Kalibreren van twee schermen

Started by Edliver, May 29, 2021, 14:27:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Edliver

Heeft iemand ervaring met het kalibreren van twee dezelfde PC schermen, de 1é op een Nvidia kaart en de 2é op een DP  die uit de intel UHD Graphics 630 ( I9-9900K chip ) komt.
De bedoeling dit met een Spyder o.i.d  te doen.
Thx
Edd
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

J.A.F._Doorhof

Je kan dit vaak in de pro versie aangeven dat je 2 schermen gebruikt.

Heb je geen pro versie. Dan is een workaround om het scherm dat je wil calibreren even als hoofdscherm in te stellen en visa versa
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Edliver

#2
Als Ik er een aanschaf is het de X Pro, vraag me wel af Ik niet beter zou zijn met de Spyder X elite voor video bewerking.
Ik heb hier dus zero ervaring mee, kalibratie in het algemeen ook.
In de handleiding zie Ik hier ook geen antwoord op.
Ik denk het probleem met deze opstelling, de "twee" grafische kaarten en hierbij dus ook de twee stuur programma's .
Het ene van Nvidia en het andere van Intel zelf, en deze zien ook maar één scherm dat op deze is aangesloten.
Ik heb een mailtje met deze vraag ook naar Datacolor gestuurd maar nog geen reactie op gehad.
Het antwoord van hen zal Ik hier ook posten.
Al bedankt voor Je reactie.
Edd
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.