPN-ontvanger, Wii, Xbox One, Raspberry Pi/DAC, Anti-mode en de subwoofer. Tot overmaat van ramp heb ik in dezelfde hoek van de kamer ook nog de KPN-router, een wireless access point en twee Raspberri Pi's waar PiHole op draait. En dan nog CAT5 netwerkkabels voor de receiver, Xbox One, AP en twee van de Raspberry Pi's. Daar komen dan de HDMI, interlink en luidsprekerkabels nog bij.

Toen ik met deze opstelling begon heb ik nog een poging gedaan om er wat van te maken maar inmiddels alweer opgegeven.  :(
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

katwax

Quote from: jazzy on June 16, 2021, 10:34:22
En waarbij het bij een eenvoudige stereo-installatie nog enigszins te overzien is, heb je bij een HT ook nog voeding voor ontvangers en dergelijke. Bij mij in het kastje gaat het alleen al om voeding voor de tv, versterker, platenspeler, phono voorversterker, KPN-ontvanger, Wii, Xbox One, Raspberry Pi/DAC, Anti-mode en de subwoofer. Tot overmaat van ramp heb ik in dezelfde hoek van de kamer ook nog de KPN-router, een wireless access point en twee Raspberri Pi's waar PiHole op draait. En dan nog CAT5 netwerkkabels voor de receiver, Xbox One, AP en twee van de Raspberry Pi's. Daar komen dan de HDMI, interlink en luidsprekerkabels nog bij.

Toen ik met deze opstelling begon heb ik nog een poging gedaan om er wat van te maken maar inmiddels alweer opgegeven.  :(
Yep dat is het probleem bij mij ook.
De hifi setup zijn 2 stroomkabels en 2 utp kabels (elke speaker 1).
Streamer is natuurlijk ook aanwezig -> 1 utp + 1 usb + 1 voeding
Maar dan komt inderdaad al de rest voor de HT setup erbij en kom je op heel wat kabels uit :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dura

#64
Op hifi.nl een voorstander van inspelen:



QuoteInspelen!
Voordat je ook maar enigszins kunt gaan denken aan serieus luisteren, moet een kakelverse kabel zeker worden ingespeeld. Vroeger dacht ik dat zoiets absolute onzin was, maar ik heb een paar keer goed mijn hoofd gestoten wat dat betreft. Uit eigen ervaring kan ik melden, dat kakelverse versterkers, luidsprekers én kabels slecht tot verschrikkelijk slecht kunnen klinken, tot aan ruw en vervormd aan toe. Dus: inspelen die hap! Twee weken lang is er audio doorheen gegaan, daarna  pas ben ik er serieus naar gaan luisteren.

https://hifi.nl/artikel/30111/Ricable-Primus-Signal-lezersreview-Timmo-Meyer.html

Zelf heb ik er niet zoveel mee, hoewel ik ooit eens een nieuwe Kimber 8TC ls kabel had die van geen bas naar geen hoog ging tot gebalanceerd in een paar dagen. Ik had toen het vermoeden dat dat kwam door de teflon coating van de TC, want ik had daarvoor andere Kimber ls kabels die volslagen identiek waren op de isolatie na, en die hadden dat niet. Maar mijn huidige Atlas Hyper 3.0 veranderde in mijn oren ook niet noemenswaardig en die heeft ook teflon. Dat geldt ook voor andere componenten, sommige luidsprekers en versterkers veranderden opvallend voor mijn ervaring de eerste dagen, anderen totaal niet. Inbeelding als totale verklaring voor alle ervaringen is me te makkelijk, soms waren de verschillen echt groot; mijn C390DD was werkelijk onluisterbaar schel de eerste 3 dagen, terwijl ie nu zijdezacht klinkt in mijn oren.

Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

fugazi_2009

Ik koop gewoon de meeste componenten tweedehands, dan hoef ik mij hier ook geen zorgen meer over te maken.  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

jahtari

Quote from: Dura on June 16, 2021, 11:48:55
dat kakelverse versterkers, luidsprekers én kabels slecht tot verschrikkelijk slecht kunnen klinken, tot aan ruw en vervormd aan toe. Dus: inspelen die hap!

---

Inbeelding als totale verklaring voor alle ervaringen is me te makkelijk, soms waren de verschillen echt groot; mijn C390DD was werkelijk onluisterbaar schel de eerste 3 dagen, terwijl ie nu zijdezacht klinkt in mijn oren.
Als het verschil zo groot zou zijn van onluisterbaar schel naar zijdezacht - ik geloof dat gewoon niet.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

RalphH

Verkoopt ook zo lastig.
Meneer/mevrouw, vast een disclaimer: omdat de demo opstelling nieuw uit doos komt, klinkt ie echt dra-ma-tisch, maar na 3 maanden thuis in uw woonkamertje terrorhouse draaien, klinkt het als een klok.
;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

fugazi_2009

Quote from: jahtari on June 16, 2021, 11:57:25
Als het verschil zo groot zou zijn van onluisterbaar schel naar zijdezacht - ik geloof dat gewoon niet.

Ach als je zo'n artikel schrijft dan moet het wel wat lijken natuurlijk  ;D

Maar dat zit in dezelfde categorie als dat ik ook altijd zeg dat ik vind dat mijn set het eerste kwartier als die aanstaat ook niet om aan te horen is. Is natuurlijk ook zwaar overdreven, maar het is wel zeker zo dat het pas echt optimaal klinkt als de versterkers goed warm zijn.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

jahtari

Quote from: fugazi_2009 on June 16, 2021, 12:06:00
Ach als je zo'n artikel schrijft dan moet het wel wat lijken natuurlijk  ;D

Dit schreef Dura zelf.  :D
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

fugazi_2009

Quote from: jahtari on June 16, 2021, 12:18:34
Dit schreef Dura zelf.  :D

Top, soms is het ook goed om op een forum iets wat uit te vergroten. Zoals ik al zei, ik zeg ook altijd dat mijn set niet om aan te horen is als die net aan staat. Ook onzin natuurlijk, een set met een nieuwprijs van ruim boven de ton zou niet opeens bagger mogen klinken als die nog niet opgewarmd is. Uiteindelijk zijn het natuurlijk maar nuances, maar ja met nuances zijn we met zijn allen zo uitgepraat  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Geert (gvc)

Quote from: Dura on June 16, 2021, 11:48:55Zelf heb ik er niet zoveel mee, hoewel ik ooit eens een nieuwe Kimber 8TC ls kabel had die van geen bas naar geen hoog ging tot gebalanceerd in een paar dagen.
Toen ik de opstelling van mijn versterker verandert heb heb ik mijn TC´s vervangen door nieuwe exemplaren van een metertje langer en dat deed qua geluid helemaal niets.
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

Kingpin

Quote from: toetertje on June 16, 2021, 09:36:19
Dat is toch juist het nut van mooie afgeschermde kabels, dat je ze zo lekker kunt verstrengelen?  ::)
Vertel?
RCA ... netsnoeren ... ?!?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

#73
Quote from: fugazi_2009 on June 16, 2021, 10:01:36
Het zou om te beginnen al mooi zijn als al die fabrikanten de stroom aansluiting aan dezelfde kant zouden maken. Vaak zie binnen een zelfde merk dat dat nog wel zo is. Maar als je een ratjetoe aan merken heb,  zoals ik heb,  dan zit de een links, de ander rechts. Dan wordt het netjes ordenen al een stuk lastiger
Klopt wel deels, maar dan zou elke fabrikant ook z'n apparaten voordetijd moeten testen op lekstromen en afhankelijk daarvan de fase bepalen ;)
Daarnaast ben je nog afhankelijk zoals hier in NL dat de stekker op 2 manieren in de wcd kan.

edit .... ik laat het maar ff staan, maar had het ff niet goed gelezen, je bedoelde de aansluiting achterop het apparaat terwijl ik de fase bedoelde ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Dura

#74
Quote from: jahtari on June 16, 2021, 12:18:34
Dit schreef Dura zelf.  :D

Nee, sorry voor het misverstand, ik kon de quote knop ineens niet meer vinden, die is om een of andere reden uit het dashboard of hoe dat ook heet verdwenen. zal het even aanpassen door quote in te tikken.
Ik vind dit zelf overigens veel te extreem geformuleerd, ik ga niet verder dan soms is het hoorbaar, enkele dagen maximaal, maar heel zelden een echt opvallend verschil.
Behalve dan inderdaad die C390DD, dat was echt vreemd. Sindsdien ook nooit meer iets eruit horen komen dat ook maar in de verste verte scherp of schel klonk, luister er nu al 7 jaar naar. overigens hoeft het verschil tussen onluisterbaar en in balans niet zo groot te zijn, net zoals het verschil russen mooi en lelijk. Subjectieve criteria, maar ik ervaarde dat zeker zo.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.