Speaker setup

Started by Berry76, May 22, 2021, 13:00:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Berry76

Komende week gaat de parketvloer er uit en moet ik de set af breken en tijdelijk opbergen.

Als de nieuwe vloer ligt over een week of 3 dan kan ik alles weer opbouwen.

Dus ben ik opzoek naar kabelmanagement tips, hoe voorkom ik de spaghetti achter mijn set.

Ook ga ik alles opnieuw plaatsen. Dus wat zijn de do and don'ts als het gaat om het plaatsen van de luidsprekers

Mijn set bestaat uit
Arcam avr390 5.2 aangesloten
De subs worden ge EQ't met de minidsp 2x4 HD

BluOS en Apple TV
Ik heb 2 Dali opticon 6, 2 Dali opticon 2 , 1 Dali opticon vocal en de Dali esf12  en ef-9 sub. Een Acram AVR 390. Gaia III onder de fronts en sub De rega planar 3, met de rega fono MM MK3 en de rega Neo TT psu. Voor streaming : Somt sms 200 neo ultra, RME adi-2 fs dac gevoed door de Pura dodo

cfgr@home

Quote from: Berry76 on May 22, 2021, 13:00:38

Dus ben ik opzoek naar kabelmanagement tips, hoe voorkom ik de spaghetti achter mijn set.

Achter de set, als je voldoende plaats hebt: een voorzetwand? Onder, of beter IN de vloer kabelgoten.Tegen de wanden holle plinten of een vals plafond en/of holle kooflijsten zijn ook een optie. Ik heb ooit een ganse 'valse' vloer gelegd (computer leslokaal) 20cm van de grond om alle kabels (netwerk/glasvezel/electra/water/branddetectie etc...onder te verstoppen. Met een soortement zuignap kon je die 50x50cm tegels optillen en geselecteerde tegels hadden in- en uitklapbare deksels voor de aansluitingen. Maar voor thuisgebruik uiteraard onbetaalbaar duur. Hangt allemaal af van budget en plaatselijk beschikbare ruimte. Suk6!  :pompom:
Lots & lots of AV stuff all over the house but mostly cramped into my mancave... :-)

Markless

Ik heb bedradingskokers/tandgoot gebruikt en op de achterkant van mijn meubel gemonteerd.
Zo ligt er niets los op de grond en blijft er ook niets haken als je het meubel eens van de kant trekt.

Zoveel als mogelijk signaal van stroom gescheiden, moet zeggen dat ik geen verschil merk maar het paste toch niet in 1 goot dus geprobeerd zoveel mogelijk bij dit principe te blijven.