AIYMA A07 TPA3255.

Started by bramsat, June 13, 2021, 13:52:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bramsat


Denk dat ik een klasse D versterkertje in huis laat komen....nog nooit beluisterd maar gezien de massa het een uitstekend

produkt vinden, en amir van ASR het ook een prima versterkertje vind ga ik het uitproberen.

Bezit zelf nog 10 klasse AB versterkers dus wel leuk zo'n klein duimpje erbij :)

https://www.amazon.nl/AIYIMA-A07-Versterkers-Geluidsversterker-Luidspreker/dp/B08GSK8V8V/ref=cm_cr_arp_d_pl_foot_top?ie=UTF8
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Spekkie99

Grappig ding, ben benieuwd.

Verstuurd vanaf mijn HMA-L29 met Tapatalk

CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

Geertidow

Ik heb m. Zelf voeding bijkopen en je hebt voor 100 euro wereldklasse. Hoe duurzaam geen idee

Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk

Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

bramsat


Geen mens geloofd zoiets toch niet? onvoorstelbaar hoe lekker zo'n Aiyima klinkt,je haalt oude/nieuwe cd's uit je kast

en denkt gaat niet bestaat niet....dan ga je er een topping E30 achter doen...sluit je via de coaxuitgang van je ouwe cdspeler

aan,en je weet dan zekers deze sound is voorbij de oude vertrouwde cdkwaliteit.

Kan het dan nog beter? dat weet ik pas vanmiddag want dan komt de topping E50 aan de deur....er is een run op de E50

heb er 3 weken op moeten wachten!

Anderzijds heb ik weer 4 dagen geleden weer een aiyima besteld en die was gisteravond binnen....en jawel via een airplane.

En dat met een ampje van 50euro+voeding van 32v 5 A dus samen 70 euro...onvoorstelbaar! ik bedoel maar stuur ik mijn

pantoffels per luchtpost naar peking....wat kost mij dat dan?

En jawel de chinahaters hebben echt veel kritiek....zoals...hij levert geen 2x300 watt.....mischien niet....alleen hij levert

zoveel watt meer als ik ooit nodig heb,en mocht je wattgeil zijn dan koop je toch een 48v 10 A voeding?

Gehoormatig de beste versterker wat ik ooit beluisterd heb de laatste 45 jr!

Dit jaar bracht mij erg veel geluk op het gehoormatige vlak...ik bedoel maar..de wharfedale daimond 10.7 of de EVO4.4

klinken onvoorstelbaar goed met deze Aiyima! hi end voor noppes! :pompom:
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Geertidow

Ik onderschrijf het wel. Zeker de moeite waard

Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk

Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

bramsat


En natuurlijk heeft mijn aandacht de nieuwe topping PA5 amp...ik weet wat de aiyima afleverd kwa sound dus de PA 5

heeft mijn volle aandacht...en ja natuurlijk heb ik het review gelezen op A.S.R en dat is niet niks,hij teste deze dwerg kwa

wattage zelfs met zijn speakers....en was verbaast.....en neen ik heb geen angst voor te weinig watt...deze amp vervangt

mijn cambridge CXA 61 en daar had ik al voldoende power voor mijn kamer dus daar maak ik mij echt niet druk om ::)
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

KayaRahnee

Als bezigheids therapie heb ik me een Aiyima A07 gekocht.
Zijn er mensen die zich hebben bezig gehouden met opamps te verwisselen?
Ik ben totaal niet onderlegd op electronica gebied, is het wisselen een zaak voor de echte techneut of kan dit ook worden uitgevoerd door de leek?


Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

bramsat

Quote from: KayaRahnee on December 16, 2021, 13:23:21
Als bezigheids therapie heb ik me een Aiyima A07 gekocht.
Zijn er mensen die zich hebben bezig gehouden met opamps te verwisselen?
Ik ben totaal niet onderlegd op electronica gebied, is het wisselen een zaak voor de echte techneut of kan dit ook worden uitgevoerd door de leek?

De 07 klinkt standaard al goed...wil je vooruit klangmatig? topping E50...vind je hem niks? terugsturen.
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

KayaRahnee

Quote from: bramsat on December 16, 2021, 13:46:00
De 07 klinkt standaard al goed...wil je vooruit klangmatig? topping E50...vind je hem niks? terugsturen.

Bedankt voor reactie ... maar dat is geen antwoord op mijn vraag.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Spekkie99

Quote from: KayaRahnee on December 16, 2021, 13:23:21
Als bezigheids therapie heb ik me een Aiyima A07 gekocht.
Zijn er mensen die zich hebben bezig gehouden met opamps te verwisselen?
Ik ben totaal niet onderlegd op electronica gebied, is het wisselen een zaak voor de echte techneut of kan dit ook worden uitgevoerd door de leek?
Leuk, welke voeding heb je er bij gekocht?

Verstuurd vanaf mijn Pixel 6 met Tapatalk

CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

KayaRahnee

Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

bramsat

Quote from: KayaRahnee on December 16, 2021, 13:52:58
Bedankt voor reactie ... maar dat is geen antwoord op mijn vraag.

Kijk dan op het ASR forum, daar word  deze aiyima aangekaart wat dat onderwerp betreft...trouwens ik dacht op reviews

op Amazon ook....trouwens je neemt een aiyima en wilt eigenlijk een amp met toonregeling...toch?

Nog een tip....doe die KLH's niet zo snel weg.....luister eerst een week naar nieuwe of andere speakers..en beslis dan pas.
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

KayaRahnee

#12
Quote from: bramsat on December 16, 2021, 15:34:14
Kijk dan op het ASR forum, daar word  deze aiyima aangekaart wat dat onderwerp betreft...trouwens ik dacht op reviews
op Amazon ook....

Ik dacht dat het hier in dit topic met de titel "AIYMA A07 TPA3255." ook voor anderen interessant zou kunnen zijn wat de mogelijkheden zijn m.b.t opamps.

Quote from: bramsat on December 16, 2021, 15:34:14
trouwens je neemt een aiyima en wilt eigenlijk een amp met toonregeling...toch?
Weet niet waarover je het hebt, Ik heb de Aiyima i.c.m Nobsound HiFi 6J2 buizenvoorversterker met toonregeling.
Uiteindelijk is mijn bedoeling om me wat bezig te houden.

Quote from: bramsat on December 16, 2021, 15:34:14
Nog een tip....doe die KLH's niet zo snel weg.....luister eerst een week naar nieuwe of andere speakers..en beslis dan pas.
Ik heb toevallig een vreemd verhaal overdpie KHL speakers heb ik ooit heb meegekregen bij een zolder opruiming ... gisteren gedemonteerd, tot mijn grote verbazing zag ik dat er twee units voor de show inzitten, was alleen de conus zonder spoel en magneet. De vorige eigenaar heeft ze zo gekocht, nooit open gedaan. Voorbeeld van ure bedriegerij dus.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Dirk

Je bent blijkbaar niet bekend met een passieve radiator

:google: daar maar eens op, is dus geen sprake van bedriegerij
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

KayaRahnee

Quote from: Dirk on December 16, 2021, 17:02:19
Je bent blijkbaar niet bekend met een passieve radiator
:google: daar maar eens op, is dus geen sprake van bedriegerij

Inderdaad, dat kende ik niet. Maar ik ben dan ook maar iemand die graag wat muziek beluisterd ... ik verdiep er mij niet zo ver in. Weer wat bijgeleerd.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

bramsat

Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Marco66

Alieexpress koppel ik niet snel aan high end  ;D
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

bramsat

Quote from: Marco66 on December 16, 2021, 21:41:17
Alieexpress koppel ik niet snel aan high end  ;D

Staat er toch duidelijk bij hi end?...of liegen ze? en waarom....wat is dan wel hi end Marco...jouw audiolab mischien?
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Tabcam

Quote from: bramsat on December 17, 2021, 09:35:16
Staat er toch duidelijk bij hi end?...of liegen ze? en waarom....wat is dan wel hi end Marco...jouw audiolab mischien?
Ze zouden toch niet liegen in advertenties/productaanprijzingen :sarcasm:?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

bramsat

Quote from: Tabcam on December 17, 2021, 10:38:33
Ze zouden toch niet liegen in advertenties/productaanprijzingen :sarcasm:?

Ik geoof niet in de heer,boedha,trump of moslims....en al helemaal niet in hi end kabels...alleen in mijzelf en wat ik goed vind.

(john lennon) :smile:
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Marco66

Quote from: bramsat on December 17, 2021, 09:35:16
Staat er toch duidelijk bij hi end?...of liegen ze? en waarom....wat is dan wel hi end Marco...jouw audiolab mischien?

Bij High end apparatuur en kabels praat je toch echt over andere bedragen, gross vd forumleden hier incl mijzelf halen dat bij lange na niet dus ook mijn Audiolab niet  ;D
Dat we blij zijn met onze eigen spullen hoeveel die ook kosten is een ander verhaal.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Toni71

#21
High end is een mooie marketing benaming, vind ik.

Een hoge prijs is niet altijd inherent aan kwalitatief goede aparatuur.

Maar goed. Ik ben vrij objectief. Ieder zijn ding..

Deze high end kabel zal prima de stroom naar de speakers geleiden. Of kabels van € 2500 de meter, met een pijl voor de richting van de stroomgeleiding, beter zijn? Nogmaals, ieder zijn ding.

De kabels van Twani zijn ook mooi. 6mm2 vol koper. Zuurstofvrij zeker. Higher dan dat kan je volgens mij niet.

Ik verwijs graag naar ASR waar ze wat kabels doormeten. En subjectief hoor ik geen verschillen. Been there done that, in een ver verleden.

Het scheelt wat geld in mijn portemonnee.

bramsat


Hier een statement van Amir...ASR forum...net geplaats bij zijn laatste classD amp....

STATE OF THE ART (hi end) we don't have that here!....dus hi end bestaat niet....verkooppraatjes! :P
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Barbapappa

Sinds dat ik vanuit huis werk heb ik een tweede setje samengesteld voor bij mijn bureau. Deze bestaat uit Topping d50s -> Aiyima A04 -> Usher S520's. Naast dat het leuk was om weer een nieuwe set samen te stellen, klinkt dit ook veel beter dan de laptop speakers die ik eerder gebruikte bij incidenteel thuiswerken  :crazy:  :hehe:

Zoals iemand anders ook al aangaf ben ook ik stiekem naar de Topping PA5 aan het kijken als een upgrade, maar goed die is toch weer 3 keer zo duur als de kleine aiyma. De prijs kwaliteit van de aiyma is dan ook heel goed  :pompom:



Muziek

mijkie

Quote from: Toni71 on December 17, 2021, 13:09:41
High end is een mooie marketing benaming, vind ik.

Een hoge prijs is niet altijd inherent aan kwalitatief goede aparatuur.

Maar goed. Ik ben vrij objectief. Ieder zijn ding..

Deze high end kabel zal prima de stroom naar de speakers geleiden. Of kabels van € 2500 de meter, met een pijl voor de richting van de stroomgeleiding, beter zijn? Nogmaals, ieder zijn ding.

De kabels van Twani zijn ook mooi. 6mm2 vol koper. Zuurstofvrij zeker. Higher dan dat kan je volgens mij niet.

Ik verwijs graag naar ASR waar ze wat kabels doormeten. En subjectief hoor ik geen verschillen. Been there done that, in een ver verleden.

Het scheelt wat geld in mijn portemonnee.

Zo is t, dit versterkertje wordt net zo afgebrand of sceptisch tegenaan gekeken als tegen de JBL LSR3 serie, totdat je ze hoort

Onverslaanbaar voor t geld !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6