Nieuwe meterkast zorgt voor slechter geluid en TV beeld

Started by Kweetniet, May 27, 2021, 12:08:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koen K

Gejat van Daniel Patrick Moynihan, maar toch bedankt ;D

Zymotic

Quote from: Koen K on June  5, 2021, 21:21:58
Heeft niks te maken met mensen wel of niet in hun waarde laten, hoewel het me wel opvalt dat die focus op de toon in plaats van de inhoud altijd direct verschijnt als er een kritische noot geplaatst wordt in dit soort topics, en zelden als er weer eens op de "meetwappies" o.i.d. afgegeven wordt.

Iedereen heeft recht op z'n eigen mening, maar niet op z'n eigen feiten.

Juist de toon kan ervoor zorgen dat een topic niet ontspoort.

chansig

Quote from: Zymotic on June  5, 2021, 21:38:42
Juist de toon kan ervoor zorgen dat een topic niet ontspoort.

Afhankelijk van het eea zou ik Rhodium adviseren om die toon er doorheen te sturen. Wordt die minder scherp.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ajbeefde

Quote from: chansig on June  5, 2021, 21:45:23
Afhankelijk van het eea zou ik Rhodium adviseren om die toon doorheen te sturen. Wordt die minder scherp.

Gr. Hans

Voorzichtig nou, nu begeef je jezelf op het terrein van onze "inspeel goeroe"  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Ralf67

Bij wisseling van mijn E meter is de bedrading van 6 mm2 gewoon blijven zitten, en alleen de meter is gewisseld.

Ik ervaar geen verschil in geluid of beeldkwaliteit .




J.A.F._Doorhof

Als de essentie dan ook maar is dat je andere mensen ook met rust laat als ze dat vragen.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chansig

Viel me vorige week ook op dat jullie (mods) dat nu openlijk steunen. Goed om te lezen want toen ik daar vorig jaar expliciet om vroeg werd er simpelweg niet gereageerd.

De nuance is hopelijk wel dat diegene dat alleen kan doen in zijn eigen topic toch ?

Gr. Hans

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Klopt, de bedoeling is dat iedereen alleen nog in zijn eigen topic gaat posten!  ;D

Raphie

Koen quote het mooi, iedereen mag een mening hebben, maar feiten dienen te worden bewezen.
Het gaat mij geeneens om de spullenboel, kan mij het schelen, iedereen z'n fetisjh,  prima!
Maar noem het dan een ervaring en heb een beetje respect (wat een k#twoord, ik gebruik het liever niet) voor de Nederlandse taal.

QuoteEen feit is een gebeurtenis of omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat, doordat het ofwel zintuiglijk waargenomen ofwel instrumenteel gemeten kan worden. Een feit moet met objectieve waarnemingen vastgesteld en getoetst kunnen worden (zie het artikel wetenschappelijke methode).

Zolang de beweringen niet aan bovenstaande definitie voldoen, dan mogen ze niet als feit geponeerd worden.
Als men zich niet aan zulke simpele principes kan houden, dan is het toch wel een slabbertjes forum geworden hier.
Ruimte geven aan beleving? GRAAG ik verwonder me iedere dag weer met een brede grijns over de avonturen van Frank.
Maar daar de ruimte in geven om het als feit te mogen poneren? Dat zou je niet moeten willen.
Gewoon beschouwen als "man bijt hond" maar niet gaan lopen voeden / beschermen.
JBL PRX Power!

chansig

Quote from: chansig on June  5, 2021, 18:14:28
Ja je ervaart verschil. Jij zegt dat het door de  legering komt.  Dat is waar ik naar vraag: hoe dan ?

Of is je antwoord omdat het materiaal verschilt en verder weet ik het niet?

Gr. Hans

Wie zwijgt stemt toe is toch de algehele aanname ?

Frank2: Geniet van je ervaring, laat het verklaren los. Maakt je ervaring niet sterker, beter of wat dan ook.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy

Quote from: chansig on June  5, 2021, 18:49:32
Overigens kan Frank me alles wijsmaken. Het enige wat in de afgelopen jaren is blijven hangen is dat de weerstand tussen de verschillende materialen dusdanig klein is dat dit geen hoorbaar verschil gaat geven. Daarnaast kan ik me nog een test herinneren welke Koen heeft gepost waarbij ze een audiosignaal door modder heen lieten gaan. Geen meetbaar verschil. Meer weet ik niet.

Gr. Hans
Werd er kraanwater of gedestilleerd water gebruikt?


chansig

In de modder ? Rivierwater. Modder kwam uit de Amazone.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Koen K

Haha, inderdaad een leuke test, hier te vinden. Er wordt vergeleken tussen een origineel bestand, een versie die door een interlink heen is gegaan, eentje die via een aardappel (L) en een banaan (R) heen gestuurd is, en tenslotte eentje die door een emmer modder is gegaan. Voor wie geen zin heeft om het te lezen:

QuoteBasically there just isn't much difference between the original file and a line level signal DA/AD loop sent thru copper wire, a potato, a banana or mud.

Kweetniet

#113
Het beeld is nu echt weer op het oude niveau of zelfs nog beter, ook het geluid, vooral de bass is nog voller geworden. Ik weet wat het brein kan doen; maar ik blijf het verschil horen terwijl ik er niet in geloof. Met interlinkjes hoor ik eigenlijk nooit geen verschil.  Met speakerkabels weer wel en dat zou ook niet moeten kunnen omdat in de speaker zelf ook gewoon normale koper kabel zit.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Infinity. We get you back to what it's all about. Music.

ajbeefde

Quote from: kweetniet on June 11, 2021, 12:09:37

Het beeld is nu echt weer op het oude niveau of zelfs nog beter, ook het geluid, vooral de bass is nog voller geworden. Ik weet wat het brein kan doen; maar ik blijf het verschil horen terwijl ik er niet in geloof.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Lekker toch, lekker van gaan genieten en niet wakker liggen of er nu echt iets veranderd is of dat het voodoo was .....  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Contour

We zitten net in een periode met warmer weer, andere vochthuishouding in je lichaam etc, onderschat niet was dat fysieke op je waarneming kan doen.

Gr. Walter

Ralf67


scrutinizer

Quote from: Ralf67 on June 11, 2021, 17:39:20
Kortom het zit gewoon tussen je oren   :o
Daar moet je het uiteindelijk mee doen. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Exirion

Heb je wel de goeie energieleverancier gekozen? Kan een wereld van verschil maken. Bij een slechte leverancier klinkt alles futloos, vlak en alsof het achter een gordijn speelt. Bij een goeie veel opener, scherper gedefinieerd en dynamischer. Bij windenergie klinkt alles ook nog eens een stuk lichter en luchtiger, sprankelend en fris.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

RalphH

Bedoel je te zeggen dat je andere stroom aan huis geleverd krijgt als je een andere leverancier dan de buren hebt, of begrijp ik je verkeerd?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RonG

Quote from: Exirion on July 27, 2021, 12:04:00
Heb je wel de goeie energieleverancier gekozen?

Hoe weet je van te voren welke op audiogebied voldoet?


Kjelt

Je hebt niets te kiezen, de kabels liggen er en de stroom komt van dezelfde elektriciteits centrales en degene die jou factureert die kun je kiezen , de netbeheerder is een vast gegeven.

https://www.netbeheernederland.nl/consumenteninformatie/wie-is-mijn-netbeheerder

eduard

Quote from: Exirion on July 27, 2021, 12:04:00
Heb je wel de goeie energieleverancier gekozen? Kan een wereld van verschil maken. Bij een slechte leverancier klinkt alles futloos, vlak en alsof het achter een gordijn speelt. Bij een goeie veel opener, scherper gedefinieerd en dynamischer. Bij windenergie klinkt alles ook nog eens een stuk lichter en luchtiger, sprankelend en fris.
Lol. En dan nog echte reacties krijgen [emoji3060]

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

vergeerr72

Quote from: eduard on July 27, 2021, 18:39:43
Lol. En dan nog echte reacties krijgen [emoji3060]

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Groene energie klinkt wel wat natuurlijker......
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL