Martin's Home Theater

Started by buckler, April 26, 2021, 14:54:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

buckler

#600
Quote from: PascalP on January  9, 2022, 09:51:27
Dit punt begrijp ik niet helemaal? Lamp gaat pak hem beet 2000 uur mee zeker in jouw geval met veel gebruik op lamp high (NX9).
Lamp kost zo'n €500 OEM en als je 3 uur per dag kijkt vervang je hem na 2 jaar?
Kost de wereld ook niet over die periode ;)

Ik weet dat je wel eens vaker postte dat je de NX9 alleen in het weekend gebruikte zodat het een beetje 'speciaal' bleef, dit ga je nu dus ook teniet doen?
Misschien persoonlijk, maar ik zou er geen onderscheid in maken hoeveel ik kijk of het een lamp of laser is  :popcorn:

Klopt Pascal en je heb zeker een puntje hier maar dat is meer gevoel en niks meer. Ik had er gewoon een hekel aan om veel uren op de lamp te zetten terwijl ik dat gevoel met mijn oude LS10000 laser totaal niet had.
Niet echt een gegronde reden maar ik betrapte mezelf daar wel steeds op.
En inderdaad ik keek alleen in het weekend om het 'speciaal' te houden en de toekomst zal uitwijzen of ik daar naar terug pak of dat het vaker kijken mij wel bevalt... dus ook daar heb je een puntje ja  :)

Misschien dat ik kleinder (16.9) gaat projecteren bij series of formule 1 maar ook daar ben ik nog niet uit, is allemaal nog wat te vers maar je bent wel scherp 'on to point' Pascal  ;D
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

PascalP

Ik was er weer vroeg bij vandaag Martin, net als iedere dag overigens... tijd dat de kinderen weer naar school mogen :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

buckler

Quote from: papaleo on January  9, 2022, 10:41:05
Hey Martin ik heb een vraag...

Ik lees net hierboven dat het scherpte verschil tussen een x9 en z9 '0,0' is...ik begrijp hieruit dat dit zonder de 'toegevoegde waarde' van de nieuwe e-shiftX is,tòch?

Hoe ervaar jij dan de nieuwe e-shiftX krijg je daar geen extra scherpte van of laat je deze future/functie met rust omdat je daarvoor èn de Envy èn de DCR gebruik...ik zou mij kunnen voorstellen dat wanneer de nieuwe e-shiftX goed werk aflevert en het beeld niet 'te' kunstmatig scherp word je dit met beide handen zou aanpakken....want hoe scherper je het beeld zou kunnen projecteren dest te meer (3D) diepte je creëert...want voor die reden (scherpte/diepte creëren) heb je een x/z9 een DCR en een VP in je keten zitten.tóch?  ;)
Of kleven er er toch genoeg redenen aan om e-shiftX toch niet te gebruiken...?

He Leonardo

Met nul verschil in scherpte bedoel ik dat het scherpste gedeelte in de film ,bv het hoofd van een acteur, nu (vrijwel) even scherp is als bij de NX9. Nu is dat moeilijk vergelijken natuurlijk als je ze niet naast elkaar heb staan maar ik schat het wel zo ongeveer in. Wat wel anders oogt is dat bv bij de NX9 die acteur zijn hoofd scherp oogde en nu oogt niet alleen zijn hoofd scherp maar het hele plaatje lijkt wel scherper, dat doet denk ik 8k X e-shift. Die werkt overgens geweldig. Bij de NX9 vond ik hem geen waarde toevoegen en eerder softer worden maar bij deze NZ9 werkt die echt heel erg goed. Ik heb hem dan ook aanstaan bij zowel de bt709 1080p films als bij de uhd's. Ik had eerst het idee dat ik hem bij 1080P films niet aan zou zetten maar daar maakte het juist een enorm verschil. Misschien dat ook daarom de 1080P films een grotere stap voorwaarts hebben gemaakt dan de uhd's? Geen idee.
Het beeld van een laser is toch iets anders dan van een lamp versie, misschien dat de lamp versie iets 'filmischer' overkomt en de laser versie iets meer 'real life' achtig? Maar kunstmatig of de bekende 'soap opera' is het zeker niet, dat bedoel ik niet in mijn verwoording.
Nee scherp is het zeker, niet normaal af en toe en het neigt bij sommige scenes bijna naar een flatscreen zoals Werner dat zei. Die was overgens zeer enthousiast, zo kende ik hem bijna niet haha lol.
Ik zie vooralsnog geen redenen om de 8k X e-shift niet te gebruiken Leo.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Sorry voor de type foutjes overgens.... klote telefoon. Ff geen geld meer voor een nieuwe he  :hehe:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Quote from: Teejoo on January  9, 2022, 12:35:14
Voor mij is het extra geluid van de e-shift toch de reden om hem niet te gebruiken, ondanks dat het wel iets toevoegt.

@Martin: is HDR met filter gecalibreerd?

Bij mij is hij echt niet te horen hoor, Werner hoorde hem ook niet dus het ligt niet aan mijn 'fabrieks doofheid' LOL.

Ja, HDR - bt2020 is met filter gecalibreerd
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

#605
Quote from: buckler on January  9, 2022, 13:02:14
He Leonardo

Met nul verschil in scherpte bedoel ik dat het scherpste gedeelte in de film ,bv het hoofd van een acteur, nu (vrijwel) even scherp is als bij de NX9. Nu is dat moeilijk vergelijken natuurlijk als je ze niet naast elkaar heb staan maar ik schat het wel zo ongeveer in. Wat wel anders oogt is dat bv bij de NX9 die acteur zijn hoofd scherp oogde en nu oogt niet alleen zijn hoofd scherp maar het hele plaatje lijkt wel scherper, dat doet denk ik 8k X e-shift. Die werkt overgens geweldig. Bij de NX9 vond ik hem geen waarde toevoegen en eerder softer worden maar bij deze NZ9 werkt die echt heel erg goed. Ik heb hem dan ook aanstaan bij zowel de bt709 1080p films als bij de uhd's. Ik had eerst het idee dat ik hem bij 1080P films niet aan zou zetten maar daar maakte het juist een enorm verschil. Misschien dat ook daarom de 1080P films een grotere stap voorwaarts hebben gemaakt dan de uhd's? Geen idee.
Het beeld van een laser is toch iets anders dan van een lamp versie, misschien dat de lamp versie iets 'filmischer' overkomt en de laser versie iets meer 'real life' achtig? Maar kunstmatig of de bekende 'soap opera' is het zeker niet, dat bedoel ik niet in mijn verwoording.
Nee scherp is het zeker, niet normaal af en toe en het neigt bij sommige scenes bijna naar een flatscreen zoals Werner dat zei. Die was overgens zeer enthousiast, zo kende ik hem bijna niet haha lol.
Ik zie vooralsnog geen redenen om de 8k X e-shift niet te gebruiken Leo.

Ahaa...dus Martinus  :D  gebruik (nu) toch wel de e-shiftX...ook ik vond dit op de nx9 niet echt wat toevoegen, of juist wel maar dan in negatieve zin ook ik vond dat dit bewegings-onscherpte in de zin van dat het beeld softer oogde dit was niet met stil staande beelden zoals high resolutie foto's was de oude e-shift wel in staat om het beeld op te krikken.

Ik ga het meemaken want ik heb voor as Dinsdag een (informatieve) demo staan met een NZ8 bij Werner.... ::) ik ben benieuwd hoe deze zich verhoudt tov mijn N7 ik moet zeggen dat ik op de show bij Werner nog niet echt onder de indruk was maar dit komt waarschijnlijk door dat de opstellingen daar niet optimaal waren.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

buckler

Quote from: papaleo on January  9, 2022, 13:18:22
Ahaa...dus Martinus  :D  gebruik (nu) toch wel de e-shiftX...ook ik vond dit op de nx9 niet echt wat toevoegen, of juist wel maar dan in negatieve zin ook ik vond dat dit bewegings-onscherpte in de zin van dat het beeld softer oogde dit was niet met stil staande beelden zoals high resolutie foto's was de oude e-shift wel in staat om het beeld op te krikken.

Ik ga het meemaken want ik heb voor as Dinsdag een (informatieve) demo staan met een NZ8 bij Werner.... ::) ik ben benieuwd hoe deze zich verhoudt tov mijn N7 ik moet zeggen dat ik op de show bij Werner nog niet echt onder de indruk was maar dit komt waarschijnlijk door dat de opstellingen daar niet optimaal waren.

Nice, leuk vooruitzicht Leo
Denk dat je verrast gaat worden, reken maar op een zeer 'Dynamisch' beeld... ik denk dat dat woord het het beste beschrijft.
Veel plezier en laat maar eens weten wat je van de 8 vond
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

#607
Quote from: buckler on January  9, 2022, 13:06:08
Bij mij is hij echt niet te horen hoor, Werner hoorde hem ook niet dus het ligt niet aan mijn 'fabrieks doofheid' LOL.

Ja, HDR - bt2020 is met filter gecalibreerd
Het is dan toch wel interessant om te kijken of andere NZ8-9 gebruikers het wel horen.

Ik hoor duidelijk een extra geluid erbij komen als ik het aanzet. Laser staat op low, op mid valt het natuurlijk minder op aangezien die ook meer geluid maakt. Of je dat stoort is een ander verhaal.

Wie heeft er nog ervaring?

MLCinema

Bizar mooie upgrade! En je had al zo'n forse stap gemaakt van de epson naar de JVC nx9. Nu weer terug naar laser. Veel plezier met de nieuwe unit!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

buckler

Quote from: Kamdioblitz on January  9, 2022, 15:24:45
Bizar mooie upgrade! En je had al zo'n forse stap gemaakt van de epson naar de JVC nx9. Nu weer terug naar laser. Veel plezier met de nieuwe unit!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dank u dank u, nu moet ik ook eerlijk zeggen dat ik nu nog steeds gelukkig was geweest met de LS10000 hoor. Zeker met 1080P materiaal, was en is gewoon ook een zeer goede projector en flink onderschat door velen.
En hoe snel die machine aan en uit kon, en de snelheid van het syncen... daar kan JVC nog veel van leren. En dan vergeet ik nog de automatische lens cap.
Meer dan een prima ding vond ik.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Richard70…

Quote from: papaleo on January  9, 2022, 13:18:22
Ahaa...dus Martinus  :D  gebruik (nu) toch wel de e-shiftX...ook ik vond dit op de nx9 niet echt wat toevoegen, of juist wel maar dan in negatieve zin ook ik vond dat dit bewegings-onscherpte in de zin van dat het beeld softer oogde dit was niet met stil staande beelden zoals high resolutie foto's was de oude e-shift wel in staat om het beeld op te krikken.

Ik ga het meemaken want ik heb voor as Dinsdag een (informatieve) demo staan met een NZ8 bij Werner.... ::) ik ben benieuwd hoe deze zich verhoudt tov mijn N7 ik moet zeggen dat ik op de show bij Werner nog niet echt onder de indruk was maar dit komt waarschijnlijk door dat de opstellingen daar niet optimaal waren.

Aha  :D alvast gefeliciteerd dan  ;)
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

buckler

Gisteren eindelijk tijd gehad om mijn DCR lens perfect te monteren en uit te lijnen... athans zo goed als het kan, er zit een paar mm distortion in maar dat mag geen naam hebben lijkt mij.
Gelijk ook eindelijk eens de upscaling algo van de Envy kunnen vergelijken want daar zit nu naast sharp ook sharp-res1 super sharp in.
Ook daar weer een stapje in gezet.

1080P Blu Ray:
Moet er ook ff bij melden dat mijn telefoon en camera niet echt geweldig is en in het echie het er heel wat indrukwekkender uit ziet...










image link


image link


image link


image link

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

Zelfs met de door een telefoon geschoten foto's ziet het er  8) uit...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Valkyrie

#613
Dit is helaas zeer lastig vast te leggen met een telefoon, maar ik geloof graag dat jouw combinatie (NZ9, DCR-lens en Envy) waanzinnig mooi moet zijn! 8)

Ik kan niet wachten tot mijn NZ7 er is!  :satisfied:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

buckler

Quote from: papaleo on January 30, 2022, 09:57:26
Zelfs met de door een telefoon geschoten foto's ziet het er  8) uit...

nou, eerlijk gezegd Leo zien die foto's er hier niet echt best uit in vergelijk maargoed het gaat om het idee he  :pompom:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Quote from: Valkyrie on January 30, 2022, 09:58:53
Dit is helaas zeer lastig vast te leggen met een telefoon, maar ik geloof graag dat jouw combinatie (NZ9, DCR-lens en Envy) waanzinnig mooi moet zijn! 8)

Ik kan niet wachten tot mijn NZ7 er is!  :satisfied:

Daar ga je zeker van genieten, nog ff geduld.
Word gegarandeerd vuurwerk  ;D
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Nog een leuk update: Airco.
Nou laat die zomer maar komen zou ik zeggen... :threadclosed:


JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

anton

#617
Cool !!!    :wub:

MLCinema

Quote from: buckler on June  8, 2022, 19:59:15
Nog een leuk update: Airco.
Nou laat die zomer maar komen zou ik zeggen... :threadclosed:


Lekker! Als je dan zulke mooie spullen hebt wil je die wel het hele jaar rond gebruiken natuurlijk.

Welke Mitsubishi is dit?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

buckler

#619
Ff gekeken voor je en het is de MSZ-HR25VF
Ik heb zo'n unit zowel op de boven verdieping als beneden hangen en de MXZ-2HA40VF hangt buiten aan de buitenmuur.
Moet zeggen dat het wel enorm goed bevalt... maar het was dan ook wel nodig in dit zweethok van mij  ;)
Lekker hoor en een van mijn beste beslissingen tot nu toe voor in mijn huisje.

En heb nog wel wat nieuws nu ik weer ingelogd ben:
Heb een 270cm breed Stewart Studiotek 130 G4 in ratio 2.40:1 besteld. In hun breedste de Luxe fixed frame.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

#620
Quote from: buckler on July  9, 2022, 10:09:16
Ff gekeken voor je en het is de MSZ-HR25VF
Ik heb zo'n unit zowel op de boven verdieping als beneden hangen en de MXZ-2HA40VF hangt buiten aan de buitenmuur.
Moet zeggen dat het wel enorm goed bevalt... maar het was dan ook wel nodig in dit zweethok van mij  ;)
Lekker hoor en een van mijn beste beslissingen tot nu toe voor in mijn huisje.

En heb nog wel wat nieuws nu ik weer ingelogd ben:
Heb een 270cm breed Stewart Studiotek 130 G4 in ratio 2.40:1 besteld. In hun breedste de Luxe fixed frame.


Het is niet iets van...,uhhhh doe mij maar 'n frisje   :D
Wauw...8) :worship: 8)  :worship:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

buckler

#621
Quote from: papaleo on July  9, 2022, 10:16:21
Het is niet iets van...,uhhhh doe mij maar 'n frisje   :D
Wauw...8) :worship: 8)  :worship:

Lol, humor Leo.
Is inderdaad geen 'frisje'  ;D
Ben ook zeker enorm benieuwd wat het me gaat brengen qua beeld kwaliteit...
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Nou eindelijk na een week of 12/13 wachten was het dan zover... mijn nieuw Stewart scherm.

Een Stewart StudioTek 130 G4 DeLuxe (breedste frame) Fixed frame in ratio 2.40:1 en diagonaal als ik het goed heb net geen drie meter, ik dacht uit mijn hoofd 299,2.
Het vervangt mijn oude Screen Research fs3 scherm wat goed beviel maar ik wou wat groter en gelijk een poging om een upgrade stapje te kunnen doen want ik persoonlijk vind mijn beeld altijd al ietsje belangrijker dan mijn audio (al is dat ook belangrijk hoor begrijp me niet verkeerd)
Werner had het frame thuis al in elkaar gezet en eenmaal bij mij thuis hebben we het doek erin geklikt wat geheel tegen mijn verwachting in super makkelijk ging.
Ff boren en ophangen wat ook super ging. Moet wel eerlijk zeggen dat ik zelf het frame van mijn oude Screen Research wat robuuster en degelijker (en stoerder) eruit vond zien maargoed het gaat om het doek en uitendelijk het beeld natuurlijk.
De afstand van DCR lens naar scherm ligt ook op grens en ik ben er voordat mijn scherm af kwam heel lang mee bezig geweest (lees: weken) om te zorgen dat ik vrijwel geen barrel distortion heb (kromming). Ik had er lang genoeg tijd voor gehad maar dat blijft toch altijd wel een kunstje ook al weet je op den duur wel wat je ongeveer moet doen. Omdat ik op de grens zit met maar een een paar centimeter over (2cm) heb ik hem toch heel goed weten te krijgen, missschien dat er maar een millimeter of 4 zit over de hele breedte, Werner stond daarvan te kijken en ik kreeg nog een pluim in me reet daarover geduwd... Maargoed dat hij niet wist hoe enorm lang ik daarmee bezig was geweest LOL. Maar het resultaat mag er wezen al zeg ik het zelf.
Na een paar uur 3D luts calibraties te hebben verricht en even wat settings in de JVC terug te hebben gezet etc etc en de beeldhoeken even in de Envy te hebben aangegeven was het zover... tijd voor beeld.
Pffff man man man wat was dit ff anders zeg... A, sjezus wat voelt dat groot nu en B, wat een beeld!!!

En ondanks ik van gain 1.0 naar 1.3 ben gegaan zijn mijn zwartwaardes VET beter, is dat het scherm? Is de calibratie beter? Geen idee en maak ook weinig uit wat de reden is maar het resultaat mag er wezen.
Ik heb voor StudioTek 130 gekozen ipv 100 omdat ik groter wou maar wel ongeveer hetzelfde licht wou behouden, en de 130 zou wat meer pop in de kleuren moeten geven wat voor hdr weer mooi kon zijn dus ik dacht dat moet hem worden.
Het gave van Stewart is dat je ook los doek kan bestellen als je bv over een paar jaar toch ST100 in je bestaande frame wilt hebben.
Het beeld oogt wat anders dan ik gewend was en ergens moest ik terug denken aan mijn hele oude Stewart Firehawk van jaren geleden, die doeken geven altijd wel een bepaalde dynamiek.
Ik heb verschillende scenes erop los gelaten en ik kan niks anders zeggen dat ondanks mijn oude screen Research een top scherm was deze Stewart toch wel een paar stapjes verder gaat.
Ik denk eerlijk gezegd dat het ook wel voor mensen interessant kan zijn die twijfelen over een projector upgrade maar ook een instapper scherm hebben hangen, nou denk dan ook maar eens na over een Stewart scherm als deze zou ik zeggen. Dat zal je niet tegenvallen.
Maargoed ik dwaal nu wat af... het beeld... veel licht , pracht kontrast , kleuren geven veel pop (maar zeker accurraat) , een enorme hoeveelheid meer aan diepte in mijn beeld en er het oogt zeer 'real life' achtig. Echt een flink niveautje hoger dan ik gewend was en het voldeed helemaal aan mijn verwachtingen. Misschien nog wel beter dan ik had gehoopt vooraf.
We hebben net als eerst drie 3D lut calibraties gedraait, eentje voor SDR met 75 nits en de iris op -12 in mid laser. Eentje voor HDR Mid met 120 nits en de iris op -6 in mid laser. En eentje voor HDR High met 144 nits en de iris helemaal open in high laser (en in deze high hdr draai ik ook laser dimming).

Alles perfect? Nee, niet helemaal om eerlijk te zijn. En waarom? Nou ik moet wel vertellen dat ik dit al vooraf wist en dat ik bewust toch deze keuze voor het ST130 doek heb doorgezet maar Stewart geeft aan dat je minimaal 1.3 keer de breedte van het scherm moet afzitten. Ik zelf zit met mijn ogen precies op 280cm van het scherm af en dat is ruwweg bijna een meter te dicht bij van wat Stewart zegt als minimale maat.
Nou dat klopt, ondanks dat ik dit vooraf wist en vele gebruikers op het AVS hebt gecontact die allen tegen mij zeiden dat ze niks raars zien en dat het makkelijk kan zie ik heel af en toe een beetje 'sparkle'
Niet te gek, niet veel en zeker niet zoveel als mijn oude firehawk dat deed maar ik zie het dus soms wel.
Mag de pret niet drukken en het doet niet veel af aan mijn mening en plezier want het stelt weinig voor ,zo weinig dat menig het niet niet eens zullen melden, maar eerlijk is eerlijk het is er wel lichtelijk.
En nog iets te vermelden is de geur, sjezus wat een verflucht STANK komt er vanaf... ik loop al twee dagen met koppijn rond. Maargoed dat heb ik er graag voor over haha lol.
Verder niks dan lof en kan mijn ogen bijna niet geloven hoe groot deze upgrade wel niet is. GEWELDIG met hoofdletters.

Wat ook opvalt is dat als je een iets minder goede opname draait je het toch ook wel wat eerder waarneemt en zodra je een top opname afspeelt je met verbazing zit te kijken, net of je erbij bent in real life, heel erg 3D achtig met bergen aan diepte in het beeld en een intense beleving. En de grote is ook wel ff wennen want het voelt mega groot aan.
Kortom ik kan zo'n scherm alleen maar aanraden en ben er dan ook enorm blij mee en ik hoor het me eigen nu zeggen maar ik vind het het geld dubbel en dwars waard. Al kost het wel een fortuin...

Ps, Voor mij is het beeld nu echt 'klaar'
Nouja, misschien nog eens een CineMike keurtje op mijn Oppo  ;D
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

vik

Gaaf Martin van harte gefeliciteerd met je prachtige Stewart!  O0

Ik denk dat de 130 ST G4 door velen wordt gezien als de beste Stewart. De positieve gain speelt ook zeker een rol maar het valt mij op dat regelmatig de stap wordt gezet vanaf een ST 100. De sparkle kan ik mij voorstellen op de zit afstand dat is dan weer even jammer maar daar zet je je uiteindelijk ook wel overheen.

Nog een weekje door snuiven en dan ben je van die geur af.  ;D

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike