Martin's Home Theater

Started by buckler, April 26, 2021, 14:54:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

buckler

Thanks mannen... ik ga eerst eens kijken of ik ophang beugels koop of dat ik er zelf gaat maken en dan het liefste zo minimaal mogelijk die vrijwel niet opvallen. Maar goed dat zien we wel.
Eerst even bepalen of ik ze met Adamantium beplak zoals mijn fronts of dat ik ze de kleur van mijn (heel)donker antracieten plafond ga geven.

@Viktor, ja zeker jammer van Richard en ik snapte het ook al niet maar na zijn zoveelste poging om mij het uit te leggen snap ik het nu wel een beetje.
Hij bouwt ook niet af ,in zijn ogen, want verder blijft alles staan begreep ik alleen zal hij zeer waarschijnlijk gaan switchen van projector naar 83'' oled, al probeerde ik de nummers 88'' en 97'' nog in zijn kop te lullen haha lol.
83'' Oled is ook niet onaardig lijkt mij en zeker geen straf he. Verder heeft hij natuurlijk een schitterende set en daar doet dit zeker niet aan af. Mooie set , mooie kerel en bij deze nog bedankt Richard voor de speakers.... die overgens spik splinter nieuw zijn als je het mij vraagt.
De geur van mijn Stewart scherm is bijna weg... hangt nog een heel klein geurtje maar dat valt al niet eens meer op. Het was wel heftig moet ik zeggen...
En over mijn beeld zal ik ff niet beginnen want dan zit ik vanavond nog te typen  ;D
EXTREEM tevreden, en bij deze alle lof voor Werner want de calibratie die hij gedaan heeft is werkelijk top.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Richard70…

Quote from: vik on October  8, 2022, 09:39:06
Lekker bezig Martin maar jammer om te lezen dat Richard langzaam aan het afbouwen is.

Hoe is het trouwens met dat heerlijke luchtje van de Stewart?  :satisfied:
Niet echt aan het afbouwen hoor .
De mp150 heb ik nooit gebruikt voor atmos omdat die gewoonweg te groot zijn voor aan t plafond in een huiskamer , of je moet heel graag van je vrouw af willen  :D
En projecteren doe ik gewoon veel te weinig , en daarvoor vond ik het zonde om dan ook er nog een envy er tussen te hebben.
Dus die in naar Raymen verhuisd.
Voorlopig blijf ik bij de 790, en wellicht als de 88/97 inch oled betaalbaar wordt dat ik daar naar over ga.
Audio blijft zoals het is, want ben super tevreden over de lyngdorf/MK combi
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

papaleo

@Richard
https://youtu.be/rXpzZzABHfQ   :wub:

Voor minder zou ik het projecteren (nog) niet de rug toekeren  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

buckler

Quote from: papaleo on October  8, 2022, 10:39:58
@Richard
https://youtu.be/rXpzZzABHfQ   :wub:

Voor minder zou ik het projecteren (nog) niet de rug toekeren  ;)

Nou Leo, heel eerlijk gezegd heb daar serieus aan gedacht voordat ik mijn NZ9 en Stewart scherm kocht.
Ik ben al iemand die van veel licht en real life achtig beeld houd dus ik weet zeker dat ik wel zou kunnen wennen aan de stap van projecteren naar een direct straler zoals de 97'' oled.
Maarrrrrrr, heel veel wat ik kijk is 2.40:1 ratio matriaal en dan blijft er niet heel veel meer over qua beeld formaat ten op zichte van een 3 meter diagonaal 2.40 scherm.
En hoe je het ook wend of keert de meeste indruk van al onze ht setjes geeft niet het geluid , niet de beeld kwaliteit maar toch vaak wel het grote formaat. Nou goed dat klopt natuurlijk niet helemaal wat ik schrijf en dat weet ik ook wel maar ik bedoel te zeggen dat als je een zeer groot scherm ziet het toch altijd wel indruk op me maakt. Enorm immersive.

Maargoed volgens mij heeft Rich nu ook maar a 200 cm breed 16.9 scherm dus voor zijn situatie snap ik het (nu)wel hoor.
Al heb ik het vuur aan zijn schenen gelegd haha lol
Sorry maat  ;)
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Richard70…

Quote from: papaleo on October  8, 2022, 10:39:58
@Richard
https://youtu.be/rXpzZzABHfQ   :wub:

Voor minder zou ik het projecteren (nog) niet de rug toekeren  ;)
Zoiets ja, maar dan voor een normale prijs . :D
Als dit voor rond de 10K te koop gaat zijn, dan stap ik over
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

papaleo

@Richard
In verhouding met wat een goeie projectie setup (projector/scherm) kost zou 20k op dit moment wat meer in verhouding liggen... ;)

@Martin dan is dit hét/jouw ideale weergever  8)
https://youtu.be/MKBGaiDfhjs

Met deze weergever zou je 2:40.1 materiaal ruimschoots/groot genoeg zijn  :devil: en is ook nog eens modulair op te bouwen dus een 2:40.1 opbouw is hiermee ook mogelijk  :inlove:

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

RvD

Dat scherm is al te bestellen voor een kleine 20k https://www.atlasfernsehdienst.de/shop/lg-oled97g29la/

Adviesprijs zou 30k zijn geloof ik dus er is veel speelruimte, over een jaar of 3 zal zoiets wel op 10k zitten als het niet eerder is mooie ontwikkelingen in ieder geval.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

buckler

Quote from: papaleo on October  8, 2022, 16:38:35
@Martin dan is dit hét/jouw ideale weergever  8)
https://youtu.be/MKBGaiDfhjs

Met deze weergever zou je 2:40.1 materiaal ruimschoots/groot genoeg zijn  :devil: en is ook nog eens modulair op te bouwen dus een 2:40.1 opbouw is hiermee ook mogelijk  :inlove:

Helmaal mee eens Leo maar je weet toch wel dat ik maar lasser bent he?  :wacko:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Richard70…

Quote from: buckler on October  8, 2022, 13:28:26
Nou Leo, heel eerlijk gezegd heb daar serieus aan gedacht voordat ik mijn NZ9 en Stewart scherm kocht.
Ik ben al iemand die van veel licht en real life achtig beeld houd dus ik weet zeker dat ik wel zou kunnen wennen aan de stap van projecteren naar een direct straler zoals de 97'' oled.
Maarrrrrrr, heel veel wat ik kijk is 2.40:1 ratio matriaal en dan blijft er niet heel veel meer over qua beeld formaat ten op zichte van een 3 meter diagonaal 2.40 scherm.
En hoe je het ook wend of keert de meeste indruk van al onze ht setjes geeft niet het geluid , niet de beeld kwaliteit maar toch vaak wel het grote formaat. Nou goed dat klopt natuurlijk niet helemaal wat ik schrijf en dat weet ik ook wel maar ik bedoel te zeggen dat als je een zeer groot scherm ziet het toch altijd wel indruk op me maakt. Enorm immersive.

Maargoed volgens mij heeft Rich nu ook maar a 200 cm breed 16.9 scherm dus voor zijn situatie snap ik het (nu)wel hoor.
Al heb ik het vuur aan zijn schenen gelegd haha lol
Sorry maat  ;)
Mijn scherm is volgens mij 100 inch of iets meer.
En ik denk ook dat 10K de prijs zal zijn over een jaar of 3.
Dus tot die tijd hou ik de 790 nog wel
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

eduard

oled van 97 wil ik ook wel, heb nu 83. Kan me voorstellen dat het best wel eens een uitdaging kan zijn om een 97 inch tv inclusief verpakking een HT in te krijgen.

Richard70…

Quote from: eduard on October  9, 2022, 01:27:34
oled van 97 wil ik ook wel, heb nu 83. Kan me voorstellen dat het best wel eens een uitdaging kan zijn om een 97 inch tv inclusief verpakking een HT in te krijgen.
:D
Ach , hij moet bij mij naar de eerste verdieping  :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

PascalP

En? Hangen ze al? Of heb je al een keuze gemaakt voor versterking?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

buckler

Quote from: PascalP on October 14, 2022, 09:51:05
En? Hangen ze al? Of heb je al een keuze gemaakt voor versterking?

Haha
Nee joh, ben er ff veel te druk voor maar heb al wel een tekening gemaakt voor een beugel en opdracht gegeven op het werk om het te laten watersnijden
Dat word een beugel die vast komt op de normale bevestigingspunten op de speaker en heel minimalistisch is en waar de speakers dan gelijk dicht tegen het plafond komen en ook gelijk onder de juiste 45graden afstralings hoek hangen.
Ik ben er ook nog niet uit over de kleur. Of de kleur donker antraciet (spuiten) zoals mijn plafond of Adamantium (plakken)???
De versterking kies ik tussen de Para 23+ of de Lyngdorf sda 2400.
Maar alle tijd hoor.
Kan bij mij wel eens maanden gaan duren  :)
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Nou na veel gedoe en drukte en beetje bij bij beetje eindelijk mijn atmos af kunnen ronden.
Had wel wat vingers in de aarde maargoed het resultaat mag er zeker zijn.

Omdat mijn kamer niet de grootste is zag ik vier atmos speakers niet echt zitten omdat dan de achterste twee niet aan mijn plafond konden komen maar aan mijn achtermuur als ik de 45 graden hoek zou aanhouden.
Ik kreeg steeds meer de gedachte om liever een perfecte 5.2.2 opstelling te hebben dan een alternatieve en dus minder goede 5.2.4
En als ik voor twee atmos speakers zou gaan dan wou ik ook twee grote, en voor in mijn kamer 'hele grote' (athans zo vind ik het ogen)

Ik had daar dus mijn ogen naar open en na wat denkwerk wou voor twee MK mp150 speakers gaan en laat ik nou net twee witte kunnen overnemen van Richard die eigenlijk nog zo goed als splinter nieuw waren.
Wit had nooit mijn keuze geweest maar voor dat geld kon ik ze niet laten lopen en als ik zie hoeveel projector licht daar langs loopt hadden ze toch ingepakt moeten worden met Adamantium dus ik dacht 'what the hack'
Al viel dat beplakken niet mee en het ging iets minder makkelijk dan mijn fronts en center speaker maargoed het ziet er meer dan prima uit en ik mag niet klagen over het eind resultaat al zeg ik het zelf.

Ik heb zelf beugels gemaakt om alles gelijk in de juiste hoek te krijgen en heel minimaalistisch eruit zal zien want het blijft toch een woonkamer natuurlijk.
Ik ben er blij mee hoe het uitgepakt is.

Ik had nog canare speaker kabels liggen dus ook dat was mooi meegenomen en had gelijk ook voor deze speakers Supra XLR kabels besteld.
Nu nog een amp... ik wou eigenlijk op korte termijn een Parasound A23 bestellen maar werd wat verrast door de enorme steigende prijzen van €2000 naar €3700 dat ik besloot hem gebruikt te zoeken en ook daar een hele mooie koop in kunnen doen, ook blij mee dus.

Nu ben ik enorm druk en heb ik de weinige vrije tijd die ik heb alles beetje bij beetje op kunnen hangen en af kunnen regelen met RoomPerfect.
Dat ging goed en wat minder goed maar daar straks meer over.

Ik heb een jaar of ander half geleden eens de tip gehad van een Engelse Lyngdorf/MK inbouwer (en van een Deense) wat qua inregelen de beste resultaten geeft met de X12 subs en dat werkte ook super bij me maar wou het toch eerst een keer op de normale RoomPerfect manier doen.
Dat viel tegen kan ik zeggen... A de output gain van de Parasound stond veel te hoog waardoor RoomPerfect hem wel heel ver moest dempen en B de subs output kon me helemaal niet bekoren.
En dat ze in de straat aan de gang ging met een ketting zaag terwijl ik net op run RoomPerfect drukte werkte ook niet mee denk ik LOL.
Dus de gain op de Parasound terug gedraaid en gematched met de andere speakers en RooomPerfect gedraaid met vooraf de subs amp op +3db level en het resultaat mocht er wezen.
Denk zelfs dat de grondlaag alleen nog nooit zo goed heeft geklonken en dat in combinatie met een enorme midslam en flink diepgaand laag.
De atmos speelt echt als volwassen speakers en knallen er flink bij maar alles net zo gedetailleerd en met net zoveel output als de grondlaag dat het geheel werkelijk smullen is naar mijn mening.
Het is een pracht geheel waar het van speaker naar speaker springt zonder dat je eigenlijk door heb welke speaker er nou klanken geeft en het een schitterend resultaat geeft met een enorme snelheid. Was er echt van onder de indruk.
Klinkt misschien raar om te zeggen maar alles klinkt zoveel beter met de aanvulling van atmos en ,of het moet in mijn hoofd zitten, maar ik zou zweren dat de grondlaag er ook beter bij klinkt.
Ook hier ben ik (EXTREEM) blij mee.
Missie geslaagd dus en ben met mijn audio wel klaar denk ik... misschien nog een keer een sub tranducer (soort buttkicker) waar de Lyngdorf ook goed om om schijnt te gaan maar daar ben ik nog niet helemaal uit.
Zal daar nog eens over nadenken.

Ging alles goed?
Nee zeker niet... ik had een Supra zwart stekkerblok gekocht ter vervanging van mijn silveren supra blok want in de zwarte zit betere bedrading maar had een ingeving om de zilveren ,die ik nu dus over had, in plaats van de Isotek te gebruiken want ik begon aan de Isotek te twijfelen omdat dat beesje alweer tien/vijftien jaar oud was. Zomaar een gevoel.
Dat viel me tegen want de Isotek is gefilterd en gaf me toch echt wel een beter beeld, rustiger met minder ruis dan het Supra stekkerblok.
Dus alles weer terug gezet en de Isotek weer terug op zijn plekkie. Maar omdat ik een insert miste moest ik kiezen tussen of de Lyngdorf of de Parasound op de gefilterde Isotek Vision en ik besloot om de Para erop te zetten en dan in de 10A insert. Zo had ik overgens ook RoomPerfect gedraaid.
Alles koek en ei maar na een minuut of tien dacht ik al 'wat hoor ik nou' in dat linker kastje van mijn meubel?
Nou dat werd snel duidelijk... een ENORME KNAL volgde er. Ik schrok me echt dood. Leek wel of er vuurwerk werd afgeschoten in mijn kastje en het klonk zo hard met zoveel rook dat ik echt komplet overrompeld was.
Alles ,athans mijn aparte audio en video groep, viel uit en de stoppen lagen eruit.
Plus de hele kamer stonk en er hing flink wat rook.
Was echt flink schrikken want wie verwacht nou ziets... maargoed na wat telefoontjes aan Stephan en Viktor kwam gelukkig mijn maat die elektricien is vrij snel langs om de boel uit te vogelen.
Maar er was niks zichtbaar ,niks geen zwarte roet of met verbrand uiterlijk of wat dan ook, ik kon alleen maar zeggen dat het uit het linker kastje kwam LOL
Na alles gechecht te hebben bleek de hele set het gewoon nog te doen wat op zich al heel raar was maargoed ik was al lang opgelucht dat er verder niks kapot was.
Na wat onderzoek en open schroeven bleek het dus de Isotek te zijn waar ik al over twijfelde en het was de insert waar de Parasound in zat. Oeps.

Maar nu ik dus ook al had gezien dat mijn beeld beter was op de Isotek ipv een Supra stekkerblok wil ik eigenljik toch wel een nieuwe stroom conditioner terug maar welke ben ik nog niet uit. Suggesties?
Ps Audio Power Plant misschien?
Iemand een aanrader?

Maargoed verder naast het Isotek debacle ben ik enorm tevreden over de toevoeging van atmos... ENORM!!!
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

#664



JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

Wow Martin, wat een verhaal en wat een 'geluk' dat je hier alleen met de schrik bent vrij gekomen.
Buiten deze ervaring is het mooi om te lezen dat je zeer tevreden bent over je 'nieuwe' geluid...,genietse  :popcorn:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

RvD

Ziet er netjes uit en wat een geluk dat er geen schade is, dat zal zeker schrikken zijn geweest. :ohmy:
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

CinéHome

Heftig.
Maar mooi die geadamantiseerde MP150s. Top dat ze zo bevallen.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

buckler

Ja sjezus, ik sta altijd redelijk stabiel en onverschrokken in mijn schoenen maar mijn god wat schrok ik... Ik wist echt niet dat het zo een enorm harde knal kon veroorzaken en dit zal wel even duren voordat dit uit mijn systeem zal zijn als ik film kijk.
ps, en ben ik eindelijk in huis van die geur af van mijn nieuw Stewart scherm hangt er nu een nog meer irritante stank van de Isotek ontploffing... niet goed  :nowink:
Eens even goed nadenken welke kant ik nu op ga qua stroom en vervuiling.

Nogmaals suggesties zijn welkom mannen
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

MLCinema

Niet de boel opblazen als je stiekem wilt upgraden[emoji6]. Vervelende ervaring, zou zelf ook tegen het plafond zitten. Maar geen schade dus buiten het blok zelf?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

blue-eyes

Quote from: buckler on November 20, 2022, 13:17:06
Ja sjezus, ik sta altijd redelijk stabiel en onverschrokken in mijn schoenen maar mijn god wat schrok ik... Ik wist echt niet dat het zo een enorm harde knal kon veroorzaken en dit zal wel even duren voordat dit uit mijn systeem zal zijn als ik film kijk.
ps, en ben ik eindelijk in huis van die geur af van mijn nieuw Stewart scherm hangt er nu een nog meer irritante stank van de Isotek ontploffing... niet goed  :nowink:
Eens even goed nadenken welke kant ik nu op ga qua stroom en vervuiling.

Nogmaals suggesties zijn welkom mannen

Dat lees ik nu ineens anders na je verhaal :D


Goed dat het nog redelijk goed is afgelopen - ik zou ook enorm schrikken! (ergo - ook eens gehad, kortsluiting. LS draad op metaal :( ).
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raymen

Ja dat zal een knal zijn geweest martin
Ga je dit nog via de verzekering regelen, of is dat met de leeftijd niet mogelijk
Verder vooral genieten, en vooral veel atmos films kijken
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

maximus79

Jeetje, dat is schrikken....de hele boel zal in de fik vliegen.....[emoji51].
Maar gelukkig werkt alles nu nog en kun je genieten van atmos, wat echt een hele mooie aanwinst is voor de beleving! Geniet ervan!
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

PascalP

Heftig Martin!

Maar gelukkig geen verdere schade aan de apparatuur! Dat is het belangrijkste, snel die Isotek bij het grofvuil en wat anders ervoor in de plaats ;)
Maar als je perse gefilterd wilt, die Supra is toch ook gefilterd met hun NiF? Of heb je de ongefilterde variant?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono