Epson TW5500

Started by Bas Akkerman, May 9, 2021, 19:14:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bas Akkerman

Mijn Epson heeft sinds een maand kuren. Hij start dan wel op, maar het lijkt alsof de lens niet opent. Hij blijft dan op high lamp staan (leid ik af aan het geluid van de ventilator) en uiteindelijk sluit hij weer af. Soms doet hij het wel (gisteravond nog) en vandaag blijft hij weer hangen.

De lamp doet het wel (ik zie licht in de lamp), maar het lijkt alsof de doorvoer naar de lamp afgesloten blijft. Ik hoor ook dat de projector opstart, daarna hoor ik het geluid dat hij (volgens mij) de spiegel of iets dergelijks wil openen. Drie keer een soort draaiend geluid en dan blijft hij hangen. Op een gegeven moment sluit hij dus vanzelf weer af.

Ik heb het stoffilter al nagekeken, maar dat is gewoon zo goed als schoon.

Iemand een idee wat het kan zijn?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

J.A.F._Doorhof

Kan zijn dat er iets blijft hangen
We hebben dit vaker gezien
Beste is via een reparatie centrum te laten kijken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bas Akkerman

Heb inmiddels Mservice een berichtje gestuurd. Hopelijk valt het mee.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

J.A.F._Doorhof

Hou ons op de hoogte
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bas Akkerman

Zeker! Misschien hier en anders in mijn showtopic.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Flinke tegenvaller. Mservice geeft aan dat het waarschijnlijk de auto-iris is en dat ze er geen onderdelen meer voor hebben.

Dat betekent waarschijnlijk dat het einde Epson is. Iemand nog ideeën?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Bas Akkerman

#7
Sta ik niet onwelwillend tegenover. Over het algemeen vind ik Sony een prettiger plaatje geven. Maar je kunt niet alles hebben.

Ik heb de vraag ook gesteld in mijn showcase: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=119929.
Dus als je een bepaald type voor ogen hebt (pun intended) laat het me daar weten.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

denoontje

Als ie het toch niet doet eens open maken en zelf kijken of je wat kan fixen?

Bas Akkerman

Zou eens kunnen kijken. Maar heb echt twee linkerhanden...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

denoontje

Dat help wellicht juist[emoji23]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bas Akkerman

Min x min is plus zeg maar. :laugh:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

denoontje

That is the spirit


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

J.A.F._Doorhof

We kunnen wel een leuke deal voor je maken met een 9400
Heb er nog 1 op voorraad die pas over 3 maanden word opgehaald door onvoorziene omstandigheden. Mail even voor een leuke prijs. Vind dit ook rot voor je.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bas Akkerman

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 22, 2021, 08:03:33
We kunnen wel een leuke deal voor je maken met een 9400
Heb er nog 1 op voorraad die pas over 3 maanden word opgehaald door onvoorziene omstandigheden. Mail even voor een leuke prijs. Vind dit ook rot voor je.
Doe ik, dank je!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

scoc

Of als het echt een Sony zou moeten zijn kan je proberen een Sony VW270 te vinden 2de hands. Maar persoonlijk zou ik dan gaan voor een 2de hands JVC X7500 oid. Maar dat is just me :)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050