kwaliteit geluid(sverschil) Chromecast audio en Chromecast 2/3

Started by Tien, May 15, 2021, 17:15:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tien

Hallo,

Ik ben reuze benieuwd of iemand iets zinnigs weet over of er verschil in geluidskwaliteit zit als je audio afspeelt via Chromecast audio en een 'normale' Chromecast (hdmi) gebruikmakend van Spotify en een voorversterker die zowel HDMI als spdif en gewone ingangen heeft. Ik ben benieuwd!

Groet en fijn weekend.

sonsan

Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

bramsat


Vind de chromecast ultra de beste keus,zowel audio alswel het beeld. :music:
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Tien

Dank.

Zeg je daarmee dat de ultra beter geluid heeft dan de Chromecast audio? Puur voor audio, ik ben (in dit geval) niet geinteresseerd in meer dan 2 speakers.

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

bramsat


De ultra audio klinkt in mijn oortje beter dan de audio versie...het vergelijk vond wel ±3 jr geleden plaats.

Alleen de ultra is anno nu uit de handel blijft over de 3,en die is kwa beeld niet beter dan de ultra.Of de 3 kwa audio beter is

als de chromecast audio weet ik niet.....maar de ultra heeft een ethernet verbinding en dat is een hele snelle verbinding

dan een wifi verbinding....je moet wel bedenken dat de chromecast audio inmiddels 6 jr op de markt is....toch?
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

JoWa

De CCA is ook al niet meer nieuw verkrijgbaar.
Ik heb deze optisch aan m'n soundbar hangen.
De DAC in m'n soundbar is beter dan die in de CCA.

Ik heb ze beide liggen, echter geen vergelijk gemaakt tussen beide want gebruik(te) ze elk voor een andere functie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

bramsat


Jowa,ik zie net dat je een lg 75inch bezit....hoe vind je die? ben nog op zoek om mijn philips te vervangen voor een

groter beeld,en die lg is er voor weinig gezien de 75 inch :)
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Tien

De CCA kost inmiddels een vermogen (als je er al aan kan komen) en een 3 heb ik nog liggen (en kosten ook nieuw nog maar 30 euro bij bijv iBood).
De 3 gaat (denk ik, want hdmi) niet via de DAC van de receiver en de CCA zou dat wel (optisch) kunnen. Nu begrijp ik dat er via HDMI meer data verzonden kan worden dan via spdif dus ik was even nieuwsgierig geworden.

Ik houd het nog wel even bij de 3.

Dank voor alle bijdragen.

WDitters

Ik vind de CCA niet verkeerd klinken hoor, maar je moet wel even weten hoe er meer uit te halen. Ik heb hem aan mijn Naim Mu-so gen 1 hangen en dat maakt echt een hoorbaar verschil met Qobuz en Tidal op 24/96

Maar je moet dus wel zorgen dat je de CCA op Full Dynamic Range zet, dan kan hij hi-res aan... En ik moet zeggen dat ik er met een IPurifier2 SPDIF nog wat extra's uit kreeg.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk
Head-Fi: Focal Stellia (closed) / Focal Utopia 2022 (open) / Meze Elite (open) / ZMF Verite (closed) / T+A Solitaire T (wireless)
Head-Source/Amp: Naim Uniti Atom Headphone Edition / Naim Uniti Core / Hiby RS6 & RS8
Head-Cabling: Lavricables Grand 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm & Lemo / Meze PCUHD Copper & Silver Plated 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm
Other: Naim Mu-So 2nd gen / Naim Mu-So Qb 2nd gen

JoWa

Quote from: bramsat on May 17, 2021, 14:14:00
Jowa,ik zie net dat je een lg 75inch bezit....hoe vind je die? ben nog op zoek om mijn philips te vervangen voor een

groter beeld,en die lg is er voor weinig gezien de 75 inch :)


We zijn thuis goed tevreden met de LG.
Voor het geld bijna een nobrainer.

Het is wel dat een van een 50" HD tv kwamen, dus dan is het al snel indrukwekkend.

Ik heb wel veel beeld"verbeteraars" uitgezet en kijk films in de film modes.

De oude tv heb ik nu boven bij de audioset hangen en tegenwoordig vind ik 50" gewoon klein.... Groter beeld is gewoon verslavend.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

bramsat

Quote from: JoWa on May 18, 2021, 10:32:51

We zijn thuis goed tevreden met de LG.
Voor het geld bijna een nobrainer.

Het is wel dat een van een 50" HD tv kwamen, dus dan is het al snel indrukwekkend.

Ik heb wel veel beeld"verbeteraars" uitgezet en kijk films in de film modes.

De oude tv heb ik nu boven bij de audioset hangen en tegenwoordig vind ik 50" gewoon klein.... Groter beeld is gewoon verslavend.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Groter beeld is inderdaad verslavend! bezit al een 65inch oled alleen die koste mij toen hetzelfde als een 77inch oled nu.

Maar als ik nu zie dat een 65inch of 75-77 inch 4K voor relatief weinig geld te krijgen is zoek ik daarna,want de 4K tv's zijn

anno vandaag kwa beeld uitmuntend....toch?
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

JoWa

De LG is nog gewoon een led-tv en geen oled.
Beeld is prima voor de prijs (<€1000), maar verwacht geen oled zwart waardes en dynamiek.
Voordeel van de nieuwe tv voor ons is naast de grootte de ondersteuning van Chromecast en alle apps zoals Netflix, Disney+, etc.
Enige nadeel is het beperkt aantal hdmi ingangen (3), dus een extra hdmi switch aangeschaft voor het aansluiten van de Switch en de tv receiver.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

bramsat


Ik bezit een led tv een philips 3 jr oud en de zwartwaardes + beeld zijn super,tuurlijk is een oled beter, die bezit ik ja ook

Alleen ga een goede led4K led niet afkraken.....of het kan zo zijn dat die lg van jouw niet zo goed is afgeregeld.

En natuurlijk ga ik dat goed uitzoeken want andere merken met 65/75/70 inch zijn er voldoende....toch?
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Tien

ik kan iedereen een 98" iiyama monitor aanraden als vervanger voor de TV

bramsat

Quote from: Tien on May 18, 2021, 13:56:57
ik kan iedereen een 98" iiyama monitor aanraden als vervanger voor de TV

Denk niet dat ie de beeldkwaliteit van bekende merken bezit,tis wel een led4k en groot is ie ook maar voor thuis lijkt mij dat

niet zo geschikt....en dan een touchscreen....dat is niet mijn ding.Het beeldscherm is meer voor scholen en vergaderruimtes

en niet voor thuis....toch?


https://www.coolblue.nl/product/829348/iiyama-prolite-te7503mis-b1ag.html#product-reviews


Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x