HDfury Ultra AVR Key 18Gbps

Started by THX-UltraII, May 13, 2021, 17:40:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

THX-UltraII

Dit is de ideale oplossing voor als je bijvoorbeeld een oudere versterker hebt zonder HDMI 2.0, maar als je toch graag HDR10, Dolby Vision naar de projector of TV wil laten uitvoeren en tegelijkertijd het HD audio signaal (Atmos, DTS:X, DTS-HD en TrueHD) naar je AVR wil laten uitsturen.

Van de website van HDfury:

Extract Full HDMI audio from any signal !
Plug any AVR in any HDMI setup and Play full HDMI audio sound !
Support all audio and video formats in existence. Simply connect and forget.
Pass-thru for 4K UHD/HDR/DV/HLG video up to 18Gbps + Full HDMI Audio.

Nieuwprijs 169 euro. Mag weg voor slechts 80 euro (zelf vorige maand gekocht via marktplaats voor 110 euro).


crackdown

Serieuze interesse en daarom ook meteen een vraag: ik heb de JVC x500 met HDMI 1.4 meen ik en een Marantz sr 8012 met HDMI 2.0. is deze Fury een meerwaarde voor mij om toch 4K beter uit te sturen?

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk


THX-UltraII

#2
Even wat deze splitser doet (zodat je zelf kan redeneren of je hem nodig hebt):

Je creëert eigenlijk gewoon een HD speler met dual HDMI 2.0 output

FeaR1986

#3
Quote from: crackdown on May 13, 2021, 18:01:36
Serieuze interesse en daarom ook meteen een vraag: ik heb de JVC x500 met HDMI 1.4 meen ik en een Marantz sr 8012 met HDMI 2.0. is deze Fury een meerwaarde voor mij om toch 4K beter uit te sturen?

In dit geval is de HDMI 1.4 beamer de bottleneck en biedt dit device je geen meerwaarde. Je kan al 4K @60Hz en HDR naar de receiver voeren echter zal de beamer dat niet weer kunnen geven. Dit device is als de bron en weergever (TV/Beamer) 4K zijn maar de receiver niet. Ik heb zometeen een 4K TV, 4K bron maar een HDMI 1.4 receiver. Doorlussen via de receiver geeft mij dan wel 4K maar max 30 Hz en geen HDR. Met dit device zou ik audio en video kunnen splitten. Video via de ene HDMI rechtstreeks naar de TV en audio naar de receiver om zo toch DTS HD dan wel Dolby TrueHD te hebben.

Kort gezegd, als de receiver de bottle neck is kan dit device helpen. Als de bron of de weergever de bottle neck is dien je die te vervangen  :P

Quote from: nikeairmax on May 13, 2021, 19:20:50
Even wat deze splitser doet (zodat je zelf kan redeneren of je hem nodig hebt):

Je creëert eigenlijk gewoon een HD speler met dual HDMI 2.0 output

PB :)
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

THX-UltraII


Bas Akkerman

Mijn situatie zal zijn. Via Apple TV 4k naar HD Fury. Vandaaruit naar de projector en naar de Meridian. Het gaat me daarbij om de meerwaarde van HDMI 2.2 naar de projector. De pc wil ik dan direct koppelen voor beeld aan de projector (4k gamen).

Zou dat zo werken? Of is hierbij de Fury met z'n HDMI 2.0 de bottleneck?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

crackdown

Quote from: FeaR1986 on May 17, 2021, 15:45:26
In dit geval is de HDMI 1.4 beamer de bottleneck en biedt dit device je geen meerwaarde. Je kan al 4K @60Hz en HDR naar de receiver voeren echter zal de beamer dat niet weer kunnen geven. Dit device is als de bron en weergever (TV/Beamer) 4K zijn maar de receiver niet. Ik heb zometeen een 4K TV, 4K bron maar een HDMI 1.4 receiver. Doorlussen via de receiver geeft mij dan wel 4K maar max 30 Hz en geen HDR. Met dit device zou ik audio en video kunnen splitten. Video via de ene HDMI rechtstreeks naar de TV en audio naar de receiver om zo toch DTS HD dan wel Dolby TrueHD te hebben.

Kort gezegd, als de receiver de bottle neck is kan dit device helpen. Als de bron of de weergever de bottle neck is dien je die te vervangen  [emoji14]

PB :)
Dankjewel Fear1986 voor je verhelderend betoog!

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk


Savart


toetertje

Staat bij zijn profiel, als je er op klikt.  ;)

Bas Akkerman

Dan zie jij meer dan ik. Denk dat TS zijn locatie niet heeft vermeld in zijn profiel.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

toetertje

Inderdaad sorry, had op het verkeerde profiel geklikt.  :)

Bas Akkerman

Geen probleem. Misschien keek ik wel met mijn neus. :laugh:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

THX-UltraII

Quote from: Savart on June  9, 2021, 14:41:31
locatie?
Roosendaal maar met een bedrijf genaamd PostNL kun je volgens mij tegenwoordig ook iets versturen :D

THX-UltraII


THX-UltraII

Verkocht aan Bas Akkerman (sorry Rick, Bas was voor jou)