Martin's Home Theater

Started by buckler, April 26, 2021, 14:54:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Valkyrie

#775
Quote from: buckler on December  6, 2022, 21:06:37
Mooi blok Jurian

Ik kan wel alvast een teasertje geven ondanks dat alles nog lang niet is ingespeelt en maar gebasseerd op een avond (lang) film kijken en een avond gefocused op (atmos)audio.

Wat betreft video ,waar hij in mijn set voor bedoeld is, heb ik het idee dat de 2EVO ietsje cleaner oogt als de 1EVO en dat de oude Isotek zeker niet minder presteerd dan de 2.
Mijn Isotek is niet meer in top conditie en ik heb daar al sinds dat een insert de geest gaf dat hij niet constant presteerd en soms wat fluctueerd bij elke nieuwe 'on' opstart van de set maar eerlijk is eerlijk als hij er zin in heeft is het beeld daarvan mega. De 2EVO is net zo clean ,en misschien soms een inni minni beetje beter maar dat is zo weinig dat dat vrijwel tot niet te waarnemen is dus dat kan in mijn hoofd zitten. Wat ik wel zie bij de 2EVO (en wat volgens Vik niet kan) is dat ik toch echt 'iets' ziet met de huidskleur waar ik niks raars zie in achtergrond of ruis of cleanheid. Het (huidskleur) lijkt bijna digitaler in tegen stelling tot de Isotek die gewoon overal clean oogt maargoed volgens Vik kan dit niet met een stekker blok maar ik zag toch echt steeds iets daarin als de 2EVO speelde.
De standaard geleverde Gigawatt power cable vond ik wat minder dan mijn grijze Supra want als ik die op de 2EVO aansloot zag ik een fractie verbetering in die tint ,athans dat dacht ik waar te nemen, en was het wat minder aanwezig.
Maar goed het zit zo heel dicht op elkaar allemaal dat het visueel extreem weinig schilt en vrijwel niet te zien is of dat je het zelfs inbeeld wat jeeen mens vaak neigt te doen als je nieuw speelgoed heb.

Mijn Parasound atmos amp zit ook op dit blok en daar hoor ik bij heftige atmos scenes zoals bij het overvliegende vliegtuig in 1917 of oblivion (upmixer) of Unbroken de hele vliegscene wel wat verschil.
Daar klinkt mijn Isotek gewoon goed, de 1EVO komt wat mij betreft ook zo over maar misschien een mini fractie ieller/kouder/digitaler maar de EVO2 hoor je hier wel wat meer aanwezigheid en detail. Lijkt ietsje dynamischer. Deze scenes constant herhalend afgedraaid en dan hoor je wel dat de 2EVO geen kattepis is.
Moet zeggen dat de 1EVO wel eens heel goed kan passen als je een set heb die wat warm en vol klinkt en je zoekt iets wat meer rust en detail en clinischer. Ik weet niet hoe ik dit beter uit kan leggen maar je krijgt vast een idee.

99,9% van de mensen zullen zo'n blok aanschaffen voor audio en daar is het voor bij mij niet voor bedoeld want mijn bestaande zwarte Supra met zilveren bekabeling speelt prachtig en enorm dynamisch en die speelde het zilveren Supra blok en de Isotek kompleet weg dus die ga ik zeker niet vervangen maar voor mij is het puur voor de video kant zoals projector , envy , apple tv , oppo en misschien lyngdorf en wat er nog bij gaat komen etc etc.
Puur op muziek en grondlaag speakers heb ik ze niet geprobeerd en ga dat ook niet doen want zoals ik al schreef daar zijn ze ook niet voor bedoeld in mijn set en heb ik allemaal niet echt de tijd voor.

Dit alles is een pure eerste indruk en eenmaal ingespeeld kan nog wel wat veranderen, en ook eerlijk 'hier en daar' kan het ook in het koppie zitten dus pin me nog niet vast op alles wat ik schreef mannen.
Moet wel zeggen dat je de 2EVO alleen al kan bekoren op zijn uiterlijk en gewicht want man wat is dat een zwaar degelijk gebouwd blok en de klasse straalt ervan af en hij klinkt als een klok.
Word vervolgd.

Ps, enig echt nadeel wat ik kan ontdekken is het gebrek van 8 of meer inserts voor mijn (toekomstige)wensen

Erg leuk om te lezen Martin! En dit zijn natuurlijk jouw ervaringen op jouw set. Soms wil je ook dingen zien of horen, maar zit het eigenlijk tussen de oren. Het gaat uiteindelijk om jouw beleving. ;)

Zelf had ik de PF-2 niet getest, simpelweg omdat die buiten mijn budget lag. :tounge:
Het nadeel van de 6 inserts herken ik ook wel, dat is voor mij ook eigenlijk te weinig (projector en subwoofer zitten op de WCD ipv de Gigawatt).
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

buckler

#776
Quote from: Valkyrie on December  6, 2022, 21:49:35
Erg leuk om te lezen Martin! En dit zijn natuurlijk jouw ervaringen op jouw set. Soms wil je ook dingen zien of horen, maar zit het eigenlijk tussen de oren. Het gaat uiteindelijk om jouw beleving. ;)

Zelf had ik de PF-2 niet getest, simpelweg omdat die buiten mijn budget lag. :tounge:
Het nadeel van de 6 inserts herken ik ook wel, dat is voor mij ook eigenlijk te weinig (projector en subwoofer zitten op de WCD ipv de Gigawatt).

Zeker waar en het is allemaal moeilijk te scheiden als je steeds wisselt maar denk dat ik het wel aardig heb gezien om eerlijk te zijn.
Qua audio... waar volgens mij 99,9% van de kopers dit blok voor gebruiken is zover ik er over kan oordelen de 2EVO volgens mij een geweldenaar.
Als je dit al kan horen op atmos dan beloofd dat zeker wat.
Nu denken sommige waarschijnlijk 'op atmos' ? Yep, vergeet niet dat de mp150 atmos speakers en de parasound flink huis houden in scenes zoals ik eerder aangaf.

We gaan gewoon lekker door met testen op visueel gebied want daar wil ik hem voor hebben in mijn set en pas na een week of twee besluit ik wat te doen want in alle eerlijkheid verdient het meer dan nu al een oordeel erover te vellen.
Puur op visueel gebied is het gewoon enorm moeilijk en zit je zo te focussen op ruis en rust en steeds als je wisselt zit er een lange tijd tussen dus je moet puur afgaan op je gevoel , herrinering en ingeving en of dat wel helemaal eerlijk is is ook maar de vraag want zoals ik al zei kan het ook in het koppie zitten.
Maargoed wil je een stekkerblok waar de je kast van inzakt dan moet je de 2EVO hebben haha lol
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

Ik begrijp precies wat je bedoelt...dat je dingen gaat horen of zal gaan zien, dit doe je meestal 'onbewust' om iets te willen rechtvaardigen.
Om uit te sluiten dat je jezelf iets gaat inbeelden of gaat horen of juist niet hoor is om deze testen 'blind' te doen...dat is volgens mij de beste en eerlijkste manier om tot een oordeel te komen... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

buckler

Quote from: papaleo on December  7, 2022, 17:54:14
Ik begrijp precies wat je bedoelt...dat je dingen gaat horen of zal gaan zien, dit doe je meestal 'onbewust' om iets te willen rechtvaardigen.
Om uit te sluiten dat je jezelf iets gaat inbeelden of gaat horen of juist niet hoor is om deze testen 'blind' te doen...dat is volgens mij de beste en eerlijkste manier om tot een oordeel te komen... ;)

Inderdaad Leo dat bedoel ik... maar een blind test doen is wat moeilijk als je niemand nog maar je afstandsbediening vast laat houden laat staan heeel de boel wisselen terwijl ik er niet bij bent  :)
Het is gewoon verschikkelijk moeilijk om die focus vast te houden en het beeld wat in je geheugen zit te gaan vergelijken met iets wat je minuten later weer opstart.

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Richard70…

Dan is het toch ook de moeite niet waard ?
Als je na een paar minuten al niet meer weet of het een groot verschil is.
Ik zou, en dat meen ik serieus, ff langs de praxis rijden en dat blok vergelijken.
Dat zou dan toch een wereld van verschil moeten zijn ?
Ik wil best van de week wel stekkertjes om komen steken, ik denk niet dat je het van de 10 keer acht keer goed hebt  :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

buckler

Quote from: rdebruin on December  8, 2022, 01:51:07
Dan is het toch ook de moeite niet waard ?
Als je na een paar minuten al niet meer weet of het een groot verschil is.
Ik zou, en dat meen ik serieus, ff langs de praxis rijden en dat blok vergelijken.
Dat zou dan toch een wereld van verschil moeten zijn ?
Ik wil best van de week wel stekkertjes om komen steken, ik denk niet dat je het van de 10 keer acht keer goed hebt  :D

Klopt Rich, voor mij betekent dat dat mijn Isotek ook echt goed is.
De reden was eigenlijk dat ik mijn Isotek niet meer vertrouw en dat ik eigenlijk 8 inserts wil.
Mijn pa heeft overgens nog dezelfde Isotek als mij staan waar hij niks meer mee doet dus dat is voor nu optie 1

Ik heb overgens twee weken terug de Isotek met de zilveren Supra doos vergeleken en daar kwam uit dat de Isotek wel van een compleet ander niveau is.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

#781
Ik zou persoonlijk nooit een Gamma/Praxis stekkerblokje nemen en daar je zware amps op aansluiten...dat zou ik niet vertrouwen.

Maar geloof me Martin mijn Oehlbach POWERSOCKET 907 die ik je eerder voorstelde is een robuust exemplaar vervaardigd uit een aluminium behuizing met 8x inlets dit blok voegt niets toe maar laat ook niets weg in je audio/video systeem en ook nog eens voor een schappelijke prijs.  ;)
Ik betaalde er €189,- voor bij Hi-Stands
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Richard70…

Quote from: papaleo on December  8, 2022, 12:29:06
Ik zou persoonlijk nooit een Gamma/Praxis stekkerblokje nemen en daar je zware amps op aansluiten...dat zou ik niet vertrouwen.

Maar geloof me Martin mijn Oehlbach POWERSOCKET 907 die ik je eerder voorstelde is een robuust exemplaar vervaardigd uit een aluminium behuizing met 8x inlets dit blok voegt niets toe maar laat ook niets weg in je audio/video systeem en ook nog eens voor een schappelijke prijs.  ;)
Ik betaalde er €189,- voor bij Hi-Stands

Dat zou ik ook niet doen  :D
Ging mij puur of je het verschil merkt qua beeld en geluid.
Als je het na een minuut al niet meer zeker weet, dan zijn de verschillen toch minimaal.
Dat het solide moet zijn daar ben ik het helemaal mee eens , maar dat hoeft dan geen €1000,00 plus te kosten lijkt me
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

buckler

Quote from: papaleo on December  8, 2022, 12:29:06
Ik zou persoonlijk nooit een Gamma/Praxis stekkerblokje nemen en daar je zware amps op aansluiten...dat zou ik niet vertrouwen.

Maar geloof me Martin mijn Oehlbach POWERSOCKET 907 die ik je eerder voorstelde is een robuust exemplaar vervaardigd uit een aluminium behuizing met 8x inlets dit blok voegt niets toe maar laat ook niets weg in je audio/video systeem en ook nog eens voor een schappelijke prijs.  ;)
Ik betaalde er €189,- voor bij Hi-Stands

Ik geloof je absoluut Leo maar ik heb het bij mij getest en op mijn video gedeelte speelt een gefilterde stroom conditioner toch echt mooier dan een niet gefilterde en tegenwoordig met zo veel 'vuile' stroom en internet kabels en hdmi eraan etc etc dan heeft een gefilterde toch echt nut. Op audio niet dat ben ik met iedereen eens want dan ga je gelijk het dynamische geluid missen... athans met veel filters.
Ik beweer niet met alle filters trouwens.
Al dat is bij mijn set en bij mij thuis he, kan me goed voorstellen dat het bij jou of andere mensen weer geheel anders is maar ik snap zeker je punt wel.
En het meedenken word zowiezo zeer gewaardeerd.

Maargoed we testen het nog een weekje maar heel eerlijk denk ik dat het al weet wat ik ga doen.
Word vervolgd.

Ps,En ook goed nieuws... kreeg net van Stewart een bericht dat ze de productie voor mijn ST100 doek aan het starten zijn :threadclosed:


JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

maximus79

#784
Quote from: buckler on December  9, 2022, 10:37:38
Ik geloof je absoluut Leo maar ik heb het bij mij getest en op mijn video gedeelte speelt een gefilterde stroom conditioner toch echt mooier dan een niet gefilterde en tegenwoordig met zo veel 'vuile' stroom en internet kabels en hdmi eraan etc etc dan heeft een gefilterde toch echt nut.

Hoe uit zich dat? Wat gebeurt als je van ongefilterd naar gefilterd gaat met het beeld? Ik zie bijvoorbeeld sinds kort (of valt me nu pas op) bij mijn JVC ruis in het grijs van het menu schermpje.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

buckler

Quote from: maximus79 on December  9, 2022, 11:29:58
Hou uit zich dat? Wat gebeurt als je van ongefilterd naar gefilterd gaat met het beeld? Ik zie bijvoorbeeld sinds kort (of valt me nu pas op) bij mijn JVC ruis in het grijs van het menu schermpje.

Ik zie het bij mij aan de cleanheid/ruis/grain van het totale beeld maar van vooral de achtergrond.
Als ik bv bij mij een (zilveren) Supra stekkerdoos erop zet of een oude simpele stekkerdoos van vroeger dan zie ik dat meer in de achtergrond en vooral bij heldere beelden en zodra ik wissel naar mijn gefilterde Isotek is dat vrijwel weg. Dit werkt natuurlijk niet als je al ruis in een opname/bron heb maar dat ljikt me logisch.
Het rare is nu dat als ik met de 2EVO kijk ik een meer digitaal achtige huidskleur krijg bij bv de film 1917 al is dat heeeeeel weinig maar ik zie het wel. Mijn Isotek heeft dat niet en is overal dan clean.
Ik moet hierbij ook melden dat ik met alles wel op het randje zit qua scherpte instellingen en kan me goed voorstellen dat het bv straks met het ST100 doek juist weer een voordeel kan zijn want de ST130 G4 brengt dat volgens mij ook meer aan het licht.
Maargoed in alle eerlijkheid zeggen de kenners dat je dat NOOIT in een huidskleur terug kan zien maar ik durf het wel (bijna) te zweren.
Dus staar je bij een vergelijk niet blind op deze huidskleuren of what ever want dat schijnt dus niet te kunnen en kijk maar eens goed naar de achtergrond bij heldere beelden.
Daar zie het goed aan.

Let ook goed op welke bron je op welke plek in een stroom conditioner duwt... er zitten ook ongefilterde in bij sommige merken en ook inserts met 10 of 16A en andere weer met bv 6A.
Amps kan je bv weer beter op ongefilterde 10/16A zetten dan op een gefilterde of 6A insert. Al denk ik dat een klasse D amp misschien weer wel baat KAN hebben bij filtering want die haalt steeds een stukje vermogen weg wanneer nodig en klasseA/B vraagt volgens mij altijd het volle vermogen.
Projector bv ook op een 10A high current en de andere overige plaats ik weer in volgorde.
Bv, als de bron (Oppo/ATV) meer ruis heeft kan je Envy of projector dat nooit meer weg krijgen dus zet ik eerst de projector in de high current 1016A , dan een eindbak (atmos/Parasound) in de tweede 10/16A high current en dan de Oppo in de eerste 6A , de ATV in de tweede 6A , de Envy in de derde 6A etc etc maar kan het ook een optie zijn om je projector als laatste in de keten te zetten. Gewoon proberen zou ik zeggen.
Of dit allemaal werkt? Geen idee maar zo word het aanbevolen en daar hou ik me maar aan.

Ik heb van de week de fases gezet via een Kemp fase checker van mijn maat maar die zijn nergens meer te krijgen wat ik erg jammer vind want dat is een super ding (dus als iemand er nog een heb liggen en wil verkopen geef dan aub een brul).
Ik heb nu voor mezelf een Oelbach fase checker besteld zoals Leo voorstelde.
Of die fase checkers en de juiste fase goed zetten belangrijk is ook daar geen idee want sommige zeggen dat het geen hol uitmaakt maar ik doe ook dat maar voor de zekerheid.
Een aparte stroomkabel en groep voor alleen mijn HT set had ook wel voordelen, vroeger verschilde mijn beeld en geluid wel eens van andere keren (lager V?) en nu is dat vrijwel altijd hetzelfde. En zeker op het geluid, klinkt altijd wel dynamisch nu.
Je kan zeggen 'wat een onzin en is dat nu wel nodig'? ook hier misschien niet maar als je zoveel geld uit geeft als wat mijn set koste dan neem ik maar het zekere voor het onzekere dacht ik en ik vond dat het wel uitmaakte ja.
Of dit ook allemaal uitmaakt dat ik verschil zie tussen gefilterd en ongefiterd ook daar geen idee? Zou kunnen...
Ik weet nu in ieder geval dat de Isotek een pracht ding is en blijft voor in mijn set.
Dus ik denk dat ik wel mijn keuze heb gemaakt en bij de Isotek blijf en er na mijn CineMike (Oppo/HDMI) upgrades en mijn nieuwe ST100 doek nog eens naar gaat kijken maar voor nu denk ik dat het het slimste is om bij de Isotek te blijven want qua beeld is hij zeker niet minder.
Maargoed ik geef het nog een weekje en wie weet verander ik van mening maar ik denk het eerlijk gezegd niet.
Op audio is denk ik de 2EVO wel een geweldenaar mocht je set daar filtering nodig hebben maar dat heeft mijn set niet nodig en heb ik verder niet getest,ik ben daar tevreden me zoals het nu is.

Ps, plus steeds stekkerblokken vergelijken betekent ook steeds je projector aan en uit zetten en vind het nu wel welletjes daarmee want goed is dat niet als je het mij vraagt.
Word vervolgd
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

welke isotek wordt het nu?

buckler

Quote from: Teejoo on December  9, 2022, 12:22:48
welke isotek wordt het nu?

Ik hou mijn oude dan... athans mijn pa heeft dezelfde staan als mij en mag ik hebben van hem. Goedzak die ouwe  ;D
Moet eens kijken maar dacht dat dat de Vision is
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Jefften

#789
Wat is er mis met een praxis blokje?  Ik heb gewoon 2x praxis blokjes met aan/uit switch.. werkt prima en de meeste vinden het leuk klinken bij mij als ze langs zijn geweest  :popcorn:

Maar je weet nooit misschien is het een openbaring en had ik eerder opzoek moeten gaan naar een deftig stroomblok..

Ik zal er ook eens een nacht je over slapen.

Trouwens super leuke testen Martin en mooie upgrades weer de laatste tijd  ^^

Quote from: papaleo on December  8, 2022, 12:29:06
Ik zou persoonlijk nooit een Gamma/Praxis stekkerblokje nemen en daar je zware amps op aansluiten...dat zou ik niet vertrouwen.

Maar geloof me Martin mijn Oehlbach POWERSOCKET 907 die ik je eerder voorstelde is een robuust exemplaar vervaardigd uit een aluminium behuizing met 8x inlets dit blok voegt niets toe maar laat ook niets weg in je audio/video systeem en ook nog eens voor een schappelijke prijs.  ;)
Ik betaalde er €189,- voor bij Hi-Stands
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

PascalP

Quote from: Jefften on December  9, 2022, 23:31:38
Wat is er mis met een praxis blokje?  Ik heb gewoon 2x praxis blokjes met aan/uit switch.. werkt prima en de meeste vinden het leuk klinken bij mij als ze langs zijn geweest  :popcorn:

Maar je weet nooit misschien is het een openbaring en had ik eerder opzoek moeten gaan naar een deftig stroomblok..

Ik zal er ook eens een nacht je over slapen.

Trouwens super leuke testen Martin en mooie upgrades weer de laatste tijd  ^^

Speel jij met een Praxis blok?  :nopompom:
Ik dacht altijd een Gamma blok  :tongue2: :devil:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Jefften

#791
Het is nog Gamma ook je hebt gelijk  :clapping:

Maar In het land der blinden is eenoog koning.   

Quote from: PascalP on December  9, 2022, 23:49:35
Speel jij met een Praxis blok?  :nopompom:
Ik dacht altijd een Gamma blok  :tongue2: :devil:
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

papaleo

Quote from: Jefften on December  9, 2022, 23:31:38
Wat is er mis met een praxis blokje?  Ik heb gewoon 2x praxis blokjes met aan/uit switch.. werkt prima en de meeste vinden het leuk klinken bij mij als ze langs zijn geweest  :popcorn:

Maar je weet nooit misschien is het een openbaring en had ik eerder opzoek moeten gaan naar een deftig stroomblok..

Ik zal er ook eens een nacht je over slapen.

Trouwens super leuke testen Martin en mooie upgrades weer de laatste tijd  ^^
Het is voor mij meer dat ik meer vertrouwen zou hebben in een intern degelijk opgebouwde stekkerblok...zeker wanneer daar zware amps op staan ik heb hier meer vertrouwen in uit veiligheidsoverwegingen,ik spreek dan uit mijzelf wat en hoe jij er naar kijk dat is voor jouw om daar een oordeel over te vellen.  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Jefften

#793
Ik snap je punt, het was zeker geen aanval.  :D Het was meer als grapje bedoelt.
Ook al heb ik er nog wel degelijk praxis blokjes tussen zitten.

Voor mij is het ook wel de bedoeling dit jaar de stroomvoorziening op orde te brengen.




Quote from: papaleo on December 10, 2022, 09:37:11
Het is voor mij meer dat ik meer vertrouwen zou hebben in een intern degelijk opgebouwde stekkerblok...zeker wanneer daar zware amps op staan ik heb hier meer vertrouwen in uit veiligheidsoverwegingen,ik spreek dan uit mijzelf wat en hoe jij er naar kijk dat is voor jouw om daar een oordeel over te vellen.  ;)
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

papaleo

Hey Martin nu je toch zo lekker bezig bent om je stroom zo 'clean' mogelijk te maken richting je video/audio componenten en daarmee 'probeert' je beeld/geluid te verbeteren...

Heb je deze al eens voorbij zien komen?
De 'Greenwave Sols' dit apparaat elimineert zo veel mogelijk de vuile stroom in je stroomcircuit ik heb dit apparaatje zo'n 2 jaar geleden in mijn setup geplaatst...meer onder het mom van..; dit wil ik wel eens uitproberen, het kost niet de hele wereld en baat het niet...,dan schaadt het zeker niet.  ;)
Ik heb deze samen met de EMI aangeschaft en wilde de proef op de som nemen en ook al is er in mijn aparte stroomgroep geen schokkende vervuiling meetbaar met de EMI kun je inderdaad met een 'Sols' de vervuiling toch terug dringen tot acceptabele (meet)waardes.
Ik had metingen verricht in de meterkast en thuis/binnen van een willekeurig stopcontact en van mijn apart aangelegen stroomgroep.
Ik had er destijds ook video-opnames (youtube) van gemaakt, van diverse metingen hier thuis, én het terugdringen van de vervuiling zijn best indrukwekkend om te zien/te horen op het meetapparaat.

Nu de hamvraag...zie en/of hoor ik verbeteringen in mijn setup...?
Ook hier zijn het in ieder geval geen schokkende resultaten en 'denk' ik wel wat minder ruis in het beeld te zien (of beter 'niet' te zien) ook hier is een test met en zonder het apparaat moeilijk te beoordelen zoals jij ook al had opgemerkt met jouw testen/vergelijkingen.

Mocht je het leuk vinden,op youtube heb ik een aantal filmpjes/metingen staan die ik destijds heb opgenomen...zoeken op; 'green wave augustus'







Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

buckler

Quote from: Jefften on December  9, 2022, 23:31:38
Wat is er mis met een praxis blokje?  Ik heb gewoon 2x praxis blokjes met aan/uit switch.. werkt prima en de meeste vinden het leuk klinken bij mij als ze langs zijn geweest  :popcorn:

Maar je weet nooit misschien is het een openbaring en had ik eerder opzoek moeten gaan naar een deftig stroomblok..

Ik zal er ook eens een nacht je over slapen.

Trouwens super leuke testen Martin en mooie upgrades weer de laatste tijd  ^^

Haha hier moest ik wel om glimlachen Jeffrey... zo'n mega ultra giga topset als jij heb en dan een gamma doos LOL
Maar in alle eerlijkheid mijn active achterspeakers staan ook op zo'n (premium)doos van de Praxis hoor  ;D
Dus ze kunnen om ons beide lachen

Maar ik lees dat je je stroom nog aan gaat pakken en dat verdient jou set zeker, ik denk als je het op audio gebied net zo dynamisch wilt houden qua klank dan gaat het echt geld kosten, en dan bedoel ik ook echt serieus geld. Persoonlijk zou ik gewoon een goede ongefilterde of met alleen bliksem inslag filtering blok nemen voor je audio en gefilterd wat gaan zoeken/testen voor je video gedeelte.
En ja dan zit je zoals ik het zie bij GigaWatt heel goed en zeker als je via Viktor mag testen, en wil echt seriues knaken ertegen aan gooien dan ziet die pc-4 er wel heel gelikt uit hahaha (lees Failliet)  :o

Ik zelf heb de Isotek Vision G2 en die Isotek van mijn pa ,zie ik nu, is de Mini-Sub G2 en de Vision schijnt in testen beter te zijn voor beeld dus ik ga die van mij op het werk helemaal laten nakijken en maken want 1 insert is ervan ontploft zoals je weet en laat alles er weer nieuw in solderen. Dat onderdeel kost €1 zagen we dus ik laat ze allemaal vernieuwen en zet de Vision er dan weer terug tussen.
Volgens mij is de nieuwe Isotek die ook puur voor beeld als belangrijkste punt is ontworpen de Nova. Is dat niet de evo3 Nova? Dacht ik wel.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Quote from: papaleo on December 10, 2022, 10:28:49
Hey Martin nu je toch zo lekker bezig bent om je stroom zo 'clean' mogelijk te maken richting je video/audio componenten en daarmee 'probeert' je beeld/geluid te verbeteren...

Heb je deze al eens voorbij zien komen?
De 'Greenwave Sols' dit apparaat elimineert zo veel mogelijk de vuile stroom in je stroomcircuit ik heb dit apparaatje zo'n 2 jaar geleden in mijn setup geplaatst...meer onder het mom van..; dit wil ik wel eens uitproberen, het kost niet de hele wereld en baat het niet...,dan schaadt het zeker niet.  ;)
Ik heb deze samen met de EMI aangeschaft en wilde de proef op de som nemen en ook al is er in mijn aparte stroomgroep geen schokkende vervuiling meetbaar met de EMI kun je inderdaad met een 'Sols' de vervuiling toch terug dringen tot acceptabele (meet)waardes.
Ik had metingen verricht in de meterkast en thuis/binnen van een willekeurig stopcontact en van mijn apart aangelegen stroomgroep.
Ik had er destijds ook video-opnames (youtube) van gemaakt, van diverse metingen hier thuis, én het terugdringen van de vervuiling zijn best indrukwekkend om te zien/te horen op het meetapparaat.

Nu de hamvraag...zie en/of hoor ik verbeteringen in mijn setup...?
Ook hier zijn het in ieder geval geen schokkende resultaten en 'denk' ik wel wat minder ruis in het beeld te zien (of beter 'niet' te zien) ook hier is een test met en zonder het apparaat moeilijk te beoordelen zoals jij ook al had opgemerkt met jouw testen/vergelijkingen.

Mocht je het leuk vinden,op youtube heb ik een aantal filmpjes/metingen staan die ik destijds heb opgenomen...zoeken op; 'green wave augustus'







Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

He Leo

Nee ik kende dat niet maar ik zal het is opzoeken, leuk.

GreenWave Sol, gaan we doen. Heb jij hem er trouwens al eens van tussen geprobeerd? Ik bedoel, zit je audio hier ook op?
Ik zoek hem op.

Ik heb trouwens een paar weken terug een Isotek 3Evo Isoplug gekocht voor op de wandcontact doos waar mijn modem in zit. Een modem maakt weer contact met je set via de cat6 internet kabels dus dacht ik doe het maar.
Ik zie hier niks van overgens maar zoals jij zegt baad het niet dan schaad het niet.
Heb trouwens ook geprobeerd om deze Isoplug op de eerste insert van mijn zwarte (zilveren bekabeling) Supra stekkerdoos voor mijn audio in te pluggen en dat kan je doen en dan kan je van je gewone doos een gefilterde maken maar dat klonk gelijk heel wat minder, meer geknepen leek het wel en weg dynamiek.
Heb hem ook voor de lol op de eerste insert van (wel gefilterde) Isotek power conditioner te pluggen en ook daar was het gelijk minder... wat kan kloppen want dan krijg je twee gefilterde bij elkaar en daar zag ik dan gelijk weer onrust en meer noise in mijn beeld. Dat werkt dus niet maar dat wist ik eigenlijk van te voren al. Maargoed ik heb hem gekocht voor in de wandcontact doos waar mijn modem inzit. Dacht als we nu toch bezig zijn dan maar goed  ;D

Maar ik kijk straks even jou youtube filmpje.
Dank je wel he
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

Je zet/steek deze in een stopcontact van een bepaalde groep daar waar jij vind dat de stroom het schoonste moet gaan worden...dit is in de meeste gevallen je aparte stroomgroep en het maakt dan niet uit waar die dan zit...mag overal zijn.
Je mist ook geen inlet want in de Sols zit dan ook weer een stopcontact/inlet waar je een willekeurig apparaat kan voorzien van stroom.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

buckler

#798
Quote from: papaleo on December 10, 2022, 11:19:28
Je zet/steek deze in een stopcontact van een bepaalde groep daar waar jij vind dat de stroom het schoonste moet gaan worden...dit is in de meeste gevallen je aparte stroomgroep en het maakt dan niet uit waar die dan zit...mag overal zijn.
Je mist ook geen inlet want in de Sols zit dan ook weer een stopcontact/inlet waar je een willekeurig apparaat kan voorzien van stroom.

Juist ja... dan is dit ongeveer volgens hetzelfde principe als de Isotek isoplug.
Kemp heeft er ook een dacht ik.
Klinkt bekend Leo, al vond ik hem het geluid wat killen als ik hem echt daadwerkelijk bij mijn set erbij zette maar elke set is anders natuurlijk.
Leuk dat je het ff aangaf, ik zoek zo je hollywood productie verfilming van je Sol op  :clapping:

Edit:
Gekeken... indrukwekkende set Leo... en ik zie dat je zelfs 7 volgers heb joh  :pompom:
Wel een vraagje: Wat zijn die twee plastic zakken rechtsonder van je set?  :nopompom:
Haha lol, geintje Leo. Het ziet er uit als een mooi en handig apparaat. Nogmaals dank voor het meedenken he
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

Het Kemp blok haalde bij mij inderdaad (hoorbaar) wat dynamiek weg...daarom zitten er nu alleen apparaten in die met beeld te maken hebben.

7 volgers al? Moet niet gekker worden  :D

In dat plastic tasje zitten niet mijn vuile onderbroeken...maar daar zitten nog een aantal reserve kabel-binders/geleiders in  ;)

En de Greenwave aanschaf was destijds een leuk experiment...maar na de metingen is het toch een blijvertje gebleven  ;) al zie en hoor ik het niet  direct terug in de video/audio kwaliteit de aangetoonde waardes gaf mij toch (het idee) de overtuiging dat de aangeboden stroom nu schoner is...de getallen en dat het minder zoemt op de EMI controler is toch het bewijs,ja tóch?  ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels