Groen probleem BG808s

Started by Bertjebibber, May 24, 2021, 12:28:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bertjebibber

Mijn Barco Graphics 808s (ja, ik weet dat het al een oud beestje is) heeft sinds kort een probleem in zijn groen kanaal.
De groene CRT heeft een constante setup die zichtbaar is bij lage beeldluminantie, bij hogere is dit vaak compleet weg (te zien in de zone buiten het actieve beeld op de faceplate). het lijkt me ook dat de scanning erdoor komt.

De foto's zijn genomen met de video off stand via de afstandsbediening.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Mvg, Bert

jantje112

De troubleshoot op het forum van Curt doorgenomen? Spareparts kosten nu nagenoeg niets meer.. dus dat moet geen probleem zijn

Bertjebibber

heb al verschillende borden gewisseld omdat ik dacht dat het in het videodeel zat maar vermoed dat het de afbuiging kan zijn en daar heb ik geen spares meer van.

m9

verwissel de groene buis eens met de blauwe of rooie van plek.

Francisco


home@the movies

Bertje, Bertje toch, zou jij niet eens langzaam aan een "echte projector " beginnen denken  ;D ;D ;D ;D :-X :-X :-X :-X :-X

m9

of verwissel de video neck board eens.

Bertjebibber

Even ter info voor de volgers, de projector is er vanzelf terug doorgekomen. Scanlines niet meer zichtbaar etc. Heb de G2 wel gecontroleerd en bijgesteld (stond zo goed als perfect, ledje ging direct uit met minimale aanpassing).

Sorry Werner hij zal nog een tijdje verder dienst doen maar als hij echt de geest geeft contacteer ik je  8)

m9

zal wel contaminatie geweest zijn en dat lost zich nogal eens zelf op.
zeer lichtjes tegen de achterkant van de buis tikken met een houten spateltje wil ook nog wel eens helpen.

voor 720p en op een niet al te groot scherm is dit nog steeds een prima projector.