Sony VW790 review

Started by J.A.F._Doorhof, April 26, 2021, 11:18:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Quote from: williams on May 12, 2021, 18:31:01
Hier het zelfde als jouw Frank, als ik er op focus of naar opzoek gaat dan zie ik het ook maar dat is zoals ik al zei met allen erg drukke scene's of pans .
Heb mezelf dan ook aangeleerd om hier niet teveel op te letten tijdens het film kijken .

Zelf heb ik het gevoel dat er niet voldoende rekenkracht aanwezig is om alles vloeiend te laten lopen zonder een frame te droppen of dat de buffer te vol zit of zoiets.
Wat ik wel vreemd vind is dat ik hier verder nog niemand over gehoord hebt of iets over gelezen hebt op het avs .
Dat zou best kunnen. JVC heeft bij die laatst toegevoegde hdr tonemapping feature om ruimte terug  te winnen de anamorphic optie moeten verwijderen. De processing zal wel op zijn tanden lopen. Het blijft knap , Sony krijgt het nog niet voor elkaar maar als het ten koste gaat van beeldkwaliteit hmmm .
AVS is een grote fanboy kliek , de enigste die wat mag zeggen daar zonder meteen afgemaakt te worden zijn de multiduizend posts professionals die geen eens tijd hebben om rustig film te kijken, en als ze zoiets roepen zijn ze bang voor de omzet.
Verder is alles natuurlijk relatief, als het sporadisch optreedt zijn er weinigen die zich er druk over maken en zoals Frank bv denken dat het in het bronmateriaal zit.

williams

#26
QuoteDat zou best kunnen. JVC heeft bij die laatst toegevoegde hdr tonemapping feature om ruimte terug  te winnen de anamorphic optie moeten verwijderen. De processing zal wel op zijn tanden lopen. Het blijft knap , Sony krijgt het nog niet voor elkaar maar als het ten koste gaat van beeldkwaliteit hmmm .
AVS is een grote fanboy kliek , de enigste die wat mag zeggen daar zonder meteen afgemaakt te worden zijn de multiduizend posts professionals die geen eens tijd hebben om rustig film te kijken, en als ze zoiets roepen zijn ze bang voor de omzet.
Verder is alles natuurlijk relatief, als het sporadisch optreedt zijn er weinigen die zich er druk over maken en zoals Frank bv denken dat het in het bronmateriaal zit.
   
Quote

Hoi wicher om nu te zeggen dat het ten koste gaat van de beeldkwaliteit zou ik niet zeggen daar het heel moeilijk te vinden is waar we hier over praten .Zelf heb ik ook wel is de gedachte gehad net als jouw dat de tonemapping zoveel rekenkracht kost dat deze aan zijn max zit met als gevolg dat er soms een frame gedropt wordt door de motionflow maar dit is natuurlijk puur speculeren van mijn kant .
En je hebt gelijk dat op het avs de diehard fan boy's zitten kwa JVC maar ik neem aan dat er toch wel een paar bij zitten die dit dan wel zouden melden. Wat ik me niet kan voorstellen dat alleen Frank en ik dit zien en zeker met die brakke oude ogen van mij  ;)
En als ik zo lees heb ik niet het gevoel dat ook Frank denkt dat het in de bron zit .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

#27
QuoteDe laatste tijd kijk ik meer met de Zappiti en met de Oppo...en niet meer met de Zidoo.
Maar voor alle duidelijkheid....toen ik nog vaker met de zidoo keek had ik ook wel eens het idee van héé...,zie ik nu wat verspringen in het beeld maar ging dan weer twijfelen dat dit zo was,is dit soms wat je bedoelt en/of ziet in het beeld Wil?
 

Hoi Leo ook ik dacht eerst dat het in mijn hoofd zat en ging soms twijfelen maar nadat ik het meerdere  keer zag wist ik genoeg .Kan even zo niet zeggen dat het alleen met de Zidoo is maar dacht het niet daar het al weer een tijdje terug was dat ik erop aan het focussen was .
Weet even niet of dit nu het juist topic is om hier verder over te hebben daar we Frank zijn review topic van de Sony aan het vervuilen zijn .En ook ben ik niet blij als we hier een eigen topic over maken dat dit het plezier bij de JVC gebruikers wegneemt met iets wat ze nu niet zien.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

J.A.F._Doorhof

Ik dacht even dat het de bron was.
Maar als je het altijd ziet en zelfs met totaal andere bronnen dan is het niet de bron meer.

Kan alleen niet zeggen wat er mis gaat
Het is niet de bekende 24,Hz fout (hoort 23.976 te zijn) en het is vaak ook niet te voorspellen.

Qua processing zou het best kunnen dat hij teveel vraagt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

denoontje

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 12, 2021, 23:05:03
Ik dacht even dat het de bron was.
Maar als je het altijd ziet en zelfs met totaal andere bronnen dan is het niet de bron meer.

Kan alleen niet zeggen wat er mis gaat
Het is niet de bekende 24,Hz fout (hoort 23.976 te zijn) en het is vaak ook niet te voorspellen.

Qua processing zou het best kunnen dat hij teveel vraagt.

Als het processing zou zijn, dan zou het toch minder moeten zijn als je fa hdr uit zou zetten, of ipv frame by frame naar scene by scene  te gebruiken?

J.A.F._Doorhof

Zou je denken maar niet.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Probeer het eens zonder de FI dan ben nu wel brnieuwd waar het zit.
Misschien toch even apart topic openen, want de Sony's hebben dit in ieder geval niet.

vik

Goed plan!  :thumbs-up:


Quote from: Kjelt on May 13, 2021, 08:37:31
Probeer het eens zonder de FI dan ben nu wel brnieuwd waar het zit.
Misschien toch even apart topic openen, want de Sony's hebben dit in ieder geval niet.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike