advies gevraagd goede 2de hands complete platenspeler budget +/-2500 euro

Started by genesis, May 22, 2021, 13:12:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

genesis

Ik ben van plan naast mijn topklasse CD speler me te gaan orienteren op een goede platenspeler, ik wil toch ook analoog gaan integreren in mijn luisterhobby

Ik zou graag input van jullie ontvangen mbt een goede 2de hands complete platenspeler budget +/-2500 euro

Er is hier genoeg kennis aanwezig, dus ik ben benieuwd waar ik ga uitkomen!  :)

Brand los! 8)

Genesis
Carpe Diem

KraaijCheck

Quote from: genesis on May 22, 2021, 13:12:25
Ik ben van plan naast mijn topklasse CD speler me te gaan orienteren op een goede platenspeler, ik wil toch ook analoog gaan integreren in mijn luisterhobby

Ik zou graag input van jullie ontvangen mbt een goede 2de hands complete platenspeler budget +/-2500 euro

Er is hier genoeg kennis aanwezig, dus ik ben benieuwd waar ik ga uitkomen!  :)

Brand los! 8)

Genesis
Een instap LP12 die je in de toekomst nog verder kan upgraden!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

genesis

Quote from: KraaijCheck on May 22, 2021, 13:23:24
Een instap LP12 die je in de toekomst nog verder kan upgraden!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hoeveel kost jouw inziens een ' instapper' LP12 tweedehands?

Genesis
Carpe Diem

KraaijCheck

Quote from: genesis on May 22, 2021, 13:26:43
Hoeveel kost jouw inziens een ' instapper' LP12 tweedehands?

Genesis
Dan zit je zo rond de 2500 euro schat ik in. Je kunt een bellen met Symbiose Audio of ze iets hebben staan voor rond die prijs.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

genesis

Ik ben ook nieuwsgierig wat je ervaringen van anderen zijn mbt andere merken, LIN LP12 heeft een mooie reputatie dat is me bekend

Genesis
Carpe Diem

Richard70…

Quote from: KraaijCheck on May 22, 2021, 13:23:24
Een instap LP12 die je in de toekomst nog verder kan upgraden!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik was daar deze week en daar was hij bezig een LP12.
Was zijn demo.  €22.000,00. Zal vast niet de instapper zijn geweest :D
Maar stonden daar wel veel mooie tafels, zou hem zeker eens bellen.
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

genesis

Jongens ff voor de duidelijkheid mijn budget is +/-2500 dan is het niet de bedoeling om meteen tot de grens of erover te gaan ;)

Genesis
Carpe Diem

KraaijCheck

Quote from: rdebruin on May 22, 2021, 16:13:46
Ik was daar deze week en daar was hij bezig een LP12.
Was zijn demo.  €22.000,00. Zal vast niet de instapper zijn geweest :D
Maar stonden daar wel veel mooie tafels, zou hem zeker eens bellen.
Ja de full blown LP12 zit idd rond dat bedrag. Dat is het mooie van die tafel, tijdloos en je kunt jn de toekomst nog vele stappen maken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

genesis

Zijn er hier mensen met ervaringen met een Rega RP8?

Genesis
Carpe Diem

DofN

Ik denk dat je de Rega RP10 binnen jouw budget 2e hands kan krijgen, als je even zoekt en de tijd hebt. Daar was ik van onder de indruk.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

genesis

Quote from: DofN on May 22, 2021, 17:35:16
Ik denk dat je de Rega RP10 binnen jouw budget 2e hands kan krijgen, als je even zoekt en de tijd hebt. Daar was ik van onder de indruk.

Ook een interessante optie :)

Genesis
Carpe Diem

addesmo

2500 is dat inclusief phono voortrap, element en de benodigde bekabeling?
Het maakt mijns inziens nogal wat verschil of je ook een phono voortrap nodig hebt of niet. Dat neemt al een beste hap uit je budget namelijk.

GuidoK

Zelf zou ik niet snel veel geld uitgeven voor een gebruikt element omdat dat een slijtagedeel is wat soms ook aan veroudering onderhevig is.
En een goed idee krijgen van hoeveel uur het element gespeeld heeft is extreem lastig.
Als het erbij zit is het natuurlijk leuk, maar een retip is ook niet altijd goedkoop en wordt ook niet altijd even goed uitgevoerd.
Ik heb het idee dat bij nieuwe elementen de kwaliteitscontrole toch hoger is dan bij retips. Bij een nieuw element kan een klant namelijk altijd zeggen: ik wil een ander.

Ik zou zelf trouwens eerder naar merken als transrotor, clearaudio en acoustic solid kijken.
Er staan er een aantal leuke te koop, meer in de klasse van 3000-3500, maar met een heel laag bod kan je wellicht toch succes hebben. Sommige staan al heel lang te koop.
Garrard 401 - Ortofon AS-212

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

genesis

Quote from: addesmo on May 22, 2021, 19:59:03
2500 is dat inclusief phono voortrap, element en de benodigde bekabeling?
Het maakt mijns inziens nogal wat verschil of je ook een phono voortrap nodig hebt of niet. Dat neemt al een beste hap uit je budget namelijk.

Ik heb al een phono voortrap (Creek)

Maar het is me bekend dat een platenspeler modulair is (speler, arm,element, voeding & bekabeling)

Ik wil in eerste instantie de basis goed hebben en er van genieten en later upgraden als ik er aan toe ben

Ben benieuwd wanneer de speler zo goed gaat presteren als mij  cd speler, dan nog of het mogelijk is om daar nog overheen te gaan

Soms is ook de reis leuker als de eindbestemming ;)

Genesis
Carpe Diem


GuidoK

Quote from: genesis on May 22, 2021, 21:07:59

Soms is ook de reis leuker als de eindbestemming ;)
Bij vinyl is dat denk ik 1 van de grootste drijfveren  :thumbs-up:
Garrard 401 - Ortofon AS-212

addesmo

Die is zeker mooi, maar dat is subjectief natuurlijk ;)
Je zal toch zelf de richting moeten bepalen. Massa loopwerk, geveerde tafel, lichte bouw(rega), of een direct drive, bijv. Technics. Dan nog kiezen tussen nieuw of bijv. een tafel uit de jaren 70/80.
Uiterlijk is in mijn ogen toch zeer belangrijk, want je kijkt er tenslotte pontificaal naar.
Heb zelf na al het bovenstaande te hebben afgewogen voor een Roksan Xerxes 20+ gekozen. Geen massa loopwerk zoals Transrotor etc. , maar ook niet geveerd zoals Lyn of Thorens. Niet te modern, maar ook niet vintage. En niet te groot. Vind bijvoorbeeld een Feickert wel mooi, maar best redelijk groot. Succes met kiezen.

genesis

Quote from: addesmo on May 22, 2021, 21:27:40
Die is zeker mooi, maar dat is subjectief natuurlijk ;)
Je zal toch zelf de richting moeten bepalen. Massa loopwerk, geveerde tafel, lichte bouw(rega), of een direct drive, bijv. Technics. Dan nog kiezen tussen nieuw of bijv. een tafel uit de jaren 70/80.
Uiterlijk is in mijn ogen toch zeer belangrijk, want je kijkt er tenslotte pontificaal naar.
Heb zelf na al het bovenstaande te hebben afgewogen voor een Roksan Xerxes 20+ gekozen. Geen massa loopwerk zoals Transrotor etc. , maar ook niet geveerd zoals Lyn of Thorens. Niet te modern, maar ook niet vintage. En niet te groot. Vind bijvoorbeeld een Feickert wel mooi, maar best redelijk groot. Succes met kiezen.

Grappig, hoe het eruit ziet boeit mij veel minder, ik luister met mijn oren, niet met mijn ogen en vaak zeer verduisterd of in het donker

Functie gaat bij mij boven vorm

Genesis
Carpe Diem

addesmo

Denk dat het in het donker met ogen dicht nog heel lastig wordt om verschil te gaan horen in tafels met daarop zelfde element/arm combinatie!

genesis

Quote from: addesmo on May 23, 2021, 10:39:41
Denk dat het in het donker met ogen dicht nog heel lastig wordt om verschil te gaan horen in tafels met daarop zelfde element/arm combinatie!

Mijn ervaring met luisteren in het donker/duister is anders en je word juist niet afgeleid

Genesis
Carpe Diem

Mediator

Welke topklasse CD speler gebruik je? Lijkt me handig te weten op welk niveau je een draaitafel zoekt? Welke Creek heb je? Een goede phonotrap is wat mij betreft het meest onderschatte deel van de draaitafel. Daarin goed investeren loont beslist ook. Nottingham maakt ook mooie draaitafels.

genesis

Quote from: Mediator on May 24, 2021, 10:29:07
Welke topklasse CD speler gebruik je? Lijkt me handig te weten op welk niveau je een draaitafel zoekt? Welke Creek heb je? Een goede phonotrap is wat mij betreft het meest onderschatte deel van de draaitafel. Daarin goed investeren loont beslist ook. Nottingham maakt ook mooie draaitafels.

Marantz CD-12 Ken Ishiwata /A.I. met een Genesis Digital lense als cd speler.

Rega en Nottingham heb ik in het vizier momenteel

Genesis
Carpe Diem

addesmo

Die Nottingham van high end audio is erg gaaf. Kun je de rest van het budget bij je huidige phono pre doen en die upgraden!
Ben het geheel eens met Mediator wat betreft belang van de phonotrap!

chansig

Aangezien je niet met je ogen luistert: Technics SL1200, hou je fatsoenlijk geld over voor een mooi element.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.