Nieuwe meterkast zorgt voor slechter geluid en TV beeld

Started by Kweetniet, May 27, 2021, 12:08:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SpeedyAndré

Tot zo ver deze reclame-uiting, u heeft onze producten echt nodig!  :D :D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Ralf67

Ga er toch eens een paar proberen .

Is het niks , dan weer retourneren.

frank2

Een standaard automaat heeft geen slechte contacten anders had je geen stroom. Maar de contacten zijn van een legering die ervoor zorgt dat audioapparatuur minder mooi klinkt. Een audiogroep met zekeringhouder heeft contacten die ervoor zorgen dat audioapparatuur wel mooi klinkt. Simpel gezegd minder etsy  sound. Ook kun je met zekeringen het geluid tunen. Ahp  staat voor warm geluid ook de houders. Siemens ed zijn neutraler. De groef zekering is zeer open helder.

Dan nog even over de domme en slimme meter. Het is wel een feit dat de domme meters zwaarder zijn uitgevoerd met degelijke contacten en 6 mm2 bedrading, bij slimme meters is dat wel minder. De reden voor mij om de domme meter te behouden, ik heb de slimme meter niet genomen. Daarnaast wil ik niet dat men alles maar uitleest, ja kun je laten uitzetten....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Jammer dat je weer een verkalring gaat geven voor wat je ervaart. Want op welke manier is de legering van invloed op audioapparatuur ? Rest laat ik maar even voor wat het is.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ajbeefde

Quote from: frank2 on June  5, 2021, 15:57:03

Daarnaast wil ik niet dat men alles maar uitleest, ja kun je laten uitzetten....


Je hebt natuurlijk ook een hoop audio geheimen te verbergen....  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

RalphH

Quote from: chansig on June  5, 2021, 16:17:53
Jammer dat je weer een verkalring gaat geven voor wat je ervaart. Want op welke manier is de legering van invloed op audioapparatuur ? Rest laat ik maar even voor wat het is.

Gr. Hans

Jammer dat je weer op deze manier op pure feiten reageert Hans...
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy

Quote from: chansig on June  5, 2021, 16:17:53
Jammer dat je weer een verklaring gaat geven voor wat je ervaart. Want op welke manier is de legering van invloed op audioapparatuur ? Rest laat ik maar even voor wat het is.

Gr. Hans
Leg maar eens uit waarom het geen invloed heeft?

RalphH

Jammer dit, hans stelt een vraag en moet nu wat uit gaan leggen? Bijzonder.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

DofN

Quote from: Rowdy on June  5, 2021, 17:35:14
Leg maar eens uit waarom het geen invloed heeft?

Ja leuk, de wereld op zijn kop.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

frank2

Quote from: chansig on June  5, 2021, 16:17:53
Jammer dat je weer een verkalring gaat geven voor wat je ervaart. Want op welke manier is de legering van invloed op audioapparatuur ? Rest laat ik maar even voor wat het is.

Gr. Hans

Luister eens naar een netsnoer met messing stekkers en daarna hetzelfde netsnoer met rodium stekkers... daar zit een duidelijk verschil in, in een automaat zit zeker geen rodium.....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raphie

Quote from: frank2 on June  5, 2021, 17:55:27
Luister eens naar een netsnoer met messing stekkers en daarna hetzelfde netsnoer met rodium stekkers... daar zit een duidelijk verschil in, in een automaat zit zeker geen rodium.....
Kan je ook vliegen? En omhoog poepen?
JBL PRX Power!

chansig

Quote from: Rowdy on June  5, 2021, 17:35:14
Leg maar eens uit waarom het geen invloed heeft?

Want ? Ik beweer helemaal niets in deze.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: frank2 on June  5, 2021, 17:55:27
Luister eens naar een netsnoer met messing stekkers en daarna hetzelfde netsnoer met rodium stekkers... daar zit een duidelijk verschil in, in een automaat zit zeker geen rodium.....

Ja je ervaart verschil. Jij zegt dat het door de  legering komt.  Dat is waar ik naar vraag: hoe dan ?

Of is je antwoord omdat het materiaal verschilt en verder weet ik het niet?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Overigens kan Frank me alles wijsmaken. Het enige wat in de afgelopen jaren is blijven hangen is dat de weerstand tussen de verschillende materialen dusdanig klein is dat dit geen hoorbaar verschil gaat geven. Daarnaast kan ik me nog een test herinneren welke Koen heeft gepost waarbij ze een audiosignaal door modder heen lieten gaan. Geen meetbaar verschil. Meer weet ik niet.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy

Rhodium is een edelmetaal.
Wordt o.a. gebruikt als elektrisch contactelement materiaal vanwege de lage elektrische weerstand, lage stabiele contactweerstand en hoge corrosieweerstand.


Messing is een legering van koper en zink.
Het heeft een slechtere geleidingseigenschap dan koper of zink. Hoe minder koper, hoe slechter de geleiding. Messing met 40% zink heeft een geleidingsvermogen van 27% zuiver koper.

chansig

Yep en wat betekent dit voor uitgaande/doorgaande signaal ? Want dat er verschillen in de  weerstand tussen de verschillende materialen zit is een gegeven.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy

Factoren die de elektrische geleidbaarheid beïnvloeden

Bepaalde factoren kunnen van invloed zijn op hoe goed een materiaal elektriciteit geleidt.
- Temperatuur: Veranderende temperatuur van zilver of een andere geleider verandert zijn geleidbaarheid. In het algemeen veroorzaakt het verhogen van de temperatuur thermische excitatie van de atomen en verlaagt het geleidingsvermogen terwijl het weerstandsvermogen toeneemt. De relatie is lineair, maar wordt afgebroken bij lage temperaturen.
- Onzuiverheden: het toevoegen van een onzuiverheid aan een geleider verlaagt de geleidbaarheid. Sterling zilver is bijvoorbeeld niet zo goed als geleider als puur zilver. Geoxideerd zilver is niet zo goed een geleider als onbewerkt zilver. Onzuiverheden belemmeren de elektronenstroom.
- Kristalstructuur en fasen: Als er verschillende fasen van een materiaal zijn, zal de geleidbaarheid enigszins vertragen bij het grensvlak en kan deze verschillen van de ene structuur tot de andere. De manier waarop een materiaal is verwerkt, kan van invloed zijn op hoe goed het elektriciteit geleidt.
- Elektromagnetische velden: geleiders genereren hun eigen elektromagnetische velden wanneer er elektriciteit doorheen loopt, waarbij het magnetische veld loodrecht op het elektrische veld staat. Externe elektromagnetische velden kunnen magnetoweerstand veroorzaken, wat de stroom kan vertragen.
- Frequentie: Het aantal oscillatiecycli dat een elektrische wisselstroom per seconde voltooit, is de frequentie in Hertz. Boven een bepaald niveau kan een hoge frequentie ervoor zorgen dat er stroom rond een geleider gaat lopen in plaats van erdoorheen (skin-effect). Omdat er geen oscillatie is en dus geen frequentie, treedt het skin-effect niet op bij gelijkstroom.

DofN

En wat zegt dat over de kwaliteit van de muziekweergave?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

In bv audiokabels, zekeringen, meterkasten wordt volgens mij dan ook altijd gebruik gemaakt van materialen welke goed geleiden. Zou ook raar zijn als dat niet zou gebeuren. De verschillen in geleiden/weerstand zullen niet gigantisch groot zijn.

Dus dan blijft de vraag: Waarom zou Rhodium voor een andere weergave zorgen dan bv koper (met een gebruikelelijke zuiverheid) ?

Dat is de bewering die Frank doet. Ik vraag dus niet naar zijn ervaring maar naar zijn bewering.

En nogmaals...je kan me alles wijsmaken op technisch vlak.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Koen K

Tjongejonge, wat een topic weer. De natuurwetten en de principes van de wetenschap moeten maar buigen of breken in de zoektocht naar een passende rationalisatie: het enige wat 100% zeker is, is dat de gouden oortjes zich niet laten bedotten  ::)

Ondertussen is de eerste godenzoon die daadwerkelijk verschil blijkt te kunnen horen tussen twee meterkasten / zekeringen / whatever nog altijd niet gevonden...

Raphie

Idd, dit gelul moet gewoon stoppen totdat het gestaafd kan worden met bewijs. Al dat belevings en waarde geneuzel. Gewoon laten zien, anders je mond houden.

Quote from: Koen K on June  5, 2021, 20:26:19
Tjongejonge, wat een topic weer. De natuurwetten en de principes van de wetenschap moeten maar buigen of breken in de zoektocht naar een passende rationalisatie: het enige wat 100% zeker is, is dat de gouden oortjes zich niet laten bedotten  ::)

Ondertussen is de eerste godenzoon die daadwerkelijk verschil blijkt te kunnen horen tussen twee meterkasten / zekeringen / whatever nog altijd niet gevonden...
JBL PRX Power!

Zymotic

Je hoeft het hier niet met elkaars eens te zijn, maar laat elkaar in zijn waarde.  Kan je dat niet, blijf dan weg uit dit soort topics.

Koen K

Heeft niks te maken met mensen wel of niet in hun waarde laten, hoewel het me wel opvalt dat die focus op de toon in plaats van de inhoud altijd direct verschijnt als er een kritische noot geplaatst wordt in dit soort topics, en zelden als er weer eens op de "meetwappies" o.i.d. afgegeven wordt.

Iedereen heeft recht op z'n eigen mening, maar niet op z'n eigen feiten.

Raphie

Quote from: Koen K on June  5, 2021, 21:21:58.
Iedereen heeft recht op z'n eigen mening, maar niet op z'n eigen feiten.
Mooi gezegd! En dit is voor mij idd ook de essentie.
JBL PRX Power!