Sony UBP-X800 mk2 loopt vast.

Started by Marco66, May 3, 2021, 11:03:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WillyP

Ik volg al geruime tijd een aantal Engelstalige fora over UHD spelers en vastlopen is een veelgehoorde klacht, vooral bij Sony. Eerlijk gezegd weerhoudt me dat van de aanschaf van dit apparaat, wat ik heel spijtig vind, ook gezien de positieve ervaringen met de CM modificatie.

Wat ik werkelijk niet begrijp, is dat een gigant als Sony zo weinig moeite doet om het probleem op te lossen. Dat zal wel een geldkwestie zijn, want ik kan me niet voorstellen dat ze dat niet kunnen.

WillyP

Tinus_

Rebuilding my HT

vik

Begrijpelijk Willy. Maar aan de andere kant heb ik zelf ook wel eens een vast loper ervaren met een Oppo en ook zeer zeker het geval met de oude serie van Panasonic (UB 900.)

Ik gok (hoop) er eigenlijk op dat deze harde reset wat op lost. Sowieso altijd het beste om na aan firmware update  een soort van harde reset uit te voeren. Bij Oppo is dit ook mogelijk en hopelijk is dit de manier voor de Sony 800m2. Wel een beetje omslachtig dat wel   :)

Waar nu exact het probleem zit durf ik niet te zeggen. Maar ik doe mijn best om het op te lossen en laten we hopen dat dit werkt.  8)

Quote from: WillyP on May 18, 2021, 12:38:59
Ik volg al geruime tijd een aantal Engelstalige fora over UHD spelers en vastlopen is een veelgehoorde klacht, vooral bij Sony. Eerlijk gezegd weerhoudt me dat van de aanschaf van dit apparaat, wat ik heel spijtig vind, ook gezien de positieve ervaringen met de CM modificatie.

Wat ik werkelijk niet begrijp, is dat een gigant als Sony zo weinig moeite doet om het probleem op te lossen. Dat zal wel een geldkwestie zijn, want ik kan me niet voorstellen dat ze dat niet kunnen.

WillyP
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

R0N

Quote from: WillyP on May 18, 2021, 12:38:59
........

Wat ik werkelijk niet begrijp, is dat een gigant als Sony zo weinig moeite doet om het probleem op te lossen. Dat zal wel een geldkwestie zijn, want ik kan me niet voorstellen dat ze dat niet kunnen.

WillyP

Customer service is bij Sony ru.., het bestaat niet. Geen interesse, alleen gericht op verkoop. En gezien de prijs van het apparaat kan het ook niet uit om klanten te helpen met problemen.
Service is geen afdeling, het is een 'state of mind'. En die ontbreekt gewoon.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

vik

Nieuwe firmware release voor de UBP-800m2 / UBP-1100ES:


  • Verbetert de mogelijkheid om Ultra HD Blu-ray Discs af te spelen
  • Lost problemen op die kunnen voorkomen bij het gebruik van netwerkservices
  • Verbetert de beeldkwaliteit in bepaalde scènes

UBP-800m2

UBP-X1100 es
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

ajbeefde

Quote from: vik on August 27, 2021, 10:31:15
Nieuwe firmware release voor de UBP-800m2 / UBP-1100ES:


  • Verbetert de mogelijkheid om Ultra HD Blu-ray Discs af te spelen
  • Lost problemen op die kunnen voorkomen bij het gebruik van netwerkservices
  • Verbetert de beeldkwaliteit in bepaalde scènes

UBP-800m2

UBP-X1100 es

Kwam vanochtend automatisch in beeld, staat er hier al op...
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

denoontje

Hier ook


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

WillyP

Dit zou goed nieuws kunnen zijn. Ik ben benieuwd naar de ervaringen, of er inderdaad verbeteringen optreden.

WillyP

vik

Ik zou hem in jouw geval zeker installeren gezien de problemen die je ervaart.

Quote from: WillyP on August 27, 2021, 11:55:07
Dit zou goed nieuws kunnen zijn. Ik ben benieuwd naar de ervaringen, of er inderdaad verbeteringen optreden.

WillyP
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

WillyP

Ik heb nog geen UHD speler maar ik volg de ontwikkelingen wel. De Sony viel voor mij af omdat ik te vaak las dat er problemen waren. Misschien worden deze (gedeeltelijk) opgelost met de nieuwe firmware.

WillyP

GH

Jammer dat ze in de nieuwe firmware nog steeds geen Amazon Prime hebben toegevoegd.... waarom dat alleen in de US versie zit ontgaat me.

JoWa

Ik mis het niet.
App zit al in de tv, waarom dan nog een keer de UBP er mee belasten?
Kan je je net zo goed afvragen waarom de apps niet op een av-receiver zitten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

WillyP

Mee eens. Het is eerst nodig om de bestaande problemen op te lossen. Pas daarna kunnen eventueel features worden toegevoegd. Het is niet ongewoon dat met nieuwe features ook weer nieuwe bugs geïntroduceerd worden.

WillyP

GH

Dat is niet het punt.... in mijn ogen is het redelijk bizar dat, zeker na een jaar+ van geen nieuwe firmware, alleen in een specifieke markt (de onze dus) deze speler maar 2 diensten heeft terwijl ze er in alle andere markten ook gewoon Amazon Prime op zetten. En ja, natuurlijk kan ik dat ook anders spelen... er staat hier ook nog gewoon een Shield Pro, maar ook dat is het punt niet :-).

Verder is het een prima speler, zeker voor het geld.

eduard

Afgelopen weken een ticket aangemaakt bij sony over het geregeld vast lopen van deze speler. Bij mij loopt hij ongeveer 1 op de 4 disken vast na ongeveer 100 minuten speeltijd. Dit lijkt mij een probleem te zijn gerelateerd aan de laag/layer wisseling. Heb alleen niet het idee dat sony ook daadwerkelijk leest wat ik schrijf. Heb meerdere malen de zelfde trouble shoot oplossingen gekregen als laatste oplossing is de speler naar een service center brengen. Heb alleen niet het idee dat dit wat gaat helpen.
Vraagje worden er nog niet nieuwe uhd spelers gemaakt ik kom bijna helemaal geen nieuwe spelers tegen.

Teejoo

Quote from: eduard on April 30, 2022, 18:35:01
Afgelopen weken een ticket aangemaakt bij sony over het geregeld vast lopen van deze speler. Bij mij loopt hij ongeveer 1 op de 4 disken vast na ongeveer 100 minuten speeltijd. Dit lijkt mij een probleem te zijn gerelateerd aan de laag/layer wisseling. Heb alleen niet het idee dat sony ook daadwerkelijk leest wat ik schrijf. Heb meerdere malen de zelfde trouble shoot oplossingen gekregen als laatste oplossing is de speler naar een service center brengen. Heb alleen niet het idee dat dit wat gaat helpen.
Vraagje worden er nog niet nieuwe uhd spelers gemaakt ik kom bijna helemaal geen nieuwe spelers tegen.
De Raevon zijn de laatste. Maar zoals al vaker aangegeven is de Panasonic UB-9000 ook een hele goede betrouwbare speler kan ik als grootverbruiker van het afspelen van discs vertellen. Ik heb er zelfs 2 in gebruik.

WillyP

Hoi Theo,

Over de Panasonic lees ik inderdaad veel goede berichten maar de laatste tijd kom ik iets vaker tegen dan eerst dat er af en toe afspeelproblemen zijn bij gewone DVD's en Blu rays. Dat is dus niet jouw ervaring?

WillyP

Teejoo

#42
Quote from: WillyP on April 30, 2022, 19:31:46
Hoi Theo,

Over de Panasonic lees ik inderdaad veel goede berichten maar de laatste tijd kom ik iets vaker tegen dan eerst dat er af en toe afspeelproblemen zijn bij gewone DVD's en Blu rays. Dat is dus niet jouw ervaring?

WillyP
Absoluut niet. Dvd's draai ik dan niet meer, maar wel blu-ray en 4k. Ik heb denk ik in al die jaren 3 films gehad waarbij een probleem was. De 1e 2 waren toen ik hem net had, de laatste vorig jaar of zelfs het jaar ervoor. Bleek de disc te zijn.
Natuurlijk zul je altijd iemand vinden die slechte ervaringen heeft, maar ik denk maar weinig mensen met zoveel discs en 2 spelers.
Daarnaast heeft hij naar mijn mening ook de beste beeldkwaliteit. Alleen het menu mocht wat mooier. Dus ipv het halve beeld vullen als ik iets aan de subs wil aanpassen gewoon een mini menu.

En geen source direct, hoewel ik hem zelfs met de Envy ertussen voor het gemak laat scalen. Dat doet hij gewoon super.

WillyP

Dankjewel voor je snelle reactie!

WillyP

denoontje

Heb je laatste firmware erop staan?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

WillyP

Ik volg al geruime tijd de ervaringen met een aantal UHD spelers op het AVSforum. Mijn indruk is dat de meeste issues gemeld worden bij de Sony spelers, maar dat kan natuurlijk ook komen doordat de Sony's tot de meest gebruikte spelers horen.

In ieder geval komen daar veel tips voorbij, overigens met tegenstrijdige resultaten. Het is te proberen.

1. De tip van denoontje. Gebruik de laatste firmware.

2. Maak de UHD schijfjes schoon. Er schijnt een dun filmlaagje op een schijf te zitten (onzichtbaar met het blote oog).

3. Koppel de speler los van internet, dus geen WiFi, geen kabel.

4. Haal de speler regelmatig van de netstroom af.

5. Zorg dat de speler waterpas staat.

6. Geef de speler voldoende ruimte, zodat de warmte goed afgevoerd wordt.

Natuurlijk zijn er ook vele tevreden gebruikers, die nergens last van hebben. Dat maakt het er niet eenvoudiger op.

Overigens zijn er bofkonten die de beschikking hebben over meerdere UHD spelers. Als een schijfje vervelend doet, kunnen ze een andere speler uitproberen. Het valt me op dat in een aantal gevallen de Raevon de minste problemen geeft.

HTH

WillyP

Teejoo

Quote from: WillyP on May  1, 2022, 10:51:38
Ik volg al geruime tijd de ervaringen met een aantal UHD spelers op het AVSforum. Mijn indruk is dat de meeste issues gemeld worden bij de Sony spelers, maar dat kan natuurlijk ook komen doordat de Sony's tot de meest gebruikte spelers horen.

In ieder geval komen daar veel tips voorbij, overigens met tegenstrijdige resultaten. Het is te proberen.

1. De tip van denoontje. Gebruik de laatste firmware.

2. Maak de UHD schijfjes schoon. Er schijnt een dun filmlaagje op een schijf te zitten (onzichtbaar met het blote oog).

3. Koppel de speler los van internet, dus geen WiFi, geen kabel.

4. Haal de speler regelmatig van de netstroom af.

5. Zorg dat de speler waterpas staat.

6. Geef de speler voldoende ruimte, zodat de warmte goed afgevoerd wordt.

Natuurlijk zijn er ook vele tevreden gebruikers, die nergens last van hebben. Dat maakt het er niet eenvoudiger op.

Overigens zijn er bofkonten die de beschikking hebben over meerdere UHD spelers. Als een schijfje vervelend doet, kunnen ze een andere speler uitproberen. Het valt me op dat in een aantal gevallen de Raevon de minste problemen geeft.

HTH

WillyP
Dit zijn zaken die ik herken toen de eerste DVD en blu-ray spelers uitkwamen. Toen had je idd zeer geregeld vastlopers etc. Maar Sinds mijn Denon blu-ray periode gelukkig zeker niet structureel meer voorgekomen.

Ik ben nu echter al mijn discs aan het rippen (>1275), en heb er nu een kleine 700 geript. Daar zie ik nu bij een 6-tal discs errors waardoor ik ze niet geript krijg met 3 verschillende types drives. Ze spelen echter wel gewoon af in de Panasonic. Het is jammer dat Pioneer geen speler meer heeft, want die PC drives zijn echt super.

muziek

Quote from: eduard on April 30, 2022, 18:35:01
Afgelopen weken een ticket aangemaakt bij sony over het geregeld vast lopen van deze speler. Bij mij loopt hij ongeveer 1 op de 4 disken vast na ongeveer 100 minuten speeltijd. Dit lijkt mij een probleem te zijn gerelateerd aan de laag/layer wisseling. Heb alleen niet het idee dat sony ook daadwerkelijk leest wat ik schrijf. Heb meerdere malen de zelfde trouble shoot oplossingen gekregen als laatste oplossing is de speler naar een service center brengen. Heb alleen niet het idee dat dit wat gaat helpen.
Vraagje worden er nog niet nieuwe uhd spelers gemaakt ik kom bijna helemaal geen nieuwe spelers tegen.

Heb het zelfde probleem zoals u vermeld, deze nu afgeleverd voor controle, ben benieuwd.

Tinus_

Quote from: muziek on May  1, 2022, 17:21:39
Heb het zelfde probleem zoals u vermeld, deze nu afgeleverd voor controle, ben benieuwd.
Het enigste wat er bij de controle kan gebeuren is een reset en de laatste software erop zetten (indien die er nog niet op staat)
Als dat al gebeurd is en de klacht geconstateerd wordt, dan wordt het apparaat gecrediteerd naar de dealer.
Rebuilding my HT

muziek

Quote from: Tinus_ on May  1, 2022, 19:01:34
Het enigste wat er bij de controle kan gebeuren is een reset en de laatste software erop zetten (indien die er nog niet op staat)
Als dat al gebeurd is en de klacht geconstateerd wordt, dan wordt het apparaat gecrediteerd naar de dealer.

Een reset en de laatste software maakte geen verbetering, met blu ray geen problemen ondervonden. 4K films met lange speeltijd zijn meestal de vastlopers of met haperingen.