(Android) Mediaspeler voor Disney+ en KPN iTV

Started by mikekiwi, May 2, 2021, 09:06:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mikekiwi

Ik heb op de HT-zolder een Mede8er voor eigen films, een Apple TV 3 voor Netflix. Maar we hebben nu ook Disney+ en dat wordt door beiden niet ondersteund.
Ik gebruik nu een Chromecast, maar dat wil op de één of andere manier niet lekker werken, ik raak regelmatig de verbinding kwijt tussen telefoon en chromecast, kan niet meer bedienen dan. Gisteravond tot mijn grote frustratie ook weer tijdens de film op mijn knieën achter het apparatuurkastje de stekker uit de chromecast moeten trekken om hem te stoppen om wat drinken te halen.

Vind het sowieso fijn om een gewone afstandsbediening te hebben, dus ik ben op zoek naar iets anders. Moet dus Disney+ en liefst ook KPN iTV af kunnen spelen, ik zit bijv te kijken naar een Android mediaspeler.

Mijn vraag is nu of elke goedkope Android mediaspeler (ook met bijv Android 7, zoals bijv. deze) die ik van Marktplaats haal, de Disney+ app kan installeren en met voldoende resolutie (1080p) kan afspelen.

Kerre

Waarom de bewuste keuze voor een Android ipv een Apple TV? Daar is net een nieuwe van. Speelt zeker Disney+ goed af. Enkel KPN iTV weet ik niet. De oudere Apple TV HD of 4K zou nu meer beschikbaar moeten komen op marktplaats.
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

mikekiwi

Quote from: Kerre on May  2, 2021, 09:14:05
Waarom de bewuste keuze voor een Android ipv een Apple TV? Daar is net een nieuwe van. Speelt zeker Disney+ goed af. Enkel KPN iTV weet ik niet. De oudere Apple TV HD of 4K zou nu meer beschikbaar moeten komen op marktplaats.
Budget?

marcel1970

Voor streamen is een google tv chromecast (dat is de nieuwste chromecast werkt gewoon met apps en een afstandsbediening) een ideaal apparaat. Deze doet (bijna?)alle streamingsdiensten inc appletv+ en kost slechts zo'n 70 euro. Ik weet niet of hij in NL al verkrijgbaar is maar is vrij makkelijk te bestellen via bv duitse webshops
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

HJ

Quote from: marcel1970 on May  2, 2021, 10:34:26
Voor streamen is een google tv chromecast (dat is de nieuwste chromecast werkt gewoon met apps en een afstandsbediening) een ideaal apparaat. Deze doet (bijna?)alle streamingsdiensten inc appletv+ en kost slechts zo'n 70 euro. Ik weet niet of hij in NL al verkrijgbaar is maar is vrij makkelijk te bestellen via bv duitse webshops
+1
Zowel de Atv 4k als de CC2020 spelen Disney+ en hebben een AB.
De CC kost dan maar de helft van de ATv.
Voordeel van de CC vind ik dat je geen extra kastje hebt staan.
(De AB van de Atv 4k vind ik belabberd, zou dan wel voor de nieuwste gaan.)

mikekiwi

Quote from: HJ on May  2, 2021, 11:22:28
+1
Zowel de Atv 4k als de CC2020 spelen Disney+ en hebben een AB.
De CC kost dan maar de helft van de ATv.
Voordeel van de CC vind ik dat je geen extra kastje hebt staan.
(De AB van de Atv 4k vind ik belabberd, zou dan wel voor de nieuwste gaan.)

Quote from: marcel1970 on May  2, 2021, 10:34:26
Voor streamen is een google tv chromecast (dat is de nieuwste chromecast werkt gewoon met apps en een afstandsbediening) een ideaal apparaat. Deze doet (bijna?)alle streamingsdiensten inc appletv+ en kost slechts zo'n 70 euro. Ik weet niet of hij in NL al verkrijgbaar is maar is vrij makkelijk te bestellen via bv duitse webshops

Dank, dat is inderdaad ook een optie, die nieuwe ChromeCast. Maar werkt daar dan ook de KPN iTV app op, of moet ik die dan alsnog casten naar de CC?

En wat is - behalve het surplus aan resolutie dat ik nu niet gebruik - het voordeel als ik het vergelijk met bijv. een MXq of Xiaomi Mi Android box?

Mokumer45

Ik heb de Xiaomi Mi voor mijn slaapkamer HD TV en ben zeer tervreden over zowel de werking als de A.B., maar ik heb geen betaalde steamingdiensten (geen interesse). Dus daar kan ik geen zinnig woord over zeggen en uiteraard ook niet over 4k en multi channel sound verwerking.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

angelo41

#7
Een mi  tv stick misschien? Zit eentje hier op kids hun kamer. Werkt perfect voor disney etc en met ab erbij.En chromecast.

https://www.vandenborre.be/streaming-mediaplayer/xiaomi-mi-tv-stick-eu?gclid=CjwKCAjwm7mEBhBsEiwA_of-TBHotKJ-1aD2BwJ9wtli8nbTigzld4WdJUKUzOnOzK4K7EjxD979vxoCATwQAvD_BwE

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk

mikekiwi

Quote from: angelo41 on May  2, 2021, 19:19:52
Een mi  tv stick misschien? Zit eentje hier op kids hun kamer. Werkt perfect voor disney etc en met ab erbij.En chromecast.
Dank, dat lijkt een zeer goede optie inderdaad. Al vind ik de Mi Box wat interessanter ivm wat betrouwbaarder bedrade verbinding. Kostentechnisch echter is dit weer interessanter...

angelo41

Quote from: mikekiwi on May  2, 2021, 21:36:56
Dank, dat lijkt een zeer goede optie inderdaad. Al vind ik de Mi Box wat interessanter ivm wat betrouwbaarder bedrade verbinding. Kostentechnisch echter is dit weer interessanter...
Streamen werkt perfect ermee via wifi. Is toch maar in 1080 op hun kamer. Tv staat wel net naast een netgear acces point voor de wifi. Misschien helpt dit ook wel?

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


mikekiwi

Quote from: angelo41 on May  2, 2021, 21:46:31
Streamen werkt perfect ermee via wifi. Is toch maar in 1080 op hun kamer. Tv staat wel net naast een netgear acces point voor de wifi. Misschien helpt dit ook wel?

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk
Bij mij is het vooralsnog zelfs nog maar 720p, staat bij mij ook naast een access point. Maar toch geeft dat blijkbaar issues met de Chromecast nu op de een of andere manier...

angelo41

Quote from: mikekiwi on May  2, 2021, 21:48:00
Bij mij is het vooralsnog zelfs nog maar 720p, staat bij mij ook naast een access point. Maar toch geeft dat blijkbaar issues met de Chromecast nu op de een of andere manier...
Zou geen probleem mogen zijn met die stick.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


roland p

Volgens mij werkt die kpn itv app niet op Android TV?
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

angelo41

De apk downloaden via apkpure en zo op u stick installeren.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


Hanky Panky

Als er toch een accesspoint naast de TV staat dan zou ik voor een hardwired oplossing kiezen ipv wifi.

Dan heb je pas issues als de stroom uitvalt  ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

mikekiwi

Ik heb de Xiaomi tv-stick nu een paar dagen in huis en geprobeerd met Netflix, Disney+ en Pathé Thuis. Werkt echt perfect en ben er zeer blij mee. Denk ik dat 1 of 2 andere Chromecasts in huis ook ga vervangen door zo'n stick, of 1 van die met een bedrade aansluiting doe voor een nog trefzekerder verbinding

angelo41

Quote from: mikekiwi on May  9, 2021, 09:37:20
Ik heb de Xiaomi tv-stick nu een paar dagen in huis en geprobeerd met Netflix, Disney+ en Pathé Thuis. Werkt echt perfect en ben er zeer blij mee. Denk ik dat 1 of 2 andere Chromecasts in huis ook ga vervangen door zo'n stick, of 1 van die met een bedrade aansluiting doe voor een nog trefzekerder verbinding
[emoji106][emoji106][emoji106][emoji106]

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk


Witalik

Klopt het dat die Mi stick zelfstandig werkt zonder dat je moet casten? Dat zou ik wel een heel groot voordeel vinden ten opzichte van de chromecast.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

mikekiwi

Quote from: Witalik on May  9, 2021, 11:07:29
Klopt het dat die Mi stick zelfstandig werkt zonder dat je moet casten? Dat zou ik wel een heel groot voordeel vinden ten opzichte van de chromecast.
Jazeker, dat was wat ik ook wilde. Je installeert de juiste apps op de stick en dan kan je met de a.b. gewoon de app starten en inhoud kiezen.

En dus met de a.b. ook pauzeren/verder gaan, verder-/terugspoelen e.d.

mikekiwi

Heb overigens de KPN iTV nog niet geprobeerd te installeren, daar moet ik nog even induiken over hoe de APK-file op de stick te krijgen en te installeren...

Witalik

Ok nice! dikke plus tegenover de Chromecast dan. Thanks voor de info.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

KillerbeeNL

Quote from: Witalik on May  9, 2021, 11:07:29
Klopt het dat die Mi stick zelfstandig werkt zonder dat je moet casten? Dat zou ik wel een heel groot voordeel vinden ten opzichte van de chromecast.
Dat kan met de nieuwste Chromcast TV ook , geen mobiel nodig en een Bluetooth AB doet de rest.

Zelfs PS4 controller via BT gebruiken voor een racespelletje is geen probleem.

Chromecast heeft zijn eigen apps.

De CCTV zou mijn voorkeur hebben (en ik heb er natuurlijk al een [emoji2])

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Witalik

Quote from: KillerbeeNL on May  9, 2021, 20:05:03
Dat kan met de nieuwste Chromcast TV ook , geen mobiel nodig en een Bluetooth AB doet de rest.

Zelfs PS4 controller via BT gebruiken voor een racespelletje is geen probleem.

Chromecast heeft zijn eigen apps.

De CCTV zou mijn voorkeur hebben (en ik heb er natuurlijk al een [emoji2])

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Oh ok, dus die doet eigenlijk precies hetzelfde. In principe heb je dan ook geen decoder meer nodig toch als je gebruik kan maken van de Ziggo app. Ideaal lijkt me voor de tv voor de kids en een los toestel in de keuken en garage of veranda bijvoorbeeld.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

HJ

Quote from: Witalik on May 14, 2021, 03:18:19
Oh ok, dus die doet eigenlijk precies hetzelfde. In principe heb je dan ook geen decoder meer nodig toch als je gebruik kan maken van de Ziggo app. Ideaal lijkt me voor de tv voor de kids en een los toestel in de keuken en garage of veranda bijvoorbeeld.
Correct, dat apparaatje werkt echt goed en snel.
Of de Kpn app erop werkend te krijgen is weet ik niet.
Ziggo iig wel en werkt beter dan mijn tv met Ci+ slot.

KillerbeeNL

#24
Quote from: HJ on May 14, 2021, 07:28:31
Correct, dat apparaatje werkt echt goed en snel.
Of de Kpn app erop werkend te krijgen is weet ik niet.
Ziggo iig wel en werkt beter dan mijn tv met Ci+ slot.
Zeker , wat ik zo kan vinden werkt de KPN iptv app ook prima

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)