Marantz SR7010 in protection mode

Started by dexter98, May 9, 2021, 21:15:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dexter98

Damn, opeens springt mijn SR7010 in protection mode (snel knipperen 0.5sec).

Wie o wie heeft hier ervaring mee / weet hier meer van?


Eerst afgelopen week na een tijdje spelen opeens. Nu iedere keer paar sec max 30sec na aanzetten.

Service menu geprobeerd (zone select & back & power on) maar springt meteen in protection mode als ik of menu 1 of 2 selecteer. Andere menu's nog niet geprobeerd.

Ik speel overigens niet op heel hoog volume en de fronts zitten zowiezo op aparte eindtrap.

Niks aan SW updates of setup recent gedaan. Luidspreker aansluitingen zitten plug gesoldeerd dus geen loshangende draadjes die mogelijk sluiting kunnen geven. Is opeens afgelopen spontaan begonnen.

Sent from my moto x4 using Tapatalk


tonv

heb ik gehad met een 7008 en een 7010.
Is al weer even geleden, maar volgens mij had het met het HDMI bord te maken, is bij mij onder garantie vervangen.

dexter98

Oef dat zou erg klote zijn. Amp heb ik alweer een tijdje, dus ik verwacht buiten garantie.

Iemand een idee hoe prijzig nieuw HDMI board is?

Is het überhaupt nog moeite waard?




Sent from my moto x4 using Tapatalk


RalphH

Heb je de boel al eens aangesloten zonder speakers/bronnen? Als het dan wel goed gaat, alles weer 1 voor 1 aansluiten en kijken waar t mis gaat.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

dexter98

#4
Thanks voor de tip!

Alles losgehaald behalve power, nog steeds in protection mode. Is me wel opgevallen nu ik eco mode uit heb gezet dat ie meteen in protect schiet.

Dat hint dus naar issue met eindtrappen, misschien nog wat aan te doen.


Iemand bekend met veelvoorkomende problemen met eindtrappen van deze nieuwere Marantz receivers?

Sent from my moto x4 using Tapatalk

RalphH

Ff Jossie vragen wellicht.

De sr7001 serie die ik had, had ook protectionproblemen trouwens. Hoop niet dat dit bij de nieuwere apparaten ook een dingetje wordt.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Schollaw

Hey,

Ik had een gelijkaardig probleem met de sr 7009. De SR 7009 stond dan aangesloten i.c.m. parasound a52, dit voor Atmos. Deze dan onder garantie kunnen terug sturen. Daar hebben ze het HDMI board vervangen. Nadien terug aangesloten en terug hetzelfde probleem. Opnieuw teruggestuurd. Toen konden ze geen defect vinden.
Het probleem deed hem eerder voor op luider volume met veel 'geweld'. Toen ik overschakelde naar 5.1. en de aparte eindversterking ervan haalde, verdween meteen ook het probleem. Omdat dit echt storend was, en ik echt Atmos wenste, ben ik overgeschakeld naar een Marantz 7702mkii en alle kanalen op eindversterking (parasound en rotel). Vanaf dan heb ik geen probleem meer ervaren.

Ik las toen ergens, bron heb ik niet meer, dat het mogelijks zou te maken kunnen hebben met de combinatie receiver (die dan zijn eigen eindversterking gebruikte voor de grondlaag luidsprekers) i.c.m. de eindversterking voor de Atmos kanalen.

Hopelijk ben je wat met deze ervaring....
Parasound a52- parasound hca 2205a - marantz av 7702 mkII - Dali m 375 - Dali h 80 - b&w 610 xp en velodyn spl 12 r- oppo udp 203 - panasonic txp - epson eh tw 9300

dexter98

Quote from: Schollaw on May 19, 2021, 09:04:39
Hey,

Ik had een gelijkaardig probleem met de sr 7009. De SR 7009 stond dan aangesloten i.c.m. parasound a52, dit voor Atmos. Deze dan onder garantie kunnen terug sturen. Daar hebben ze het HDMI board vervangen. Nadien terug aangesloten en terug hetzelfde probleem. Opnieuw teruggestuurd. Toen konden ze geen defect vinden.
Het probleem deed hem eerder voor op luider volume met veel 'geweld'. Toen ik overschakelde naar 5.1. en de aparte eindversterking ervan haalde, verdween meteen ook het probleem. Omdat dit echt storend was, en ik echt Atmos wenste, ben ik overgeschakeld naar een Marantz 7702mkii en alle kanalen op eindversterking (parasound en rotel). Vanaf dan heb ik geen probleem meer ervaren.

Ik las toen ergens, bron heb ik niet meer, dat het mogelijks zou te maken kunnen hebben met de combinatie receiver (die dan zijn eigen eindversterking gebruikte voor de grondlaag luidsprekers) i.c.m. de eindversterking voor de Atmos kanalen.

Hopelijk ben je wat met deze ervaring....
Ooooh thanks voor de reactie. Daar kan ik zeker wat mee!


Ik vermoed dat mijn SR7010 ouder is dan 3 jaar dus ik verwacht buiten garantie. Of geeft Marantz langer garantie? Of hebben ze coelance regeling?


Ik vermoed zelf probleem met eindtrappen, ook in jouw geval. Anders kan ik moeilijk verklaren dat ie sneller in protect gaat bij hoger volume.

Kan evt wel ook nog thermisch probleem zijn. Amps meer hitte zodat HDMI board ook warmer wordt. HDMI board wordt goed warm, maar er is nergens een koelelement geplaatst. Vind ik eigenlijk een design flaw.


Op termijn wil ik idd overstappen op aparte processor + eindtrappen. Voor nu m'n stokoude SR5600 maar ff terug gezet. Die werkt nog steeds perfect.

Sent from my moto x4 using Tapatalk


Marcel.B

Samsung QE85QN95B, Arcam SA30,  Kef R11 ,HTPC Streacom F12  ,RTX 4070, VU+ Duo se 4K, Audioquest Rocket 11,