Martin's Home Theater

Started by buckler, April 26, 2021, 14:54:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Raymen

Mijn scherm is ook 280 cm breed en is een 120" scope scherm
Dus hetzelfde als martin
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

papaleo

Quote from: Raymen on December  4, 2022, 10:55:26
Mijn scherm is ook 280 cm breed en is een 120" scope scherm
Dus hetzelfde als martin
Aha...oke duidelijk  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

williams

Quote.       Vandaag mijn muur waar mijn scherm hangt helemaal bekleed met Adamantium.
En wat blijft dat toch kelere spul om mee te werken LOL
Maargoed als het er eenmaal op zit vergeet je snel zullen we maar denken:



Ziet er erg strak uit zo .
Super combi met je Stewart screen .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

buckler

Quote from: vik on December  4, 2022, 10:23:07
Lekker bezig Martin mooi spul!  ^^

De twee Gigawatt stekker blokken komen snel je kant op. Ben zeer benieuwd want zelf heb ik ze nog niet gezien of ervaren.  8)

Dank je wel, ben ook enorm benieuwd. (al is de zoektocht eigenlijk naar 8 inserts)
We gaan het zien en op het eerste gezicht een enorm mooi product...
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

#729
Quote from: papaleo on December  4, 2022, 10:50:51
280 cm Diagonaal of is dit de maat van de lange zijde?
Ik vraag dit omdat ik zelf altijd over een scherm diagonaal praat maar er zijn er ook die het over de breedte-lengte van hun/een scherm hebben ,lekker verwarrend heh... ;) :D

Weet het niet precies meer ,ja ik word vergeetachtig, maar ik dacht net geen 280 cm breed.
272 cm breed?
Ik had bij het bestellen drie verschillende maten doorgegeven en vond ze alle drie prima maar weet niet meer exact welke het nu geworden was.
Het is in ieder geval wel een custom maat en met het breedste (DeLuxe) frame wat Stewart heeft.

Maar absoluut wel de breedte maat en niet diagonaal en het is een 2.40:1 ratio scherm
Is dat niet a 292cm diagonaal of zoiets?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Ik heb in ieder geval nu met al dat Adamantium aan de muur iets meer last van 'sparkle' in het center van het beeld en eigenlijk was deze actie om er juist vanaf te komen...
Ik kan de projector nog lager hangen maar dat heeft wel veel voeten in de aarde dus daar moet ik nog over nadenken.

Het doek is een enorme upgrade maar op dat sparkle had ik niet gerekent ook al is het niet heel erg veel en niet erg vaak ik zie het af en toe wel dus.
Het ligt niet aan het scherm of doek maar aan mijn set up qua hoeveelheid licht , zitpositie en afstralingshoek van de projector (zegt Stewart).
En ik zelf vind mijn video een fractie belangrijker dan mijn audio wat het er ook niet makelijker op maakt.

Kan vier dingen doen:
1- projector nog eens 40 cm lager hangen (maar dan loop ik waarschijnlijk af en toe tegen mijn lens aan of ik moet er een soort hush box omheen bouwen).
2- mijn ST130 G4 doek verwisselen met ST100 doek (dan is het 100% zeker helemaal weg maar zal het beeld ook minder dynamisch zijn met minder pop als nu).
3- Gewoon zo houden (en er in een later stadium nog eens over denken of ik wil wisslen of er prima mee kan leven en houden zoals het is want nogmaals het beeld is fenomenaal).
4- hele scherm verkopen en een nieuwe bestellen met ST100 doek (het scherm en doek is fenomenaal en daar ligt het niet aan)

Ik ben in contact met Stewart hierover en hun adviseren dus het ST100 doek en dan is volgens hun alles opgelost.
Ik zelf vind dat ik omruil garantie hierop moet krijgen maar hun zeggen van niet omdat ik een custom maat besteld heb.
Ze komen nu met een speciale aanbieding qua prijs maar daar hoor ik nu al bijna twee maanden niks van, en of dat nu via mijn dealer gaat of via mij zelf (want ik zelf heb hierover geklaagd bij Stewart) weet ik ook niet dus ik heb maar weer een keer gemailed hierover.
Verder geen klachten over Stewart hoor want ze belden me gelijk de dag erna op om een oplossing te vinden dus dat is al mega netjes in deze wereld vind ik.
Alleen sinds... 'stil'
Buiten deze 'speciale prijs' voor het doek is een los doek voor normale adviesprijs vrijwel niet te betalen en kost dik €2700 en dan nog leveren en calibreren etc etc.
Dus reken maar drieduizend euro... ja dat ga ik nooit doen natuurlijk al had ik deze prijs ook wel zien aankomen omdat het scherm totaal dicht tegen de vijfduizend euro aanloopt.
Gelukkig is het euvel niet heel erg en is het een enorme stap vooruit in beeld kwaliteit anders had ik er (echt)goed ziek van geweest

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

Jezus...dat is (in zekere zin) balen zeg...

Ik ben zelf ook 'vatbaar' voor sparkle en als het er eenmaal is ga je er elke keer op focussen of je nou wil of niet... :nopompom:
Ik denk ook dat wanneer je de zitpositie en afstralingshoek dusdanig kan veranderen je er minder last van zult hebben...maar minder betekent dat dit er altijd wel zal blijven alleen minder.

Ik wist niet dat je een hoog contrast doek had ,is dit wel nodig in jouw ruimte met alles wat jij heb hangen...?
Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat een NZ9 niet de pop zal geven waar jij zo van houd op een doek dat geen hoog contrast doek is.

In ieder geval succes met het verloop van hoe je dit gaat oplossen  ;)

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

buckler

Quote from: papaleo on December  4, 2022, 13:55:13
Jezus...dat is (in zekere zin) balen zeg...

Ik ben zelf ook 'vatbaar' voor sparkle en als het er eenmaal is ga je er elke keer op focussen of je nou wil of niet... :nopompom:
Ik denk ook dat wanneer je de zitpositie en afstralingshoek dusdanig kan veranderen je er minder last van zult hebben...maar minder betekent dat dit er altijd wel zal blijven alleen minder.

Ik wist niet dat je een hoog contrast doek had ,is dit wel nodig in jouw ruimte met alles wat jij heb hangen...?
Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat een NZ9 niet de pop zal geven waar jij zo van houd op een doek dat geen hoog contrast doek is.

In ieder geval succes met het verloop van hoe je dit gaat oplossen  ;)

Dat klopt Leo, ik heb nu gain 1.3 al schijnt het 1.25 te zijn maar ik heb dat op aanraden van andere Stewart eigenaren die bv ook de ST100 hebben gehad en ik ben flink groter gegaan qua scherm tov mijn oude Screen Research (welke gain 1.0 was overgens) en ik wou zeker niet onleveren op licht.
Mij werd verteld ,ook door Kris deering, dat als je meer voor HDr gaat en een dynamischer scherm wilik beter voor de ST130 G4 kon gaan of ik moest wat in willen leveren op licht en mits ik een complete barcave heb dan zou de ST100 kunnen maar de ST130 G4 was het advies.

En volgens Stewart heb ik alleen maar last omdat mijn projector iets boven het scherm hangt en niet in het midden van het scherm.
Dus als ik de projector lager zal hangen dan moet het weh zijn volgens hun.
Het rare is als ik opsta en loop door de kamer ,van uit welke hoek dan ook, het beeld MEGA is. En dan hangt volgens nog steeds d eprojector op dezelfde hoogte niet
Maargoed het zal wel een combinatie van zijn.

Al zit qua kijkafstand goed, ik zit qua projector throw goed, ik zit qua DCR afstand (net)goed, ik zit qua hoogte met mijn ogen (1/3) goed, alleen de projector zou dan naar beneden moeten.
En btw, als ik op SDR draai (lager dan 10o0 nits) of op mijn donkere mid laser HDR draai zie ik het ook he dus de licht opbrengst is het niet.

Maargoed nogmaals het is maar heel af en toe bij bepaalde beelden dus het klinkt als een grotere ramp dan het is hoor maar ik zie nu eenmaal alles en altijd.
Denk dat vele het niet eens zullen waarnemen (en aleen maar kwijlen haha lol)
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Sorry voor de type fouten maar mijn (klote)telefoon veranderd dit  :hehe:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

#734
En zelf neig ik naar of:

-verkopen en een nieuwe zelfde bestellen maar met ST100 doek.

-projector lager hangen en een hush box maken.

Een van de twee....
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Jefften

Kan je niet een automatische beamer beugel nemen?

Dan loop je er ook niet telkens tegen aan 🧐
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

williams

Hier zelf ook een Stewart G4 hangen maar ik herken bovenstaande probleem  niet en heb dan ook nog nooit een sparkle gezien .
Zou denk in jouw geval niet zomaar wisselen .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Teejoo

#737
Tja, we hebben er natuurlijk al het nodige over gecommuniceerd. Die sparkle heb ik dus ook ervaren zoals ik ook in mijn test destijds heb aangegeven, en dat op een veel lager lichtniveau! Het zit gewoon in het type doek, daar doe je niks aan. De hoek zal zeker een sterk effect hebben of je er last van hebt of niet. Dat is ook logisch.
Ik vond het ST100 echt een superdoek, en zonder sparkle.

Maar idd een hoop geld.

Edit: maakt het wellicht ook nog uit of je een laser hebt of niet?

Valkyrie

#738
Quote from: vik on December  4, 2022, 10:23:07
Lekker bezig Martin mooi spul!  ^^

De twee Gigawatt stekker blokken komen snel je kant op. Ben zeer benieuwd want zelf heb ik ze nog niet gezien of ervaren.  8)

Bij mij thuis had je een Gigawatt PF-1 EVO kunnen zien bij het ophangen van de NZ7 ;)

Welke heb jij besteld Martin?
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

reza

Het "sparkle issue" is een bekend fenomeen, Kris Deering schrijft daar ook over in zijn review.
Ook ik zie de sparkle als ik bij mijn maatje ben.
Ik kan begrijpen dat als je het eenmaal ziet het een dingetje wordt..
De G3 heeft het schijnbaar niet.
Wel balen voor je, dan toch maar aan de Hivilux  :tounge2:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

Quote from: williams on December  4, 2022, 17:02:08
Hier zelf ook een Stewart G4 hangen maar ik herken bovenstaande probleem  niet en heb dan ook nog nooit een sparkle gezien .
Zou denk in jouw geval niet zomaar wisselen .

Ik vind het dan ook moeilijk want een beter beeld dan met dit scherm ga ik echt nooit meer krijgen dus ik twijfel enorm want ik word al gelijk benaderd voor verkoop.
Jij weet wel hoe een enorme stap vorwaarts het was natuurlijk  :clapping: , dat was ook bij mij zo en ik kwam al van een niet misselijk scherm.
Maargoed, word vervolgd
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Quote from: Teejoo on December  4, 2022, 17:02:16
Tja, we hebben er natuurlijk al het nodige over gecommuniceerd. Die sparkle heb ik dus ook ervaren zoals ik ook in mijn test destijds heb aangegeven, en dat op een veel lager lichtniveau! Het zit gewoon in het type doek, daar doe je niks aan. De hoek zal zeker een sterk effect hebben of je er last van hebt of niet. Dat is ook logisch.
Ik vond het ST100 echt een superdoek, en zonder sparkle.

Maar idd een hoop geld.

Edit: maakt het wellicht ook nog uit of je een laser hebt of niet?

Nee laser maakt niet uit zegt Stewart, het is de hoek van de projector zegt men.
Tja?
Ik kan de projector lager hangen maar dan moet ik alles veranderen maar eerlijk gezegd neig ik daar wel naar.
Als ik op sta of rondloop in de kamer dan zie je nul sparkle, echt helemaal niks en het beeld is ongelooflijk goed.
Net pech dat ik op die positie zit en de projector net op die hoogte en afstand hangt. Volgens Stewart is dit echt pure pech want ze hebben het van nog niemand gehoort en ik was de eerste.
Al is er nu op het AVS die het ook heeft blijkbaar, verder niemand.
Of dat waar is? Geen idee
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Quote from: Valkyrie on December  4, 2022, 18:54:41
Bij mij thuis had je een Gigawatt PF-1 EVO kunnen zien bij het ophangen van de NZ7 ;)

Welke heb jij besteld Martin?

Ik heb nog niks besteld... Viktor wil weten wat bij mij werkt en wat niet want er komt ook een CineMike Oppo Stuffe 2 mod en hdmi aan en mijn Isotek had een ontploffinkje dus er moet wel wat anders komen maar het moet ook een verbetering zijn natuurlijk, op beeld gebied heb ik het dan over.

Ik krijg van de week de PF-1 EVO en de PF-2 EVO.
Zelf heb ik een voorkeur voor 8 inserts ipv 6 maar die heeft Gigawatt niet dus als ze echt vet beter zijn dan mijn huidige heb ik een dillema  :crazy:
Ben reuze benieuwd
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

#743
Quote from: buckler on December  4, 2022, 22:24:24
Nee laser maakt niet uit zegt Stewart, het is de hoek van de projector zegt men.
Tja?
Ik kan de projector lager hangen maar dan moet ik alles veranderen maar eerlijk gezegd neig ik daar wel naar.
Als ik op sta of rondloop in de kamer dan zie je nul sparkle, echt helemaal niks en het beeld is ongelooflijk goed.
Net pech dat ik op die positie zit en de projector net op die hoogte en afstand hangt. Volgens Stewart is dit echt pure pech want ze hebben het van nog niemand gehoort en ik was de eerste.
Al is er nu op het AVS die het ook heeft blijkbaar, verder niemand.
Of dat waar is? Geen idee
Das wel vreemd want Kris schrijft er al over in zijn review..


Correctie. Kris zag geen sparkles maar wel wat kleine artifacten :thumbs-up:
Het was het G3 scherm wat bij hem sparkles gaf.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

Quote from: reza on December  4, 2022, 19:40:58
Het "sparkle issue" is een bekend fenomeen, Kris Deering schrijft daar ook over in zijn review.
Ook ik zie de sparkle als ik bij mijn maatje ben.
Ik kan begrijpen dat als je het eenmaal ziet het een dingetje wordt..
De G3 heeft het schijnbaar niet.
Wel balen voor je, dan toch maar aan de Hivilux  :tounge2:

LOL
Nee je heb het fout Reza, de G3 had veel sparkle en hotspots en de G4 zou daar geen last van moeten hebben. De G3 stond er echt bekend om en de G4 word erom geroemd dat hij dat niet had.
Ik heb daar mijn huiswerk wel voor gedaan en Stewart zelf beweerd dat ik de eerste ben die erover klaagt... of dat klopt? Ik ben niet zo goed gelovig meer maar eerlijk is eerlijk op 1 geval na lees ik er inderdaad niks over op de fora's.
Kris Deering heeft hem zelf thuis ook want die heeft het doek gehouden na zijn review ervan en vond hem dynamischer dan de ST100.
Ik zelf heb ook eens een ST100 gezien en vond hem wat saai, nou dat kan je van de ST130 G4 zeker niet zeggen want het geeft een ongelooflijk mooi plaatje en al helemaal bij HDR.

Dat sparkle gedoe is ook niet voor iedereen zichtbaar want mijn maat ziet het niet en elke keer als ik het zie en aanwijs verklaart hij me voor gek.
Hij zegt dat het door mijn bril komt. En dat meent hij.
Ik kan dat alleen niet testen want als ik mijn bril af zet die zie ik inderdaad geen sparkle maar ik kan verder ook niet zien wat er draait haha lol.
Maargoed inderdaad de ene is er volgens mij vatbaarder voor dan de ander dus ik geloof graag dat jij het ziet en je maatje niet.

Het kan zelfs zijn dat als ik de DCR er van voor haal het probleem ook weg is maar die wil en kan ik niet missen dus ik ga dat niet eens uitproberen.
Dan maar de projector een eind lager hangen of het scherm in de verkoop en er een ST100 voor terug. Al is dat weer 4 maanden wachten etc etc. En waarschijnlijk minder dynamisch beeld.
Tja?

Ik weet het ook ff niet :nopompom:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Quote from: reza on December  4, 2022, 22:28:49
Das wel vreemd want Kris schrijft er al over in zijn review..


Correctie. Kris zag geen sparkles maar wel wat kleine artifacten :thumbs-up:
Het was het G3 scherm wat bij hem sparkles gaf.

Inderdaad Reza, dat was het.
Maargoed eerlijk is eerlijk Theo had het al wel gezien en waarschuwde me ervoor.
Voordat ik ging bestellen zelfs
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

Ik zie bij mijn maatje in wolken ook wat dingetjes wat ik als sparkles omschrijf, misschien is dat ook niet de goede benaming  :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Quote from: buckler on December  4, 2022, 22:24:24
Nee laser maakt niet uit zegt Stewart, het is de hoek van de projector zegt men.
Tja?
Ik kan de projector lager hangen maar dan moet ik alles veranderen maar eerlijk gezegd neig ik daar wel naar.
Als ik op sta of rondloop in de kamer dan zie je nul sparkle, echt helemaal niks en het beeld is ongelooflijk goed.
Net pech dat ik op die positie zit en de projector net op die hoogte en afstand hangt. Volgens Stewart is dit echt pure pech want ze hebben het van nog niemand gehoort en ik was de eerste.
Al is er nu op het AVS die het ook heeft blijkbaar, verder niemand.
Of dat waar is? Geen idee
Het is gewoon inherent aan de techniek. Als je licht wilt versterken moet dat ergens door komen, en dan is dit de keerzijde. En dan maakt die hoek dus heel veel uit of je er last van hebt of niet. Maar het zal altijd zichtbaar zijn op een bepaald punt onder een bepaalde hoek. Ik zag het bijvoorbeeld heel goed met een simpel wit vlak in het ATV menu van ik dacht de photo app.

Ik denk dat het ST100 ook super zal uitzien. Heb je dat eigenlijk ook getest? Zag er ook het meest natuurlijk uit vond ik. Als ik ooit ga verhuizen en mijn HT ergens anders ga bouwen komt een een ST100 in.

Ik zou dat verder eerst goed testen met die projector lager hangen. Dus gewoon ergens opzetten op de hoogte zoals je hem gaat gebruiken.

williams

Quote.      Nee je heb het fout Reza, de G3 had veel sparkle en hotspots en de G4 zou daar geen last van moeten hebben. De G3 stond er echt bekend om en de G4 word erom geroemd dat hij dat niet had.
Ik heb daar mijn huiswerk wel voor gedaan en Stewart zelf beweerd dat ik de eerste ben die erover klaagt... of dat klopt? Ik ben niet zo goed gelovig meer maar eerlijk is eerlijk op 1 geval na lees ik er inderdaad niks over op de fora's.
Kris Deering heeft hem zelf thuis ook want die heeft het doek gehouden na zijn review ervan en vond hem dynamischer dan de ST100.
Ik zelf heb ook eens een ST100 gezien en vond hem wat saai, nou dat kan je van de ST130 G4 zeker niet zeggen want het geeft een ongelooflijk mooi plaatje en al helemaal bij HDR.

Dat sparkle gedoe is ook niet voor iedereen zichtbaar want mijn maat ziet het niet en elke keer als ik het zie en aanwijs verklaart hij me voor gek.
Hij zegt dat het door mijn bril komt. En dat meent hij.
Ik kan dat alleen niet testen want als ik mijn bril af zet die zie ik inderdaad geen sparkle maar ik kan verder ook niet zien wat er draait haha lol.
Maargoed inderdaad de ene is er volgens mij vatbaarder voor dan de ander dus ik geloof graag dat jij het ziet en je maatje niet.

Het kan zelfs zijn dat als ik de DCR er van voor haal het probleem ook weg is maar die wil en kan ik niet missen dus ik ga dat niet eens uitproberen.
Dan maar de projector een eind lager hangen of het scherm in de verkoop en er een ST100 voor terug. Al is dat weer 4 maanden wachten etc etc. En waarschijnlijk minder dynamisch beeld.
Tja?

Ik weet het ook ff niet :nopompom:


Zoals ik al hierboven schreef heb ik er geen last van maar hoevaak zie je het in de film en ben je der ook niet naar opzoek ?
Als ik wil kan ik ook erg technisch gaan kijken naar beeld en dan zie ik ook van alles mis gaan met motionflow ,banding,compressie enz maar dit kan ik ook los laten en gewoon genieten van film .


JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

buckler

Quote from: reza on December  4, 2022, 22:43:14
Ik zie bij mijn maatje in wolken ook wat dingetjes wat ik als sparkles omschrijf, misschien is dat ook niet de goede benaming  :D

Inderdaad daar zie ik het soms ook ja, en ook ik noem het sparkle hoor.
Maar nogmaals voordat het een heel drama word het is niet zo dat het constant in het beeld zit he, het is maar heel af en toe.


Quote from: Teejoo on December  4, 2022, 22:48:54
Het is gewoon inherent aan de techniek. Als je licht wilt versterken moet dat ergens door komen, en dan is dit de keerzijde. En dan maakt die hoek dus heel veel uit of je er last van hebt of niet. Maar het zal altijd zichtbaar zijn op een bepaald punt onder een bepaalde hoek. Ik zag het bijvoorbeeld heel goed met een simpel wit vlak in het ATV menu van ik dacht de photo app.

Ik denk dat het ST100 ook super zal uitzien. Heb je dat eigenlijk ook getest? Zag er ook het meest natuurlijk uit vond ik. Als ik ooit ga verhuizen en mijn HT ergens anders ga bouwen komt een een ST100 in.

Ik zou dat verder eerst goed testen met die projector lager hangen. Dus gewoon ergens opzetten op de hoogte zoals je hem gaat gebruiken.

Zeker als ik voor de keuze gaat om hem lager te hangen dan test ik absoluut eerst, het mooie is dat je voor mijn projector beugel allemaal verschillende lengte pijpen van dat merk kan kopen die passen, je heb ze in 0 cm , 10 cm 20 , 40 en 60 cm.
En kost ook de wereld niet.
We gaan het wel zien.


Quote from: williams on December  4, 2022, 22:54:42
Zoals ik al hierboven schreef heb ik er geen last van maar hoevaak zie je het in de film en ben je der ook niet naar opzoek ?
Als ik wil kan ik ook erg technisch gaan kijken naar beeld en dan zie ik ook van alles mis gaan met motionflow ,banding,compressie enz maar dit kan ik ook los laten en gewoon genieten van film .

Haha puntje
Ja ik begin er ondertussen wel naar te zoeken ja.
Maar op zich kan ik best wel wat aanvaarden want ik ben ook zo'n mafkees die juist van het Soap Opera beeld houd (zeg maar real life achtig, beetje tv achtig) en soms zet ik mijn motion op high.
Dat gaat met de nieuwe NZ9 best aardig maar natuurlijk zie je dan ghosting maar dat maakt me dan eigenlijk weer helemaal niks uit en neem ik graag voor lief.
Rare gozer die Martin  :blink:

Maar ik snap je punt.
Ps, ik mom van een Screen Research solipix mat wit 1.0 gain scherm en dat beeld was natuurlijk veel minder en nogmaals de Stewart was een ENORME upgrade maar in de 1.0 had ik nooit niks...
Vandaar dat die sparkle wel wat tegenvalt ja.
Maar verder zijn die twee schermen echt appels en peren vergelijken hoor want ik heb al veel gezien in mijn leven maar niks komt in de buurt van een Stewart. Sterker nog een Stewart scherm herken ik gelijk.

Van de week maar even goed nadenken wat ik nu wil gaan doen
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek