Nieuwe meterkast zorgt voor slechter geluid en TV beeld

Started by Kweetniet, May 27, 2021, 12:08:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kweetniet

Mijn 40 jaar oude stoppenkast is 4 dagen geleden vervangen, zonder bij na te denken merkte ik gelijk dat het geluid minder klinkt, ook het TV beeld is duidelijk minder. Dit had ik niet verwacht. Nu zie ik de siemens zekering cartridge en dat zou een stuk helpen. Wie zou dat hier kunnen plaatsen, het zou 10 minuten werk zijn. Maar het beste is ook een extra groepje voor de cv ketel die ook op de zelfde groep zit en maar 2 meter van de zekeringkast zit. De bestaande groep voor TV en Muziek wil ik zo houden. Zo is het het minste werk. Het lijkt nu allemaal meer weerstand te hebben. Het plezier is nu een stuk minder.
Alvast bedankt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Infinity. We get you back to what it's all about. Music.

Flavio

Kan degene die de stoppenkast heeft vervangen dat niet doen?
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
NAD T758V3 | Behringer NX4-6000
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL X1 | 2x T+A TAL 90
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Kweetniet

Hij wou het niet doen omdat het ook een ander merk meterkast is, het was in opdracht van de woningbouw, vandaar.
Als er iemand met verstand ervan het zou kunnen doen tegen vergoeding.


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Infinity. We get you back to what it's all about. Music.

i2Paq

Ik zou toch echt eerst even de Woningbouw bellen en duidelijk maken dat er sinds het vervangen een probleem is.

Laten zij maar reageren en aangeven eea. op te lossen.

En een CV op een eigen groep lijkt mij niet meer dan logisch.

De reactie van de monteur vindt ik helemaal vreemd.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Kweetniet

De CV zit al die jaren al op de zelfde groep als de slaapkamer en de woonkamer. Het is nu zelfs zo dat eerder de badkamer en keuken aparte groepen hadden. Nu ik alles heb nagelopen blijkt dat nu ook een groep te zijn. Ik heb daarover nog kontakt met hem gehad, maar hij reageert daar niet op. Had hem al eerder een paar vragen gesteld, ik denk dat hij geen zin meer heeft om te antwoorden. De woningbouw zegt dat ze wel weten wat ze doen.
Het is trouwens omgeving Den Bosch.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Infinity. We get you back to what it's all about. Music.

Pjotr27

Had je eerst nog een meterkast met losse stoppen? Van die keramiek dingen die af en toe eruit springen en dan vervangen moeten worden?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

frank2

Spul is nieuw, zal na een paar weken echt anders klinken, inspelen.  Maar een Siemens  audio zekeringhouder zal zeker beter klinken, maar ook de moet paar weken inspelen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raphie

Hager is prima spul, een meterkast klinkt niet. Niet te veel afgaan op "lovende recenties"
JBL PRX Power!

Kweetniet

Quote from: Pjotr27 on May 27, 2021, 15:11:24
Had je eerst nog een meterkast met losse stoppen? Van die keramiek dingen die af en toe eruit springen en dan vervangen moeten worden?
Klopt, stop zit er nog steeds, hebben ze niet verwijderd. Ik geloofde ook niet dat het verschil zou maken tussen een ouderwetse smelt zekering of een nieuwe automatische, maar echt het TV beeld is echt minder en ook mijn muziek installatie. Klinkt nog wel mooi, maar met héél bekende nummers hoor ik dat het wat verder weg klinkt en wat minder transparant. Ik heb zelf ook al gedacht dat het tussen de oren zit, maar het verschil blijft.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Infinity. We get you back to what it's all about. Music.

Kweetniet

Quote from: Raphie on May 27, 2021, 15:16:54
Hager is prima spul, een meterkast klinkt niet. Niet te veel afgaan op "lovende recenties"
Ik vond het ook allemaal flauwekul, maar dit is toch frappant.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Infinity. We get you back to what it's all about. Music.

Pjotr27

Quote from: kweetniet on May 27, 2021, 15:32:33
Klopt, stop zit er nog steeds, hebben ze niet verwijderd. Ik geloofde ook niet dat het verschil zou maken tussen een ouderwetse smelt zekering of een nieuwe automatische, maar echt het TV beeld is echt minder en ook mijn muziek installatie. Klinkt nog wel mooi, maar met héél bekende nummers hoor ik dat het wat verder weg klinkt en wat minder transparant. Ik heb zelf ook al gedacht dat het tussen de oren zit, maar het verschil blijft.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Op je foto zie ik nu van die schakelzekeringen (makkelijk aan of uit te zetten), waren de voorgangers ook zo of waren dat nog stoppen? De laatste doen het namelijk echt beter...Ze zijn alleen wat onhandig omdat je ze moet vervangen als ze zekeren.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

ajbeefde

Quote from: frank2 on May 27, 2021, 15:12:29
Spul is nieuw, zal na een paar weken echt anders klinken, inspelen.  Maar een Siemens  audio zekeringhouder zal zeker beter klinken, maar ook de moet paar weken inspelen.

Zou die CV nou ook een paar weken moeten inspelen/in-opwarmen, uiteindelijk ook een nieuwe groep ?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Kweetniet

Quote from: Pjotr27 on May 27, 2021, 15:48:08
Op je foto zie ik nu van die schakelzekeringen (makkelijk aan of uit te zetten), waren de voorgangers ook zo of waren dat nog stoppen? De laatste doen het namelijk echt beter...Ze zijn alleen wat onhandig omdat je ze moet vervangen als ze zekeren.
Dit zit er nog.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Infinity. We get you back to what it's all about. Music.

Kweetniet

Quote from: ajbeefde on May 27, 2021, 16:10:04
Zou die CV nou ook een paar weken moeten inspelen/in-opwarmen, uiteindelijk ook een nieuwe groep ?
[emoji16]

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Infinity. We get you back to what it's all about. Music.

Kjelt

Je hebt een fase dan heb je zowiezo weinig keus en zit alles al aan elkaar.
Trek de stekkers van de cv en koelast + vriezer er eens uit en luister eens of dat verschil maakt.
Zo ja dan drie fases aanvragen en je audio op een aparte fase zetten.

Pjotr27

Quote from: kweetniet on May 27, 2021, 16:34:54
Dit zit er nog.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Nee, dat is altijd. Dit zijn de zekeringen voor het hele stroomgebeuren. Daar mag en kan je niets mee, want dit is verzegeld. Jij zegt dat je meterkast is vervangen. Ik zie nu van die schakelaars bovenin de meterkast. Wat was dat hiervoor? Ook schakelaars of stoppen?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

scrutinizer

Quote from: Kjelt on May 27, 2021, 16:39:23
Je hebt een fase dan heb je zowiezo weinig keus en zit alles al aan elkaar.
Trek de stekkers van de cv en koelast + vriezer er eens uit en luister eens of dat verschil maakt.
Zo ja dan drie fases aanvragen en je audio op een aparte fase zetten.
Neemt niets weg aan het feit hij hiervoor ook maar 1 fase had. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Kweetniet

#17
Quote from: Kjelt on May 27, 2021, 16:39:23
Je hebt een fase dan heb je zowiezo weinig keus en zit alles al aan elkaar.
Trek de stekkers van de cv en koelast + vriezer er eens uit en luister eens of dat verschil maakt.
Zo ja dan drie fases aanvragen en je audio op een aparte fase zetten.
Met muziek luisteren haal ik zo wie zo altijd de stekker van de cv eruit. Vaak ook van de keuken; af en toe laat/liet ik het gewoon aanstaan en merkte nooit (echt)verschil, dus daar ligt het niet aan.
Zo'n fase 3 kreeg ik niet. Is dat hetzelfde als klasse C(hoe noemen ze dat?)die C was verboden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Infinity. We get you back to what it's all about. Music.

Kweetniet

Quote from: Pjotr27 on May 27, 2021, 17:04:06
Nee, dat is altijd. Dit zijn de zekeringen voor het hele stroomgebeuren. Daar mag en kan je niets mee, want dit is verzegeld. Jij zegt dat je meterkast is vervangen. Ik zie nu van die schakelaars bovenin de meterkast. Wat was dat hiervoor? Ook schakelaars of stoppen?
Oké bedankt weer wat wijzer.
De vorige had ook van die soort schakelaartjes en 2 aardlek schakelaars. Dus dan had ik al geen stoppen meer.. dan zou het dus echt tussen de oren moeten zitten..Maar toch zie en hoor ik het.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Infinity. We get you back to what it's all about. Music.

scrutinizer

Volgens mij ben je nog geen steek verder vwb je vraag......... ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Kweetniet

Quote from: scrutinizer on May 27, 2021, 17:27:32
Volgens mij ben je nog geen steek verder vwb je vraag......... ::)
Dat klopt, maar wel wat wijzer ondertussen. Maar idd voor de cv wil ik een aparte groep, dat is ook makkelijker. En dat Siemens ding op de bestaande groep voor TV en Audio.
Mocht het geen verschil maken mocht ik het terug sturen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Infinity. We get you back to what it's all about. Music.

Rowdy


frank2

Quote from: scrutinizer on May 27, 2021, 17:27:32
Volgens mij ben je nog geen steek verder vwb je vraag......... ::)
Jawel maar als je niets geloofd van wat ik schrijf......
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raphie

Quote from: frank2 on May 27, 2021, 17:43:36
Jawel maar als je niets geloofd van wat ik schrijf......
Dat doet bijna niemand.....
JBL PRX Power!

SpeedyAndré

Quote from: Raphie on May 27, 2021, 18:51:17
Dat doet bijna niemand.....
:D :D :hehe:

Iemand zou het gaan zeggen  :P
Even over de extra groep voor de cv(pomp), komt die in zicht?

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp