Forum geïnfecteerd met trojan?

Started by Robert, June 9, 2021, 23:38:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

i2Paq

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 18, 2021, 10:21:23
Daarnaast moet je je afvragen of de kosten het waard zijn om alleen likes terug te halen.
Een hoster vraagt voor alles een vergoeding, dus ook voor het terug halen van een tabel, ik denk dat het verstandiger is om alles werkend te krijgen en te houden dan je zorgen te maken om het missen van een paar likes, toch ?

Er word elke nacht een snapshot gemaakt, maar die terug halen betekend dat alles van de afgelopen 24 uur weg is, lijkt me dus ook niet een oplossing.
Er kan natuurlijk gezocht worden in een snapshot naar 2 tabellen.... maar dan kost je dat zo 2 uur van de provider zijn tijd, met.... juist hoge kosten.

Voor posts etc. ben ik absoluut bereidt dat te doen, maar voor likes vind ik dat absoluut niet het geld waard.

Tja, zet dan het hele Like verhaal uit als het "toch geen waarde heeft".

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70


J.A.F._Doorhof

Zou ik geen problemen mee hebben.
Maar andere mensen vinden de likes juist weer leuk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jazzy

Ik vind het leuk om een like te geven of te ontvangen. Maar de aantallen staan toch weer goed? Alleen nog even het template fixen zodat het er niet meer twee keer in staat.
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

Coyseinri

Quote from: jazzy on July 18, 2021, 16:24:06
Ik vind het leuk om een like te geven of te ontvangen. Maar de aantallen staan toch weer goed? Alleen nog even het template fixen zodat het er niet meer twee keer in staat.

Ja, ik moet even kijken waar dit er dubbel in staat. Maar ik ben afgelopen dagen meer bezig geweest met het oplossen van meldingen in de error logs. Zo is bijvoorbeeld Tapatalk en Trader plugin geüpdatet, omdat deze nogal hard gingen qua meldingen.

jazzy

Ja, super man! De rest is puur cosmetisch.
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

ProgRocker

Mij persoonlijk kunnen die likes gestolen worden, het was meer een random opmerking. Ze zijn een grappige toevoeging maar niets om van wakker te liggen ..

fugazi_2009

In kader van de kleine details, na de SMF upgrade lijkt de favicon verdwenen te zijn. Wellicht dat die weer aan de template moet worden toegevoegd?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Coyseinri

Quote from: fugazi_2009 on July 27, 2021, 09:37:12
In kader van de kleine details, na de SMF upgrade lijkt de favicon verdwenen te zijn. Wellicht dat die weer aan de template moet worden toegevoegd?

En opgelost. Quick fix. Thx voor het doorgeven :)

fugazi_2009

IMG met width er aan toe gevoegd lijkt geen effect te hebben. Wat vreemd is want dat is volgens mij gewoon een SMF ingebouwde optie?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

i2Paq

Ik zie dat de "Likes totaal" nog dubbel wordt weergegeven?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

beunky

Quote from: fugazi_2009 on July 28, 2021, 08:36:02
IMG met width er aan toe gevoegd lijkt geen effect te hebben. Wat vreemd is want dat is volgens mij gewoon een SMF ingebouwde optie?

Dat was eerder ook al zo. Geen idee waarom overigens.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

fugazi_2009

Er eens even naar gekeken. De width (of height) wordt keurig in de html gezet. Maar vervolgens zit er een CSS class bbc_img op zo'n image en daarin staat height:auto en width:auto en dat overruled dus de height of width die op de html tag is gezet.

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Tabcam

Quote from: fugazi_2009 on July 28, 2021, 19:34:40
Er eens even naar gekeken. De width (of height) wordt keurig in de html gezet. Maar vervolgens zit er een CSS class bbc_img op zo'n image en daarin staat height:auto en width:auto en dat overruled dus de height of width die op de html tag is gezet.
"auto" is de default. Die kan dan toch uit de css gehaald worden en eventueel vervangen door een max-width en max-height.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

fugazi_2009

Quote from: VrijPassiefAccount on July 29, 2021, 12:57:40
"auto" is de default. Die kan dan toch uit de css gehaald worden en eventueel vervangen door een max-width en max-height.

Ja, ik weet natuurlijk niet waarom die uberhaupt in die css terecht is gekomen. Wellicht was dat wel weer om een of ander layout issue ergens anders op te lossen. Of wellicht doet de plug-in dat wel die je op een foto laat klikken voor een grotere versie.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Coyseinri

Quote from: i2Paq on July 28, 2021, 12:38:28
Ik zie dat de "Likes totaal" nog dubbel wordt weergegeven?
Psst. Is opgelost ;)



@fugazi_2009, @VrijPassiefAccount, @beunky
Ik begrijp even niet wat jullie bedoelen. Is er een probleem met de afbeeldingen? Voor beide plugins die iets met afbeeldingen doen (Highslide Image Viewer & Resize Attached Images) draaien we de laatste beschikbare versie.

fugazi_2009

Quote from: Coyseinri on July 29, 2021, 22:09:54
Psst. Is opgelost ;)



@fugazi_2009, @VrijPassiefAccount, @beunky
Ik begrijp even niet wat jullie bedoelen. Is er een probleem met de afbeeldingen? Voor beide plugins die iets met afbeeldingen doen (Highslide Image Viewer & Resize Attached Images) draaien we de laatste beschikbare versie.

Als je gewoon heel simpel een image in je post stopt middels de [ IMG ] tag dan kan je vervolgens binnen die tag ook nog een width en height opgeven als extra parameters. Echter die width en height wordt overruled door die CSS class die ik hierboven al noem. De width en height op zo'n IMG is standaard SMF functionaliteit. Maar ik vermoedt dat die extra class krijgt vanwege een van die plug-ins (Ik gok de Highslide Image Viewer)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

RonG

Ik krijg steevast deze melding van Bitdefender wanneer ik hier ben en er doorheen scrol.
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=178075.msg3471512;topicseen#new

Verdachte verbinding geblokkeerd
nu

Functie:
Preventie van online dreigingen

chrome.exe heeft geprobeerd om op basis van een niet-vertrouwd certificaat een verbinding te maken met www.chatavatars.nl. We hebben de verbinding geblokkeerd om uw gegevens veilig te houden, vermits niet-vertrouwde certificaten worden uitgegeven door niet-erkende Certificaatautoriteiten


Ik heb dat wel eens eerder gehad in sommige topics.

jazzy

Quote from: RonG on July 31, 2021, 12:10:30
Ik krijg steevast deze melding van Bitdefender wanneer ik hier ben en er doorheen scrol.
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=178075.msg3471512;topicseen#new

Verdachte verbinding geblokkeerd
nu

Functie:
Preventie van online dreigingen

chrome.exe heeft geprobeerd om op basis van een niet-vertrouwd certificaat een verbinding te maken met www.chatavatars.nl. We hebben de verbinding geblokkeerd om uw gegevens veilig te houden, vermits niet-vertrouwde certificaten worden uitgegeven door niet-erkende Certificaatautoriteiten


Ik heb dat wel eens eerder gehad in sommige topics.
Dat komt door het avatar van lid Starred. Je kunt dit in je eigen profiel zelf instellen, de link naar zijn plaatje begint met http:// en niet https://. Dat betekent dat jouw browser dat plaatje over een onversleutelde verbinding zou moeten downloaden. Nu is dat voor een avatar geen probleem maar zou het bijvoorbeeld een script zijn waar ook credentials uitgewisseld kunnen worden dan kan het inderdaad een beveiligingsrisico zijn.
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

RonG

Quote from: jazzy on July 31, 2021, 12:32:35
Dat komt door het avatar van lid Starred. Je kunt dit in je eigen profiel zelf instellen, de link naar zijn plaatje begint met http:// en niet https://. Dat betekent dat jouw browser dat plaatje over een onversleutelde verbinding zou moeten downloaden. Nu is dat voor een avatar geen probleem maar zou het bijvoorbeeld een script zijn waar ook credentials uitgewisseld kunnen worden dan kan het inderdaad een beveiligingsrisico zijn.

Ok, bedankt voor de uitleg. Denk dat ik het liever zo laat staan, is niet zo'n groot probleem.