Aanschaf power conditioner

Started by WillyP, August 1, 2021, 00:24:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

B-art

#50
Dan heb je dit merk Gigawatt ook nog mogelijk ook wat kleiner model
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

WillyP

Dankjewel voor de suggestie. Daar is een kleinere uitvoering van, maar die kost, afhankelijk van het bijgeleverde snoer, 2500 Euro of meer. Dat vind ik wel erg veel.

WillyP

B-art

#52
Quote from: WillyP on August  6, 2021, 20:37:08
Rowdy, dank voor je bericht. Ik had net een artikel over Anszus gelezen. Daar werd een power conditioner aanbevolen van 8000 GBP, dus ik dacht eerst dat je me voor de gek hield. Later vond ik de prijslijst van het merk en daar komen inderdaad betaalbare producten in voor (maar ook een stekkerdoos van 36.000 Euro!). Ik ga me in het merk verdiepen.

Groet,

WillyP

Zie advertentie van Felix, forumgenoot op hifi.nl en MP Ansuz Mainz Diamond  voor 1500 euro. Mooi compact model.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

vergeerr72

Quote from: B-art on August  7, 2021, 17:14:47
Zie advertentie van Felix, forumgenoot op hifi.nl Ansuz voor 1500 euro. Mooi compact model.
Je moet hem niet naast een Audioquest Niagara 1200 zetten, die zijn niet uit elkaar te houden[emoji848]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

B-art

#54
Opvallend, zie foto's MP exact dezelfde vormgeving, welke zou beter zijn...
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

vergeerr72

#55
Quote from: B-art on August  7, 2021, 17:29:20
Opvallend, welke zou beter zijn...
Je hoeft ze in ieder geval niet te blindtesten, je ziet het verschil toch niet[emoji6]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

B-art

Wordt nu lastige keuze voor TS
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

B-art

Quote from: WillyP on August  1, 2021, 00:24:23
Goedenavond,

Ik ben op zoek naar een power conditioner. Mijn wensen zijn:

. Moet zorgen voor een goede kwaliteit bij audio en video. Dus wegwerken rommel zonder nadelige effecten zoals dynamiekverlies of afronden van impulsen;

. Beveiliging tegen spanningspieken;

. In de vorm van een apparaat dat in een meubel past. Niet hoger dan een cm of 10. Liefst in het zwart;

. Meer dan zes normale uitgangen, geen afwijkende formaten omdat ik de powercords al heb.

. Prijs liefst niet meer dan 1000 Euro.

Momenteel heb ik een Isotek Polaris. Op zich een prima stekkerblok, alleen heb ik maar zes uitgangen en door de vorm is het blok moeilijk onder te brengen in mijn meubel.

Het dichtst in de buurt komt een Audioquest Niagara 1200, zij het dat ik liever meer dan zeven uitgangen heb. Ik heb foto's gezien van een zwart apparaat maar ik zie hem vooral aangeboden in het zilver.

Wie heeft suggesties of alternatieven?

Dank,

WillyP

Ansuz komt dan redelijk in de buurt van de eisen
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

B-art

#58
De Ansuz Mainz Diamond (1e plaatje), als dit de juiste Ansuz is (?) heeft wel een andere opbouw dan de Audioquest Niagara 1200 (2e plaatje)

Alles over Ansuz Mainz Diamond met youtube filmpjes er bij ook:

https://6moons.com/audioreview_articles/ansuz/
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

WillyP

Dank weer voor de vele reacties. Ik weet niet precies welk model dit is, op de website van Ansuz kan ik het niet vinden, maar dit model heeft de ingang niet aan de achterkant zoals bij de instapmodellen, maar aan de zijkant. De stekker van mijn op maat gemaakte kabel heeft ongeveer 10 cm ruimte nodig en dat moet dus opgeteld worden bij de 46 cm dat het stekkerblok breed is. Anders gezegd, dat gaat niet lukken!

WillyP

dre73

Ik heb sinds kort een Isotek Aquarius in de set opgenomen.
Mijn set staat op zolder en een aparte groep aanleggen is nogal een dingetje,dus op de gok een Auarius aangeschaft.
Ik was bang voor dynamiek verlies,maar dat was helemaal niet aan de orde.
Meer diepte,detail en dynamiek. 8)
Echt een onverwachte stap in kwaliteit.

Zelfs mijn eindversterker(Perreaux 3400) werkt perfect op de Aquarius.
Dat had ik zeker niet verwacht.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Rowdy

Heb je de Isotek Aquarius op een algemene groep aangesloten? Zo ja, wat zit er meer op de groep?

dre73

Quote from: Rowdy on August  8, 2021, 08:29:14
Heb je de Isotek Aquarius op een algemene groep aangesloten? Zo ja, wat zit er meer op de groep?

De CV ketel,de halve tussenverdieping en een paar wandcontactdozen in de woonkamer.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Maximus_Aurelius

Torus power.
Monitor audio Nederland is de importeur.
Er is een review in de HVT waar de PowerPB2CE getest wordt en ook zijn grotere broer (PB4CE)wordt aangehaald.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.