Draaiknop volume sr7010

Started by wfk, May 22, 2021, 18:52:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wfk

Kwam er net achter dat door het tijden gebruiken van de ab, de volume knop niet meer reageerd op harder zachter.
De zg. klikjes voel je wel.
Is hier een soort fix voor?

Ralf67

Een factorY reset en opnieuw inmeten ?

RonG

Quote from: Ralf67 on May 27, 2021, 06:42:15
Een factorY reset en opnieuw inmeten ?

Volume knop opnieuw inmeten?,

Ik heb ongeveer hetzelfde met de 7010, wanneer ik draai aan de volume knop correspondeerd dit niet met wat er qua volume indicatie zichtbaar is op het display en je hoort het ook. Ben bang dat hij plots vanzelf keihard gaat wanneer je er ff aan draait.

Via de remote geen probleem idd.

Ron_Z

Marantz kwaal, ken het van mijn SR7007.

dexter98

Idd standaard Marantz probleem. Mijn oude sr5600 en mijn sr7010 hebben er allebei last van.

Rotary encoder (speciale schakelaar waar dus de volume knop op zit) defect (geoxideerd), moet vervangen worden.

Vrij standaard onderdeel. Niet duur en vrij eenvoudige reparatie, maar is wel wat (schroef) werk om te vervangen.

Sent from my moto x4 using Tapatalk


H&C Hifi

Je kan de encoder ook gewoon goed reinigen.. werken ze ook weer.
Niet alleen marantz maar erg veel merken hebben hier last van.

jossie

#6
Quote from: HcHifi.nl on June  2, 2021, 13:11:32
Je kan de encoder ook gewoon goed reinigen.. werken ze ook weer.
Niet alleen marantz maar erg veel merken hebben hier last van.

Exact, maar... geen klus voor iemand die (nog) niet weet wat een encoder is. Fatsoenlijk desoldeer gereedschap is een pré. must.
Omni !

RonG

Quote from: HcHifi.nl on June  2, 2021, 13:11:32
Je kan de encoder ook gewoon goed reinigen.. werken ze ook weer.
Niet alleen marantz maar erg veel merken hebben hier last van.

Klopt, ik had het met mijn Onkyo TXxxxx (weet ff het nummer niet meer, iets met 807 8)) ook.

Komt dat dan doordat de volume knop bijna nooit gebruikt wordt?

Quote from: jossie on June  2, 2021, 13:50:40
Exact, maar... geen klus voor iemand die (nog) niet weet wat een encoder is. Fatsoenlijk desoldeer gereedschap is een pré.

Euh ja idd, ik zou het niet weten lol :)

jossie

Quote from: RonG on June  2, 2021, 15:34:56
Klopt, ik had het met mijn Onkyo TXxxxx (weet ff het nummer niet meer, iets met 807 8)) ook.

Komt dat dan doordat de volume knop bijna nooit gebruikt wordt?

Euh ja idd, ik zou het niet weten lol :)

Er zit vet in die dingen dat over de contaten gaat lopen. Als er metaalslijpsel in terecht komt  (van het draaien) gaan er rare dingen gebeuren.

Mooi afblijven Ron  :D
Omni !

RonG

Quote from: jossie on June  2, 2021, 15:51:04
Er zit vet in die dingen dat over de contaten gaat lopen. Als er metaalslijpsel in terecht komt  (van het draaien) gaan er rare dingen gebeuren.

Mooi afblijven Ron  :D

;D, Ben alleen bang dat als er iemand toch aan draait de receiver opeens op full power gaat staan oid. Of kan dit niet gebeuren?
Als ik eraan draai springen de volume getallen van links naar rechts.

jossie

Het getal dat in het display staat zal kloppen. Als dat dus opeens 30 dB springt wordt het oppassen...

Even proberen met een input waarop niks is aangesloten.
Omni !

Sjaak_Banaan

Je zou 'm kunnen begrenzen, heb hier ook maar gedaan.
Af en toe is het zo gezellig dat je steeds iets verder draait, dan maar beter een stop erop. :P
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

RalphH

Hoe herkenbaar, ook het besef de volgende ochtend is dan echt een dingetje ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RonG

Maar het is dus wel te fixen door een Pro? als het zich überhaupt loont cq niet te duur is uiteraard.

Want ben stiekem het kijken naar een andere receiver in mijn HT. De 7010 zou dan naar de woonkamer gaan en daar wordt wel de volume knop soms gebruikt.

H&C Hifi

Quote from: RonG on June  3, 2021, 12:02:02
Maar het is dus wel te fixen door een Pro? als het zich überhaupt loont cq niet te duur is uiteraard.

Want ben stiekem het kijken naar een andere receiver in mijn HT. De 7010 zou dan naar de woonkamer gaan en daar wordt wel de volume knop soms gebruikt.

Ja makkelijk.
Denk dat je met een 50 euro een eind bent. en wellicht zijn er handige mannen die het nog voor minder doen.

jossie

Ik zou zeggen, snel brengen Ron, koopje.
Omni !