Remco's HT zolder

Started by Remco, June 16, 2019, 08:53:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

anton

Mooie vooruitzichten Remco  :clapping:  :clapping:

MarKath

Ze zijn binnen en dan nog een paar weken wachten????
Hoe dan???
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Remco

#252
Quote from: MarKath on February 19, 2024, 07:40:33Ze zijn binnen en dan nog een paar weken wachten????
Hoe dan???

Planning ;). De wand moet worden aangepast zodat deze on-walls achter mijn akoestisch transparante scherm als in-walls worden gemonteerd en dat gaat mijn timmerman binnenkort doen. Klussen behoort niet echt tot mijn talent, vandaar ;D .
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

Remco

Quote from: Remco on February 18, 2024, 18:13:29Hi Rudy,

Als ik het goed begrepen heb staat de pro versie inderdaad in Duitsland en worden ze volgende week voorzien van de mod. De aanpassingen aan mijn wand zijn ook met een week of twee klaar. Ik ben super benieuwd!  ;)

Even een update omtrent bovenstaande. Ik heb gisteren een filmpje op YouTube gevonden waar Geoffrey Heinzel van Ascendo Immersive Audio uitleg geeft over de aanpassingen aan The6-P en tevens uitleg geeft over een nieuw model The6-Pro. Zoals ik het nu begrijp is die Pro echt een andere speaker die wordt toegevoegd aan het assortiment. Ik vermoed dus dat ik de aangepaste versie van de The6-P krijg die op een aantal punten technisch  is verbeterd (Linearity, efficiency en port design) en optisch ook wat aanpassingen heeft gekregen. Mijn timmerman is ook ingepland voor volgende week dinsdag dus het zal wel zeer binnenkort spelen in de kino!
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

RvD

Klopt.

Staat inmiddels ook op de website met volledige omschrijving.

Klik
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Remco

#255
Even een update van de ontwikkelingen in de HT zolder. De Klipsch in walls hebben plaats gemaakt voor de Ascendo The6-P die vorige week voorzien zijn van een Cinemike modificatie.

Gisteren arriveerde Viktor rond 12 uur met 3 mooie pakketten dus de installatie kon beginnen! De wand was al voorbereid waarin een soort van backbox systeem is gecreëerd voor de speakers. We hebben de LCR vervolgens met een laser mooi uitgelijnd en bevestigd. Best een precies werkje maar alles zit super goed vast, op exact dezelfde hoogte en resonantie vrij, dat bleek wel bij Bladerunner ;).

 We zijn toch wel een paar uurtjes bezig geweest voordat we konden testen dus ik heb nog niet heel veel content kunnen bekijken/beluisteren. We zijn i.i.g. begonnen met Celtic Women (ja, ja de dames ;D). Wat opvalt is het gemak waarmee het speelt! Super los/open, ruimtelijk en er komt veel meer informatie door het transparante doek. Eigenlijk is het doek er niet meer, wat bij de Klipsch toch altijd wel het geval was. Alsof de demping weg is. En het speelt veel muzikaler dat werd ook wel snel duidelijk. Voor de film stukjes zijn alleen Top Gun Maverick en Bladerunner in de lade gegaan en dat toverde toch wel een big smile op mijn gezicht. Bubbel helemaal dik in orde, duidelijk verstaanbare spraak en het kan loeihard spelen. Tja, dit is een blijvertje hoor. Ze worden binnenkort nog uitgebreid voor de surround laag en dat worden de Wedge 30 met Cinemike mod die Rudy als Atmos gebruikt.

Op de foto is niet het eindresultaat te zien dus dat ziet er nu wat rommelig uit met dat tape ed. Dat is uiteindelijk allemaal netjes verwijderd en de onderste ruimte onder de speakers wordt nog opgevuld met Basotect.

Vik, super bedankt maar weer voor je geduld en je hulp! Dit was een goede tip en kan ik iedereen van harte aanbevelen mocht je een mooie compacte speaker zoeken voor muziek en filmweergave, met ook nog eens een hoge efficiëntie en SPL.

Wat hebben we toch een mooie hobby ;)
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

anton

Gauw eens afspreken Remco  :coffee:  :coffee:  :coffee:

RvD

Ziet er top uit Remco veel luister plezier.  :music:
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Thamaesta

Mooi spul en goed uitgevoerd ,o die baffle wall. Wat houdt die cm mod in voor de ascendos?
JVC X7500 - Philips OLED 4K 65"- Marantz av7703 - 4x QSC CX versterkers- QSC AD speakers - Arendal 1723s LCR- 7.1.4 DD Atmos -Sony X700 4K blu ray - PS5 - Nvidia Shield - RU Connected - In-Akustik - VNX Black Horizon Edgefree - Vicoustic

Remco

Quote from: anton on February 29, 2024, 14:23:57Gauw eens afspreken Remco  :coffee:  :coffee:  :coffee:

Gaan we doen Anton!

Quote from: RvD on February 29, 2024, 17:55:30Ziet er top uit Remco veel luister plezier.  :music:

Dank je! En jij weet ongeveer wat ik hoor ;).

Quote from: Thamaesta on February 29, 2024, 19:19:02Mooi spul en goed uitgevoerd ,o die baffle wall. Wat houdt die cm mod in voor de ascendos?

Dank je. Dat is een modificatie aan het filter. Viktor kan je daar meer over vertellen.
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

Marco66

Mooi gedaan, erg benieuwd hoe dit merk presteert!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

vik

CineMike vervangt de originele condensatoren en weerstand door Mundorf, en past tevens ander dempingsmateriaal toe.

De kosten zijn €300,- per speaker extra; de Passive 6 heeft een retail prijs van €998,- per speaker. 

Quote from: Remco on March  1, 2024, 07:27:44Dank je. Dat is een modificatie aan het filter. Viktor kan je daar meer over vertellen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Roc

Super mooie upgrade Remco! Ik kom ze graag eens beluisteren.

vik

#263
The 6 passive Wedge 30 "in the making "  :pompom:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Roc

Ik heb laatst de Ascendo upgrade bij Remco gehoord: super. Erg goed. Flinke stap tov de Klipsch. Wordt vast nog beter met de wedge rear speakers.