AIYMA A07 TPA3255.

Started by bramsat, June 13, 2021, 13:52:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Spekkie99

Het is geen wedstrijd en smaken verschillen nu eenmaal. Bovendien heeft niet iedereen dezelfde oren. Het gaat er om dat jij tevreden bent en dat is gelukt zo te lezen. Veel plezier met dit kleine wonder.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 6 met Tapatalk

CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

mijkie

ben benieuwd wat de PA5 doet tov de Aiyiama, beide klein, genoeg vermogen en prijs valt erg mee !

In mijn geval zou uiterlijk niets uitmaken, komt uit het zicht te staan, het enige wat ik mis maar, haast onmogelijk omdat ook nog in dat kleine kastje te stoppen, is een trigger ingang
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

bramsat

#77
Kijk in wezen klinkt een versterker niet....wat doen de class AB onderling anders kwa klang dan? meer basfundament?

Stabieler mischien.Heb ik 300 watt nodig voor mijn kamer 10 bij 4 mtr mischien? kom ik dynamiek te kort met een 60 watter?

Hieronder weer zo'n opmerking daar vraagt iemand aan een LS50 bezitter die de aiyima klere goed vind van waarom hij de

aiyima dan zo goed vind.....mijn antwoord zou zijn.....omdat dat zo is....ik bedoel wat doen andere AB versterkers dan

anders?

Een posting van ASR forum is mislukt...effe kieken :mad:

De Topping PA5 in mijn bezit word eerst uitvoerig getest op meerdere speakers dus een review komt eraan.
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

mijkie

Als een versterker niet klinkt, dan koopt iedereen toch de aller goedkoopste die hij/zij vinden kan

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

bramsat

#79
Quote from: mijkie on January 13, 2022, 13:37:57
Als een versterker niet klinkt, dan koopt iedereen toch de aller goedkoopste die hij/zij vinden kan

Elke versterker moet klinken.....of hij is stuk...toch?

Bekijk de mening van forumlid :i love cats: betreffende zijn mening over de aiyima.

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/aiyima-a07-tpa3255-review-amplifier.18984/page-62#post-1047613
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

mijkie

Quote from: bramsat on January 13, 2022, 13:41:20
Elke versterker moet klinken.....of hij is stuk...toch?

Ik ga in op je eigen opmerking, dat een versterker eigenlijk niet klinkt maar, als je mazzel hebt en je zet hem aan, dat hij het wel doet ;)
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

bramsat


Kijk mijkie jij bent de typische zelbouwer die gewewoon vind dat kefs,wharfedale, B&W's of de subs daarvan het niet goed

kunnen. je vind jezelf eigenlijk de beste...toch?...mijn ervaring hierover is ik heb nog nooit een zelfbouw speaker of sub

goed vinden klinken......Koop een second hand speaker of sub voor kleingeld en je weet beter dat een merk met hun now how

gewoon beter presteert als jouw moeizaam inmekaar getimmerde wensdroom speaker of subs presteert....zijn we nu

vriendjes.....bij gek....alleen dat is mijn mening....mag toch? :unsure:
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Deleted User

#83
Ik citeer "...mijn ervaring hierover is ik heb nog nooit een zelfbouw speaker of sub

goed vinden klinken....."


Wharfedale bouwt ook zelf luidsprekers...... = zelfbouw

toetertje

Dat je nog nooit een goed ingeregelde sub gehoord hebt, dat wisten we al.  ;)
Maar als je nu ook nog gaat zeggen, dat zelfbouw speaker minder is dan een fabrieksspeaker.... :nopompom:
Nu wil het geval, dat ik beiden heb staan, en je bent van harte welkom. Misschien verandert je mening?

bramsat

Quote from: Jazzman on January 13, 2022, 18:11:20
Ik citeer "...mijn ervaring hierover is ik heb nog nooit een zelfbouw speaker of sub

goed vinden klinken....."


Wharfedale bouwt ook zelf luidsprekers...... = zelfbouw

Zekers! zelfs philips toen ze nog erg katholiek waren in de jr 60/70 en vooral voor de arme luitjes die geen luidsprekers

konden betalen.......alleen de tijden zijn radicaal veranderd en een zelfbouw project kost kwa uren en totaal kosten

meestal veel meer als een goed merk produkt......maar inderdaad....je hebt wat omhanden+je hebt het toch maar even

geflikt....maar ±95% mislukt en met de overige zijn de meningen sterk verdeeld.....toch?
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Deleted User

Ik kom echt niet meer bij van het lachen.... Komisch

toetertje

Quote from: Jazzman on January 13, 2022, 18:11:20


Wharfedale bouwt ook zelf luidsprekers...... = zelfbouw

Dat is niet helemaal waar, de meeste modellen laten ze maken in china.  ;)
Maar, niets mis met de Evo serie hoor. Behalve de 4.1 dan.

bramsat

#88
Quote from: toetertje on January 13, 2022, 18:57:55
Dat je nog nooit een goed ingeregelde sub gehoord hebt, dat wisten we al.  ;)
Maar als je nu ook nog gaat zeggen, dat zelfbouw speaker minder is dan een fabrieksspeaker.... :nopompom:
Nu wil het geval, dat ik beiden heb staan, en je bent van harte welkom. Misschien verandert je mening?

Tuurlijk verander ik niet van mening toetertje...Brammetje is van de oude stempel....dus flinke bookshelf,flinke zuilen

en die moeten het gewoon doen....subs zijn in mijn ruimte totaal overbodig....dus 1 amp + 1 versterker geen equaliezers

DSP,of aanverwante lapmiddelen....zeg maar hifi puur....de rest vind ik onzin...een speaker die op pappier 40hz pakt

moet dat klaarmaken in een gemiddelde huiskamer.....alleen dat is haast voor niemand te doen....dat weet ik maar al te goed.

Trouwens veel subs gehad.....toen ik nog dom en doof was....de allerlaatste was een velodyne spl 1000 daar kreeg je dan

erbij een microfoontje daarmee kon je dan door de hele kamer doorhuppelen....en het russeltaat was gewoon bedroevend.

Heb nu 2 kamers tot mijn beschikking kamer 1, 10 bij 4 en de no2 ±10 bij 5...had tot voor kort nog 10 versterkers

Plus 6 paar speakers...heb inmiddels 3 versterkers verkocht....want Brammetje gaat over op class D.

En mijn eerste set was in 1968/69 een lafayet buizen bakje....erbij een lafayet transistor....de eerste ±8watt de transistor..

ik geloof 15 watt....speakers wharfedale linton.

Luitjes en kennissen die hier luisteren....horen prakties geen verschil tussen een EVO 4.4 of een philips AH 494 uit 1979!

zo goed was toen philips kwa speakers.....alleen Brammetje was toen jong en oliedom en geloofde al die zogenoemde

hi enders en die philipshaters. ???
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

chansig

Quote from: bramsat on January 13, 2022, 17:59:56
...mijn ervaring hierover is ik heb nog nooit een zelfbouw speaker of sub

goed vinden klinken......

Geen idee wat je allemaal beluisterd hebt. Maar dat zal best veel zijn. Ondanks dat: Het is maar net of iemand weet hoe een speaker/sub gebouwd moet worden. Zelf heb ik er ooit 4 gemaakt...niemand ooit horen klagen over. En dan ben ik een prutser.

Maar erg veel zelfbouw speakers gehad. Ook nu staat er een bruut paar. Prima dat jij beweert dat dit niet op kan tegen een commercieel merk. Ik beweer dat mijn speakers met gemak meekunnen met speakers van 30.000 euro.

Lekker zo'n mening.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

bramsat


Nu dan maak je daar toch een apart topic over...toch? hier betreft het een topic over de aiyima en ik kan je missen

als kiespijn want jij bent uit op trammelant.....en daar heb ik geen zin in....teveel gebeurt met jouw en niet alleen op dit forum.
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Spekkie99



Quote from: bramsat on January 14, 2022, 09:40:45
Nu dan maak je daar toch een apart topic over...toch? hier betreft het een topic over de aiyima en ik kan je missen

als kiespijn want jij bent uit op trammelant.....en daar heb ik geen zin in....teveel gebeurt met jouw en niet alleen op dit forum.

Doe eens lief en bovendien is dit niet "jouw" topic.

Met je botte mening roep je nu eenmaal reacties op, en als die komen ga je anderen betichten dat ze op trammelant uit zijn. Kijk eens in de spiegel zou ik zeggen.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 6 met Tapatalk

CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

mijkie

Als jezelf zo kortzichtig bent en al helemaal niet van plan bent om eens naar een andere mening te kijken of te luisteren, op een manier gepresenteerd die niet schittert van subtiliteit, bot kan je het ook noemen, dan kun je wel eens op wat weerstand stuiten ....

Zo ook hier ......

Ik vond de start leuk, kleine versterker, weer eens wat nieuws en misschien ook een vergelijk met de Topping PA5, waar velen toch stil van zijn en ik hoop de versterker niet ;)

Dit wordt zo wel een draak van een topic, als je zo blijft reageren Bramsat

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

chansig

Quote from: bramsat on January 14, 2022, 09:40:45
Nu dan maak je daar toch een apart topic over...toch? hier betreft het een topic over de aiyima en ik kan je missen

als kiespijn want jij bent uit op trammelant.....en daar heb ik geen zin in....teveel gebeurt met jouw en niet alleen op dit forum.

Ik reageer op jouw mening. Ik geef mijn ervaring als reactie terug. Meer is het niet.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

KayaRahnee

Als ik lees: Output power: 300W+300W dan vraag ik me af of zo'n Aiyima mini doosje in staat is om magnetostaten e.d. fatsoenlijk aan te sturen.
Iemand ervaring mee?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Spekkie99

Quote from: KayaRahnee on January 14, 2022, 16:46:32
Als ik lees: Output power: 300W+300W dan vraag ik me af of zo'n Aiyima mini doosje in staat is om magnetostaten e.d. fatsoenlijk aan te sturen.
Iemand ervaring mee?
Ligt oa aan de aangesloten voeding, ik speel nu met de standaard 32v en 5A.

Volgende week kan mijn Vincent gerepareerd worden en dan kan ik hem best daarna even opsturen als je wil testen.

Dat geldt ook voor Mijkie mocht je interesse hebben.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 6 met Tapatalk

CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

mijkie

Quote from: Spekkie99 on January 14, 2022, 17:17:23
Ligt oa aan de aangesloten voeding, ik speel nu met de standaard 32v en 5A.

Volgende week kan mijn Vincent gerepareerd worden en dan kan ik hem best daarna even opsturen als je wil testen.

Dat geldt ook voor Mijkie mocht je interesse hebben.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 6 met Tapatalk

ik hou het in gedachte, thnx !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

KayaRahnee

Quote from: Spekkie99 on January 14, 2022, 17:17:23
Ligt oa aan de aangesloten voeding, ik speel nu met de standaard 32v en 5A.
Volgende week kan mijn Vincent gerepareerd worden en dan kan ik hem best daarna even opsturen als je wil testen.
Dat geldt ook voor Mijkie mocht je interesse hebben.
Verstuurd vanaf mijn Pixel 6 met Tapatalk

Ik heb inmiddels hier een Aiyima 007 samen met een 48V voeding. Maar uit pure nieuwsgierigheid vroeg ik mij af tot wat de Aiyima in staat is.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

bramsat

Quote from: KayaRahnee on January 14, 2022, 16:46:32
Als ik lees: Output power: 300W+300W dan vraag ik me af of zo'n Aiyima mini doosje in staat is om magnetostaten e.d. fatsoenlijk aan te sturen.
Iemand ervaring mee?

Welke magnetostaten?...electrostaten kan die wel aan volgens een consument....op amazon of op het Amir forum was dat.
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

KayaRahnee

Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.