Wie heeft er een Macbook Pro 16?

Started by Pjotr27, December 27, 2020, 22:10:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pjotr27

Ik twijfel om nu een Macbook Pro 16 te kopen of toch nog een jaar langer mijn oude Macbook Pro 2015 te gebruiken.
Velen zijn razend enthousiast, maar ik lees ook veel mensen die klagen over warmte problemen en een ventilator die veel geluid maakt.
Wie heeft er een en kan iets delen van zijn ervaringen?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

HAL


Pjotr27

Quote from: HAL on December 27, 2020, 22:19:02
Jaartje wachten op de M2 MBP.

Yep, maar de vraag is wel of al mijn software daar wel op werkt...
Ervaringen met M1 zijn niet bepaald geweldig wat betreft oudere software of hardware..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

StefaanD

Welke software precies vrees je dan dat deze niet zou werken?

Installeer Go64, dan kan je reeds nakijken of je nog 32 bits hebt staan want dat werkt in ieder geval niet op Catalina en Big Sur.

Pjotr27

Goede tip, ik ga het eens proberen. Het lijkt me beter om toch even te wachten tot een nieuwe MacBook 16  uitkomt.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

w00Dy

Quote from: HAL on December 27, 2020, 22:19:02
Jaartje wachten op de M2 MBP.

Het wachten op een andere chip en chassis lijkt me niet het probleem, de M1 werkt super.

Probleem is dat veel ontwikkelaars van een x86 architectuur komen en hun software moeten aanpassen, en inderdaad daar zit je dan ook 12/24 maanden op te wachten

HAL

Quote from: w00Dy on December 28, 2020, 19:36:42
Probleem is dat veel ontwikkelaars van een x86 architectuur komen en hun software moeten aanpassen, en inderdaad daar zit je dan ook 12/24 maanden op te wachten

Dat zeg ik.

abbcdcg

Quote from: Pjotr27 on December 27, 2020, 22:10:07
Ik twijfel om nu een Macbook Pro 16 te kopen of toch nog een jaar langer mijn oude Macbook Pro 2015 te gebruiken.
Velen zijn razend enthousiast, maar ik lees ook veel mensen die klagen over warmte problemen en een ventilator die veel geluid maakt.
Wie heeft er een en kan iets delen van zijn ervaringen?

Yep. MBP16 / 2,3 Ghz 8 core i9 / 32Gb / AMD Radeon Pro 5500M 8Gb

Warmteklacht: Nihil
Ventilatorgeluid: Nee
Klachten algemeen: Geen

Wel is het zo dat ik de naast de interne videokaart de AMD Redeon altijd mee laat draaien en niet door het systeem laat bepalen wanneer deze inkoopt. Hij wil wel eens een keertje aan de onderzijde warm worden wanneer ik in LR een meervoudige taak uitvoer, wanneer ik normaliter een foto bewerk in LR of PS is er geen enkel probleem.

Pjotr27

Quote from: abbcdcg on December 28, 2020, 21:22:55
Yep. MBP16 / 2,3 Ghz 8 core i9 / 32Gb / AMD Radeon Pro 5500M 8Gb

Warmteklacht: Nihil
Ventilatorgeluid: Nee
Klachten algemeen: Geen

Wel is het zo dat ik de naast de interne videokaart de AMD Redeon altijd mee laat draaien en niet door het systeem laat bepalen wanneer deze inkoopt. Hij wil wel eens een keertje aan de onderzijde warm worden wanneer ik in LR een meervoudige taak uitvoer, wanneer ik normaliter een foto bewerk in LR of PS is er geen enkel probleem.

Hoelang gaat je accu mee bij normaal gebruik? Tekstverwerken/internet?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

abbcdcg

Quote from: Pjotr27 on December 28, 2020, 21:32:15
Hoelang gaat je accu mee bij normaal gebruik? Tekstverwerken/internet?

Als ik LR volledig gebruik is het met een lange avond wel gedaan. Als je enkel gaat tekstverwerken / internet, en daarbij ook enkel de interne graphic card gebruikt is een werkdag doorgaans geen probleem.

Pjotr27

Quote from: abbcdcg on December 28, 2020, 21:42:17
Als ik LR volledig gebruik is het met een lange avond wel gedaan. Als je enkel gaat tekstverwerken / internet, en daarbij ook enkel de interne graphic card gebruikt is een werkdag doorgaans geen probleem.

Dank voor de informatie.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.