vraag von schweikert vr4 mkiii speakers.

Started by gizmo2, June 7, 2021, 13:01:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gizmo2

ik wil mijn huidige spenor sp7/1 gaan vervangen, nu is mijn oog gevallen op een paar von schweikert vr4 mkiii.


wie heeft deze ooit in zijn bezit gehad of gehoord en waar moet ik op letten? met andere woorden hebben deze speakers nog een of andere achilleshiel gezien het feit dat ze ook al een behoorlijk poosje uit productie zijn.



alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Jean Sibelius

Ik zou ook zeker even kijken op https://www.audiocircle.com/index.php?board=139.0

Daar komt de VR4 ook regelmatig voorbij in topics en als je vragen hebt, dan zijn er paar deskundige liefhebbers die eerlijk en uitgebreid reageren.

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Ralf67

Gaat om deze VR4 toch ?

Hier met de ontwerper

gizmo2

Quote from: Jean Sibelius on June  7, 2021, 16:38:41
Ik zou ook zeker even kijken op https://www.audiocircle.com/index.php?board=139.0

Daar komt de VR4 ook regelmatig voorbij in topics en als je vragen hebt, dan zijn er paar deskundige liefhebbers die eerlijk en uitgebreid reageren.
Bedankt voor de link, ik zal daar eens rondsnuffelen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

#4
Quote from: Ralf67 on June  7, 2021, 18:04:21
Gaat om deze VR4 toch ?

Hier met de ontwerper
Het gaat wel om de vr4 maar dan de versie 3, zie ook link.
https://positive-feedback.com/Issue18/vr4III.htm


Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Pjotr27

Quote from: gizmo2 on June  7, 2021, 13:01:31
ik wil mijn huidige spenor sp7/1 gaan vervangen, nu is mijn oog gevallen op een paar von schweikert vr4 mkiii.


wie heeft deze ooit in zijn bezit gehad of gehoord en waar moet ik op letten? met andere woorden hebben deze speakers nog een of andere achilleshiel gezien het feit dat ze ook al een behoorlijk poosje uit productie zijn.

Waarom wil je deze speakers ? Ervaring uit het verleden, ze weleens gehoord of? Ze zijn intussen meer dan 15 jaar oud en dat is niet zonder risico's. Zijn er nog losse units te krijgen als er iets defect gaat/is? Ik heb ze vroeger diverse keren gehoord, ze waren prachtig. Niet mooi om te zien trouwens maar dat zou mij niet zoveel uitmaken. Ik denk wel dat het moeilijk is om een goede set te kopen.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

gizmo2

#6
Quote from: Pjotr27 on June  7, 2021, 18:50:45
Waarom wil je deze speakers ? Ervaring uit het verleden, ze weleens gehoord of? Ze zijn intussen meer dan 15 jaar oud en dat is niet zonder risico's. Zijn er nog losse units te krijgen als er iets defect gaat/is? Ik heb ze vroeger diverse keren gehoord, ze waren prachtig. Niet mooi om te zien trouwens maar dat zou mij niet zoveel uitmaken. Ik denk wel dat het moeilijk is om een goede set te kopen.
Nee nooit gehoord, maar afgaande diverse reviews schijnen dit redelijk goede luidsprekers te zijn voor het geld en misschien ook nog in deze tijd.
op zich vind ik ze niet echt uitblinken in schoonheid (internet plaatjes) maar voor dat ik afspraak ga maken om te zien en horen leek het me wel verstandig om eerst eens hier te peilen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

twani

#7
Ik heb ze gehad, de HSE versie.....


They need spaaaaaaaccccccceeee.......  De transmission bass lijn zorgt voor een moddervette extensieve bass die echt wat ruimte nodig heeft.


Oh ja, werkelijk iedereen die bij mij binnenkwam vond ze spuuglelijk  :D

twani

#8
Nog een foto gevonden op m'n NAS😂


Uit de oude doos....

gizmo2

Quote from: twani on June  7, 2021, 21:35:11
Ik heb ze gehad, de HSE versie.....


They need spaaaaaaaccccccceeee.......  De transmission bass lijn zorgt voor een moddervette extensieve bass die echt wat ruimte nodig heeft.


Oh ja, werkelijk iedereen die bij mij binnenkwam vond ze spuuglelijk  :D
daar had ik het vanmiddag nog met een vriend over hij heeft de IMF TLS-80 en heeft ook transmissielijn, alleen deze heeft het aan de voorkant en komt er nog redelijk normaal zonder gebulder uit.
mijn huidige spendor heeft de baspoort ook aan de voorkant wat nu heel goed uitpakt.
in dat opzicht maak ik me daar wel zorgen over gegeven het feit dat ik ooit een paar quadral arum 5 gehad heb en deze niet (bas) onder controle kon krijgen in mijn huis.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Jumping Jack

Quote from: twani on June  7, 2021, 21:45:08
Nog een foto gevonden op m'n NAS😂


Uit de oude doos....

Dat was de verklaring achter "a woman's nightmare" zeker?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Kwabbernoot

Quote from: twani on June  7, 2021, 21:45:08
Nog een foto gevonden op m'n NAS😂


Uit de oude doos....

Die mandjes...  :wub: ::) :P

chansig

Zouden compleet uit de toon vallen als die kaarsen er niet hadden gestaan.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pjotr27

Quote from: gizmo2 on June  7, 2021, 19:00:38
Nee nooit gehoord, maar afgaande diverse reviews schijnen dit redelijk goede luidsprekers te zijn voor het geld en misschien ook nog in deze tijd.
op zich vind ik ze niet echt uitblinken in schoonheid (internet plaatjes) maar voor dat ik afspraak ga maken om te zien en horen leek het me wel verstandig om eerst eens hier te peilen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Tja, reviews en daadwerkelijk gehoord hebben zijn wel twee dingen. En als ik even snel rondkijk zie ik dat ze nauwelijks te koop worden aangeboden. In het buitenland staan er een paar met een vraagprijs van dik boven de 2000 euro. Voor een luidspreker van meer dan 15 jaar oud zou ik er maar eens goed over nadenken. Er is echt zoveel te koop. Maar heb je een paar te koop gezien dan? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Kwabbernoot

Dit is de tweede keer dat jij begint over 15 jaar. Wat kan er nu eigenlijk kapot aan een speaker behalve de rolrand. En die is te controleren voor de koop.

Groeten...

gizmo2

Quote from: Pjotr27 on June  8, 2021, 09:08:48
Tja, reviews en daadwerkelijk gehoord hebben zijn wel twee dingen. En als ik even snel rondkijk zie ik dat ze nauwelijks te koop worden aangeboden. In het buitenland staan er een paar met een vraagprijs van dik boven de 2000 euro. Voor een luidspreker van meer dan 15 jaar oud zou ik er maar eens goed over nadenken. Er is echt zoveel te koop. Maar heb je een paar te koop gezien dan? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.


Heb ze hier gezien.

https://www.wenwaudio.nl/von-schweikert-vr-4-mk-iii-(1358).php

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

#16
Quote from: Kwabbernoot on June  8, 2021, 09:15:29
Dit is de tweede keer dat jij begint over 15 jaar. Wat kan er nu eigenlijk kapot aan een speaker behalve de rolrand. En die is te controleren voor de koop.

Groeten...
Klopt, want mijn huidige spendor zijn ook tijdens mijn aanschaf (zo'n 3 jaar geleden) ook voorzien van nieuwe randen.

Maar goed is altijd te controleren.
Ik ga er ook zeker nog goed over nadenken er is ook zoveel meer moois te koop.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Pjotr27

Quote from: Kwabbernoot on June  8, 2021, 09:15:29
Dit is de tweede keer dat jij begint over 15 jaar. Wat kan er nu eigenlijk kapot aan een speaker behalve de rolrand. En die is te controleren voor de koop.

Groeten...

Daar had ik verder helemaal niet over nagedacht. Leeftijd hoeft niet echt een rol te spelen bij aanschaf. Ik koop ook rustig wat oudere tweedehands. Maar ik zou wel uitkijken waar ik het vandaan haal. Je zal de 1e niet zijn die op Marktplaats iets koopt wat gewoon bijna overleden is. By the way het scheidingsfilter kan trouwens ook makkelijk kapot gaan (condensatoren). Als ik de topicstarter was zou ik gewoon eens bij W&W gaan luisteren, die hebben genoeg staan om ook te kunnen vergelijken.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.