AIYMA A07 TPA3255.

Started by bramsat, June 13, 2021, 13:52:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Quote from: bramsat on December 20, 2021, 09:09:35
Die discussie is al jaaaren aan de gang,Hans kent mijn standpunt wat subs betreft.....en dan komt hij elke keer weer om

het waarom.Mijn standpunt is....in de meeste gewone kamers..4x8...4x10 is een sub overbodig....teminste met een zuil of een

grote bookshelf...vanaf pakweg 1500 set,want je hebt al problemen genoeg om 2 speakers naar behoren te plaatsen vooral wat

bas bertreft.

Natuurlijk zijn er basonvriendelijke kamers,en natuurlijk zijn er grote problemen met vrouwlief....of je kunt geen kant op en

hebt maar 1 vaste plek en nergens anders.....Tja dan moet er een sub komen....nog niet goed equalizer dsp etc....dan meten

is weten...en voordat de luitjes het beseffen zitten ze in het hifi moeras.

Het ultieme van zoiets zie je bij Hans....klein kamertje dutch& dutch van ±5000 euro....maar er moet meer bas bij,dus dat

eindigt in 4 subs...gestapeld naast zijn stoel aan weerzijden op oorhoogte 20cm verwijderd van zijn oren....ja toch! en hier

zijn er ook nog leden die dat toejuichen...toch? Na ja ik ben zijn matrassen...kaasdoek etc nog vergeten ::)

Heb Hans er op gewezen...op een ander forum....en sindien is Hans op het oorlogspad....het zij zo....Amen :angel:








De discussie is begonnen met je Velodyne avontuur. Die hadden een mooi schema: Hun grootste subs was geschikt voor de kleinste ruimte. Zelfs dat wilde je niet aannemen.

aarnaast Bram, ik heb je nu volgens mij verschillende malen uitgelegd dat het gebruik van de 2,3,4 subs niet te doen was om meer laag. Maar om beter laag. Dat is ook de enige reden waarom ik aanhaakte (opnieuw) op je post waarin je op jouw bekende wijze aangeeft dat een sub niet nodig is want akoestiek, ruimte etc.

Mogelijk voor de laatste keer dan:

Met juist een sub (en liefst meerdere) kan je door schuiven etc tot een mooie verdeling komen waardoor je laag (en daarmee ook de restvan de weergave) enorm op kan knappen. Niet omdat er dan perse meer laag is, maar wel een beter laag.

Maar je gaat opnieuw op de persoon en niet op de inhoud.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

bramsat

Quote from: Richi on December 20, 2021, 09:15:05
Misschien heeft het ook wat te maken met de stelligheid waarmee je zelf uitspraken doet Bramsat?  :angel:

Maar ieder zijn mening en ik kies ervoor het niet met je eens te zijn.  :D

Precies! en daar heb je een forum voor om dat fatsoenlijk te bespreken...en jawel ik heb een uitgesproken mening...heb ik

altijd gelijk?tuurlijk niet!...Alleen mocht je met mijn stelling het niet eens....ga mij niet jarenlang achtervolgen en weer

vragen van wie wat waar....Hans kent mijn standpunt omtrent zijn set (sets)...en dan vraagt hij mij om inhoud te geven

aan mijn standpunt.....ik blijf aan de gang.

En natuurlijk vind ik een sub plaatsen bij die dynaudio's van jouw niet te begrijpen...Maar dat voer ik dan terug op de plaatsing

van jouw speakers....dat zijn dan weer vermoedens mijnerzijds.....Het kan zomaar zijn dat dat een sub erg goed aanvult in

een bepaalde ruimte....alleen dat komt niet veel voor en daar waarschuw ik dan voor...dat mag toch?
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

mijkie

Tijd om weer wat aandacht te besteden aan de Aiyima A07 ;)

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

chansig

Quote from: bramsat on December 20, 2021, 09:46:49
..Hans kent mijn standpunt omtrent zijn set (sets)...en dan vraagt hij mij om inhoud te geven
aan mijn standpunt.....

Wat jij vindt van mijn sets en de wijze waarop ik met zaken aan de slag ben is jouw zaak. Ik vind daar vrij weinig van.

Quote from: bramsat on December 20, 2021, 09:46:49
En natuurlijk vind ik een sub plaatsen bij die dynaudio's van jouw niet te begrijpen...Maar dat voer ik dan terug op de plaatsing

van jouw speakers....dat zijn dan weer vermoedens mijnerzijds.....Het kan zomaar zijn dat dat een sub erg goed aanvult in

een bepaalde ruimte....alleen dat komt niet veel voor en daar waarschuw ik dan voor...dat mag toch?

Nou laat maar inderdaad. Het gaat hier om een ander wonderdoosje.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

bramsat

#54
Ondertussen is dit aiyima topic dermate vervuild met niet terzake doende onderwerpen zodat ik binnenkort een nieuw topic.

begin met de uitbreiding van aiyima TPA3255/ topping E50 TOPPING PA5..TPA3251.De topping PA5 is onderweg en als die

binnenkomt open ik dat topic pas....De TOPPING PA5 is op hifi gebied ingeslagen als een bom....verwarring allom....en vooral

veel achterdocht...zelfs op het US klipsch topic is het een topic waard,iets wat ik goed begrijp want klipsch staat ja bekend

om zijn HR speakers.....en als geen andere zijn HR speakers gevoelig voor versterkers.....vind ik! hetzelfde geld ook voor de

tannoy's van weleer.

Gezien mijn wharfedale's EVO 4.4 een supersound geven samen met de aiyima07 standaard....en in verbinding met de

Topping E50 dac ongelovig goed klingt...neem ik afscheid van al mijn versterkers dat waren er 9 en inmiddels 6 stuks.

Voor deze akai AM 2650 en de AIWA AA 8700 heb ik exact dezelfde prijs gekregen als wat ik er jaaaren geleden voor

betaald heb...dus dat zit wel snor :)

https://community.klipsch.com/index.php?/topic/204523-topping-pa5-is-incredible/page/3/
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

mijkie

Ben even opzoek geweest naar de Topping maar, dat ziet er meet-technisch goed uit !

Ook een mooie kandidaat maar, ik wacht even op release en wat gebruikers-reviews en wie weet, koop ik dan 1 van de 2 om als test en misschien zelfs blijvende versterker dienst te doen !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

bramsat

#56
Nu ja de op pappier betere TPA chip heeft de aiyima 07...nu zal dat liggen aan het meer watt van de aiyima.

Dat de concurrenten opschrikken van deze 2 amps..dat is een gegeven...Alleen dat ze versterkers etc op de markt brengen

met geen uitsluitsel welke chip gebruiken...vind ik een kwalijke zaak...die denken...ach die kopers zijn gewoon dom.

Ik bedoel maar mijn amp van 5/6 mnd oud vermeld wel dat het een ESS is alleen dat het de goedkoopste is niet dus.

Hetzelfde met de NAD van Meikie....De E30 van topping is prima voor de bucks,,,de E50 is andere koek en daar zit de ESS 9068

in. Mijn tip! koop geen versterkers met een ingebouwde dac....je spaart daar een paar cent,,,en upgraden doe je simpel met

een losse.....toch?

Hier weer zo'n review van een in mijn ogen veel te dure speaker....tis natuurlijk een aparte speaker voor aparte mensen .

Alleen die 86db rendement is uit de tijd...vind ik....heeft wel het voordeel dat je er eigenlijk alle versterkers erachter kunt

doen als ze maar veel watt hebben....en watt is kwantiteit en geen kwaliteit vind ik dan weer ::)

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/wilson-audio-tunetot-review-high-end-bookshelf-speaker.29219/
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

mijkie

#57
Quote from: bramsat on December 21, 2021, 11:07:13
Nu ja de op pappier betere TPA chip heeft de aiyima 07...nu zal dat liggen aan het meer watt van de aiyima.

Dat de concurrenten opschrikken van deze 2 amps..dat is een gegeven...Alleen dat ze versterkers etc op de markt brengen

met geen uitsluitsel welke chip gebruiken...vind ik een kwalijke zaak...die denken...ach die kopers zijn gewoon dom.

Ik bedoel maar mijn amp van 5/6 mnd oud vermeld wel dat het een ESS is alleen dat het de goedkoopste is niet dus.

Hetzelfde met de NAD van Meikie....De E30 van topping is prima voor de bucks,,,de E50 is andere koek en daar zit de ESS 9068

in. Mijn tip! koop geen versterkers met een ingebouwde dac....je spaart daar een paar cent,,,en upgraden doe je simpel met

een losse.....toch?

Hier weer zo'n review van een in mijn ogen veel te dure speaker....tis natuurlijk een aparte speaker voor aparte mensen .

Alleen die 86db rendement is uit de tijd...vind ik....heeft wel het voordeel dat je er eigenlijk alle versterkers erachter kunt

doen als ze maar veel watt hebben....en watt is kwantiteit en geen kwaliteit vind ik dan weer ::)

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/wilson-audio-tunetot-review-high-end-bookshelf-speaker.29219/

Ik denk, dat je een beetje in je eigen straatje blijft denken ........

Losse dac is prima, ik heb bewust een NAD C658 gekozen omdat er niet alleen een goede dag-chip in zit, althans 1 naar mijn smaak en in mijn geval, Dirac in zit en daar gaat het juist bij mij om .........

Zoveel mensen, zoveel wensen !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

bramsat


Was eigenlijk op zoek naar de aparte xlr verbinding tussen de topping E50 en de komende topping A5.

Ik kom dus de onderstaande tegen voor een goedkopere prijs.....denk ook dat ik aan 10cm genoeg heb gestapelt dan.

Over klangverschil maak ik mij niet druk...echt niet ;)

https://nl.aliexpress.com/item/1005001512610943.html?spm=a2g0s.8937518.0.0.7bce2e0eUBwZ2d
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

toetertje

#59
Ik ben bang dat dat niet de juiste is. Jij hebt Trs nodig. Links en rechts gescheiden.
En een dikkere plug.

bramsat


Er staat toch bij dat ie xlr is of vervangt....na ja ik duik er is dieper in want deze word ook gebruikt bij de ZEN dac+amp.
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

mijkie

zou zonde zijn om de verkeerde kabel te kopen en anders is het goed en weet je t zeker !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

toetertje

Volgens mij heb jij deze nodig, met 6,3 mm pluggen.

https://www.hifistudio79.nl/product/topping-tct1-trs-male-to-male-balanced-cable/

Die in de zen dac, is volgens mij een 4,4 mm plug, en daar lopen beide kanalen door 1 kabel.

bramsat


Is zen ook een chinees?...zijn ze dan helemaal gek geworden om die in meerdere uitvoeringen uit te brengen.foei toch!
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

toetertje

Die 4,4 mm is weer meer bedoeld voor gebalanceerde koptelefoons, en koptelefoonversterkers.

Jij heb deze nodig, maar let op, je hebt er wel 2 van nodig. Ik kon ze even niet korter vinden.

https://nl.aliexpress.com/item/32896685577.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.738916a7Bnft4T&algo_pvid=f7517446-0887-409c-a8a0-f3fc57c576ff&algo_exp_id=f7517446-0887-409c-a8a0-f3fc57c576ff-30&pdp_ext_f=%7B%22sku_id%22%3A%2265735975527%22%7D

bramsat


Klopt toeter......alleen ik heb dan geen meters nodig hooguit 10/15 cm..kom er ook achter dat deze TRS uitvoering

gebruikelijk is in het PA wereldje,dus kwa aansluiting en kwalitatief zit dat wel goed...toch? Maar ik denk niet dat een

± 10 cm daar uberhaupt gebruikelijk is :nopompom:
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

mijkie

Quote from: bramsat on December 22, 2021, 07:26:31
Klopt toeter......alleen ik heb dan geen meters nodig hooguit 10/15 cm..kom er ook achter dat deze TRS uitvoering

gebruikelijk is in het PA wereldje,dus kwa aansluiting en kwalitatief zit dat wel goed...toch? Maar ik denk niet dat een

± 10 cm daar uberhaupt gebruikelijk is :nopompom:

Dan ga jezelf opzoek naar een kortere variant, Toetertje geeft aan dat hij ze even snel niet korter kon vinden .......

Volgens mij een gewone stereo jack connector maar, met 10 cm kabel, zal het even zoeken worden of zelf solderen/laten solderen
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

toetertje

Quote from: mijkie on December 22, 2021, 07:43:13
Dan ga jezelf opzoek naar een kortere variant, Toetertje geeft aan dat hij ze even snel niet korter kon vinden .......

Volgens mij een gewone stereo jack connector maar, met 10 cm kabel, zal het even zoeken worden of zelf solderen/laten solderen

Yep, 2 mooie neutrik 6.3 mm trs pluggen, met een mooi stukje grimm Tpr ertussen.  ;)

Spekkie99

Maar even weer een beetje on topic, mijn Vincent SP-331 kan pas later in januari naar de Audioclinic voor een nieuw uitgang relais, daarom even tijdelijk spelen met dit apparaat. Gekocht via Amazon met de standaard meegeleverde voeding van 32V en 5A.

De bron is een NAD C658 en het speelt op Scanspeak Vertigo's (zelfbouw).

Hoe speelt dit dan? Best heel aardig en voor het geld echt een no brainer. Het is natuurlijk geen vergelijk met de Vincent (nieuwprijs 1500) maar ik denk dat de Ayma best aardig mee komt tegen veel mid range versterkers.

Direct vergelijk met de Vincent: Geluid plakt meer aan de speaker, komt meer uit de speaker dan de wall of sound. Hoog en mid vrijwel vergelijkbaar, maar minder attack en precisie. Laag duidelijk met minder impact en minder strak maar het is er allemaal. Beeld iets meer of je een koker in kijkt, iets smaller dus. Individuele stemmen en instrumenten minder te pinpointen.

Geluid is zeker niet agressief, eerder iets dof, zelfs met QED genesis silver LS kabels. Hoog is ook niet scherp.

Maar he, voor 80 euro  :clapping:

Voor bij de computer, een streamertje of andere bron met een paar passieve speakers en spelen maar  :pompom:

Mocht er iemand nog iets willen weten, laat het maar horen.

CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

mijkie

Ja, eigenlijk wel Spekkie

Veranderd de klank nog iets door inspelen of is het wat dof en blijft t zo ?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Spekkie99

Quote from: mijkie on December 30, 2021, 19:58:14
Ja, eigenlijk wel Spekkie

Veranderd de klank nog iets door inspelen of is het wat dof en blijft t zo ?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ja het doffe is wel weg maar wat blijft is dat het een beetje klinisch klinkt. Maar weet dat de Vincent een buizen voorversterker ingebouwd heeft. Dat voegt voor mij levendigheid en warmte toe. In vergelijk daarmee is dit dan licht klinisch.

Maar voor het geld is dit echt heel erg ok wat hij wel neerzet hoor.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 6 met Tapatalk

CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

mijkie

Quote from: Spekkie99 on January  3, 2022, 19:14:43
Ja het doffe is wel weg maar wat blijft is dat het een beetje klinisch klinkt. Maar weet dat de Vincent een buizen voorversterker ingebouwd heeft. Dat voegt voor mij levendigheid en warmte toe. In vergelijk daarmee is dit dan licht klinisch.

Maar voor het geld is dit echt heel erg ok wat hij wel neerzet hoor.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 6 met Tapatalk

Wat killer tov een Vincent, is niet heel gek

Ruimtelijkheid ook toegenomen of is hangt het nog steeds om de speaker ?
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Spekkie99

Quote from: mijkie on January  3, 2022, 19:19:57
Wat killer tov een Vincent, is niet heel gek

Ruimtelijkheid ook toegenomen of is hangt het nog steeds om de speaker ?
Het beeld.is zeker nauwkeuriger geworden maar blijft zich afspelen tussen de speakers en nog steeds meer plakken aan de speaker. Maar minder alsof je in een pijp kijkt zoals direct uit de doos.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 6 met Tapatalk

CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

mijkie

Mmmmmm, dat is niet echt mijn ding ......

Kan wel zeggen, koop eens een knappe voorversterker maar, je hebt dezelfde als ik ;)
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

bramsat

 
Natuurlijk laten mij negatieve berichten over de aiyima 07 koud....in overweging nemende dat 90% wereldwijd erg tevreden

is over deze kleine rakker.Forums als ASR gaat men welhaast vechtend over de vloer...men vergelijkt links en rechts over

cijfertjes achter de comma....van hij levert geen 300 watt...kijk dat soort bemerkingen laten mij steenkoud.

Al mijn AB versterkers gaan de deur uit en daarvoor komen er classD versterkers,en mochten ze 60/70 watt leveren vind ik

dat zat voor mijn kamer.

Na lang wachten is eindelijk de topping PA5 + topping TCT1-TRS kabels onderweg...waren steeds uitverkocht.

Mocht de toppings E50+PA5+kabels de aiyima 07 passeren klangmatig dan ben ik stomverbaast....ik kan mij daar niets bij

voorstellen.....En natuurlijk praat ik in mijn eigen straatje want mijn kamer is niet de jouwe....mijn speakers zijn de wharfedales

EVO 4.4 de wharfedales daimond 10.7....de oldies but coldies Philips MFB AH 587 bij deze speakers is een sub totaal overbodig

De aiyima07 is in wezen gewoon een eindversterker en klinkt dan al zeer goed...maar hij mist eigenlijk een voortrap...die hem

beter uitstuurt...te beginnen met een toppingE30 deze dac kun je gebruiken als aansluitpunt voor meerdere audio apperaten

Hij regelt de volume van de aiyima op de AB....wat wil een mens nog meer? en jawel er is meer en dat is de E50!

Wat deze dac levert aan snelle live klinkende weergave is ongekend....de komende dagen word de set E50+topping PA5

thuis getest...ben benieuwd!
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x