ATMOS receiver bedraad en draadloos

Started by Wotnix, May 22, 2021, 18:45:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wotnix

Beste mensen,

Is het mogelijk een ATMOS systeem te realiseren waarbij de voor en achterzijde bedraad zijn uitgevoerd en de plafond speaker van een draadloze versie zijn?
Ik kan namelijk geen luidspreker <> receiver draden leggen naar de plafondspeakers.

| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

Dirk

zogenaamd "draadloze" speakers hebben tot de dag van vandaag nog steeds stroom nodig...kan je die dan wel naar je atmos plafondspeakers leggen?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Wotnix

Ja. Ik kan alleen geen draden trekken onder de vloer of via de kruipruimte. Spanning zit al in de buurt namelijk.
| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

Dirk

op die manier...dan is (oa) een SVS soundpath wireless audio adapter een optie, werkt prima en is te koop bij vele dealers, waaronder ook forumsponsors (vd link ;))
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Fox

Ben heel benieuwd naar welke "active" (dus LS met een versterker) plafondspeakers je gaat gebruiken?

Quote from: Wotnix on May 22, 2021, 23:50:02
Ja. Ik kan alleen geen draden trekken onder de vloer of via de kruipruimte. Spanning zit al in de buurt namelijk.

Dirk

als je stroom hebt zijn losse "tiny amps" natuurlijk ook een prima optie voor height kanalen.
die dingen zijn er al ter grootte van een pakje sigaretten, kan dus prima weggewerkt worden
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Fox

zou kunnen.

Maar een paar LS + voedingen en draden naar een centraaldoos voor voeding is best veel aan een plafond.
En wsl ook lelijk en dan lijken mij andere oplossingen beter.

Overigens blijft er nog wel iets als kwaliteit over....

En als dat niet uitmaakt zijn dan een paar USB speakers en een blokker keukentrapje niet de oplossing  :D


Quote from: Dirk on May 23, 2021, 10:57:37
als je stroom hebt zijn losse "tiny amps" natuurlijk ook een prima optie voor height kanalen.
die dingen zijn er al ter grootte van een pakje sigaretten, kan dus prima weggewerkt worden

Wotnix

Quote from: Fox on May 23, 2021, 11:32:27
zou kunnen.

Maar een paar LS + voedingen en draden naar een centraaldoos voor voeding is best veel aan een plafond.
En wsl ook lelijk en dan lijken mij andere oplossingen beter.

Overigens blijft er nog wel iets als kwaliteit over....

En als dat niet uitmaakt zijn dan een paar USB speakers en een blokker keukentrapje niet de oplossing  :D

Ik heb me e.e.a. eens door mijn hoofd laten gaan. Elf speakers in mijn woonkamer, waarvan vier tegen het plafond? En dat allemaal voor 3D geluidsrealisatie? Een 5.X/7.X is nog redelijk te doen, maar extra Atmos speakers tegen het plafond???  :mellow:
Ik lees wel dat mensen z.g. up-firing speakers hebben die ze op de voor en achterspeakers leggen welk het geluid via het plafond reflecteren.
Ook een soundbar kan dat zo schijnt.

Klinkt het dan nog wel behoorlijk als je zo'n oplossing doet?


Ik denk dat ik beter een goede 5.X/7.X opstelling kan maken, dan mijn geld geven aan een hele dure receiver met allerlei zend- ontvangers of reflecterende boxen.

:unsure:



| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |

Dirk

het gaat hier wel alle kanten uit...van 4 atmos heights het ene moment tot een all-in-one soundbar enkele posts later  :unsure:

misschien moet je eerst even voor jezelf duidelijk krijgen wat je wil, je snapt hopelijk wel dat een soundbar nooit een (zelfs beperkte 5.1) goed geplaatste & geconfigureerde surround set kan vervangen, da's eerder wat voor diegenen bij wie de WAF de doorslag geeft ipv de drang naar goed geluid ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Wotnix

#9
Quote from: Dirk on May 23, 2021, 21:57:07
het gaat hier wel alle kanten uit...van 4 atmos heights het ene moment tot een all-in-one soundbar enkele posts later  :unsure:

misschien moet je eerst even voor jezelf duidelijk krijgen wat je wil, je snapt hopelijk wel dat een soundbar nooit een (zelfs beperkte 5.1) goed geplaatste & geconfigureerde surround set kan vervangen, da's eerder wat voor diegenen bij wie de WAF de doorslag geeft ipv de drang naar goed geluid ;)
@Dirk
Je ziet de twijfel in de post en dat is correct. Op dit moment heb ik 4 boxen ASW Genius 300 (floor) in mijn woonkamer, waarbij er twee voor en twee achter staan,waarbij ik ook geen subwoofer heb. Dit in combinatie met een Denon receiver heeft vanaf 2005 altijd perfect geluid gegeven. Nu 16 jaar later en verschillende streaming diensten verder wil ik het gemakkelijker maken door bv een Nvidea Shield. Nu heb ik een HTPC in de vorm van een Silverstone kast. Juist hierin zit de beperkende WAF factor, waardoor alleen ik de PC gebruik.

Vooralsnog lees ik me suf en verdiep me overal in en hoop zo een goede keuze te kunnen maken.

En dit perfecte forum, geeft me veel inzichten en tips.



| Denon X2700H | Denon DVD 3600 | ASW Genius 300 speakers | NVIDEA Shield | Philips 47' TV | QNAP 219+ | Intel NUC (HomeAssistant) | Ubiquiti switch + 2AP's |