Qobuz-streamingservice: vanaf 2 december ook in België en Nederland (oa.)

Started by Jumping Jack, November 4, 2013, 11:54:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tabcam

Quote from: El Nino on January  9, 2021, 08:25:55
Zijn er mensen die de voorkeur geven om te streamen of de file te downloaden van de streamingsdienst en dan af te spelen?
Het maakt me tegenwoordig niet veel uit. Bij streamen heb ik meer keuze, ik ga misschien wel luisteren of ik verschillen hoor als ik mijn luidsprekers qua filtering enigzins "af" heb :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

fasteddie

Allen,

Overweeg Qobuz om te streamen....is HiRes nu mogelijk of niet? Goede muziek wil ik overigens weer gaan vastleggen op tape en of minidisk die ik weer tot leven heb heb gewekt.... ;D. Ik gebruik een Chromecast audio streamer.... ::)

Indien niet HiRes is een standaard abonnement wel voldoende lijkt me? Ik weet uit mijn omgeving dat Spotify abonnenten veel worden gedeeld met niet familieleden of ergens anders wonende familieleden...is dat ook mogelijk met een Qobuz abonnement?

Charlemagne

Quote from: fasteddie on April  5, 2021, 11:15:45
Allen,

Overweeg Qobuz om te streamen....is HiRes nu mogelijk of niet? Goede muziek wil ik overigens weer gaan vastleggen op tape en of minidisk die ik weer tot leven heb heb gewekt.... ;D. Ik gebruik een Chromecast audio streamer.... ::)

Indien niet HiRes is een standaard abonnement wel voldoende lijkt me? Ik weet uit mijn omgeving dat Spotify abonnenten veel worden gedeeld met niet familieleden of ergens anders wonende familieleden...is dat ook mogelijk met een Qobuz abonnement?

Voor de verschillende opties, zie:  https://www.qobuz.com/nl-nl/music/streaming/offers

Qobuz biedt inderdaad de optie van Hires. Ik gebruik die al een paar jaar naar volle tevredenheid. Er is ook een optie van "Family Plan'. Daarbij kun je met 6 man maximaal inloggen. Dat is wel flink duurder. Je krijgt meestal kortingen als je een jaar vooruit betaalt. Opnemen is niet mogelijk. Downloaden per track of album is wel mogelijk; daarvoor betaal je de download. Als je dat veel wilt doen bieden sommige abonnementsvormen korting.

Qobuz biedt de mogelijkheid van een gratis proefabonnement; dus wat let je om het uit te proberen.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

B-art

Ik heb al heel lang Qobuz (4 augustus 2014) nu Qobuz studio, waarbij je hi-res kunt streamen. Ook een tijdje tidal hifi er naast gehad maar daarvan is de inhoud wel erg veel Amerikaanse rap en r&b en geen highres maar cd kwaliteit. MQA stelt niks voor. Daarnaast Spotify voor snel delen en opzoeken en wat ik niet op Qobuz vind. Tijdelijk nu ook 1 week higresaudio.com gratis proef abbo, maar dat ga ik er niet bij nemen. Veelal klassiek met ook wel pop maar een beperkte keuze tov Qobuz. Wel alles 24 bit studiommaster daar. Is een beetje een niche streamingdienst (van oudsher download highres, nu sinds kort dus ook streaming). Conclusie: lekker Qobuz uitproberen, zal je vast goed bevallen met goede streamer en dac. Roon zou ik niet aan beginnen, teveel software issues bij mij en te duur in verhouding, voor anderen werkt het juist wel.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

DofN

Ik heb Qobus al jaren en jaren, en stream in CD-kwaliteit met de optie om hires albums te kopen.

Hires biedt gehoormatig nul toe aan de kwaliteit van de opname. Sommige hires albums hebben speciale aandacht gekregen qua opname kwaliteit en productie, die zijn dan om die reden extra leuk om naar te luisteren (mits het album muzikaal gezien al leuk is), maar dat doe ik dan nog steeds in CD-kwaliteit.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

fasteddie

Dank voor jullie input!
Een van jullie gaf aan dat opnemen niet mogelijk is? Ik neem alles gewoon op middels de sony minidisc...1 op 1 ;D

Reden: in de zomer weinig tijd voor muziek luisteren dus dan even geen abo....maar wel alvast een mooie collectie muziek... ::)

Charlemagne

Quote from: fasteddie on April  5, 2021, 16:58:01
Een van jullie gaf aan dat opnemen niet mogelijk is? Ik neem alles gewoon op middels de sony minidisc...1 op 1 ;D

Met opnemen bedoel ik:digitaal opnemen. Ik neem aan dat jij een analoog signaal naar je minidisc stuurt, die het dan weer digitaliseert? Dat kan natuurlijk. De vraag is dan wel welke kwaliteit je overhoudt.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

fietser

Opnemen met (van) Qobuz? Gaat dat dan? Wordt hun verdienmodel dan niet om zeep geholpen. Ik weet dat je offline kunt luisteren op een mobiel maar verder 8)
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

fasteddie

Quote from: Charlemagne on April  6, 2021, 22:49:07
Met opnemen bedoel ik:digitaal opnemen. Ik neem aan dat jij een analoog signaal naar je minidisc stuurt, die het dan weer digitaliseert? Dat kan natuurlijk. De vraag is dan wel welke kwaliteit je overhoudt.

Klopt inderdaad....ik hoor geen verschil.....is wel een Sony MDS-JA333ES....
Ik zeg altijd hoe beter de bron hoe beter de opname ::)

Jumping Jack

Qobuz heeft net zijn prijzen voor de streaming-abonnementen verlaagd.

Een jaar-abonnement Studio Premier (dus hi-res streaming) kost nu nog 149,99 euro/jaar ipv 179,99.

Prijzen worden automatisch aangepast bij hernieuwing van het abonnement, met nog deze leuke vermelding:

Please note that in some cases you can benefit from the new price earlier by subscribing to the new annual formula reduced by a prorata linked to your current subscription.

You will be notified by e-mail as soon as the prorata becomes applicable in the basket.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Jumping Jack

Ik slaag er wel niet in om het abonnement nu al te vernieuwen (en dus een herrekening te krijgen voor de resterende periode)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Kerkhoffd

Ik ook niet, maar ik denk te begrijpen dat we nog per e-mail geïnformeerd worden wanneer die mogelijkheid gegeven wordt.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Martin!!!

mainly British stuff

mradem

Quote from: Martin!!! on September  2, 2021, 10:02:14
En dat in een tijd waarin alles veel duurder wordt  :thumbs-up: :thumbs-up:
Ze zullen dit niet doen om de consument te pleasen hoor [emoji12]

Stef

Apple Music die nu vol op "lossless" inzet voor een zeer interessante prijs (99 Eur 12 mnd) laat de streaming markt even rammelen meen ik.  Benieuwd wat Tidal gaat doen.... 
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Spijkie

Quote from: Stef on September  2, 2021, 10:29:58
Apple Music die nu vol op "lossless" inzet voor een zeer interessante prijs (99 Eur 12 mnd) laat de streaming markt even rammelen meen ik.  Benieuwd wat Tidal gaat doen....

Ik zie alleen een prijs van €9,99 per maand , hoe kom je aan de €99 per jaar? Ik zou dit best weleens willen proberen.

Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

pameijer

Als je een Playfi device hebt kun je Qobuz nu ook 3 maanden gratis uitproberen!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Spijkie

Quote from: pameijer on September  4, 2021, 10:51:47
Als je een Playfi device hebt kun je Qobuz nu ook 3 maanden gratis uitproberen!

Ik denk dat ik die heb. Thnx voor de reactie.
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.