JVC DLA- N serie projectoren **ervaringen beeldfouten**

Started by vik, May 13, 2021, 10:12:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Naar aanleiding van enkele ervaringen in het topic van Frank besloten dit topic te starten.

Graag het volgende vermelden:

  • Bron en beeld settings
  • Firmware versie JVC
  • Settings frame interpolatie (Clear Motion drive en MPC settings)
  • Wel of geen dynamische iris
  • Settings Theater Optimizer JVC
  • Speelt het probleem op bij zowel SDR en UHD
  • Bij welke film speelt het probleem op? Graag exacte gegevens zoals chapter en minuut
  • Passief of actieve hdmi kabel
  • Merk-type processor/receiver
  • Indien aanwezig graag het vermelden van de oplossing

Bedankt alvast voor het delen van de ervaringen  :thumbs-up:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papaleo

Goed dat je een apart draadje aangemaakt heb Vik.  :thumbs-up:

Ik heb meerdere bronnen waarmee ik het zal kunnen testen.
Maar tot op heden heb ik 'het verspringen van het beeld' sporadisch en alleen met de Zidoo gezien...in mijn beleving.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

Top Leo!

Zelf ga ik binnen kort ook aan de gang met een aantal testen. Enige gekke wat ik zelf tot nu toe heb ervaren is een scene in de film The Hunger Games. Maar dit lijkt echt een probleem te zijn in de film.

Welke scene dit exact is geweest daarvoor moet ik even aan de bel trekken bij Denoontje. Zelf heb ik deze namelijk niet. Over het algemeen is vanuit mijn kringen niets bekend over beeldfouten of issues met de JVC projectoren. (Ook niet vanuit JVC)

Quote from: papaleo on May 13, 2021, 10:16:19
Goed dat je een apart draadje aangemaakt heb Vik.  :thumbs-up:

Ik heb meerdere bronnen waarmee ik het zal kunnen testen.
Maar tot op heden heb ik 'het verspringen van het beeld' sporadisch en alleen met de Zidoo gezien...in mijn beleving.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

denoontje

ff volgen.

Ik zie wel soort judder in diverse films met name bewegingen met groot contrast verschil (bijv object langs een wit vlak, of bij American made dat het witte vliegtuig over de donker groene bossen scheert. Vik en anton hebben toen de disk even geleend en zagen het niet.

Vik en Anton zagen het bij laatste M&G bij Anton niet. 
Ik zag het wel bijv. toen de keltische vrouwen (ja die bekende vrouwen van Vik) hun armen omhoog deden terwijl de achtergrond hel geel was.

De transfer van hungergames 1 lijkt of heel slecht of er is iets anders aan de hand...De scene dat iedereen naar het plein loopt ivm de selectieprocedure voor de kandidaat. Scene beging met shot dat je een agent close in beeld krijgt met witte helm en dan alle mensen beginnen te lopen. Dat lopen van de mensen is heel schokkerig en niet te volgen bijna. volgens mij vlak voor deze scene  https://vimeo.com/48414973

Bij inception zie ik het als Leonardo naar zijn oude professor (caine) gaat op de universiteit...er is dan een groot raam met zwarte/donkere  stijlen, buiten heel licht waar de camera langs pant.

Ben zelf ook gevoelig voor rgbe. Zag zelfs een soort rgb op de short throw projectoren met laser destijds bij Werner op de show. Dus dat kan ook meespelen.
Wellicht dat mijn bril met toch behoorlijke sterkte ook dit effect versterkt(breking van licht aan de randen van het glas vs klein brandpunt van mijn glazen))? En wellicht maakt kijkafstand vs grootte scherm ook nog wel uit.

Ik zal eens kijken hoe mijn instellingen staan en bij welke films ik het dan tegen kom. Draai iig de een na laatste firmware en kijk eigenlijk alleen disken tegenwoordig (UHD) via de sony 800mk2cm. Optische kabel van Atzebe naar de projector.
FI staat aan.


papaleo

@denoontje
Zou je wat specifieker kunnen aangeven op welke tijd dit gebeurt in de films...want als ik de Hungergames 1 op 00:32sec of 00:32min volgens jouw foto kijk is dit bij mij een geheel andere scene.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Quote from: denoontje on May 13, 2021, 11:27:29

Ik zag het wel bijv. toen de keltische vrouwen (ja die bekende vrouwen van Vik) hun armen omhoog deden terwijl de achtergrond hel geel was.


Was dat niet een pakje Keltische shag die je onder de armen zag?  >:D
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

Up & down: die shag neem ik voor lief bij deze dames  :tounge:

Quote from: PascalP on May 13, 2021, 14:10:37
Was dat niet een pakje Keltische shag die je onder de armen zag?  >:D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Bloed irritant deze scene en zo heb ik hem ook ervaren Thuur. Dit keer lag het dus niet aan jouw dronken bril  :laugh:

Wellicht makkelijk (als je zin hebt) de exacte tijd of chapter te vermelden van dit fragment.  :thumbs-up:


Quote from: denoontje on May 13, 2021, 11:27:29
ff volgen.

Ik zie wel soort judder in diverse films met name bewegingen met groot contrast verschil (bijv object langs een wit vlak, of bij American made dat het witte vliegtuig over de donker groene bossen scheert. Vik en anton hebben toen de disk even geleend en zagen het niet.

Vik en Anton zagen het bij laatste M&G bij Anton niet. 
Ik zag het wel bijv. toen de keltische vrouwen (ja die bekende vrouwen van Vik) hun armen omhoog deden terwijl de achtergrond hel geel was.

De transfer van hungergames 1 lijkt of heel slecht of er is iets anders aan de hand...De scene dat iedereen naar het plein loopt ivm de selectieprocedure voor de kandidaat. Scene beging met shot dat je een agent close in beeld krijgt met witte helm en dan alle mensen beginnen te lopen. Dat lopen van de mensen is heel schokkerig en niet te volgen bijna. volgens mij vlak voor deze scene  https://vimeo.com/48414973

Bij inception zie ik het als Leonardo naar zijn oude professor (caine) gaat op de universiteit...er is dan een groot raam met zwarte/donkere  stijlen, buiten heel licht waar de camera langs pant.

Ben zelf ook gevoelig voor rgbe. Zag zelfs een soort rgb op de short throw projectoren met laser destijds bij Werner op de show. Dus dat kan ook meespelen.
Wellicht dat mijn bril met toch behoorlijke sterkte ook dit effect versterkt(breking van licht aan de randen van het glas vs klein brandpunt van mijn glazen))? En wellicht maakt kijkafstand vs grootte scherm ook nog wel uit.

Ik zal eens kijken hoe mijn instellingen staan en bij welke films ik het dan tegen kom. Draai iig de een na laatste firmware en kijk eigenlijk alleen disken tegenwoordig (UHD) via de sony 800mk2cm. Optische kabel van Atzebe naar de projector.
FI staat aan.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

sandervg

Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

denoontje


denoontje

Als ze allemaal dan lopen na 2e plaatje lastig te volgen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

denoontje

#12

Ik heeft het dacht ik over deze.

In zowel uhd als bluray blijven de snelle pans lastig te volgen in deze film.

Mpc High res, enhance 2, smoothing 0, nr 0, cmd low, motion enhanced low, frame adapt hdr, frame by frame, to on, optimized level mid


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

vik

Ik heb even op Google gezocht en kwam terecht bij een comment van iemand die het heeft over problemen met een Duitse versie van deze disc. Ik kon bij het aanklikken de comment niet meer vinden ook niet met de cache functie van Google.

Heb jij toevallig een Duitse versie Thuur? Eentje van onze vrienden van Zavvi bijvoorbeeld?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

denoontje


papaleo

Quote from: denoontje on May 15, 2021, 22:31:52
Deze



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk





Quote from: denoontje on May 15, 2021, 22:46:39

Ik heeft het dacht ik over deze.

In zowel uhd als bluray blijven de snelle pans lastig te volgen in deze film.

Mpc High res, enhance 2, smoothing 0, nr 0, cmd low, motion enhanced low, frame adapt hdr, frame by frame, to on, optimized level mid


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Kan aan mij liggen hoor...,maar nu zie ik nog steeds niet bij welke scene/tijd ik dit kan controleren/bekijken...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

denoontje

Quote from: papaleo on May 16, 2021, 11:37:31




Kan aan mij liggen hoor...,maar nu zie ik nog steeds niet bij welke scene/tijd ik dit kan controleren/bekijken...

scene 2 als je kiest vanuit  het menu

Zymotic

Ik had deze week 2x een rare storing. Eén keer zag ik horizontale balken over het beeld, leek op contra kleuren en gister had ik precies midden in het scherm een verticale lijn van ongeveer 1mm. Beide problemen waren weg nadat ik de N5 had uitgezet en weer had aangezet.

J.A.F._Doorhof

De schokjes heb ik nooit ervaren op dezelfde stukjes
Het was altijd redelijk random
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"