Bedraad netwerk veel te traag?

Started by Starred, June 6, 2021, 09:15:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred

Quote from: Tien on June  6, 2021, 21:32:04
Het probleem doet zich dus voor in alle kamers maar niet op de switch zelf waar die kamers aanhangen?

Wat appart dat alle (alle?) kamers dit probleem hebben trouwens. Wat hebben die gemeen (behalve dezelfde monteur)? Is daar echt wel de goede kabel gebruikt of structureel een kleurtje omgedraaid?
Die niet-meer-loze buizen komen allemaal uit bij die ene switch?
Test je de kamers 1-voor-1 om de beurt?

Wat is het voor switch?

Ja, alle kamers. Alleen in de tv kamer is het maar 10mbps.
Zelfde monteur inderdaad
Hij zegt dure cat6 te hebben gebruikt
Ze komen allemaal uit bij de switch in de meterkast
Netgear GS108E

RalphH

Quote from: RalphH on June  6, 2021, 21:53:08
Ik had er overheen gelezen dat het outletdozen waren. Zitten er 2 outlets per doos en loopt er maar 1 kabel naar elke doos? 2 aderparen per outlet dus, dan ga je volgensmij niet boven de 100mbit komen, maar kan me vergissen.

Ik gooi deze brutaal nog even naar deze pagina  ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Witalik

Quote from: RalphH on June  6, 2021, 21:53:08
Ik had er overheen gelezen dat het outletdozen waren. Zitten er 2 outlets per doos en loopt er maar 1 kabel naar elke doos? 2 aderparen per outlet dus, dan ga je volgensmij niet boven de 100mbit komen, maar kan me vergissen.

Als er 1 kabel uitgaand is dan zou het nog wel volledige snelheid kunnen halen denk ik als het parallel bedraad is tussen beide outlets.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

myself

Maak de outlets eens open en kijk hoe de kleuren aangesloten zijn, en doe hetzelfde aan de switch kant.
En alle aders moeten aangesloten zijn


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Hanky Panky

Quote from: RalphH on June  6, 2021, 21:53:08
Ik had er overheen gelezen dat het outletdozen waren. Zitten er 2 outlets per doos en loopt er maar 1 kabel naar elke doos? 2 aderparen per outlet dus, dan ga je volgensmij niet boven de 100mbit komen, maar kan me vergissen.

Dat dus. Het is geen stroom die je gewoon kunt aftakken, bij 2 poorten donder je terug naar 100.

Tester kopen of lenen en daarna de installateur terug fluiten....
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Starred

Ik zie dat die kabeltesters steeds werken met stekkers aan beide kanten van de kabels. In de kamers zit natuurlijk een doos waar je een netwerkkabel in stop. Dan gewoon een werkende (gesteste) kabel er in steken en dan end-2-end testen?

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Starred

De installateur geeft aan dat ie het ook zelf allemaal getest heeft, maar daar was ik niet bij dus ga het inderdaad valideren.

Stel nu dat alle kabels inderdaad goed zijn, kunnen er dan nog andere oorzaken zijn voor het enorme snelheidsverlies?

RalphH

De vraag of er 2 of 1 kabel naar de doos loopt heb ik nog niet beantwoord gezien geloof ik.

Kun je het doosje niet even demonteren en een foto van de aansluiting binnenin maken en hier plaatsen?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Starred

Er zijn 7 kabels en 7 doosjes, dus ik elke doosje 1 kabel lijkt me

SpeedyAndré

Wat mij betreft zou ik de installateur dit klusje over laten doen, hij zegt dit toch (goed) te kunnen doen?
Met cat6 kabels mag je overal 1Gbs verwachten, misschien zijn ze beschadigd tijdens het trekken en dat is dan zijn probleem.
Het is een beetje lastig maar je kan kijken of op elke aansluiting de aders in dezelfde volgorde (kleuren) zitten voor zover dat te zien is.

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

Raphie

#36
Nogmaals HOE meet je de snelheid?
Laptop?
Onboard nic? Of zo'n shitty USB dongle?
Direct op de switch met deze laptop wel hoge snelheid?
Is je patchkabel van laptop naar wcd wel ok?
JBL PRX Power!

katwax

Je kan inloggen op die netgear switch. Staat daar toch geen instelling fout (poort op 100mbit)
Tevens lees ik op site van netgear dat op deze switch een kabeltest zit, mogelijk ga je hier al wat wijzer uit worden of het kabel is of iets anders. https://www.netgear.nl/business/products/switches/web-managed/gs108e.aspx
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

RalphH

#38
Quote from: Raphie on June  7, 2021, 11:06:53
Nogmaals HOE meet je de snelheid?
Laptop?
Onboard nic? Of zo'n shitty USB dongle?
Direct op de switch met deze laptop wel hoge snelheid?
Is je patchkabel van laptop naar wcd wel ok?

Volgens mij zijn deze vragen door het topic heen allemaal beantwoord en zit t echt in de kameraansluitingen/poortjes. Snelheid direct aan switch is goed, die de aanname dat dit met dezelfde kabel gebeurt als op de walloutlet.

Als 2 rj45 poorten met 1 utp kabel (al is t cat10  :P) verbonden zijn, elke connector 2 aderparen, dan kun je toch geen Gb halen?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Quote from: Starred on June  7, 2021, 10:35:14
Er zijn 7 kabels en 7 doosjes, dus ik elke doosje 1 kabel lijkt me

En elke doos 2 outlets, of 1, in het laatste geval vaat mijn 2 aderpaar geleuter niet op.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Tien

#40
Quote from: katwax on June  7, 2021, 11:22:02
Je kan inloggen op die netgear switch. Staat daar toch geen instelling fout (poort op 100mbit)
Tevens lees ik op site van netgear dat op deze switch een kabeltest zit, mogelijk ga je hier al wat wijzer uit worden of het kabel is of iets anders. https://www.netgear.nl/business/products/switches/web-managed/gs108e.aspx

Precies, deze switch heeft ook bandbreedtebeheer. Kan natuurlijk gewoon verkeerd zijn ingesteld....hoop ik dan maar

Tien

Quote from: Starred on June  7, 2021, 10:35:14
Er zijn 7 kabels en 7 doosjes, dus ik elke doosje 1 kabel lijkt me

Ja en dan vind ik het des te vreemder dat ze álle zeven niet goed zijn (en de achtste, in de vorm van een directe aansluiting op de switch wél).

i2Paq

#42
Ik gok de Netgear.

Wat als je daar rechtstreeks een laptop aan hangt?


Beter lezen  :closedeyes:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Raphie

JBL PRX Power!

Tien

Quote from: i2Paq on June  7, 2021, 16:18:57
Ik gok de Netgear.

Wat als je daar rechtstreeks een laptop aan hangt?

dat had al gedaan (staat in zijn openingspost)

Maar ik gok ook de switch

RalphH

#45
Ik gok op de dubbele outlet (als we uitsluitsel hebben of die dubbel is) of verkeerd inprikken van de aanvoerkabeladers

Rechtsteeks op de switch werkt het toch gewoon:

Quote from: Starred on June  6, 2021, 09:15:02
Ik heb in m'n nieuwe woning in elke kamer een lan poortje laten installeren, en ze hebben cat6 kabels gebruikt.
Ik heb een 500mpbs KPN glas abo. Gemeten direct vanaf de modem is het 450down, en 550 up. Gemeten op de switch is de snelheid bijna het hetzelfde.
Echter in de kamers meet ik nog geen 90mbps up en down, en in de tv kamer beneden zelfs maar 10mbps  :wacko:

Mag aannemen met dezelfde client als in de kamers..
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Rowdy

Quote from: Starred on June  6, 2021, 09:15:02
Ik heb in m'n nieuwe woning in elke kamer een lan poortje laten installeren, en ze hebben cat6 kabels gebruikt.
Ik heb een 500mpbs KPN glas abo. Gemeten direct vanaf de modem is het 450down, en 550 up. Gemeten op de switch is de snelheid bijna het hetzelfde.
Echter in de kamers meet ik nog geen 90mbps up en down, en in de tv kamer beneden zelfs maar 10mbps  :wacko:

Wat is hier mogelijk mis?
Is het opgelost?

Fox

domme vraag, maar zit er soms nog een patch kastje/rail tussen?

Starred

Nee, was een nieuw aangelegd netwerk.
Monteur had de draden bij elke aansluiting niet goed aangelegd  :wacko:
Werkt nu goed

Tien

#49
ah! Mooi dat het opgelost is (bij elke aansluiting ook....).