Colormunki calibreren?

Started by defl, April 29, 2021, 19:46:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

defl

Ik heb mijn Colormunki Display (uit 2014) uit de mottenballen gehaald en daar mijn beamer met proberen afstellen. Ik ben alleen niet zo te spreken over het resultaat eigenlijk. Alle kleuren lijken een beetje gedraaid in termen van kleuren op de CIE kaart volgens de meter. Nu heb ik een prutbeamer qua kleur (Optoma GT1090HDR) maar ik kom er nog niet achter wat hier het probleem is (beamer of meter).

Is er toevallig iemand in de buurt van Utrecht met een spectrophotometer zodat ik mijn Colomunki weer op het rechte pad kan krijgen door het genereren van een correctiematrix?

Alvast bedankt!

J.A.F._Doorhof

Na zolang is een analyzer niet meer accuraat
Gewoon een nieuwe kopen en je realiseren dat cms afstellen niet optimaal kan met goedkope analyzers.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

defl

Dank voor de reply! (Had inmiddels al een email gestuurd naar een kalibratie bedrijf om eens met wat echte hardware langs te komen om te kijken.)

J.A.F._Doorhof

Projectoren kunnen wij in Emmeloord doen met de juiste apparatuur en omgeving.

Voor projectoren moet de ruimte echt zo donker zijn dat je letterlijk geen hand voor ogen ziet. Hou daar wel rekening mee.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"