Sony UBP-X800 mk2 loopt vast.

Started by Marco66, May 3, 2021, 11:03:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GPO

Quote from: eduard on April 30, 2022, 18:35:01
...
Vraagje worden er nog niet nieuwe uhd spelers gemaakt ik kom bijna helemaal geen nieuwe spelers tegen.
...

De markt is uitermate teleurstellend op dit gebied. Ik denk dat de overgrote deel van de film kijkers gewoon hun Netflix/Prime/Disney+/etc abbo gebruiken om films te kijken en het verlies in beeld en (vooral ook) geluidskwaliteit voor lief nemen. Of een set hebben die de verschillen niet kan weergeven. Hierdoor is nauwelijks vraag naar 4K schijven (die ook erg duur zijn vind ik) en dus nauwelijks behoefte aan 4K spelers.  :eh:

Ik vraag me wel af waar de toekomst nou precies heen gaat.... Ons publiek (een niche dat wel) wil graag top kwaliteit beeld en geluid. De high end A/V markt (maar ook midden segment) kan steeds meer details weergeven en 4K native wordt steeds betaalbaarder (TV, maar bv ook in projector land).  Aan de andere kant wordt er geen nieuwe (betaalbare) 4K spelers meer gemaakt/ontwikkeld en ben je zometeen toch weer aangewezen op je streaming service die beweren 4K uit te zenden, maar zoveel compressie toepassen op hun 4K streams, dat je beter een originele BluRay film naar 4K kan upscalen (want dat ziet er toch echt een pak beter uit)....  O0

Best beetje bizar allemaal, maar ik vermoed dat het vnml mis gaat dat de meeste mensen echt een groot scherm moet hebben om het verschil tussen 1080p en 4K te zien. Het verschil tussen DVD en Bluray was veel duidelijker voor de meeste mensen.  8)

Al met al is er dus nauwelijks ontwikkeling naar betere 4K spelers en blijf je zitten met spelers die eigenlijk niet goed genoeg zijn, zoals je Sony. Ik dacht mss zelf ook deze een keer aan te schaffen, maar ik lees toch vaak teveel van dit soort 'hij loopt vast' verhalen, dus ik doe het even nog niet.... en blijf gewoon mijn robuuste Denon bluray speler gebruiken :happy:
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

eduard

Voordeel van de Sony is dat ik er iets meer dan 200 euro voor betaald.
Heb ooit 3500 gulden ofzo betaald voor mijn pioneer dvd met psm1.
En ik vermoed dat deze Sony het beter doet [emoji1].

Muziek ik hoor graag of het weg brengen verbetering oplevert.

Helaas heeft Sony in het ticket het probleem niet onderkend of maar gereageerd op mijn schrijven. Enige reactie was wat Tips. Lijkt wel of er alleen maar bots naar het ticket kijkt. 

Verstuurd vanaf mijn CPH2145 met Tapatalk


WillyP


Wat ik vervelend vind, is dat er ook bijna geen topklasse Blu ray spelers meer te koop zijn. Zelf houd ik het nog even bij mijn Primare speler maar die heeft natuurlijk niet het eeuwige leven. Ik hoop maar dat die te maken is, zodra er mankementen optreden.

WillyP

vik

De pick-up/lasers units en de slide motoren van de Sony 800M2 uhd zijn identiek aan die van de Oppo UDP-203/205 en Reavon want veel alternatieven zijn er niet. Deze zit ook in de Playstation 4.

Panasonic heeft zijn eigen versies.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Als je niets geeft om UHD is het nog steeds een prachtige speler en ook gebouwd om lang mee te gaan. Echter wel het advies om eens in de zoveel tijd je laser te laten reinigen voor de beste prestaties.


Quote from: WillyP on May  1, 2022, 20:56:22
Wat ik vervelend vind, is dat er ook bijna geen topklasse Blu ray spelers meer te koop zijn. Zelf houd ik het nog even bij mijn Primare speler maar die heeft natuurlijk niet het eeuwige leven. Ik hoop maar dat die te maken is, zodra er mankementen optreden.

WillyP
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

WillyP

Quote from: vik on May  3, 2022, 07:53:30
Als je niets geeft om UHD is het nog steeds een prachtige speler en ook gebouwd om lang mee te gaan. Echter wel het advies om eens in de zoveel tijd je laser te laten reinigen voor de beste prestaties.

Dank, vik, voor je reactie. Hoe kun je veilig de laser reinigen? Ik heb ooit een schoonmaak CD losgelaten op een speler met kuren met als gevolg dat die het daarna helemaal niet meer deed.

WillyP

Teejoo

Quote from: WillyP on May  3, 2022, 09:08:53
Dank, vik, voor je reactie. Hoe kun je veilig de laser reinigen? Ik heb ooit een schoonmaak CD losgelaten op een speler met kuren met als gevolg dat die het daarna helemaal niet meer deed.

WillyP
wattenstaafje met alcohol?

vik

#57
Het is zelf te doen met een wattenstaafje inderdaad. Als je de kap er af hebt ook een mooi moment om het meeste stof er even uit te halen maar als je twijfelt gewoon even langs een bedrijf brengen.

Quote from: WillyP on May  3, 2022, 09:08:53
Dank, vik, voor je reactie. Hoe kun je veilig de laser reinigen? Ik heb ooit een schoonmaak CD losgelaten op een speler met kuren met als gevolg dat die het daarna helemaal niet meer deed.

WillyP
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

denoontje


muziek

Quote from: muziek on May  1, 2022, 17:21:39
Heb het zelfde probleem zoals u vermeld, deze nu afgeleverd voor controle, ben benieuwd.

Al een tijdje terug uit herstelling en speelt prima 4k schijfjes af, beeld is ook beter. Moederbord is vervangen.