AIYMA A07 TPA3255.

Started by bramsat, June 13, 2021, 13:52:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spekkie99

Quote from: toetertje on February  2, 2022, 20:01:37
En wat is nu je indruk van de aiyima, nu de Vincent weer terug is?
Meer kracht en controle en muziek komt meer los van de speaker. Beeld is veel groter en dieper. In mijn set klonk het een beetje mat, kil. De Vincent heeft een buizen voor trap en voor mij is daarmee ook de magic weer terug.

Maar heee, voor 8 tientjes....

Hij is al doorverkocht aan een ander forum lid. Zou leuk zijn om ook zijn mening hier te horen.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 6 met Tapatalk

CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

KayaRahnee

Quote from: Geertidow on January 25, 2022, 15:41:51
Je kan ze eventueel bi ampen met 2 aiyima's als je meer vermogen wil oid?

Bi amping kan niet bij de Magnepan dacht ik.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Richi

Quote from: Richi on February  6, 2022, 22:56:55
Na bijna 2 weken nog steeds niet verzonden, ook geen enkel bericht van de verkoper, dus heb ik de order geannuleerd.
Nog een poging gewaagd bij een andere verkoper op Ali. Maar eens kijken wat er nu gebeurt.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Ron_Z

Chinees nieuwjaar vakantie is over dus ja, meer kans.

Richi

Quote from: Ron_Z on February 12, 2022, 10:06:15
Chinees nieuwjaar vakantie is over dus ja, meer kans.
Aha, dat is natuurlijk zo. We gaan het zien. Misschien komen de AudioQuest kabels binnenkort in de verkoop.  :devil:


Maar ik verwacht het niet.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

toetertje

Quote from: Spekkie99 on February  6, 2022, 23:03:54
Meer kracht en controle en muziek komt meer los van de speaker. Beeld is veel groter en dieper. In mijn set klonk het een beetje mat, kil. De Vincent heeft een buizen voor trap en voor mij is daarmee ook de magic weer terug.

Maar heee, voor 8 tientjes....

Ik kan hier eigenlijk niets aan toevoegen. Precies wat jij beschrijft, dat ervaar ik ook.
Hij klinkt gewoon, ....als een klasse d versterker. Maar gezien de prijs, niet te evenaren.  ;)

MrRedHead

Heb net een AIYIMA A07 - TPA3255  +LM4562 OP Chip+EU 32V5A besteld op de website van https://www.aiyima.com/ incl. free international shipping en kortingscode AIYIM5 zo'n €80 betaald, ben benieuwd hoe het klinkt tov een NAD C372 als experiment.

bramsat

Quote from: MrRedHead on February 12, 2022, 21:41:32
Heb net een AIYIMA A07 - TPA3255  +LM4562 OP Chip+EU 32V5A besteld op de website van https://www.aiyima.com/ incl. free international shipping en kortingscode AIYIM5 zo'n €80 betaald, ben benieuwd hoe het klinkt tov een NAD C372 als experiment.

Als ik jouw link van de aiyima bekijk dan krijg ik de A300 te zien....maar laten we er van uitgaan dat je de A07 bedoeld.

Gezien mijn afm van ruimte...van ±9x4 bestaat, en jouw ruimte aanmerkelijk groter is.....was een 48v een betere keus

geweest.....ook omdat je in mijn ogen een laag rendement speaker bezit....toch?

Ik bezit de aiyima A07 al 1 jr......ben in het bezit van 7 sets speakers,waar van de oudste speaker uit 1978 stamt...en de

nieuwste net 1 jr oud is....rendement van al deze speakers is 90db.

En nu komt ie!!! Dit classD ampie levert de eerlijkste sound die ik ken in mijn belevenis.....hij voegt niets toe en laat niets

weg.....een versterker moet gewoon simpel versterken....en dat doet deze aiyima en wel zonder sound of kleur toevoeging.

Dit ampje is meer een eindversterkertje zonder pre amp.....dus een dacje erbij is wel nodig vind ik.

En bij een overgang van class AB naar class D is een herplaatsing van speakers wel nodig....teminste dat is mijn ervaring.

Dit ampje is in combinatie met een Topping E50 in mijn kamer niet te verslaan...ook door geen enkele AB versterker

die ik nog bezit.....Het is natuurlijk geen grote glimmende AB bak.....dus opscheppen over het uitzien van dit ampje

is er niet bij :P
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

chansig

Quote from: bramsat on February 13, 2022, 04:22:36
Gezien mijn afm van ruimte...van ±9x4 bestaat, en jouw ruimte aanmerkelijk groter is.....was een 48v een betere keus

geweest.....ook omdat je in mijn ogen een laag rendement speaker bezit....toch?


Zal wel verkeerd vallen maar vooruit: Wat heeft de grote van je ruimte te maken met het type versteker ? Of is de 48v geen type ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy

Dat is de voedingsspanning.

chansig

Oke, verandert niets aan de vraag.


Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ron_Z

Volgens metingen op AST bij 8 Ohm max 48W met 32v/5A voeding en 61W met 48v/3A voeding.

bramsat

Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Rowdy

Denk dat hij ASR bedoelt.

Ron_Z

Typo, ASR. En ik haal het uit Amir's grafiek.

bramsat

 
Inderdaad....48v/3A ....die levert aiyima dus niet....ik bezit de aiyima voeding 32v/5A en dat is een plenty of power in

vergelijk met een cambridge CXA61 van 60watt....bekijk net een aiyima voeding van 48v let wel! 100 euro!

Dus de aiyima A07 koste mijn 50 euro.....en dan kost de de onderstaande welhaast 100 euro.

Moet natuurlijk niet gekker worden....ben namelijk geen liefhebber van hi end spul met dure prijzen >:D

https://nl.aliexpress.com/item/1005003818438385.html?spm=a2g0o.store_pc_groupList.8148356.27.7fdd279cjuLM3M
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

toetertje

Dat heeft toch niets met high end en dure prijzen te maken?
Het gaat om de toepassing. Met de 32 volt voeding voldoet hij in de meeste
gevallen prima. Maar, mocht je toch wat vermogen extra nodig hebben, kun
je ervoor kiezen een wat zwaardere voeding erbij te kopen. En die hoeft geen
100 euro te kosten.

Tabcam

Quote from: Ron_Z on February 13, 2022, 13:26:29
Typo, ASR. En ik haal het uit Amir's grafiek.
Bij ASR zetten ze vaak het maximale vermogen bij het kantelpunt van de grafiek. Veel fabrikanten rekenen echter met 0.1%, 1% of zelfs 10% vervorming. Dat is respectievelijk-30, -20 en -10 dB. Dan komt de AiYMA A07 weer boven de 100W uit met de 48V voeding. Op de AIYMA site kan ik helaas niks vinden dus dan zijn het onbetrouwbare cijfers.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

bramsat


Dat is mij dus bekend.....mijn overweging was een 48v/7.5A is er ook te koop voor ±40 euro...dan een 36v/6A,,,etc.

Dus....waarom eentje van ±100euro terwijl je er ook een 48v/ van 40 euro kunt kopen?

Of is de 100 euro kostende 48v kwalitatief beter?.....ik las ook elders dat de TPA3255 zelfs nog veel meer als de 48v

kan hebben...en die TPA3155 die eronder komt niet......Tis wat met die voedingen :unsure:

Maaaar! Brammetje is supertevreden met de 32v/5A.....enne hij levert gehoormatig meer watt als een class AB versterker

van 60 watt.
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

bramsat

#144
De aiyimaA07 is inmiddels 1.5/2 jaar op de markt de hi end industrie is inmiddels wakker geworden en wel met de

TPA 3255 .....Men heeft door dat dat geen flauwekul chip is.....In de onderstaande clip word hij klangmatig uitstekend

getest.....let op zijn bewering van....deze class D klinkt heel anders als alle class D's die hij ooit getest heeft.....

Zijn beschrijfing van de klangmatigheid of sound, is exact die van een aiyima die ik al 1jr bezit....dus een vraag aan mij

hoe klinkt die? word onderstaand uitvoerig beschreven.....alleen die kost een paar cent meer....toch? :unsure:

https://youtu.be/j6j3RRCllSA



Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

mijkie

ik zie geen onderstaande clip Bram
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

toetertje

80 dollar van de aiyima vs 1500 dollar van de warp. Oke in de aanbieding 1200 dollar.
Das niet echt een vergelijk, en ik denk ook niet dat de aiyima daar in de buurt van komt.

Begrijp mij niet verkeerd hoor, de aiyima klinkt echt prima, en voor die prijs vind je niet
gauw iets beters. Maar, het is nu ook niet echt een hoogvlieger.  ;D

Richi

Ik heb deze LSA Warp 1 (want daar gaat het YouTube filmpje over) afgelopen weekend besteld. Als het goed is, wordt ie morgen vanuit Hawaii verzonden. Kan ik hem mooi vergelijken met mijn Purifi EVAL1. De beste mag blijven. In onze set bevalt de Purifi uitstekend, en ik kan er prima mee leven, maar iets vollere stemmen en wat meer PRaT, dat is het enige dat ik soms nog mis en dat zou deze Warp 1 moeten bieden.

NB. PRaT = Pace Rythm and Timing, iets waar onze Naim voorversterker heel erg goed in is en de Naim eindversterkers ook, maar die zijn me toch echt te prijzig.

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Hansik

Quote from: bramsat on February 13, 2022, 04:22:36
Als ik jouw link van de aiyima bekijk dan krijg ik de A300 te zien....maar laten we er van uitgaan dat je de A07 bedoeld.

Gezien mijn afm van ruimte...van ±9x4 bestaat, en jouw ruimte aanmerkelijk groter is.....was een 48v een betere keus

geweest.....ook omdat je in mijn ogen een laag rendement speaker bezit....toch?

Ik bezit de aiyima A07 al 1 jr......ben in het bezit van 7 sets speakers,waar van de oudste speaker uit 1978 stamt...en de

nieuwste net 1 jr oud is....rendement van al deze speakers is 90db.

En nu komt ie!!! Dit classD ampie levert de eerlijkste sound die ik ken in mijn belevenis.....hij voegt niets toe en laat niets

weg.....een versterker moet gewoon simpel versterken....en dat doet deze aiyima en wel zonder sound of kleur toevoeging.

Dit ampje is meer een eindversterkertje zonder pre amp.....dus een dacje erbij is wel nodig vind ik.

En bij een overgang van class AB naar class D is een herplaatsing van speakers wel nodig....teminste dat is mijn ervaring.

Dit ampje is in combinatie met een Topping E50 in mijn kamer niet te verslaan...ook door geen enkele AB versterker

die ik nog bezit.....Het is natuurlijk geen grote glimmende AB bak.....dus opscheppen over het uitzien van dit ampje

is er niet bij :P

Klopt, top versterker. Heb wel verschillende Chinese klonen kapotgespeeld met een 48V voeding.
Nadien ook enkele Behringer A800 gekocht (toen ze nog 154 euro kostten) en zeer tevreden. Gaan niet kapot, geen ventilator, pakken meer power, volumeknoppen.

Hansik

Quote from: bramsat on February 13, 2022, 13:59:50

Inderdaad....48v/3A ....die levert aiyima dus niet....ik bezit de aiyima voeding 32v/5A en dat is een plenty of power in

vergelijk met een cambridge CXA61 van 60watt....bekijk net een aiyima voeding van 48v let wel! 100 euro!

Dus de aiyima A07 koste mijn 50 euro.....en dan kost de de onderstaande welhaast 100 euro.

Moet natuurlijk niet gekker worden....ben namelijk geen liefhebber van hi end spul met dure prijzen >:D

https://nl.aliexpress.com/item/1005003818438385.html?spm=a2g0o.store_pc_groupList.8148356.27.7fdd279cjuLM3M

Hopelijk kan de Aiyima 48V volt aan op termijn. Verschillende  Chinese klonen hebben de geest gegeven hier bij 48V. Als je de prijs van een goeie voeding rekent komen alternatieve versters in het vizier als alternatief. Ook 2j duidelijke garantie.