AIYMA A07 TPA3255.

Started by bramsat, June 13, 2021, 13:52:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

twani

#25
Quote from: Toni71 on December 17, 2021, 13:09:41
High end is een mooie marketing benaming, vind ik.

Een hoge prijs is niet altijd inherent aan kwalitatief goede aparatuur.

Maar goed. Ik ben vrij objectief. Ieder zijn ding..

Deze high end kabel zal prima de stroom naar de speakers geleiden. Of kabels van € 2500 de meter, met een pijl voor de richting van de stroomgeleiding, beter zijn? Nogmaals, ieder zijn ding.

De kabels van Twani zijn ook mooi. 6mm2 vol koper. Zuurstofvrij zeker. Higher dan dat kan je volgens mij niet.

Ik verwijs graag naar ASR waar ze wat kabels doormeten. En subjectief hoor ik geen verschillen. Been there done that, in een ver verleden.

Het scheelt wat geld in mijn portemonnee.

Heerlijk nuchtere reply en inderdaad, met welke dure kabel ga je 6mm bijna 100% zuiver en zuurstofvrij koperdraad overtreffen dan?  Welke specs zijn dat dan wel niet?

Grappig ook,  ik ben al heel lang actief in een audiogroep waar zeer zeer kundige techneuten actief zijn met het herstellen, repareren en reviseren van audioapparatuur.

Deze mannen, heel duidelijk enorm goed op de hoogte van elektronica en audio, lachen zich een Krul in hun lûl als het kabelonderwerp aan bod komt.... :laugh:

Nee, het enige dat mijn kabels ontberen is de sexy zweem die om de aanschaf van überdure kabels heen hangt.....

Voor de liefhebbers.......

Spekkie99

Mijn Vincent SP331 moet ook voor revisie dus voor tijdelijk even deze gekocht, komt vanavond binnen met de standaard 32v voeding. Ben benieuwd.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 6 met Tapatalk

CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

Geertidow

Ik heb hem nu even op mn Cm8 S2 (passief). Kan hij prima aan. Prima tijdelijke vervanging

Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk

Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

Geertidow

Het is wel bizar wat die dingen kunnen hoor

Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk

Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

mijkie

Quote from: Spekkie99 on December 18, 2021, 12:02:55
Mijn Vincent SP331 moet ook voor revisie dus voor tijdelijk even deze gekocht, komt vanavond binnen met de standaard 32v voeding. Ben benieuwd.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 6 met Tapatalk

Leuk, hou ons op de hoogte, ik zit er ook aan te denken om hem als back-up versterker te kopen of als test powerhouse, als ik weer eens een setje passieve speakers tegenkom die ik leuk vind
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Geertidow

Okee met 24v 5A kan ie geen zuilen aansturen (4 ohm). Mijn CM8 S2 zijn volhens mij 4 ohm (staat 8 maar dat klopt niet).

Als je ooit experimenteert heb in nog wel een 48 v 8 a goeding ligging. Maar wel chinese makelij. Dus ik ziu m niet onbeheerd gebruiken

Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk

Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

bramsat


Gewoon op safe gaan...de aiyima word samen met de 32v/5A voeding in een doos geleverd,bij een 89db rendement speaker

heb je bij 3 puntjes volume heb je al een prima sound...terwijl er 30 puntjes op zitten. bij speakers van 95db kun je zelfs

overwegen een 24v/5A te nemen.Je gebruikt hem ja toch voor nood begrijp ik...na ja pas maar op dat deze dwerg menig

hi end versterker achter zich laat 8) en hoe beter of duurder de speaker is hoe beter de aiyima in de controle meegaat.

Bij o.a mijn VEVO 4.4 hoef ik de volume niet op half te zetten want dan blaas ie mijn tweeter en woofer op, dus bij 32v/5A

power zat....ik wacht nog gewoon op consumenten tests van het meetwonder de topping PA5 af....en het zou mij totaal

verbazen als die op gelijke hoogte komt als de aiyima07, wat dan komt ie er gewoon bij :smile:
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Spekkie99

No comment [emoji41]

Verstuurd vanaf mijn Pixel 6 met Tapatalk

CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

mijkie

#33
waar is ie dan  :clapping: :clapping:

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

bramsat


David tegen goliath.....je weet toch hoe dat afliep :pompom:

David is voor thuis bij de kachel.....dat monster is wat voor de voetbalkantine :P

Maar Mijkie.....je bezit toch geen passieve speakers...wat wil je ermee? :unsure:
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

mijkie

ik heb actieve speakers, dat heb je goed gezien maar, ik vind het ook leuk om dingen te testen, die ik niet ken !

Vandaar dat bijvoorbeeld mijn Rythmik is verkocht en ik een SVS SB3000 micro gekocht heb, niet om te verbeteren maar, nieuwsgierig

Waarom dan de Aiyima, omdat er veel meer passieve speakers in de omloop zijn dan actieve en voor het bedrag kun je het bijna niet laten, mits het een beetje fatsoenlijk klinkt, anders is alles te duur ;)
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

bramsat


Nu ja die sub svs is overbodig in een gemiddelde kamer.heb je de ruimte ervoor, probeer of wacht op mrktplts voor de

de wharfedale 11.5 of een diamond 240...te groot? moeilijke ruimte? pak een recente grote bookshelf wharfedale,kef elac.

speakers die op pappier tot 40hz gaan daar heb je geen sub nodig totale idioterie....oorzaak van dat nadeel? heel simpel

plaatsing van de speaker...en of de akoestiek! en daar is een sub echt overbodig.....een aktieve jbl af 308 of daarboven

was een betere keus geweest....denk ik maar zo....akoestiek...plaatsing...geeft de doorslag...heb sets beluisterd van 2000E

En van ±5000E...de 2000 set klonk erg mooi de 5000E set klonk gewoon ergelijk minder....vergis je niet op ruimte oftewel

akoestiek! dat is gewoon een ramp!....dus speakerplaatsing,gewoon elke muur van de kamer testen...en let vooral op de bas.
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

chansig

#37
Quote from: bramsat on December 19, 2021, 17:08:56
speakers die op pappier tot 40hz gaan daar heb je geen sub nodig totale idioterie....

Wanneer je geen idee hebt dan is iets wat je niet begrijpt al snel bestempeld tot idioterie.

Juist een sub (liefst meerdere) kan erg helpend zijn als het gaat om de problemen met het laag voortkomend uit de plaatsing ism de akoestiek.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

mijkie

#39
Quote from: bramsat on December 19, 2021, 17:08:56
Nu ja die sub svs is overbodig in een gemiddelde kamer.heb je de ruimte ervoor, probeer of wacht op mrktplts voor de

de wharfedale 11.5 of een diamond 240...te groot? moeilijke ruimte? pak een recente grote bookshelf wharfedale,kef elac.

speakers die op pappier tot 40hz gaan daar heb je geen sub nodig totale idioterie....oorzaak van dat nadeel? heel simpel

plaatsing van de speaker...en of de akoestiek! en daar is een sub echt overbodig.....een aktieve jbl af 308 of daarboven

was een betere keus geweest....denk ik maar zo....akoestiek...plaatsing...geeft de doorslag...heb sets beluisterd van 2000E

En van ±5000E...de 2000 set klonk erg mooi de 5000E set klonk gewoon ergelijk minder....vergis je niet op ruimte oftewel

akoestiek! dat is gewoon een ramp!....dus speakerplaatsing,gewoon elke muur van de kamer testen...en let vooral op de bas.

ik denk dat ik van groot tot klein, van zwaar tot licht en van gekocht tot zelfbouw wel hier heb gehad of gemaakt, ook Wharfdale, Elac en Kef en van goedkoop tot voor mij duur, dus niet geheel onervaren :)

Zoals jij t stelt is natuurlijk idioterie, geen 1 kamer/akoestiek is het zelfde, laat staan iemands smaak of oren ......

Ook de 308 getest, met en zonder sub

Ik heb misschien een andere kijk op audio of de hobby, ik ga niet voor het beste/duurste/best metende resultaat, ik ga voor iets nieuws waarvan ik een idee heb dat dat mooi of goed kan klinken in mijn oren

Wat vergeten, ik heb ook kleine subs gehad, grote subs, meerdere subs met en zonder DSP

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

bramsat


Ik zou zeggen gewoon doorgaan op de oude voet.....samen met Hans. 8) :worship:
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

chansig

Oude voet....je roeptoetert ook maar wat.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

bramsat

Quote from: chansig on December 19, 2021, 21:10:04
Oude voet....je roeptoetert ook maar wat.

Gr. Hans

Doei,doei :pompom:
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

chansig

Ja Bram, het is continue hetzelfde liedje maar nu op een ander forum. Je roept iets, wordt op een nette manier van repliek gediend en de enige reactie die jij kan geven is zoals je ze dan altijd geeft: Niet op inhoud.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Geertidow

Daar sluit ik me wel bij aan. Het was een leuke discussie, toen werd de toon wat minder leuk. Niet nodig en niet bijdragend.


Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk

Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

bramsat


Die discussie is al jaaaren aan de gang,Hans kent mijn standpunt wat subs betreft.....en dan komt hij elke keer weer om

het waarom.Mijn standpunt is....in de meeste gewone kamers..4x8...4x10 is een sub overbodig....teminste met een zuil of een

grote bookshelf...vanaf pakweg 1500 set,want je hebt al problemen genoeg om 2 speakers naar behoren te plaatsen vooral wat

bas bertreft.

Natuurlijk zijn er basonvriendelijke kamers,en natuurlijk zijn er grote problemen met vrouwlief....of je kunt geen kant op en

hebt maar 1 vaste plek en nergens anders.....Tja dan moet er een sub komen....nog niet goed equalizer dsp etc....dan meten

is weten...en voordat de luitjes het beseffen zitten ze in het hifi moeras.

Het ultieme van zoiets zie je bij Hans....klein kamertje dutch& dutch van ±5000 euro....maar er moet meer bas bij,dus dat

eindigt in 4 subs...gestapeld naast zijn stoel aan weerzijden op oorhoogte 20cm verwijderd van zijn oren....ja toch! en hier

zijn er ook nog leden die dat toejuichen...toch? Na ja ik ben zijn matrassen...kaasdoek etc nog vergeten ::)

Heb Hans er op gewezen...op een ander forum....en sindien is Hans op het oorlogspad....het zij zo....Amen :angel:





Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Richi

Misschien heeft het ook wat te maken met de stelligheid waarmee je zelf uitspraken doet Bramsat?  :angel:

Maar ieder zijn mening en ik kies ervoor het niet met je eens te zijn.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Geertidow

Iets met de toon en de muziek. En het topic.

We hadden het over de mogelijkheden van de aiyima.

Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk

Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

mijkie

#48
Mijn mening is anders maar, ik zie in jouw laatste opmerkingen, geen ruimte voor een andere mening !

Wat nu als ik een paar zuilen helemaal niet wil hebben en een paar monitoren mooier vind, al dan niet met sub ......

Breng je ding als een mening en niet als een feit

Voordeel van een sub, is dat het REGELBAAR is, naar smaak en/of door meten/dsp !

Heb meerdere malen getest, zoals ik al opschreef, grote speakers, kleine speakers, actief passief en wat ik nu heb, vind ik het lekkerst klinken maar, ik ben en blijf altijd nieuwsgierig naar iets anders, vandaar mijn opmerking/vraag over de Aiyima versterker !!!!

Wat jij met Hans hebt of juist niet hebt, zou mij een spreekwoordelijke worst zijn ;)
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Geertidow

Ja precies. Sluit ik me helemaal bij aan. Mijkie ik vind jouw tips and tricks altijd prettig en waardevol.

Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk

Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub