De zin van een sub in een auto.

Started by Geertidow, June 2, 2021, 14:49:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Geertidow

Relatief goedkoop maar absoluut niet. Ik kijk meer naar % van auto prijs.

Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk

Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

Flavio

Quote from: Geertidow on June  3, 2021, 12:57:24
Relatief goedkoop maar absoluut niet. Ik kijk meer naar % van auto prijs.

Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk



Waar luister je twee uur per dag naar muziek, in de auto of thuis?
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Geertidow

Auto!

Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk

Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

Mokumer45

Al heel lang (schat zo'n 30 a 35 jaar) een sub in mijn div. auto's gehad en nu ook nog. Deze lag altijd verzonken in mijn reserve wiel, die dan omgekeerd op zijn plaats gemonteerd was. Ook nu nog zo, alleen is mijn reserve wiel nu een thuiskomer Heb wel er ook altijd na de aflevering bij een speciaal zaak betere speakers en een versterker in laten plaatsen, behalve de laatste keer. Toen heb ik het meteen bij de koop geregeld, er zitten nu JBL speakers in. Geen idee van het merk van de huidige sub, mijn vorige waren Pioneer's. Ook heb ik zowel in mijn 2 vorige als in mijn huidige auto een CD-wisselaar laten inbouwen. Altijd heel tevreden en blij geweest (en nu nog) van het geluid. In mijn huidige auto zit er zelfs  een optie om het geluid aan te passen aan het type auto (sedan, SUV oid).
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Geertidow

Ik lees veel positieve ervaringen van een subwoofer in een auto. Misschien dat ik hem tijdens de beurt (binnenkort gepland) meteen laat inbouwen.
Het vele muziek luisteren in de auto mag in principe wel iets kosten, anderszijds vind ik bij een geschat gebruik van 4 jaar een investering van 600 euro wel veel (=12,50 per maand).
#YOLO?
Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

Mokumer45

Op zich natuurlijk helemaal waar, maar ik vond en vind het genieten van het geluid zo'n investering veel meer waard dan het benodigde geld. Nog steeds is de volgorde bij het gaan rijden met de auto: instappen, de deuren vergrendelen, starten, de muziek aan zetten en daarna de rest. Er zijn in mijn opinie dan ook een aantal dingen, die niet in geld uit te drukken zijn.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

minplus

Ik vind het persoonlijk als muziekliefhebber met freakage voor een goed geluid een beetje apekool om een sub in een auto te poten als er al prima speakers in zitten, waarbij ik moet zeggen dat ik niet weet wat er in de auto van TS zit.
Realiseer je wel dat je met een spuitbus bij een lekke band een nieuwe band moet kopen. En mogelijk 2 als die ene en z'n partner al wat versleten zijn.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Geertidow

#32
De speakers zijn goed hoor (goed genoeg), maar de bas is niet geweldig. Als er iemand in regio Utrecht een Helix heeft in z'n golf. Let me know!
Ik vind het namelijk (even nagezocht, 780 euro inc montage) veel geld (ook al is het een versterker, dsp en sub).
Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

mijkie

Is er niks in de gebruikte hoek ?
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Geertidow

Ja, waarschijnlijk wel, maar montage heb ik de ballen verstand van
Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

mijkie

#35
Als je t filmpje opzoekt op yoetoeb, kan bijna iedereen dit

Zal alleen evt om activeren gaan in je golf

Geef iemand sleutel 8, 10 en 18 en een paar torx schroevendraaiers en je hele vw gaan uit elkaar [emoji1]
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Mokumer45

Ik zie geen enkele reden (buiten een financiele) om het niet te doen, het geluid wordt er echt een stuk beter door. Maar dit is uiteraard een persoonlijke mening. En ja, een auto is akoestisch een ramp, maar het is in mijn ogen altijd de moeite waard om te proberen er toch nog iets zo goed mogelijk van te maken.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Geertidow

Quote from: mijkie on June  3, 2021, 17:36:31
Als je t filmpje opzoekt op yoetoeb, kan bijna iedereen dit

Zal alleen evt om activeren gaan in je golf

Geef iemand sleutel 8, 10 en 18 en een paar torx schroevendraaiers en je hele vw gaan uit elkaar [emoji1]
Ja ga ik misschien wel doen

Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk

Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

mijkie

t enige wat even klooien is, is je radio eruit maar dat moet lukken en de lijsten die onderaan de binnenkant van je auto zitten, die de vloerbedekking en het rubber afdekken bij de sponning van de deur.

daar zitten metalen veertjes onder, die moeten bij weer monteren goed voor het gat zitten en recht, anders sla je ze plat ;)

ik heb er wel wat reserve volgens mij !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Geertidow

Quote from: mijkie on June  3, 2021, 20:40:57
t enige wat even klooien is, is je radio eruit maar dat moet lukken en de lijsten die onderaan de binnenkant van je auto zitten, die de vloerbedekking en het rubber afdekken bij de sponning van de deur.

daar zitten metalen veertjes onder, die moeten bij weer monteren goed voor het gat zitten en recht, anders sla je ze plat ;)

ik heb er wel wat reserve volgens mij !
Thanks voor de tip!

Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk

Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

SpeedyAndré

Omg, daar zijn de 'kijk mij eens' tokkies weer die denken dat meer geld een betere auto akoestiek betekent  :hehe:
€600 voor een laag blaffer met versterkertje is idd gekkenwerk voor beginners.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Flavio

#41
Het gaat helemaal niet om de akoestiek in een auto te verbeteren, want die blijft waardeloos,
Dat wil niet zeggen dat je niet de kwaliteit en de beleving een upgrade kunt geven.

Ik heb vroeger aan caraudio wedstrijden mee gedaan en behoorlijk dure aftermarket installaties gehad. Op een gegeven moment vond ik dat de investering niet meer waard en bleef het bij de OEM installatie, die steeds beter werden.
In mijn huidige auto, een Mitsubishi Outlander PHEV, zit af fabriek een Rockford Fosgate installatie waarvan waarschijnlijk 99% van de mensen zullen zeggen: Wow!

Door omstandigheden kreeg ik de gelegenheid om deze installatie voor, voor mij relatief weinig geld, te upgraden en dan merk je pas wat je al die jaren hebt gemist.
Ik heb mijn mijn auto echt niet vol gehangen met luidsprekers, maar een 3-weg composet en een subwoofer, met aktieve DSP versterking, is echt een wereld van verschil met de Rockford Fosgate installatie.
De meeste mensen weten echter niet wat ze missen en datzelfde geldt natuurlijk ook voor de HT hobby en kijk eens hoeveel geld we daar allemaal insteken. Voor het geld van een serieuze HT subwoofer heb ik mijn auto laten upgraden en daar heb ik elke dag plezier van en nog geen seconde spijt van gehad.
Een hobby kost geld en als je alles gaat terugrekenen naar wat het per dag kost kan je beter ophouden met leven.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Mokumer45

Het gaat toch uiteindelijk om het plezier, wat je aan je investering beleeft. Zolang het jou blij en gelukkig maakt, hoeft het niet eens perfect te zijn. En hoeveel het uiteindelijk gekost heeft, weet je over het algemeen na een tijdje echt niet meer precies. Hooguit dat het een hoop geld was, maar het plezier er van beleef je elke dag weer bij het rijden. En dat is, in mijn ogen, het allerbelangrijkste. Ik heb zowel thuis als in mijn auto echt geen topinstallatie (hooguit leuke middenklsse), maar ik geniet er nog elke dag van.     
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Geertidow

#43
Nou leuke tips. Ik zal er even over nadenken. Zelf inbouwen of laten doen, of helemaal niet. Mezelf kennende doe ik het ooit wel een keertje.

Meer ervaringen zijn welkom en dank voor de constructieve tips!


Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk
Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

Geertidow

Goed, het huiswerk gedaan: kosten via Duitsland 430 euro + zelf inbouwen. Kosten via VW garage: 680 euro.
Leuk om zelf te doen, maar wel weinig tijd op het moment.
Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

Raphie

Kost van het afbreken van een paneeltje 30,00, slopen kabelboom 300,00
Voor die 150,00 klein materiaal en arbeidsloon ga je toch niet zelf lopen klooien?
JBL PRX Power!

mijkie

250 euro in dit geval [emoji6]

Gewoon dat montage filmpje eens bekijken of het heel moeilijk is, te moeilijk, laten doen en denk je, dat kan ik wel ......
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Geertidow

#47
Zo denk ik er  ook een beetje over. Ik hoopte echt nog op een forum lid die hem heeft en ervaringen kon delen.

Wat betreft inbouwen: ik ben op zich handig genoeg, zeker met hulp. Maar ik heb wel weinig tijd (verbouwing).


Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk
Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

Geertidow

Quote from: mijkie on June  6, 2021, 08:58:47
250 euro in dit geval [emoji6]

Gewoon dat montage filmpje eens bekijken of het heel moeilijk is, te moeilijk, laten doen en denk je, dat kan ik wel ......
Het is niet super moeilijk

Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk

Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

Raphie

Quote from: Geertidow on June  6, 2021, 09:00:50
Het is niet super moeilijk

Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk
als je het eenmaal weet is het niet super moeilijk, de eerste keer gaat het meestal mis.
JBL PRX Power!