Electrisch scherm op maat.

Started by cfgr@home, May 30, 2021, 17:45:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cfgr@home

Ik heb exact 146 cm ruimte om een scherm te monteren in mijn mancave. Alle 'kleine' schermen zijn echter met hun omkasting soms tot 170 cm breed. Te breed dus. Nu struikelde ik vorige week over deze leuke set waarbij je de breedte zelf kan bepalen door gewoon de oprolbuis op maat te zagen.  Is dus eigenlijk een buis-met-buismotor, oorspronkelijk bedoeld voor vensterverduistering. Het leuke is vooral dat de totale breedte slechts 2cm meer is dan de breedte van het schermdoek. Dus in mijn geval een schermbreedte van 144 cm. https://www.youtube.com/watch?v=uqlaoQv9zHk - dat wordt weer klussen.  ;D
Lots & lots of AV stuff all over the house but mostly cramped into my mancave... :-)

home@the movies

Quote from: cfgr@home on May 30, 2021, 17:45:50
Ik heb exact 146 cm ruimte om een scherm te monteren in mijn mancave. Alle 'kleine' schermen zijn echter met hun omkasting soms tot 170 cm breed. Te breed dus. Nu struikelde ik vorige week over deze leuke set waarbij je de breedte zelf kan bepalen door gewoon de oprolbuis op maat te zagen.  Is dus eigenlijk een buis-met-buismotor, oorspronkelijk bedoeld voor vensterverduistering. Het leuke is vooral dat de totale breedte slechts 2cm meer is dan de breedte van het schermdoek. Dus in mijn geval een schermbreedte van 144 cm. https://www.youtube.com/watch?v=uqlaoQv9zHk - dat wordt weer klussen.  ;D

Er zijn genoeg merken die schermen tot op de mm op maat maken, wij laten dit regelmatig doen voor klanten, geen enkel probleem hoor.

cfgr@home

Quote from: home@the movies on May 30, 2021, 18:01:28
Er zijn genoeg merken die schermen tot op de mm op maat maken, wij laten dit regelmatig doen voor klanten, geen enkel probleem hoor.
Enig idee van prijzen? (leveranciers sites mogen ook uiteraard)  :worship:
Lots & lots of AV stuff all over the house but mostly cramped into my mancave... :-)

reza

Is een tv niet een betere oplossing?
146 breed projecteren is wel erg klein.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

Quote from: reza on May 30, 2021, 18:29:06
Is een tv niet een betere oplossing?
146 breed projecteren is wel erg klein.

Dit idd... is 65" wat een zeer gangbare maat is tegenwoordig :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

cfgr@home

Quote from: reza on May 30, 2021, 18:29:06
Is een tv niet een betere oplossing?
146 breed projecteren is wel erg klein.
Niet als je daar 183,16cm af zit...  :tounge:
Lots & lots of AV stuff all over the house but mostly cramped into my mancave... :-)

Richard70…

Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

cfgr@home

Quote from: rdebruin on May 31, 2021, 00:02:55
Waarom niet ?
Tegen de wand van mijn "mancave" hangt een whiteboard, vol met "stuff" en ik kan daar geen flatscreen tegen monteren maar wel op 20 cm ervoor een (rol)scherm hangen. Nu gebruik ik een A0 formaat schuimplaat (118 x 84) via magneten maar ik wou IETSKES groter (146x83 bv) en vooral oprolbaar. Electrisch als het kan, manueel als het moet.  :D  En met MUSOU BLACK PAINT een 16:9 randje 'painten'.  :tounge:
Lots & lots of AV stuff all over the house but mostly cramped into my mancave... :-)