Martin's Home Theater

Started by buckler, April 26, 2021, 14:54:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Teejoo

Quote from: buckler on March  4, 2023, 20:33:31Dat doe ik zeker Theo.

Big time  :clapping:
Zoals ik al zei: denk dat het wel een eind richting 'end game' is voor mij.



Uiteraard moet iedereen het zelf weten, maar los dat iets nieuws kopen ook hobby is heb ik zelf altijd met lange termijnplannen gewerkt. En die plannen bestaan uit een beredeneerde keuze van componenten en en het instellen ervan om zo te borgen dat ik ook het maximale eruit haal. Daar zit ook de winst bij heel veel mensen.

Door de jaren heen zijn bij mij de processoren en daarna projectoren nog het meest gewijzigd omdat er echt nieuwe technieken kwamen die echt iets toevoegden. Bij bronnen was dat van vhs naar dvd - blu-ray - UHD en streaming. Ik koop dan wel meteen het model dat ik wil hebben zodat ik dan ook nooit het gevoel heb toch dat andere model wil hebben.

Maar als ik dan eenmaal apparaten heb doe ik er eigenlijk ook lang mee. En zeker als ik nu naar de Trinnov en Envy kijk is dat daadwerkelijk up-gradable zodat het nog langer meekan. Speakers & versterking heb ik tot nu toe altijd heel lang mee gedaan. Dat is eigenlijk ook de hoofdreden om na 2-3 jaar van de N7 naar de NZ8 over te stappen: de laser en daarmee samenhangende constantere prestaties.

Ik ben nu dan ook al maanden bezig met eigenlijk alleen films kijken en verzamelen, rippen naar de server etc.. Afgelopen jaar ergens einde van de zomer nog iets getweaked aan de targetcurve, maar that's it. En dat geeft gewoon rust omdat het op een gegeven moment gewoon klopt en goed is.

buckler

Zeker, en je mag denken wat je wilt want daar is iedereen vrij in natuurlijk maar ik heb mijn set op exact dezelfde manier aangeschaft qua denkenwijze... lange termijn en upgradable.
Ik wist vrijwel voordat ik tot deze aankopen overging precies wat ik wou en als je mijn lijstje ziet ben ik daar vrijwel niet van afgestapt en 99% was vooraf al wel overwogen en ik ga nooit over een nacht ijs, ook al mag dat soms voor vreemde zo lijken.
Als je ziet dat mijn vorige sets bij mij dik 10 tot 20 jaar meegingen zal dat nu niet anders zijn.
Het enige wat ik altijd een 'passant' noem is de projector maar met deze kan ik heel lang gaan doen denk ik zo.
Mijn vorige Epson LS10000 had ik in principe nog steeds kunnen hebben en vond ik ook een pracht machine maar ik wou nu eenmaal mee op de native 4k/hdr tour.
Denk zelf dat de meeste onder ons lange termijn denken bij een aanschaf in onze hobby
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Zoooo dan, de Isotek die vrijwel geheel vernieuwd is (door de technische dienst bij mij op het werk) binnenin staat ook weer op zijn plek


JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Quote from: buckler on March  5, 2023, 13:03:46Denk zelf dat de meeste onder ons lange termijn denken bij een aanschaf in onze hobby
Dat vraag ik me wel af.

Maar hopelijk heb je snel je projector en dan rust in de tent!

Teejoo

Quote from: buckler on March  5, 2023, 13:08:48Zoooo dan, de Isotek die vrijwel geheel vernieuwd is (door de technische dienst bij mij op het werk) binnenin staat ook weer op zijn plek



Nice. Want daar was je toch echt super tevreden over!

buckler

Ja absoluut.
Je kan tegenwoordig vrijwel geen power conditioner vinden die puur is opgebouwd qua filtering voor video ipv audio.
Er zitten twee inserts op van meer Ampere en die zijn vrijwel niet gefilterd. Daar staat bv mijn JVC en mijn atmos amp op.
Verder op die Parasound amp na is alles video gerelateerd wat in de Isotek zit.
In de reviews werd hij ook altijd geroemd dat ze echt konden zien dat het beeld er beter van werd en ik zag dat ook als ik een vergelijk met een andere power conditioner deed of blok zonder filter.
Er zitten ook twee (5/6) inserts op die meer/agressiever filteren en die zijn zeer goed voor apparaten waar MHZ in zitten zoals mijn ATV (en mijn Envy)
Nee na alles wat ik gezien heb is dit zeker een blijvertje.
Laten we hopen dat hij nu weer vele jaren heel blijft  :colgate:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Spannend weekend...

Vrijdag middag komen mijn nieuwe subs en zondag komt Werner mijn nieuwe projector afleveren en de boel calibreren.
Ben zeer benieuwd, word ook de eerste keer met het nieuwe Stewart scherm en de CineMike stuffe 2 mod op de Oppo.

Heb er zin in  :colgate:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

williams

Das best nog snel gegaan met de nieuwe jvc .
Ben benieuwd naar je bevindingen met je nieuwe scherm en ik neem aan dat de Panamorph er ook weer voor komt te hangen .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

buckler

Quote from: williams on March 22, 2023, 17:37:10Das best nog snel gegaan met de nieuwe jvc .
Ben benieuwd naar je bevindingen met je nieuwe scherm en ik neem aan dat de Panamorph er ook weer voor komt te hangen .

Zeker best snel Will
Hij was er anderhalve week geleden al maar Werner is zeer druk dus we moesten het ff uitstellen.

Jaja, de DCR komt er gewoon voor te hangen. Vanzelfsprekend he.
Ben blij dat ik gelukkig op tijd tot inzicht kwam haha.
Nee, ik had een tijdje zonder gespeelt en dan kom je er toch echt wel achter wat een prachtige prestaties zo'n stuk glas geeft en het een enorme meerwaarde meebrengt. En zeker met de ST100 ipv de ST130 G4 is het in mijn ogen wel een must.
Hij ligt weer helemaal gecleaned te wachten  :pompom:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Moet alleen nog steeds wel iets bedenken/maken zodat niemand onthoofd word als ze er langs lopen  :wacko:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

pameijer

Quote from: buckler on March 22, 2023, 20:11:27Moet alleen nog steeds wel iets bedenken/maken zodat niemand onthoofd word als ze er langs lopen  :wacko:
Onthoofding lijkt mij een prima straf als iemand er tegenaan loopt toch? Anders een totempaal onder je projector zetten, of zoiets.  :devil:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

buckler

Quote from: pameijer on March 22, 2023, 20:40:17Onthoofding lijkt mij een prima straf als iemand er tegenaan loopt toch? Anders een totempaal onder je projector zetten, of zoiets.  :devil:

Humor, ja zo kan je het ook zien LOL
Maar ik moet er echt wat voor verzinnen want anders gaat het op zeker een keer goed fout.

maar eerst is Stephan aan de beurt want vrijdagmiddag komt hij de twee x15+ subs afleveren... vraag me wel af of hij met een vrachtauto komt overgens  :ohmy:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Subs net afgeleverd door Stephan.

Eerste indruk? 'Sjezus wat heb ik nu weer gedaan'

Mijn God wat zijn die dingen groot...
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo


mel

Jezus man, wat een beesten. Prachtig !!
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Remco

HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

jahtari

Wow wat een spul, veel plezier ermee!  :headbanging:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

pameijer

Geen ruimte meer voor je FL en FR speakers zie ik. Maar ach, small sacrifice voor dit subgeweld  >:D
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

RvD

Mooi Martin.  8)

Al een eerste indruk ?
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

blue-eyes

Quote from: RvD on March 24, 2023, 18:05:01Mooi Martin.  8)

Al een eerste indruk ?


Eerder :D

Quote from: buckler on March 24, 2023, 16:17:46Subs net afgeleverd door Stephan.

Eerste indruk? 'Sjezus wat heb ik nu weer gedaan'

Mijn God wat zijn die dingen groot...
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

RvD

Had die post erboven niet gezien de foto trok de aandacht.  ;)

Bedoel op luistergebied wat zijn eerste indruk is.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

buckler

Quote from: pameijer on March 24, 2023, 17:46:28Geen ruimte meer voor je FL en FR speakers zie ik. Maar ach, small sacrifice voor dit subgeweld  >:D

Jawel hoor, die komen er bovenop net zoals ik ze al op de X12 subs had staan. Dat komt wel goed. 8)

Quote from: RvD on March 24, 2023, 18:05:01Mooi Martin.  8)

Al een eerste indruk ?

Nee nog niet Rudy, en dat duurt nog wel ff ook.
Zondag komt Werner met mijn projector en dan kan ik ze pas op hun juiste plaats zetten want zonder projector kan ik echt niet inschatten of de subs het projector licht blokkeren of niet.... vandaar.
Dan laat ik ze ff een poosje inspelen met muziek voordat ik roomPerfect gaat draaien.
Volgende week deze tijd zal ik wel wat kunnen zeggen schat ik zo in.
Nog ff geduld Rudy.
Ps, en schrik niet als je ze straks uit de doos haalt  :blink:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Thanks mannen.

Ps, ik kijk er nu een uurtje naar maar wennen doet het nog niet.... damn wat groot  :hehe:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek