Martin's Home Theater

Started by buckler, April 26, 2021, 14:54:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

buckler

#675
Dank je mannen.

Ja de Supra is licht gefilterd (NIF) maar dit doet vrijwel niks.
Het beeld met de Isotek is aanzienlijk beter dan met de Supra dus daar moet iets voor in de plaats komen.
Als het goed is is Viktor daar naar aan het kijken wat de opties zijn.
Al heb ik er wel wat haast mee want nog zo'n knal kost me tien jaar van mijn leven  :blink:
Zo'nne vuurbal jonge... lol
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

jef-w

Oef, kortsluiting en apparatuur, daar zit je niet echt op te wachten. Elco's willen nog wel eens de geeft geven na zoveel jaar en met zo'n knal ben je zo idd 10jaar ouder.

Zou dat ding ook zo snel mogelijk vervangen.  Succes.  8)

Lexicon MC-10 / A*BNB ncore / Oppo83SE+TUC / Micro Seiki DQX-500/ Apple TV 4K / Zappiti SE 4K HDR / PS5 
Speakers: M&K 950(L/C/R), M&K S150T(Sur), Gallo Acoustics A'diva SE (atmos)/ A*BNB 2x12pp (sub)

papaleo

Ik heb deze (zie link) nog niet zo lang geleden gekocht en hangt in mijn keten...hiervoor een Audiquest ook die 'pofte/klapte' stuk en wat de audio kwaliteit  betreft...ik hoor in ieder geval geen verschillen tussen de Oehlbach en de Audiquest dus zit dat wel snor. ;)
Handig is om er ook een Phaser bij te nemen...

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113742.msg3565043#msg3565043
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Marco66

Pff dat is schrikken id! Gelukkig valt schade mee dus!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

buckler

Thanks mannen
En Leo ik ga zeker even je link bekijken en bedankt ervoor.
Ik heb wat lijntje uit staan links en rechts en Vikor kwam ook aanzetten met een mooi merk (Gigawatt)

Mijn grootste vraag is eigenlijk: Mijn audio gedeelte van mijn set zoals , amps , luidsprekers , subs staan op een ongefilterde Supra stekkerblok. Deze nieuwe stroom conditioner zal dan voor mijn video gedeelte van mijn set zijn zoals bv de ATV , Oppo , Envy en NZ9 maar hoeveel nut heeft zo'n contioner of gefilterd stroom blok nou eigenlijk op het beeld gedeelte?
Je leest eigenlijk alleen maar over wat het op geluid gebied doet namelijk.
Onzin? Of?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Nou we zijn eruit...

Zoals ik al schreef heb ik wat problemen gehad met mijn Isotek stroom conditioner en was ik op zoek naar een andere en betere.
Ik was bereid om flink de portemonnee daarvoor te trekken, en dan niet voor het beveiligde gedeelt zoals tegen bliksem inslag etc etc maar om minder ruis en vervuiling te krijgen in mijn (video)set.
Dit omdat de Isotek ,die ook gefilterd is, beter beeld geeft dan mijn ongefilterde zilveren Supra stekkerblok (mijn audio zit op een niet gefilterde blok overgens)
Ik zat al naar de Power Plants van Ps-Audio te kijken dus dan snap je het wel qua kosten plaatje... en het doel was eigenlijk alleen dus om een (nog)beter beeld te krijgen.
Alles uit de kast zullen we maar zeggen  ;)

Maar na deze week wat gesprekken met Viktor te hebben gehad hebben we besloten het op een ander manier te doen en dan misschien daaraan iets meer geld kwijt te zijn maar het resultaat zou flink beter moeten zijn plus ook mijn audio gaat daar ook van profiteren en niet alleen mijn beeld. Win win situatie dus.
En wat word het dan? Nou geen gefilterde power conditioner maar juist een ongefilterd stekkerblok (en welke weet ik nog niet helemaal...) en we gaan voor de nieuwe CineMike Ultimate Fiber hdmi 2.1 kabel voor tussen mijn Envy en de NZ9.
Hiermee profiteer ik van beter beeld met zowel mijn Oppo als mijn ATV en hoe gek het klinkt schijnbaar ook beter geluid. Klinkt ook voor mij wat gek in de oren maar elke gebruiker en tester van de demo kabel heeft dit bevestigd dus wie ben ik om daar aan te twijfelen.
En om het maar af te maken laten we gelijk op mijn Oppo een Cinemike Stuffe 2 modificatie uitvoeren.
Ook daar profiteer ik van beter beeld en beter geluid als ik schijfjes afspeel op mijn Oppo of downloads via mijn externe harde schijf die weer in deze Oppo zit via de usb 3.0 aan de achterkant.

Nu eerst maar weer wachten totdat je aan de beurt bent daar...    :nopompom:
Haha, ik probeer viktor al wat op te jagen qua levertijd  :pompom:

Spannend
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

de ene zijn dood is de ander zijn brood... zal ik maar zeggen  :D

Maar zonder gekheid...,spannend hoor ik ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken  :worship: 8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Richard70…

Mooie upgrades weer maat , jij blijft ook maar doorgaan  :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

buckler

Quote from: papaleo on November 22, 2022, 20:33:27
de ene zijn dood is de ander zijn brood... zal ik maar zeggen  :D

Maar zonder gekheid...,spannend hoor ik ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken  :worship: 8)

Voor mij ook spannend Leo maar ik vertrouw Viktor en die gasten die al dat spul al thuis hebben staan en er lyrisch over zijn zijn ook geen pannekoeken he  ;D
Moet goed komen lijkt mij.
Quote from: rdebruin on November 22, 2022, 20:35:37
Mooie upgrades weer maat , jij blijft ook maar doorgaan  :D

Haha, nou zoals ik zei stond dit al vanaf het begin al op mijn lijstje.
Daarna nog een paar stroomkabels en een hdmi of twee a drie (plus misschien een buttkicker van Earthquake) en ik ben KLAAR.

En geloof me daar nou eens in!!!!  :tongue2:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Richard70…

 :D
Komt vast wel weer een nz10
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

RvD

Mooie upgrades van de Oppo ga je zeker blij worden.  8)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Jean Sibelius

Mooie upgrades weer Martin! :pompom: :clapping:

Quote from: buckler on November 22, 2022, 20:49:40
Voor mij ook spannend Leo maar ik vertrouw Viktor en die gasten die al dat spul al thuis hebben staan en er lyrisch over zijn zijn ook geen pannekoeken he  ;D

Dat bedoel ik ;D :angel:


Ga je geen spijt van krijgen Martin. Gebruik zelf ook nog een PS Audio voor de Trinnov, Oppo, Switch, ... dus zou dat zeker nog niet loslaten, maar eerst eens afwachten wat deze upgrades brengen.

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Remco

Quote from: RvD on November 22, 2022, 22:37:59
Mooie upgrades van de Oppo ga je zeker blij worden.  8)

+1  ;).
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

Teejoo

Quote from: buckler on November 22, 2022, 20:25:47
Nou we zijn eruit...

Zoals ik al schreef heb ik wat problemen gehad met mijn Isotek stroom conditioner en was ik op zoek naar een andere en betere.
Ik was bereid om flink de portemonnee daarvoor te trekken, en dan niet voor het beveiligde gedeelt zoals tegen bliksem inslag etc etc maar om minder ruis en vervuiling te krijgen in mijn (video)set.
Dit omdat de Isotek ,die ook gefilterd is, beter beeld geeft dan mijn ongefilterde zilveren Supra stekkerblok (mijn audio zit op een niet gefilterde blok overgens)
Ik zat al naar de Power Plants van Ps-Audio te kijken dus dan snap je het wel qua kosten plaatje... en het doel was eigenlijk alleen dus om een (nog)beter beeld te krijgen.
Alles uit de kast zullen we maar zeggen  ;)

Maar na deze week wat gesprekken met Viktor te hebben gehad hebben we besloten het op een ander manier te doen en dan misschien daaraan iets meer geld kwijt te zijn maar het resultaat zou flink beter moeten zijn plus ook mijn audio gaat daar ook van profiteren en niet alleen mijn beeld. Win win situatie dus.
En wat word het dan? Nou geen gefilterde power conditioner maar juist een ongefilterd stekkerblok (en welke weet ik nog niet helemaal...) en we gaan voor de nieuwe CineMike Ultimate Fiber hdmi 2.1 kabel voor tussen mijn Envy en de NZ9.
Hiermee profiteer ik van beter beeld met zowel mijn Oppo als mijn ATV en hoe gek het klinkt schijnbaar ook beter geluid. Klinkt ook voor mij wat gek in de oren maar elke gebruiker en tester van de demo kabel heeft dit bevestigd dus wie ben ik om daar aan te twijfelen.
En om het maar af te maken laten we gelijk op mijn Oppo een Cinemike Stuffe 2 modificatie uitvoeren.
Ook daar profiteer ik van beter beeld en beter geluid als ik schijfjes afspeel op mijn Oppo of downloads via mijn externe harde schijf die weer in deze Oppo zit via de usb 3.0 aan de achterkant.

Nu eerst maar weer wachten totdat je aan de beurt bent daar...    :nopompom:
Haha, ik probeer viktor al wat op te jagen qua levertijd  :pompom:

Spannend
De vraag is echter of deze kabel tussen de Envy en de processor niet meer brengt qua verbetering in het geluid omdat je dan zowel de Envy als de JVC galvanisch loskoppelt.

Ik wil die kabel in elk geval ook nog een keer gaan testen om te zien wat dat doet.

Maar los daarvan: heb jij dan een oude Electra installatie in je huis dat dit zo merkbaar is? Je had toch al een aparte groep? Ook fase?

anton

Mooie (grote) stappen Martin, heel benieuwd hoe jij het gaat ervaren  :pompom: :pompom:, we horen het graag.... 8) 8)

scoc

Quote from: buckler on November 22, 2022, 20:25:47
Nou we zijn eruit...

Zoals ik al schreef heb ik wat problemen gehad met mijn Isotek stroom conditioner en was ik op zoek naar een andere en betere.
Ik was bereid om flink de portemonnee daarvoor te trekken, en dan niet voor het beveiligde gedeelt zoals tegen bliksem inslag etc etc maar om minder ruis en vervuiling te krijgen in mijn (video)set.
Dit omdat de Isotek ,die ook gefilterd is, beter beeld geeft dan mijn ongefilterde zilveren Supra stekkerblok (mijn audio zit op een niet gefilterde blok overgens)
Ik zat al naar de Power Plants van Ps-Audio te kijken dus dan snap je het wel qua kosten plaatje... en het doel was eigenlijk alleen dus om een (nog)beter beeld te krijgen.
Alles uit de kast zullen we maar zeggen  ;)

Maar na deze week wat gesprekken met Viktor te hebben gehad hebben we besloten het op een ander manier te doen en dan misschien daaraan iets meer geld kwijt te zijn maar het resultaat zou flink beter moeten zijn plus ook mijn audio gaat daar ook van profiteren en niet alleen mijn beeld. Win win situatie dus.
En wat word het dan? Nou geen gefilterde power conditioner maar juist een ongefilterd stekkerblok (en welke weet ik nog niet helemaal...) en we gaan voor de nieuwe CineMike Ultimate Fiber hdmi 2.1 kabel voor tussen mijn Envy en de NZ9.
Hiermee profiteer ik van beter beeld met zowel mijn Oppo als mijn ATV en hoe gek het klinkt schijnbaar ook beter geluid. Klinkt ook voor mij wat gek in de oren maar elke gebruiker en tester van de demo kabel heeft dit bevestigd dus wie ben ik om daar aan te twijfelen.
En om het maar af te maken laten we gelijk op mijn Oppo een Cinemike Stuffe 2 modificatie uitvoeren.
Ook daar profiteer ik van beter beeld en beter geluid als ik schijfjes afspeel op mijn Oppo of downloads via mijn externe harde schijf die weer in deze Oppo zit via de usb 3.0 aan de achterkant.

Nu eerst maar weer wachten totdat je aan de beurt bent daar...    :nopompom:
Haha, ik probeer viktor al wat op te jagen qua levertijd  :pompom:

Spannend

Sorry maar ik begrijp toch iets niet helemaal. Je wou de stroom voor je AV setup en toestellen verbeteren door ofwel een conditioner of regenerator (ik gebruik zelf 2 x Pure/Pro power regenerators). Dit komt heel je set ten goede en alle toestellen daarop aangesloten. Echter het vervangen door een geoptimaliseerde hdmi kabel (die zeker gaat helpen) is het geen vervanging van je origineel idee van een Power regenerator. Die 2 zaken kan je niet vergelijken. Je gaat nu zeker wel een verbetering hebben natuurlijk maar het is niet te vergelijken met een Power regenerator voor heel je set. Die vergelijking, naar mijn mening, gaat niet op.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

PascalP

Quote from: scoc on November 23, 2022, 09:51:47
Sorry maar ik begrijp toch iets niet helemaal. Je wou de stroom voor je AV setup en toestellen verbeteren door ofwel een conditioner of regenerator (ik gebruik zelf 2 x Pure/Pro power regenerators). Dit komt heel je set ten goede en alle toestellen daarop aangesloten. Echter het vervangen door een geoptimaliseerde hdmi kabel (die zeker gaat helpen) is het geen vervanging van je origineel idee van een Power regenerator. Die 2 zaken kan je niet vergelijken. Je gaat nu zeker wel een verbetering hebben natuurlijk maar het is niet te vergelijken met een Power regenerator voor heel je set. Die vergelijking, naar mijn mening, gaat niet op.

Volgens mij wou Martin die kabel en Oppo mod al langer, en heeft ie nu gewoon een 'smoesje' gevonden om het te laten doen :P
Maar heel fraai hoor, zul je veel plezier van hebben!

En die conditioner kan natuurlijk altijd nog laterna, al is het maar om te testen of het dan nog daadwerkelijk zo'n groot verschil maakt.
Hier heb ik pas ook mijn Supra (met de NiF filtering) vervangen door een compleet ongefilterd blok voor alle versterkers, subs en de Oppo
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

buckler

Quote from: Teejoo on November 23, 2022, 09:08:48
De vraag is echter of deze kabel tussen de Envy en de processor niet meer brengt qua verbetering in het geluid omdat je dan zowel de Envy als de JVC galvanisch loskoppelt.

Ik wil die kabel in elk geval ook nog een keer gaan testen om te zien wat dat doet.

Maar los daarvan: heb jij dan een oude Electra installatie in je huis dat dit zo merkbaar is? Je had toch al een aparte groep? Ook fase?

Dat is inderdaad de vraag Theo maar volgens CineMike is dit schoner en beter voor de projector en beeld. De fan's in de Envy vervuilen al wat zegt Vik Maargoed als dat zo is dan doen we die ook een keer vervagen.
We gaan het zien.
Maar ik snap je gedachte en ik zat ook eerst met die vraag.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Quote from: scoc on November 23, 2022, 09:51:47
Sorry maar ik begrijp toch iets niet helemaal. Je wou de stroom voor je AV setup en toestellen verbeteren door ofwel een conditioner of regenerator (ik gebruik zelf 2 x Pure/Pro power regenerators). Dit komt heel je set ten goede en alle toestellen daarop aangesloten. Echter het vervangen door een geoptimaliseerde hdmi kabel (die zeker gaat helpen) is het geen vervanging van je origineel idee van een Power regenerator. Die 2 zaken kan je niet vergelijken. Je gaat nu zeker wel een verbetering hebben natuurlijk maar het is niet te vergelijken met een Power regenerator voor heel je set. Die vergelijking, naar mijn mening, gaat niet op.

Nou.., het is veranderd want kreeg net een belletje van Viktor en inderdaad het word nu dus anders.

Ik zelf vind al dat ik met de Isotek beter beeld had dan met mijn ongefilterde stekkerdoos maar het advies was alles op een niet gefilterde en straks met de modificaties helemaal ongefilterd.
Nu is het advies de NZ9 en de Envy zowiezo wel op een gefilterde.
Dat klinkt voor mij al beter in mijn oren want ik vond daar dus nu al mijn beeld beter van dus dat snijd hout.
Wat veranderd er nu nog meer?
Inderdaad wat ik al in mijn hoofd had qua vraag en wat Theo terecht aanhaalde waar is die hdmi kabel nu beter? Voor of na de Envy???
Dat mag ik eerst proberen van CineMike... waar speelt hij het beste en als ik het tegen vond vallen zit ik ook niet vast aan een bestelling en aankoop. Zeer netjes vind ik dit overgens.
Dus we gaan die nieuwe hdmi 2.1 kabel eerst testen.

Word vervolgd.
Nu maar eerst even een gefilterde stroom conditioner regelen, en laat nou net mijn pa er een hebben liggen dus dat moet wel te regelen zijn. Dezelfde Isotek als ik zelf had dus dat ga ik eerst doen.
Of mensen moeten zeggen ' je kan beter een Kemp nemen of een PS Audio of een Gigawatt? Dan hoor ik het graag mannen want nu kan het nog.

En bedankt voor het meedenken boys
Word gewaardeerd.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

scoc

Btw, ga je je Lyngdorf MP50 niet upgraden met het nieuwe bord zodat je eigenlijk een HDMI 60 HDMI 2.1 hebt? Volgens de Lyngdorf marketing mails loopt hun MP50 upgrade programma af eind Dec '22. Als je nog het originele MP50 HDMI bord hebt gaat dat maar tot 10Gbps, later had je nog een upgrade naar een 2.0 bord (18Gbps). En dus nu naar een 40Gbits 2.1 bord.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Jean Sibelius

Of iets beter is of niet zal ook afhankelijk zijn van de situatie (qua stroomvoorziening) en de apparatuur, hoe goed is het ontwerp?

Ik heb hier destijds een PS Audio P15 en P3 of proef gehad en heb een week lang kunnen experimenteren. Uiteindelijk is de P15 retour gegaan en de P3 gebleven. Niet omdat de P15 slecht(er) was, maar de P3 deed al hele goede dingen voor de bronnen voor de VAC's deed het niks (na beraad met Kevin Hayes zou ik idealiter 2 x P20 nodig hebben). Heb hier zowel een Kemp als Isotek stroomslof in huis, aparte groepen, dedicated fase en eigen aardpen...

Zou je tijd nemen en zo'n ding of proef vragen en testen of en zo ja, wat het doet. Succes! Maar nogmaal de kabel en stufe2 doen ook al hele mooie dingen
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

buckler

Quote from: scoc on November 23, 2022, 11:36:48
Btw, ga je je Lyngdorf MP50 niet upgraden met het nieuwe bord zodat je eigenlijk een HDMI 60 HDMI 2.1 hebt? Volgens de Lyngdorf marketing mails loopt hun MP50 upgrade programma af eind Dec '22. Als je nog het originele MP50 HDMI bord hebt gaat dat maar tot 10Gbps, later had je nog een upgrade naar een 2.0 bord (18Gbps). En dus nu naar een 40Gbits 2.1 bord.

Nee ga dat niet doen...
Ik wou het wel doen want er was mij verteld dat het €2000 zou kosten.
Dat was al snel duidelijk dat dat niet klopte en inderdaad de nieuwe upgrade is de 2.1 en dat het een soort mp-60 zou worden.
Al komt er geen mp-60 front op dus dan krijg je bij verkoop toch altijd weer geouwehoer erover etc etc.
Maar dit kost al €5500.
Dat ga ik echt niet doen.
Mocht ik op een gegeven moment wel 8k of 4K 4:4:4 60fs willen draaien dan ga ik wel splitten met mijn audio en video out in de Oppo.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Quote from: Jean Sibelius on November 23, 2022, 12:26:44
Of iets beter is of niet zal ook afhankelijk zijn van de situatie (qua stroomvoorziening) en de apparatuur, hoe goed is het ontwerp?

Ik heb hier destijds een PS Audio P15 en P3 of proef gehad en heb een week lang kunnen experimenteren. Uiteindelijk is de P15 retour gegaan en de P3 gebleven. Niet omdat de P15 slecht(er) was, maar de P3 deed al hele goede dingen voor de bronnen voor de VAC's deed het niks (na beraad met Kevin Hayes zou ik idealiter 2 x P20 nodig hebben). Heb hier zowel een Kemp als Isotek stroomslof in huis, aparte groepen, dedicated fase en eigen aardpen...

Zou je tijd nemen en zo'n ding of proef vragen en testen of en zo ja, wat het doet. Succes! Maar nogmaal de kabel en stufe2 doen ook al hele mooie dingen

Inderdaad, daarom neig ik er ook naar om die Isotek van mijn pa hier neer te zetten want dat is dezelfde als ik nu heb en die gaf aanzienlijk beter beeld dan een ongefilterde stekkerdoos.
Dat was nu laatst maar ook in het begin toen ze nieuw waren en ook tussendoor als ik van set up of projector wisselde.
Dus ik ben qua beeld best overtuigd qua prestaties van die machine.
Maargoed daar denk ik nog over en sta ook open voor andere merken hoor.
Ik heb ook een aparte stroomgroep voor dit dus dat zit wel goed.

Wat betreft de stuffe 2 weet ik ook wel zeker dat dat gaat werken dus daar twijfel ik niet over.
Maar ik zal ook wel alles uit de kast willen halen qua performance als ik stream met de ATV CM dus dan zou het prettig zijn dat die kabel gaat werken.
Vik zelf denkt beter audio als hij tussen de Lyngdorf en de Envy zit en beter beeld als hij tussen de envy en de NZ9 zit.
We gaan het wel zien want ik ben al blij dat ik eerst mag testen voordat ik hem besluit aan te schaffen.
Komt vast goed.

Maar als er suggesties zijn voor stroom conditioners dan hoor ik het graag je
Thanks mannen
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Volgens mij heerst er gewoon CM black friday koorts in huize Martin😂

papaleo

Quote from: buckler on November 23, 2022, 12:40:42
Nee ga dat niet doen...
Ik wou het wel doen want er was mij verteld dat het €2000 zou kosten.
Dat was al snel duidelijk dat dat niet klopte en inderdaad de nieuwe upgrade is de 2.1 en dat het een soort mp-60 zou worden.
Al komt er geen mp-60 front op dus dan krijg je bij verkoop toch altijd weer geouwehoer erover etc etc.
Maar dit kost al €5500.
Dat ga ik echt niet doen.
Mocht ik op een gegeven moment wel 8k of 4K 4:4:4 60fs willen draaien dan ga ik wel splitten met mijn audio en video out in de Oppo.

Voor jouw wellicht weer een rede om over te stappen naar bv de Trinnov Altitude 16.... :D :headbanging:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels