Marantz av7705 7.2.4 verwarring

Started by Robin7, June 7, 2021, 21:11:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robin7

Ik hoop dat mijn vraag wat begrepen gaat worden :)
Maar, kan ik met een av7705 een 7.2.4 set up aansturen met 4 atmos speakers in het plafond? (En het zijn eigenlijk 4 subwoofers maar dat is werk voor de mini DSP).
Ik dacht eerst 'ja natuurlijk' totdat ik in de handleiding zag dat als je een 11.1 channel set up gaat gebruiken (in de opstelling met 3 fronts, 2 surrounds, 2 back surrounds en 4 atmos in het plafond) het eigenlijk een basic 5.1 signaal gebruikt...of is dat altijd zo?
Ik zou dus eigenlijk graag willen weten of hij de 11 kanalen dus echt 'apart' gaat aansturen (als afzonderlijke speakers) of moet ik daarvoor verder kijken naar een av8805?
En moest het dan toch totaal geen probleem zijn, is het de moeite om een meerprijs te geven aan een av7706 tov de av7705? Maw is er hoorbaar verschil buiten enkel toegevoegde features? Kan op dit moment een leuke deal sluiten voor een 7705 :)

Fox

Inderdaad ik begrijp je vraag niet.

Maar, kan ik met een av7705 een 7.2.4 set up aansturen met 4 atmos speakers in het plafond? (En het zijn eigenlijk 4 subwoofers maar dat is werk voor de mini DSP).

Je wil 4 subwoofers aansturen die in het plafond zijn gemonteerd met atmos signalen....

AV7705 AV SEPARATES
11.2CH 4K Ultra HD AV Surround Pre-Amplifier
https://www.marantz.com/en-us/product/av-separates/av7705

Volgens de specs is het antwoord nee.
De 7705 kan max 2 subwoofers aansturen en als je te atmos signaal daarvoor wil gebruiken zullen deze subwoofers bar weing effect hebben.

Robin7

Nee mijn vraag gaat niet over de subs (misschien beter niet vermeld voor nog meer verwarring te voorkomen) :)
De vraag is meer: Kan de av7705 een 7.1.4 signaal geven of word het dan beperkt tot 5.1.4 bij gebruik van 4 atmos plafond speakers

reza

Jij kan 4atmos speakers aansturen.
Jij persoonlijk niet maar je Marantz wel :tounge:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"


Robin7

Quote from: reza on June  8, 2021, 09:26:53
Jij kan 4atmos speakers aansturen.
Jij persoonlijk niet maar je Marantz wel :tounge:

Haha ja zo ver was ik al 😂 ik draai nu 7.2 maar wil dus hoogtekanalen erbij voor atmos en wou dus weten of de marantz het niet gaat beperken tot 5.2.4 ipv 7.2.4 :)

Robin7

Quote from: morca on June  8, 2021, 09:54:49
Wat voor subwoofers heb je?
4 is niet weinig, :)

Ongerelateerde vraag BTW  ;D

Nu draai ik met 2 maal klipsch KW-120 aangestuurd door de KA1000 versterker van klipsch
(En dan 3 x kl650 als LCR, 2 x ks525 als surround en 2 x kl525 als back surround)
En binnenkort (ben er nog aan bezig) komen er 2 Full Marty's bij met Dayton UM18-22 drivers aangestuurd door een Behringer nx6000d versterker :)
Hopelijk binnenkort dan de AV7055 als processor, heb al een mm8077 en een mm7055 als eindtrappen.
De panasonic ub9000 en jvc x7900 zorgen voor het beeld, dan ken je mijn volledige set 😋

Dirk

Quote from: Robin7 on June  7, 2021, 21:11:52
Ik dacht eerst 'ja natuurlijk' totdat ik in de handleiding zag dat als je een 11.1 channel set up gaat gebruiken (in de opstelling met 3 fronts, 2 surrounds, 2 back surrounds en 4 atmos in het plafond) het eigenlijk een basic 5.1 signaal gebruikt...of is dat altijd zo?
Ik zou dus eigenlijk graag willen weten of hij de 11 kanalen dus echt 'apart' gaat aansturen (als afzonderlijke speakers) of moet ik daarvoor verder kijken naar een av8805?
waar las je dat precies in de manual? :unsure:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Robin7

@Dirk: op pagina 62 van de online manual staat:

Connecting 11.1-channel speakers
This system, which is based on a 5.1-channel system, plays back up to 11.1-channels at the same time.
En op een bepaald forum las ik 'It can't do 7.1.4 but will do 5.1.4, to do 7.1.4 you will need the av8805'...

morca

Quote from: Robin7 on June  8, 2021, 11:49:57
Nu draai ik met 2 maal klipsch KW-120 aangestuurd door de KA1000 versterker van klipsch
(En dan 3 x kl650 als LCR, 2 x ks525 als surround en 2 x kl525 als back surround)
En binnenkort (ben er nog aan bezig) komen er 2 Full Marty's bij met Dayton UM18-22 drivers aangestuurd door een Behringer nx6000d versterker :)
Hopelijk binnenkort dan de AV7055 als processor, heb al een mm8077 en een mm7055 als eindtrappen.
De panasonic ub9000 en jvc x7900 zorgen voor het beeld, dan ken je mijn volledige set 😋
Nice mooie set.
Als ik je advies mag geven,en je de amp nog moet kopen .
Behringer staat bekent om zijn slechte power reserve.

Ik heb 2 andere Amps op mijn JLs gezet.
De i nuke speelde met 2 JLs net zo hard als 1 jl op een 400 watt hypex.

En veel strakker en meer controle.
De berhinger hoorde je achteraf gewoon clippen.
Ook bij stukjes als hij niet zwaar belast werd.

Ik zou er zeker wat anders aanhangen.


Dirk

#10
Quote from: Robin7 on June  8, 2021, 13:01:50
@Dirk: op pagina 62 van de online manual staat:

Connecting 11.1-channel speakers
This system, which is based on a 5.1-channel system, plays back up to 11.1-channels at the same time.
En op een bepaald forum las ik 'It can't do 7.1.4 but will do 5.1.4, to do 7.1.4 you will need the av8805'...

vreemd, maar volgens mij is dat een typo (zo staan er wel vaker in manuals)...niets meer of minder, de tekening die erbij staat toont toch ook duidelijk een 7ch grondlaag.   

in diezelfde manual staat op pagina 300 ook duidelijk dat het gewoon ondersteund wordt, dus waar diegene die dat heeft gepost (waarnaar je verwijst mbt de 7705 tov de 8805) de wijsheid vandaan heeft dat het niet zou werken...ik ben benieuwd.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Robin7

Quote from: morca on June  8, 2021, 13:30:35
Nice mooie set.
Als ik je advies mag geven,en je de amp nog moet kopen .
Behringer staat bekent om zijn slechte power reserve.

Ik heb 2 andere Amps op mijn JLs gezet.
De i nuke speelde met 2 JLs net zo hard als 1 jl op een 400 watt hypex.

En veel strakker en meer controle.
De berhinger hoorde je achteraf gewoon clippen.
Ook bij stukjes als hij niet zwaar belast werd.

Ik zou er zeker wat anders aanhangen.

Ga ik me eens in verdiepen :D

Robin7

Quote from: Dirk on June  8, 2021, 14:13:47
vreemd, maar volgens mij is dat een typo (zo staan er wel vaker in manuals)...niets meer of minder, de tekening die erbij staat toont toch ook duidelijk een 7ch grondlaag.   

in diezelfde manual staat op pagina 300 ook duidelijk dat het gewoon ondersteund wordt, dus waar diegene die dat heeft gepost (waarnaar je verwijst mbt de 7705 tov de 8805) de wijsheid vandaan heeft dat het niet zou werken...ik ben benieuwd.

Vandaar kwam dus mijn verwarring  :wacko:

Dirk

voor verwarring zorgen fora wel vaker, vandaar dat ik ook ff doorvroeg naar je bron. ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Littletycoon

Quote from: Robin7 on June  8, 2021, 13:01:50
@Dirk: op pagina 62 van de online manual staat:

Connecting 11.1-channel speakers
This system, which is based on a 5.1-channel system, plays back up to 11.1-channels at the same time.
En op een bepaald forum las ik 'It can't do 7.1.4 but will do 5.1.4, to do 7.1.4 you will need the av8805'...
Ik zal vanavond eens kijken, want ik heb een 7702mkii, technisch vergelijkbaar met 7705. Als ik me goed herinner kan de 7702mkii gewoon 7.2.4. Dan kan de 7705 het zeker ook

Littletycoon

Ik heb even mijn 7702 gechecked. In de 11.1 configuratie kun je gewoon 7.1 (5.1 plus 2x  surround back) + 4 dolby atmos speaker configuren. Die .1 kun je ook .2 maken omdat je 2 subuitgangen hebt. Dus dan kom je op 7.2.4 uit. Dus dan kan dit ook met de 7705

Robin7

Quote from: Dirk on June  8, 2021, 15:25:21
voor verwarring zorgen fora wel vaker, vandaar dat ik ook ff doorvroeg naar je bron. ;)

Ja idd, ben blij met de feedback hier :)

Robin7

Quote from: Littletycoon on June  8, 2021, 20:14:04
Ik heb even mijn 7702 gechecked. In de 11.1 configuratie kun je gewoon 7.1 (5.1 plus 2x  surround back) + 4 dolby atmos speaker configuren. Die .1 kun je ook .2 maken omdat je 2 subuitgangen hebt. Dus dan kom je op 7.2.4 uit. Dus dan kan dit ook met de 7705

Kijk eens, perfect! Heel fel bedankt voor het te checken! Heb net mijn bod gedaan op de av7705 en kan em normaal morgen gaan ophalen  :headbanging: