Martin's Home Theater

Started by buckler, April 26, 2021, 14:54:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

buckler

No problem hoor, ieder zijn mening he.
Ach misschien schreef ik het wat 'te negatief' maar het klonk bij mij wel goed hoor  ,eigenlijk klinkt alles altijd best oke met mijn huidige set,  alleen ik had er meer van verwacht zeg maar.
De bas was geweldig dat moet ik toegeven maar qua losheid en hoorbaar detail kan het in de verste verte niet tippen aan bv Ford vs Ferrari of Dunkirk etc etc. Die films geef ik dan een 9.9 en The Tomorrow War zeker niet.
De surround bubble was ook best aardig maar als dit een 9.9 is wat is Oblivion dan bv? Een 12?
Ik vond het wat difuus... wat ook niet anders kan met DD+
Geef mij maar Loss Less geluid hoor, dat gaat toch echt wel een beter resultaat geven.
Maargoed top dat het bij jou zo beviel, ik vond de film ook wel leuk en hij duurde nog best lang ook.
Leuke zaterdagavond film :clapping:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Staaled

Quote from: maximus79 on July  6, 2021, 18:58:02
Geen aanval, maar vond het geluid van the tomorrow war echt geweldig, extreem goed geluids bubbel etc. Niet dat het alles zegt maar zag dat Shane het geluid een 9.9 gaf net.
Alleen moest iets harder gezet worden bij mij.
Ik had een Atmos track, ramde aardig. :devil:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

reza

Ik denk dat ik wel weet wat Martin bedoeld.
Het was zeker een goeie soundrack maar niet heel geraffineerd.
Ik vond het HEEL VEEL, er was dus heel veel informatie in sommige scenes.
Dat maakte het soms wat rommelig overkomen. Althans zo heb ik het ervaren.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

Inderdaad, je zegt precies zoals ik het ervaarde. Betere uitleg dan ik het probeerde :blush:
Maar blijf ook vinden dat DD+ altijd minder zal presteren dan een loss less geluid.
Verder alles prima hoor, zeker het laag want de 18" pompte flink , sterker nog: halverwege de film heb ik zelfs Stephan nog geappt dat de 18" pompte als een mother fucker hahaha.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

CinéHome

Dat van die MF kan ik bevestigen. :D
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

buckler

Van het weekend weer genoten en mijn huiskamer ff in een paar minuten omgetoverd tot een ht ruimte  :smile:
Vrijdag heerlijke amusement gehad van de 4k hdr versie van 'Black Widow' welke ik zeer vermakelijk vond met best aardig beeld en geluid moet ik zeggen maar de film rolde lekker door met aardig wat humor.

Zaterdag rolde er een beta update binnen met DTM verbeteringen op mijn Envy dus ik was nieuwsgierig en heb de referentie films '1917' en 'The Revenant' op UHD gekeken... ook met top audio overgens.
Nou de DTM update is weer een stapje vooruit, nog cleaner als geheel en het leek wel alsof er weer wat meer diepte in zit. Het zit nu op een wel heel hoog niveau en volgens Mathias komen er voor de Envy nog wat verbeteringen aan wat betreft DTM en sharpness en Frame Interpolatie. Ben benieuwd want kan me bijna niet voorstellen dat het nu nog beter kan. Ik zeg Release deze versie maar naar een stabiele versie.

Nog wat foto's geschoten ,met ja mijn oude crappy Iphone 6 dus kijk een beetje door de slechte camera kwaliteit heen aub, van 1917 maar ik kan je verzekeren dat het in 'real life' flink indruk op me maakte:













Ps, voor de geinteresseerden: we hebben vorige week bij mijn maat zijn DCR lens ff weggehaald want hij begon te twijfelen want hij kon niet meer herrineren of het wel een upgade was of niet (NX9/DCR/Lumagen) en ik kan je vertellen dat hij weer snel terug voor de projector hing en zelfs ik schrok van hoe groot de meerwaarde ervan was. Moet je blijkbaar af en toe ff in het echie zien.
Meer licht , meer scherpte/beeldlijnen/pixels (weet niet hoe ik deze moet verwoorden om eerlijk te zijn) , en een enorme klap meer diepte in je beeld.

Oh, en bij mij gaf de Crown zonder topkap erop en de 18'' wederom geen krimp, niks geen fan herrie of wat dan ook. Alleen maar luchtverplaatsing haha lol. Zijn dus 100% zeker blijvertjes
Ben er blij mee.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

 :popcorn: :thumbs-up:


En..uhhhh,ja wrijft het er maar weer eens in  :tounge2: :D

Quote;
Ps, voor de geinteresseerden: we hebben vorige week bij mijn maat zijn DCR lens ff weggehaald want hij begon te twijfelen want hij kon niet meer herrineren of het wel een upgade was of niet (NX9/DCR/Lumagen) en ik kan je vertellen dat hij weer snel terug voor de projector hing en zelfs ik schrok van hoe groot de meerwaarde ervan was. Moet je blijkbaar af en toe ff in het echie zien.
Meer licht , meer scherpte/beeldlijnen/pixels (weet niet hoe ik deze moet verwoorden om eerlijk te zijn) , en een enorme klap meer diepte in je beeld.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

buckler

Haha lol, was niet zo bedoeld Leo  :)
Dacht ik was toch weer eens aan het posten (ben weer wat druk tegenwoordig) en schrijf het er maar bij wie weet heeft iemand er wat aan. Of niet natuurlijk...
De laatste keer dat ik een vergelijking maakte was toen ik bij Werner die demo bezocht voor de NX9 , de Envy en de DCR lens en toen was het me heel duidelijk.
Maar bij mij thuis nooit meer de lens weggehaald dus ook mij was het wat weggevaagd in mijn geheugen hoe het verschil was om eerlijk te zijn.
Het is ook zo verschikkelijk moeilijk om dat ding perfect te positioneren want om een voorbeeld te noemen Werner had hem de eerste keer bij mij opgehangen en alles afgeregeld en ik vond het prima en hij ook.
Maar na een paar weken moest hij nog een keer terug komen ,voor iets wat ik niet eens meer weet, maar toen heben we de lens opnieuw gepositioneerd en BAM mijn beeld was ineens extreem goed en vet beter dan ervoor (leek ook groter en meer uitvergroot tov de eerste keer maar veel scherper en met veel meer diepte).
Toen kwam ik erachter dat het echt heel moeilijk is om dat ding perfect op te hangen om 'alles eruit te halen qua performance'
Ik kom er nooit meer aan zolang deze projector hangt haha lol. :crazy:

Ps, het was mij dan ook een raadsel waarom niemand die 2de hands DCR van Viktor niet snel kocht voor dat geld wat hij ervoor vroeg.
Ik weet overgens niet hoe zo'n DCR zonder video processor werkt en functioneerd hoor
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

De Crown XTI is ook een blijvertje trouwens... ik zat met een scheef oog naar een Powersoft amp te kijken maar laat dat gaan.
Ben zeer tevreden en het lijkt nu zelfs wel alsof dat ding niet meer warm wilt worden ,en dus geen herrie van de aanslaande fan meer heb, terwijl ik het kastdeurtje ondertussen als een eind dichter heb staan.
Werkt super.
Heb hem ook nog wat extra geboost in de Lyngdorf waardoor ik meer/vaker op de 'Neutral' voicing kan draaien wat toch iets meer openheid en detail geeft.
Nee zeer tevreden over de twee X12 subs in samenwerking met de 18'' Ultimax.
Nu nog een betere speakerkabel erop ,athans proberen want die mogelijkheid geeft Stephan me, en klaar. Punt
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

DustinV

Ik denk inderdaad dat je best tevreden mag zijn 😅

papaleo

"Heb hem ook nog wat extra geboost in de Lyngdorf..."
Bedoel je dat je in 'Channel/Gain' de db's in de/sommige channels geplust hebt?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

buckler

Quote from: DustinV on July 11, 2021, 11:51:34
Ik denk inderdaad dat je best tevreden mag zijn 😅

Dank je wel Dustin


Quote from: papaleo on July 11, 2021, 12:47:17
"Heb hem ook nog wat extra geboost in de Lyngdorf..."
Bedoel je dat je in 'Channel/Gain' de db's in de/sommige channels geplust hebt?

Ja Leo.
De Crown is al in zijn eigen DSP geboost waar je zelf de curve aanmaakt om hem zo ver mogelijk door laat lopen tot de lage hz. Bij mij staat hij onder de 35 hz overgens.
In de Lyngdorf als je naar set up gaat en naar speakers (moet even kijken hoe hij exact heet ?) dan kan je hem aanpassen als je op edit drukt.
Dan ga je naar het LFE icoontje (bij mij LFE 3) en dan zie je in mijn geval drie curves. Als jij 1 LFE sub heb dan zie je maar 1 LFE staan.
LFE 1 , LFE 2 en LFE 3, bij mij zit de 18'' op LFE 3.
Daar kan je je eigen EQ curve aanmaken want ze staan standaard op neutral met een rechte lijn.
Je kan hem ook simpel wat meer DB geven (of minder db) door je eigen gain in te vullen.

Let op dat je hierna geen RoomPerfect draait want dan word dat weer gecorriseerd
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

PascalP

Mooi verhaal weer Martin! En natuurlijk fijn om te horen dat mijn oude Crown nog naar behoren speelt bij je  :pompom:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

buckler

Ben zelf ook ff met een experimentje bezig en alles even overhoop aan het halen...

Overal waar ze met de X12 subs spelen vinden ze het weergaloos klinken en al helemaal in combinatie met Lyngdorf.
Nu zegt Lyngdorf dat de subs voor in de hoeken moeten staan (corner gain), aan de linkerkant en rechterkant en in de Lyngdorf zijn dat stereo sub signalen via aux 1 en aux 2.
Ik heb er nooit plaats voor gehad en wou dit toch wel heel erg graag weten want ik hou echt enorm van het type geluid dat de X12 geeft en wil nu wel eens weten hoe veel het uitmaakt en wat het nu doet in die posities.
Dus ff alles overhoop gehaalt en ben gaan passen en meten en het paste allemaal voor geen meter, totaal onmogelijk zelfs.
Na alles te hebben geprobeerd kwam Richard met het idee de X12 onder de 2520 speakers te zetten en de subs als stands te gebruiken.
Niet gek dacht ik.
En jahoor dat paste, al heb ik maar 1 cm over maargoed dat is genoeg natuurlijk.
Ik heb nog niks aangesloten, laat staan RoomPerfect gedraaid maar dat komt van het weekend wel. Geen haast en druk met andere dingen.

Wat ik ook heb gedaan is het MK trucje wat laatst in Pascal zijn topic werd geplaatst alsmede een youtube filmpje van een Mk dealer en inbouwer van ht ruimtes en dat is de onderkant van de X12 subs afdichten.
Ook dat heb ik gedaan.
In het filmpje hadden ze het over een houten plank maar ik heb een harde rubberen pakking gebruikt om alles af te dichten want hij staat toch op een 3,5 cm houten vloer die gelijmt aan het beton ligt.
Deze tip had ik al eens eerder gehoord maar is mij totaal ontschoten. Als ik nu met een lampje binnenin kijkt is alles mooi afgesloten en hij staat nu ook superstabiel. Win win situatie dus, athans dat hoop ik.
En afgelopen week kreeg ik nog een tip en dat is de X12 subs met RoomPerfect in te laten regelen wanneer ze op +3 db staan, dat is a 13.00/14.00 uur op de level knop. Ik zelf had ze altijd op 9.00 uur staan omdat de Lyngdorf dat aangaf als je de sub level check in de Lyngdorf doorliep voordat RoomPerfect begint. Dit sla ik nu dus over.
Ben benieuwd of dat ook daadwerkelijk werkt, we gaan het zien.

Ps, nu had ik al belachelijke dure Rogoz stands onder mijn speakers maar de X12 als stands laten fugeren is wel 'Next Level' LOL  :)
Word vervolgd dus... zou het goed uitpakken of geen zak uitmaken????? Ben zelf reuze benieuwd...
Ik plaats zo wel ff wat foto's:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

The (MK)Lyngdorf way dus...





JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

CinéHome

Het oogt alvast indrukwekkend Martin!
Hoop dat het ook goed uitpakt met de meting.
Succes!
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

PascalP

Als je nu nog 2 X12's erbij pakt een gaat stacken komen je L/R speaker wel erg hoog te staan  :devil:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Het valt mij wel op dat iedereen die M&K,s heeft "loopt te klooien" met plaatsing?
In bijna ieder topic lees ik over plaatsing of metingen. Dat begrijp ik uiteraard, dat je dat in het begin doet maar na een tijdje lijkt me dit niet zo leuk meer.
Zijn deze speakers/subwoofers dan zo "moeilijk" te gebruiken?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

#368
Quote from: reza on July 29, 2021, 23:04:44
Het valt mij wel op dat iedereen die M&K,s heeft "loopt te klooien" met plaatsing?
In bijna ieder topic lees ik over plaatsing of metingen. Dat begrijp ik uiteraard, dat je dat in het begin doet maar na een tijdje lijkt me dit niet zo leuk meer.
Zijn deze speakers/subwoofers dan zo "moeilijk" te gebruiken?
Ik vind het bij de speakers in elk geval wel het geval door de afstraling. Subs lijkt me niet.

scoc

Wanneer je in die ruimte nu gewoon 2 x MK X10 gebruikt dan komen deze volgens mij onder je scherm en dan je fronts op stands er voor. Dat zou toch moeten lukken? Zo speel ik ongeveer in mijn ruimte, kleinere subs in de 2 hoeken vooraan en dan front speakers op stands net er voor.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Richard70…

2 keer 10 had ik in eerste instantie ook gedacht voor de voorkant, en dan kun je de twee x12 achter zetten.
Je gaf aan dat je ergens had gehoord dat de twee zwaarste subs voor moesten staan, maar ik denk dat dat persoonlijk niet zo veel uit maakt.
Optisch kun je het volgens mij dan mooier kwijt.
Ben wel benieuwd hoe het klinkt als de lyngdorf ingemeten is.
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

buckler

Quote from: reza on July 29, 2021, 23:04:44
Het valt mij wel op dat iedereen die M&K,s heeft "loopt te klooien" met plaatsing?
In bijna ieder topic lees ik over plaatsing of metingen. Dat begrijp ik uiteraard, dat je dat in het begin doet maar na een tijdje lijkt me dit niet zo leuk meer.
Zijn deze speakers/subwoofers dan zo "moeilijk" te gebruiken?

Klopt aan een kant ook wel wat je schrijft reza want het zijn inderdaad speakers die je goed moet plaatsen anders hoor je het gelijk maar het resultaat mag er dan ook zijn.
Mijn oude Nautulissen waren daar absoluut makkelijker in, daar maakte het bijna geen bal uit en klonk het altijd wel oke.
Maar wat betreft de subs die moeten eigenlijk in een hoek (athans deze dan) en omdat ik weiger mijn scherm 7 cm hoger te hangen of om een iets kleinder scherm te nemen maak ik het mezelf enorm moeilijk.
En ik wil dit toch een keer geprobeerd te hebben met beide subs in de hoeken vooraan zoals beide merken het voorschrijven.
Dus niet MK/Lyngdorf zijn moeilijk plaatsbaar maar eerder zijn baasje  :threadclosed:
En wat betreft metingen... ja dat is toch wel iets wat bij de nieuwere processoren van tegenwoordig hoort denk ik. Maargoed bij een Lyngdorf met RoomPerfect is dat kinderspel (gelukkig).
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Quote from: scoc on July 30, 2021, 00:28:27
Wanneer je in die ruimte nu gewoon 2 x MK X10 gebruikt dan komen deze volgens mij onder je scherm en dan je fronts op stands er voor. Dat zou toch moeten lukken? Zo speel ik ongeveer in mijn ruimte, kleinere subs in de 2 hoeken vooraan en dan front speakers op stands net er voor.

Klopt zeker wat je schrijft... absoluut. Dan kan het net en heb ik overal ietsje ruimte over, de subs staan dan niet helemaal in de hoek zoals ik eigenlijk liever wilt maar inderdaad wel netjes onder het scherm en de speakers kunnen dan gewoon weer op hun stands terug.
Dan heb ik een mooie opstelling en een zoals het hoort te staan ja. Zekers
Alleen het schijnt dat de X10 heel wat minder output heeft en ik wil eigenlijk die weg niet op, zeker niet als je al twee X12 subs heb(gehad).
Maar het is wel een optie als straks blijkt dat dit flink beter speelt maar nog niet 'de van het is' en ik nog steeds mijn 18'' nodig heb. Athans dat het mijn smaak blijkt te zijn dat ik nog steeds de 18'' nodig heb want de twee X12 subs zijn natuurlijk zowiezo al capable genoeg om het alleen te doen he.

Maargoed als de conclusie straks is dat dit flink beter speelt door deze opstelling van de subs maar nog steeds is de 18'' nodig (voor mijn smaak van film laag) dan zie ik het zeker zitten om de twee X12 subs om te ruilen tegen twee X10 subs die dan netjes onder het scherm passen en de speakers weer mooi op hun stands terug.
En dat is mij heel wat waard want die stands zijn top van de markt en kosten een fortuin... plus ze geven wat warmte als een meubelstuk aan mijn woonkamer. Want het blijft een woonkamer natuurlijk (dat wil ik wel eens vergeten LOL).
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Quote from: rdebruin on July 30, 2021, 01:23:18
2 keer 10 had ik in eerste instantie ook gedacht voor de voorkant, en dan kun je de twee x12 achter zetten.
Je gaf aan dat je ergens had gehoord dat de twee zwaarste subs voor moesten staan, maar ik denk dat dat persoonlijk niet zo veel uit maakt.
Optisch kun je het volgens mij dan mooier kwijt.
Ben wel benieuwd hoe het klinkt als de lyngdorf ingemeten is.

Klopt Richard dat heb ik eens gelezen op het Engelse forum maar of dat ook daadwerkelijk correct is is mij eerlijk gezegd ook een vraag hoor en ben het verder zelf wel met jou eens.
Alleen 'optisch' word het dan ook niet echt mooi want dan moet ik aan de achterzijde wel heel creatief omgaan met de ruimte en komt mijn linkerachter speaker wel helemaal tot aan mijn achterdeur om er twee X12 subs tussen te krijgen. Het kan absoluut maar is waarschijnlijk 'net iets teveel van het goede'
Maar kunnen doet het ja.
Ik weet ook niet of het hele laag signaal naar alle vier de subs gaan qua verdeling of dat de voorste altijd voorang of iets meer laag signaal krijgen al denk ik dat zelf niet direct maar op zich maakt die vraag ook niet uit want ik zou dan altijd nog vier gelijke subs willen mocht dat wel zo zijn, en vier X10 subs zou beter passen dan vier X12's.
Al vind ik 2 subs , of uiterlijk drie subs wel genoeg hoor  ;D

En eigenlijk nu het zo een avondje staat opgestapelt vind ik het niet eens zo gek staan, vind het zelfs wel gaaf eigenlijk.
Ik bedoel, ik zou hier wel aan kunnen wennen denk ik mocht het fenomenaal zouden klinken.
En klinkt het goed dan kan ik eindelijk dit afsluiten.

Opties zijn in principe (in gewenste volgorde),
-de twee X12 subs vooraan zoals nu (incl. LFE signaal).
-twee X10 subs vooraan plus de 18'' als LFE.
-twee x10 subs voorraan plus de 18'' als LFE en later (over een half jaar?) er twee X10 subs bij voor aan de achterzijde.
-twee X12 subs vooraan plus de 18'' erbij als LFE.

We gaan het zien of beter gezegd horen dit weekend.
En nogmaals hik ik een beetje op twee gedachtes op dit moment want.... eigenlijk vind ik het nu zo gek nog niet en best gaaf om het zo te zien staan (was een goed idee van jou zonder meer) maar aan de andere kant is het natuurlijk zonde van de high end stands die ik nu niet gebruikt.

Of ik moet naar een 7 speaker grondlaag gaan... ??????:clapping:
Geintje
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Staaled

Quote from: buckler on July 29, 2021, 22:42:34
The (MK)Lyngdorf way dus...







Zo staat het hier ook , fronts op subs.

Benieuwd hoe dat uitpakt (meet).

Ik zou wel Blu Tack tussen fronts en subs gebruiken. Anders gaan ze misschien (wat) aan de wandel.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)