Akoestische plafond panelen

Started by HJ, June 11, 2021, 13:33:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HJ

Voor op mijn werk wil ik akoestische plafond panelen ophangen om het wat rustiger te maken als er meerdere mensen praten kun je niet normaal meer bellen bv.

Het is een kantoor van 50m2 en ik wil om te beginnen +-17m2 bedekken.
Er hangt al een systeem plafond, die ik wil benutten.
De bestaande panelen zijn 120x60cm.
Weet iemand welke panelen geschikt zijn en betaalbaar zijn?


katwax

Is het om de panelen van de huidige plafond te vervangen of wil je er iets achter steken?
In tweede geval moeten de panelen dan wel geperforeerd of dergelijk zijn anders heeft het weinig zin vrees ik.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HJ

Quote from: katwax on June 11, 2021, 13:35:55
Is het om de panelen van de huidige plafond te vervangen of wil je er iets achter steken?
In tweede geval moeten de panelen dan wel geperforeerd of dergelijk zijn anders heeft het weinig zin vrees ik.
Ik wil ze vervangen, anders gaat het idd niet.

chansig

Quote from: HJ on June 11, 2021, 13:33:20

Weet iemand welke panelen geschikt zijn en betaalbaar zijn?

Wat is betaalbaar ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirk

#4
Rockfon heeft een hele serie betaalbare en kwalitatieve types platen voor zo'n systeemplafonds, dat begint al vanaf +-7€/vierkante meter.
hoe duurder, hoe beter is in deze wel vaak het geval, dus ik zou persoonlijk niet voor hun "instapper" kiezen ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

HJ

Quote from: Dirk on June 11, 2021, 17:47:00
Rockfon heeft een hele serie betaalbare en kwalitatieve types platen voor zo'n systeemplafonds, dat begint al vanaf +-7€/vierkante meter.
hoe duurder, hoe beter is in deze wel vaak het geval, dus ik zou persoonlijk niet voor hun "instapper" kiezen ;)
Thnx, ik ga ze bekijken.  Het is ook niet  om de perfecte audio ruimte te creëren maar puur om het kantoor aangenamer te maken zodat het rustiger gaat worden en iedereen elkaar beter kan verstaan.

Ik heb ook naar die bureau dividers gekeken, erg effectief denk ik maar staan weer lekker in de weg. Plafond platen nemen geen extra ruimte in.

myself

Kijk anders eens op sites zoals van rivasono of mutrox of of of


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

RalphH

Ligt er wel tapijt op de vloer? Dan is het wellicht de vraag of de wanden niet de boosdoener zijn
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Teejoo

Quote from: RalphH on June 11, 2021, 19:19:30
Ligt er wel tapijt op de vloer? Dan is het wellicht de vraag of de wanden niet de boosdoener zijn
Maar dan nog is het plafond de meest ideale manier om dit aan te pakken kan ik je uit ervaring vertellen. En idd Rockfon.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HJ

Quote from: RalphH on June 11, 2021, 19:19:30
Ligt er wel tapijt op de vloer? Dan is het wellicht de vraag of de wanden niet de boosdoener zijn
Nope, alles hard.