Forum geïnfecteerd met trojan?

Started by Robert, June 9, 2021, 23:38:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robert

Mijn virusscanner (ESET Internet Security) slaat alarm dat de JS/Agent.OZD trojan is geblokkeerd bij toegang tot www.htforum.nl.
Dit is op mijn beide desktop pc's.

Het probleem lijkt te zitten in een Javascript:

Quote/yabbse/Themes/default/scripts/LikePosts/LikePosts.min.js



Kan er naar gekeken worden of dit klopt of dat het een false positive is?

J.A.F._Doorhof

Vreemd we hebben onlangs een hele sweep gedaan.
Ik zal er naar kijken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Heb de hele like optie verwijderd en weer toegevoegd
Is het nu goed ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 10, 2021, 09:25:10Vreemd we hebben onlangs een hele sweep gedaan.
Ik zal er naar kijken.

Het begon 2 dagen geleden (8 juni) als ik mijn lokale logs van ESET bekijk.


Quote from: J.A.F._Doorhof on June 10, 2021, 09:46:56Heb de hele like optie verwijderd en weer toegevoegd
Is het nu goed ?

Ja, heb nog geen melding weer gehad.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

fietser

#5
Op mijn computer heb ik dezelfde melding in Google gehad. Ww gewijzigd. IPad geeft nu aan dat er een data lek heeft gezeten bij het HT forum.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

J.A.F._Doorhof

Dat hoeft niet het forum te zijn.
Je gebruikt dan voor het forum eenzelfde wachtwoord als op een site waar een breach is geweest.

Krijg die melding ook regelmatig. Zelfs voor software.
Heeft te maken met de laatste updates aan keychains.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

fietser

Voor elke site of forum uniek ww.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

jazzy

Quote from: fietser on June 15, 2021, 10:00:36
Voor elke site of forum uniek ww.
En natuurlijk een wachtwoord manager omdat het zonder geen doen is: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=126168.0
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

MarcFR

Ging een poosje goed. Inmiddels krijg ik opnieuw deze melding.
Yamaha R-N803 D. Speakers B&W 707 S2 . Elipson Chroma 400 platenspeler. Audioquest Rocket 44 speakerkabel.

J.A.F._Doorhof

Wat apart.
Kun je de melding even mailen
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"


J.A.F._Doorhof

Ik ga er naar kijken.
We zijn ook bezig met de upgrade maar dat gaat goed gebeuren dus even geduld.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Kan iemand kijken of het nu weg is ?.
Ik heb het vermoeden dat het bij de like optie zit dus heb die nu gedeinstaleerd
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rowdy

De like optie mag je van mij wel weglaten.

fietser

Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

ProgRocker

Ik dacht al, ik mis wat. De likes zijn weg.

jazzy

Zit hier ook even mee te kijken. Fietser en Robert hebben het over verschillende foutmeldingen, welke is er nu precies nog?
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

fietser

Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.


J.A.F._Doorhof

Ik ga morgen even overleggen.
Ik had hem er de vorige keer uit door de likes opnieuw te installeren na uren spitten. Heb die nu op non actief gezet als test maar blijkbaar is het die dit keer niet.

We zoeken door
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Coyseinri

We zijn op de achtergrond bezig met een update van het Forum naar een recentere versie. Echter zit er behoorlijk wat legacy dingetjes waar rekening mee gehouden moet worden. Dit zorgt voor enige vertraging. Samen met het feit dat zowel de forum bestanden als de database behoorlijk aan het formaat zijn.

Bij het uitvoeren van een update moeten er back-ups zijn die eenvoudig en snel terug gezet moeten kunnen worden. Door het formaat is dit lastig te doen, mocht er iets mis gaan. We zijn daarom aan het kijken hoe we dit zo goed mogelijk kunnen doen om eventuele downtime te minimaliseren.

Ik heb "Like Posts" plugin opnieuw (vers) geïnstalleerd. Als jullie ons op de hoogte willen houden omtrent eventuele meldingen die jullie krijgen, heel graag. Wat vooral belangrijk is, is dat de URL welke wordt geblokkeerd, wordt vermeldt.

StefaanD

Dingetje nu is dat die Like knop tweemaal getoond wordt, maar dat was je wellicht reeds opgevallen.

morca

Quote from: Coyseinri on July 16, 2021, 09:35:04
We zijn op de achtergrond bezig met een update van het Forum naar een recentere versie. Echter zit er behoorlijk wat legacy dingetjes waar rekening mee gehouden moet worden. Dit zorgt voor enige vertraging. Samen met het feit dat zowel de forum bestanden als de database behoorlijk aan het formaat zijn.

Bij het uitvoeren van een update moeten er back-ups zijn die eenvoudig en snel terug gezet moeten kunnen worden. Door het formaat is dit lastig te doen, mocht er iets mis gaan. We zijn daarom aan het kijken hoe we dit zo goed mogelijk kunnen doen om eventuele downtime te minimaliseren.

Ik heb "Like Posts" plugin opnieuw (vers) geïnstalleerd. Als jullie ons op de hoogte willen houden omtrent eventuele meldingen die jullie krijgen, heel graag. Wat vooral belangrijk is, is dat de URL welke wordt geblokkeerd, wordt vermeldt.
Het is een lijst met URLs
Bij deze. Ik moest even zoeken


Coyseinri

Thx. IK ga het vanmiddag / vanavond allemaal doorlopen.