advies gevraagd goede 2de hands complete platenspeler budget +/-2500 euro

Started by genesis, May 22, 2021, 13:12:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


PatrickP

Vertical Tracking Force. Hoe hard de stylus drukt in de groef. Dat stel je in met een contragewicht. In principe wil je licht draaien, maar het ligt aan het element.
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

addesmo

Bedenk wel dat de Hadcock een element vraagt met een hoge compliance.
Volgens mij dus geen Orthophon, toch?

genesis

Quote from: addesmo on May 24, 2021, 19:27:43
Bedenk wel dat de Hadcock een element vraagt met een hoge compliance.
Volgens mij dus geen Orthophon, toch?

En vanaf hoeveel begint een 'high compliance' volgens jouw ervaring?

Genesis
Carpe Diem

addesmo

Durf ik zo niet te zeggen.
Wat ik wel denk te zien is dat de eerder genoemde Musicmaker bij High-end uit de door jou aangeschafte Nottingham komt ;D Dat kan weleens erg goed uitpakken!

marcush

Van de site van de importeur Wim van Kraanen:

"De cartridges van Lyra, The Cartridge Man en bijvoorbeeld ook Grado en Nagaoka hebben een hoge compliantie (volgzaamheid). De Hadcock arm heeft dit ook en is daarom uitermate geschikt voor elementen met een hoge compliantie."

Ik heb Wim enkele malen horen demonstreren met de Spacedeck, Hadcock en Musicmaker. Dat maakte best wel muziek.

PatrickP

Een Musicmaker die muziek maakte. Je verwacht het niet...  :unsure:
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

genesis

Carpe Diem

Mediator

Quote from: marcush on May 24, 2021, 20:36:30
Van de site van de importeur Wim van Kraanen:

"De cartridges van Lyra, The Cartridge Man en bijvoorbeeld ook Grado en Nagaoka hebben een hoge compliantie (volgzaamheid). De Hadcock arm heeft dit ook en is daarom uitermate geschikt voor elementen met een hoge compliantie."

Ik heb Wim enkele malen horen demonstreren met de Spacedeck, Hadcock en Musicmaker. Dat maakte best wel muziek.

Ja klopt Wim speelde hier geregeld mee ook op shows. Ik zou Nottingham plaatsen in de rustig klinkende draaitafels, zeker niet on precies, eerder neutraal maar wel op een goede manier. Een musicmaker is gewoonweg een erg muzikaal element en levendig op een eerlijke manier. Zelfs slechte opnames klinken verrassend levendig en goed te pruimen. Ik luister bijzonder graag naar mijn zolderset. Denk ook nog aan powercords van Essential Audio Tools als je deze kant op gaat. Dat gaf bij mij nog eens een extra zetje.

genesis

Quote from: Mediator on May 24, 2021, 22:02:46
Ja klopt Wim speelde hier geregeld mee ook op shows. Ik zou Nottingham plaatsen in de rustig klinkende draaitafels, zeker niet on precies, eerder neutraal maar wel op een goede manier. Een musicmaker is gewoonweg een erg muzikaal element en levendig op een eerlijke manier. Zelfs slechte opnames klinken verrassend levendig en goed te pruimen. Ik luister bijzonder graag naar mijn zolderset. Denk ook nog aan powercords van Essential Audio Tools als je deze kant op gaat. Dat gaf bij mij nog eens een extra zetje.

Zo zie je maar dat bij eenzelfde demonstratie met meerdere mensen er verschillende percepties zijn van het beluisteren ;)

Maar grosso modo komt de luisterervaring van mijn nieuwe Nottingham overeen wat ik er van verwacht

Genesis
Carpe Diem

Kwabbernoot

Iedereen heeft natuurlijk ook zo zijn eigen referentiekader.

genesis

Carpe Diem

genesis

Carpe Diem

Mediator

Quote from: genesis on May 25, 2021, 15:30:11
Musicmaker III was al verkocht :(

Genesis

Jammer want ik denk dat je daar wel blij van zou worden. Ga je uitkijken of wat anders kiezen?

genesis

Quote from: Mediator on May 26, 2021, 17:45:56
Jammer want ik denk dat je daar wel blij van zou worden. Ga je uitkijken of wat anders kiezen?

Ik ga me orienteren

Genesis
Carpe Diem

Jumping Jack

Nagaoka heeft erg mooie en betaalbare elementjes, al naargelang het budget. Net zoals Audio Technica (ik heb de AT-OC9 mkIII gehad, en nu heb ik nog een goedkope AT95 liggen, en dat maakt voor het geld ook al muziek hoor).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

PatrickP

Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

Mediator

Quote from: genesis on May 26, 2021, 23:15:26
Ik ga me orienteren

Genesis

Benieuwd  :popcorn: is er al iets uitgekomen? Speel je al met de Nottingham en hoe bevalt hij!

holco

Ik heb nog een vrijwel nieuwe Nagaoka MP-200 liggen met max 2 draaiuren, eventueel op een Technics shell.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

genesis

Carpe Diem

genesis

Quote from: holco on June  7, 2021, 22:43:43
Ik heb nog een vrijwel nieuwe Nagaoka MP-200 liggen met max 2 draaiuren, eventueel op een Technics shell.

Wat wil je ervoor krijgen?

Genesis
Carpe Diem

genesis

Gekozen voor een Pro-ject Tube Box DS2 Phono pre, omdat je daarmee heel veel elementen (mm & mc) kan spelen en optimaal inregelen, klankmatig is het een meer dan redelijke Pre

In ieder geval een stuk beter dan mijn Creek ODB-15

Omdat die Pro-ject zoveelzijdig is maakt die optie dat ik veel kan uitproberen mocht ik ooit nog een definitieve richting kiezen dan kan ik altijd nog overwegen om daar een kwalitatief hele goede Pre bij aan te schaffen

Ik wil als element de Cartridge man Musicmaker III op de kop zien te tikken, heb de zaak die ze verkoopt (en vlgs mij tevens importeerd) benaderd, bij mijn vraag of hij nog iets met de prijs kon, kreeg ik een bars 'Nee!' te horen

Onsympathieke 'r#kker' zelfs als ik de going price zal betalen dan niet via hem, dan koop ik die wel over de grens :D

Genesis
Carpe Diem

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

marcush

Quote from: genesis on June 10, 2021, 00:52:12

heb de zaak die ze verkoopt (en vlgs mij tevens importeerd) benaderd ......

Onsympathieke 'r#kker' zelfs


Bij de NL importeur kan ik me hier echt niets bij voorstellen. Sympathiek en altijd behulpzaam.

genesis

Quote from: marcush on June 10, 2021, 07:46:59
Bij de NL importeur kan ik me hier echt niets bij voorstellen. Sympathiek en altijd behulpzaam.

Dan heb jij toevallig een goede ervaring met hem gehad :D

Want ook zijn con collega's kennen hem zoals ik hem omschreef ;)

Genesis
Carpe Diem