Gustard X26 PRO ervaringen?

Started by Vhond, June 1, 2021, 16:35:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vhond

Iemand ervaringen met de Gustard X26 PRO?

Ik ken de reviews van soundnews en head-fi.

Alleen een dealer in Zoetermeer in Nederland en Audiophonics dealen erin...

Pjotr27

Ze worden hier ook regelmatig aangeboden, ik heb er niet echt ervaring mee, maar het lijkt me een Topping clone. Wellicht uit dezelfde fabriek onder ander naam en iets ander ontwerp. Er zit een ESS9038 dac chip in, daar moet je wel van houden. Ik zou er geen 1400 euro voor durven uit te geven. Als het niet bevalt is de doorverkoopbaarheid matig. Voor dat geld is er m.i. mooier te koop.
Maar wellicht kan je een ingespeelde op proef krijgen?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Vhond

Quote from: Pjotr27 on June  1, 2021, 17:12:26
Ze worden hier ook regelmatig aangeboden, ik heb er niet echt ervaring mee, maar het lijkt me een Topping clone.

Welke Topping zou gekloond zijn?

Quote from: Pjotr27 on June  1, 2021, 17:12:26
Er zit een ESS9038 dac chip in, daar moet je wel van houden.

In de eerdergenoemde reviews wordt juist gesteld dat deze implementatie juist wel goed klinkt en geen last heeft van de ESS glitch, of doel je op iets anders?

Quote from: Pjotr27 on June  1, 2021, 17:12:26
Ik zou er geen 1400 euro voor durven uit te geven. Voor dat geld is er m.i. mooier te koop.

Welke suggesties zou je hebben voor die prijs (of iets daarboven)?

Quote from: Pjotr27 on June  1, 2021, 17:12:26
Maar wellicht kan je een ingespeelde op proef krijgen?

Van een dealer??

Pjotr27

Quote from: Vhond on June  2, 2021, 10:26:26
Welke Topping zou gekloond zijn?
D90 lijkt er best veel op...
In de eerdergenoemde reviews wordt juist gesteld dat deze implementatie juist wel goed klinkt en geen last heeft van de ESS glitch, of doel je op iets anders?
Ja, ik kan me niet voorstellen dat dit anders klinkt
Welke suggesties zou je hebben voor die prijs (of iets daarboven)?
Metrum, Denafrips Pontus, Soekris of Musical Paradise
Van een dealer??
Ja degene die het verkoopt heeft toch wel een demo model hoop ik?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Vanaf HP getikt, sorry dat de antwoorden in het citaat staan
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Vhond

#5
Pontus is duurder, welke Metrum, Soekris en Musical Paradise (ken deze laatste net en hun logo lijkt wel verdacht veel op een Brits merk  ;) )?,

Pjotr27

Metrum Amethyst, met de nieuwe DAC3 modules (of koop een duurder model tweedehands)
Soekris 2541, ik vind wel de bouw duidelijk wat minder met een scheerapparaat aansluiting.
Musical Paradise is een dac die door een Canadees ontwikkeld is. Helaas zijn de AKM bijna niet te krijgen door een brand in de fabriek. Pinda13 op het forum hier speelt er mee. Website is de naam aan elkaar met aan het einde .ca

Succes met zoeken..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Vhond

#7
Die https://www.musicalparadise.ca/store/ had ik al gevonden (vandaar mijn opmerking over het wel heel erg op Musical Fidelity gelijkende logo)

En als ik het goed begrijp vind jij de Amethyst beter klinken dan de Gustard X26 Pro?
Ja, die brand in de fabriek is geen goede voor deze wel erg goed presterend DAC chip...

Het ontwerp van die Soekris is inderdaad wat minder (ook een Switched mode Power Supply wat wel goed uitgevoerd kan zijn, maar niet echt heel gescheiden is aangebracht tov de rest van de printplaat)...

Pjotr27

Quote from: Vhond on June  3, 2021, 10:52:11
Die https://www.musicalparadise.ca/store/ had ik al gevonden (vandaar mijn opmerking over het wel heel erg op Musical Fidelity gelijkende logo)

En als ik het goed begrijp vind jij de Amethyst beter klinken dan de Gustard X26 Pro?
Ja, die brand in de fabriek is geen goede voor deze wel erg goed presterend DAC chip...

Het ontwerp van die Soekris is inderdaad wat minder (ook een Switched mode Power Supply wat wel goed uitgevoerd kan zijn, maar niet echt heel gescheiden is aangebracht tov de rest van de printplaat)...

Ik ken Metrum erg goed, en het is me nog nooit tegengevallen. Ik zou het altijd prevaleren boven een onbekend China merk zonder enige ondersteuning. Als het tegenvalt, dan kom je er niet makkelijk meer vanaf zonder dat je veel geld kwijt bent. Ik zie dat er ook regelmatig Metrum Hex wordt aangeboden. Ik heb er ooit een gehad en was (en ben) daar zeer enthousiast over. Het is alleen dan wel tweedehands (1250 euro richtprijs). Het is dat ik aan de andere kant van de wereld woon (Indonesia) en dat import een drama is. Anders had ik nog steeds een Metrum dac gehad...

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Vhond

En vind je dan nog veel verschillen tussen de oudere types van Metrum, tov de nieuwere (en dan heb ik niet over DAC2 tov DAC3 modules)?

Die Hex is wat ouder dan bv. een Pavane, of Jade of Amethyst (om maar 3 verschillende prijsklasses ook te noemen)

Pjotr27

Quote from: Vhond on June  3, 2021, 11:27:17
En vind je dan nog veel verschillen tussen de oudere types van Metrum, tov de nieuwere (en dan heb ik niet over DAC2 tov DAC3 modules)?

Die Hex is wat ouder dan bv. een Pavane, of Jade of Amethyst (om maar 3 verschillende prijsklasses ook te noemen)

Ik kan het niet echt zeggen, toen ik vier jaar geleden naar Indonesia vertrok had ik een Metrum Pavane (ik had er zelfs twee), daarvoor een Metrum Hex. Vond ik het veel verschil? Nee, niet echt. Nieuwere types ken ik niet goed, dus ik kan daar weinig van zeggen. Contour op het forum hier heeft / of had, mijn oude HEX, wellicht heeft hij meer info over de nieuwere modellen (https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=154185.0)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Angus

#11
Ik heb sinds een paar dagen een x-26pro staan thuis. Hij moet nog inspelen, maar ik vind hem erg goed klinken hoor. Separatie van instrumenten is erg goed en ook erg veel details. Hij klinkt nu nog iedere dag beter, dus even afwachten als ik er langer mee speel. Tot nu toe blij verrast.
Wadia di322 dac | 2xWadia a340 mono | Furutech bekabeling | LG Oled C7 | McIntosh C47 pre-amp | Piega Classic 40.2 speakers | Sennheiser HD660S

Angus

#12
Quote from: Angus on August 15, 2021, 00:18:55
Ik heb sinds een paar dagen een x-26pro staan thuis. Hij moet nog inspelen, maar ik vind hem erg goed klinken hoor. Separatie van instrumenten is erg goed en ook erg veel details. Hij klinkt nu nog iedere dag beter, dus even afwachten als ik er wat langer mee speel. Tot nu toe blij verrast.
Sorry, foutje gemaakt  :wacko:
Wadia di322 dac | 2xWadia a340 mono | Furutech bekabeling | LG Oled C7 | McIntosh C47 pre-amp | Piega Classic 40.2 speakers | Sennheiser HD660S

Vhond

@Angus: ben benieuwd of je ook referentiemateriaal hebt (andere Dacs waarmee je 'm kan vergelijken, bv. Brooklyn Mytek, Denafrips Pontus, ...)?

Angus

@vhond, ik heb een Wadia di322, deze klinkt ook erg goed, maar is al wat ouder. Geen MQA en geen IIS wat ik wil gaan gebruiken. Eventueel met een Mano ultra streamer.
Maar alles wat je erover leest is waar hoor, een fantastische dac.
Wadia di322 dac | 2xWadia a340 mono | Furutech bekabeling | LG Oled C7 | McIntosh C47 pre-amp | Piega Classic 40.2 speakers | Sennheiser HD660S

Angus

#15
Ik vind de winkel hifistudio79.nl ook erg goed tot nu toe. Ze reageren erg snel op vragen, ook in de avond en in het weekend, niets te klagen. En ik heb geen aandelen :-)
Wadia di322 dac | 2xWadia a340 mono | Furutech bekabeling | LG Oled C7 | McIntosh C47 pre-amp | Piega Classic 40.2 speakers | Sennheiser HD660S


Angus

#17
Ik heb trouwens ook kort geleden nog een NAD C658 gehad, ook best een goed ding, maar miste daar wat basdruk. Met de Gustard nieuw uit de doos ook wel maar nu niet meer.
Wadia di322 dac | 2xWadia a340 mono | Furutech bekabeling | LG Oled C7 | McIntosh C47 pre-amp | Piega Classic 40.2 speakers | Sennheiser HD660S

Vhond

@Angus: en wat zou je als verschillen met je Wadia typeren?

Angus

@Vhond: De Wadia is een beest, diepe bassen en veel autoriteit. De Gustard haalt er iets meer details uit en heeft meer digitale aansluitingen. Ik ga de komende weken kijken welke ik ga houden.
Wadia di322 dac | 2xWadia a340 mono | Furutech bekabeling | LG Oled C7 | McIntosh C47 pre-amp | Piega Classic 40.2 speakers | Sennheiser HD660S

Vhond

Gustard: minder diepe bassen en minder aanwezig? Wadia: minder gedetailleerd?

Angus

#21
Is wel het eerste wat me opvalt, maar ik luister er nog maar een paar dagen naar. De Wadia heb ik al jaren en ken ik door en door. Er zit ook wel een behoorlijk prijsverschil tussen de apparaten. Beide vind ik gewoon erg goed.
Wadia di322 dac | 2xWadia a340 mono | Furutech bekabeling | LG Oled C7 | McIntosh C47 pre-amp | Piega Classic 40.2 speakers | Sennheiser HD660S

Vhond

@Angus: blijft me verbazen dat er zo veel verschil zou zijn in verschil van weergave in frequentiegebieden (minder diepe bassen??), gaat het echt om de frequentie of om minder 'punch'?

Ben benieuwd naar je ervaringen na langere tijd.

Angus

#23
Ik heb de Gustard terug kunnen sturen. Een erg mooie dac met veel details maar niet het fundament van mijn Wadia, die ik teveel miste 👍
Wadia di322 dac | 2xWadia a340 mono | Furutech bekabeling | LG Oled C7 | McIntosh C47 pre-amp | Piega Classic 40.2 speakers | Sennheiser HD660S

Vhond

Wat bedoel je met het fundament wat miste?