Sony VW790 review

Started by J.A.F._Doorhof, April 26, 2021, 11:18:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Weet dat er flink wat mensen op zitten te wachten dus hier is hij dan :D
Wil je een demo van dit model mail dan vandaag of morgen even, we hebben hem beperkt op demo.

Eerste indrukken.
De voorgaande lasers van Sony hadden we wat problemen met uniformiteit, maar bij de 790 die we hier hebben is dat verwaarloosbaar (zeg maar as good as you can expect), dit was eigenlijk het eerste waar ik naar keek en ook zeer opgelucht was dat dit niet meer te zien is, let wel we hebben dit alleen met dat ene model Sony laser gehad en op geen andere Sony.

De vormgeving is zoals we van Sony gewend zijn, eigenlijk nog steeds geïnspireerd door de Qualia vele jaren geleden, ik vergelijk het wel eens met de Enterprise van achteren maar dan zonder alles wat het de Enterprice maakt.... of wel de warp drive. Ik vind het wel een erg mooi ontwerp, maar goed laten we eerlijk zijn als ze eenmaal aan het plafond hangen..... maar dan nog vind ik juist dat futuristische wel erg gaaf.

Qua aansluitingen is de Sony goed uitgerust en beschikt de projector over lensmemories, maar ik moet eerlijk zeggen dat hij niet altijd exact terug komt zoals ik wilde. Maar laten we specs even overslaan en met de dingen beginnen die je niet overal kan vinden :D

Metingen
Altijd mooi natuurlijk.
De Sony heeft een auto calibrate optie, dus die heb ik natuurlijk ook geprobeerd, en zoals gebruikelijk vraag ik me af waarom het erop zit, begrijp me goed, met de grayscale doet hij het redelijk maar CMS... slaat helemaal nergens op, dus heb voor de grap even 2 rapporten toegevoegd, de eerste is uit de doos (let wel demo model) vs autocal en daarna autocal vs mijn calibratie.

Ok dan de contrast ratios.
Deze zijn enorm belangrijk en zorgen voor hoeveel POP we zien in een beeld.
In feite meten we zwart en piek wit, delen die door elkaar en voila contrast ratio.
Daarna doen we hetzelfde met de iris of dynamic processing, delen die en voila hogere contrast ratio.
En dan meten we een checkerboard, eerst wit dan zwart (op een paar punten) daarna word een gemiddelde genomen en krijg je een enorm lage contrast ratio.... dit is echter wel een hele belangrijke namelijk ANSI contrast.

Laten we eerst de waardes bekijken.
Contrast ratio : 15:000:1
Native : 10:000:1
ANSI : 425:1

Nu moet je je realiseren dat bij dit soort projectoren er soms bizar grote verschillen zitten tussen bv JVC en Sony maar dat als je ze naast elkaar ziet je daar eigenlijk amper wat van ziet, wat is daar aan de hand ?

Als we uitgaan van een waarde van 10.000 op piek wit voor BEIDE units, en van een waarde 1 voor A en 0.7 voor B.
Als je nu kijkt zou je kunnen zeggen dan projector B absoluut beter is want die heeft een CR van maar liefst 14280:1 tov 10.000:1 van A

En als dat het zou zijn, dan zou dat kloppen.
Echter er speelt meer.
Die waarde van het zwart heeft dus een enorme impact, en laten we die waarde eerst een "waarde" geven.
In een batcave mag je uitgaan dat de waarde voor zwart 0 is, maar dan moet je dus echt een ruimte hebben met zwarte muren, zwart plafond, zwarte vloer etc. En dan ook echt stof die niet reflecteert.

De reden is als volgt.
Als we uitgaan van het diepste zwart dat kan worden weergegeven moeten we uitgaan van het minimale licht niveau in een ruimte. Heb je witte muren of elke andere kleur die kan reflecteren mag je er ook iets bijtellen dat bij heldere scenes terug reflecteert op het scherm. Soms zeggen we wel eens "het diepste zwart dat kan worden weergegeven is als je in het donker gaat zitten en naar je scherm kijkt, wat je dan ziet is het maximale zwart niveau dat je kan krijgen" Je weet dan ook meteen waarom het beeld nooit exact zo zwart zal zijn als de zwarte randen :D.

En hoewel dit je een goed beeld geeft moet je dus ook wat van die reflecties erbij tellen.
Met andere woorden, we zitten tegenwoordig best wel in de buurt van een soort van threshold waarbij je eigenlijk niet meer de waarde kan geven aan de contrast ratios als vroeger toen die zwart waardes nog vaak veel te hoog lagen.

De ANSI contrast waarde is echter een ander verhaal.
Dit is een gemiddelde contrast waarde in de meest extreme vorm, ofwel een zwart blok naast een wit blok, dit is een contrast dat je zelden zal tegenkomen in een film (lees eigenlijk nooit). Maar wat die waarde wel heel goed aangeeft is hoe dynamisch een beeld overkomt en vooral ook hoe goed het beeld beschermt is tegen "melkachtig" zwart. Een projector met een hoog ansi contrast zal bv veel beter presteren in een scene waarin een auto met koplampen aan op je af komt rijden, het zal een veel natuurlijker verloop geven met mooier zwart op de achtergrond.

En persoonlijk denk ik dat met de huidige technieken en vooral de bizar lage zwart waardes we langzaam meer moeten gaan kijken naar Ansi.

Het CMS
De 790 gebruikt geen cinema filter waardoor je geen licht verlies krijgt bij de overgang naar HDR en toch geeft de 790 een mooie tracking voor P3 en gedeeltelijk BT2020. BT709 is natuurlijk geen enkel probleem en tracked nagenoeg 100% maar goed dat zijn we van dit soort units wel gewend natuurlijk.

Ervaringen
Waar Sony echt in uitblinkt is de motion processing en bij de 790 hebben we nu ook de nieuwste sony processing aan boord en die is ronduit geniaal, maar nog mooier word het bij up scaling, een gemiddelde 1080P BD ziet er een stuk frisser uit (beetje het super bit effect) zonder ringing scherpte toevoegen is iets wat niet zo makkelijk is en de Sony processing doet het echt subliem.

En ook motion is weer verbeterd, persoonlijk gebruik ik de motion low stand welke een heerlijk rustig beeld geeft, ga je naar hoog word het voor ons persoonlijk teveel een "soap opera" effect, maar op de low stand is Sony nog steeds heer en meester op processing power.

Dan natuurlijk de vraag, maar in vergelijk met de N7 ?
Wat een toeval dan... ik heb ze naast elkaar :D

Zwart
In onze batcave is de JVC duidelijk een stukje zwarter.
MAAR... dat gaat wel ten koste van wat details, bij donkere gangen of ruimte schepen zie je op de Sony duidelijk wat meer diep detail.
Dit is echter niet meteen erg, de extra details zijn dermate gering dat je het waarschijnlijk nooit zal missen, maar dat extra stukje diep zwart is wel mooier op de JVC. Let wel... dit is in een ruimte waar letterlijk ook de muren donker grijs zijn. Denk even terug aan het stukje over contrast en bij een ruimte met witte muren zullen BEIDE units gelijke zwart waardes geven en zal bij beide dat stukje al wegvallen omdat je aanwezig licht dat al weg veegt.

Motion processing en up scaling
Hier is de Sony echt een stap beter dan de N7, ondanks dat de lens van de N7 beter zou moeten zijn is de Sony enorm gestoken scherp en hoewel ik dat ook al over de N7 zei (en dat is nog steeds waar) zie je toch dat de upscaling van de sony gewoon subliem is, het verschil in lens (neem ik aan) zie je terug bij 4K materiaal, hier vind ik de Sony nog steeds iets scherper maar is het verschil wel duidelijk kleiner, dit zou inderdaad duiden op de upscaling engine van de Sony, kijk je dus ook nog vaak 1080P of lager materiaal dan kan de Sony je wel eens erg verassen :D.

HDR is het net andersom.
De nieuwe processing in de Sony is erg goed en geeft een goed beeld maar het is geen tone mapping zoals de JVC toepast.
De JVC heeft hiermee nog steeds absoluut de voorkeur, echter.....
Je kan er ook voor kiezen om de tonemapping door de speler of een scaler te laten doen, dit brengt wel extra kosten met zich mee maar je hebt dan wel het beste van 2 werelden.

Beeldervaring

Beide projectoren zetten een geniaal beeld neer, maar als horror en SF liefhebber neig ik toch op dit moment naar de Sony. In donkere scenes met knipperende lampjes en een wat oudere transfer is het indrukwekkend te zien wat de 790 op het beeld zet na wat sleutelen aan de settings. Mijn eigen collectie bevat ook flink wat zwart wit materiaal en dat is op de Sony ook een stuk mooier dan op de N7.

Een stukje actie film geeft dan ook de motionflow een goed vergelijk en ook daar ga ik overduidelijk ook in het beeld naar de Sony, hoewel het wel leuk is om te zien hoe de JVC zich qua motion blur tegenwoordig stand kan houden tov Sony, dat was een paar jaar geleden nog geen eerlijke strijd maar de N7 doet dit echt super goed, maar de Sony is net iets beter, en dat is vooral te zien in scenes die net iets te snel gaan en dan moet er ook wat detail in de achtergrond zijn en dan zie je echt goed de verschillen.

Bij HDR is het niet zo dat de Sony het slecht doet, in tegendeel het is een feest om naar te kijken, maar.... tja daar is ook bij de echte kijk ervaring de JVC net wat geraffineerder en dynamischer.

Conclusie
Waar we het nog niet over hebben gehad is het belangrijkste.
De 790 is een laser projector.
Dit betekend dat de projector in plaats van een lamp een phosfor laser gebruikt en dit heeft heel veel voordelen.
Een laser unit heeft een levensduur van 20.000 uur en ik kan je uit ervaring vertellen dat waar bepaalde klanten al aan hun 3e lamp toe waren draaide de laser nog doodleuk door op een normale licht output en tracking, wat ik toch wel erg interessant vind.

Tevens kun je rekenen op meer stabiliteit, dit betekend niet dat er geen hercalibraties hoeven te gebeuren maar de kans op te extreme settings (niet meer kunnen corrigeren) is een stuk kleiner.

Waar een UHP lamp na 1500 uur toch echt langzaam aan vervanging toe is gaat een laser tot zeker 10.000 (hoger nog niet gemeten) uur gewoon door met niet al teveel verschil met nieuw. (Let wel, panelen gaan ook altijd wat achteruit) en dit geeft toch wel een zeer mooie constante beeldkwaliteit en hoef je je geen zorgen te maken over "uren op de lamp"

Sony zet met de 790 een beest van een laser projector neer met een "vriendelijke" prijs. Ja het is veel geld maar je krijgt hier wel gigantisch veel projector met een nagenoeg unlimited kijk tegoed.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

#1
Eerste plaatjes zijn autocal vs mijn calibratie
Laatste 2 zijn uit de doos en daarna de autocal.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

#2
Mail ons voor een demo deze week of een aanbieding
[email protected]
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

williams

#3
Leuk om weer is een review van je te lezen ,blijft alleen jammer dat de prijzen van beamers met een laser zo duur blijft .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

J.A.F._Doorhof

Prijzen zijn relatief.
Vind dat de lasers in deze klasse toch behoorlijk naar beneden zijn gekomen. Maar het blijft veel geld absoluut
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

reza

Binnenkort je N7 in de verkoop?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.A.F._Doorhof

Zit er wel in.
Helemaal omdat we een envy erbij hebben.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Hoe zit het qua geluid in vergelijking met de JVC op low?

J.A.F._Doorhof

Beide zijn op low erg rustig en zullen niet boven de stille scènes uitkomen. Heb er geen DB meter naast gehouden maar beide units zijn gewoon lekker rustig.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Ondertussen n7 vervangen door de 790 in ons eigen HT
Na wat goed kijken van scènes die ons goed bekend zijn

Sony wint hands down met motion. Een stuk soepeler en scherper dan de n7.

Hdr is een heel stuk beter dan bij de vorige generaties. Het is alleen anders dan wat JVC doet. Dit resulteert in dat bepaalde scènes winnen op de jvc maar bij andere scènes is de jvc wat meer "uitgewassen" dan de Sony en visa versa. Zou daar als winnaar de jvc willen uitroepen maar het verschil word steeds kleiner.

Qua beeld is de Sony duidelijk rustiger en meer 3d.
Gisteren een stuk van "why did you kill me gekeken" en de miniaturen zijn zo rond en 3d dat je je afvraagt of je niet naar 3d zit te kijken (op de laagste stand ;))

En dan zwart
Absoluut zwart is een mijl beter dan de vorige Sony. De n7 gaat iets dieper maar ten koste van wat detail. De Sony laat echt enorm veel zien.

De Sony is een stuk duurder dan de n7 maar je krijgt daar wel een laser voor waar je eigenlijk niet meer hoeft te denken aan lamp verbruik. Dit betekend dat je de gehele levensduur van de projector kan rekenen op een redelijk stabiel verloop (hercalibraties blijven wel nodig).

We kijken op een 2.85 breed scherm en zelfs met de laser op 80% zit je soms te knijpen met je ogen zoveel licht komt eraf. Dit is met een lamp vooral bij gloednieuw het geval maar zakt daarna altijd flink terug.

Uit ervaring met vorige Sony lasers (dik over de 5000 uur) kan ik bevestigen dat het verloop daar een stuk minder waar qua light output

Het is een bak geld maar de combinatie van de superieure verwerkings engine, laser, output en alle andere verbeteringen kan ik niets anders zeggen dan als je een alternatief zoekt voor de n7 dit een absolute topper is.

Je verliest iets op hdr en absoluut zwart. Maar je wint op heel veel andere punten.

Ik was al enthousiast over de 790 maar nu hij in ons eigen HT hangt en ik ze echt naast elkaar op het eigen scherm heb gezien (toch net anders dan in de demo ruimte) kan ik alleen maar zeggen dat het een mooie upgrade was.

Tevens ben ik nu eigenlijk af van het bizar lange wachten bij resolutie wisselingen. Dit was op de n7 al beter maar het is een verademing om op de Sony niet elke keer de film eerst op pauze te zetten :)

Ook valt het me op dat de zapitti ineens geen schokjes meer geeft. Ik moet daar nog verder onderzoek naar doen maar ik heb al tijden dat er soms een soort hikje in het beeld zat. Amper opvallend maar soms leek het beeld even stil te staan en dan iets versneld door te lopen. Meestal viel dit niet op maar bij sommige scènes absoluut. Ik heb dit nu niet meer gezien.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

reza

Moet de Sony niet vergeleken worden met een NX9?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.A.F._Doorhof

De nx9 is weer een flink stuk duurder
Denk dat voor veel mensen de 790 een beetje de max is wat ze uitgeven als het echt wat extra biedt.

De nx9 heeft zeker een publiek maar ik denk een stuk minder.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

CineSmurf

Mooie review. Lees ik nu over de prijs heen?
Als ik google vind ik dat ie zo ongeveer 12.000 euro moet kosten. Dat begint inderdaad al richting het "betaalbare" segment te komen. Nog een paar jaar en dan lasers rond de 5 a 6.000 euro? Dan worden ze echt voor een grote groep bereikbaar.

Persoonlijk zou een laser mij wel aanspreken. Ik heb werkelijk nog nooit meer dan 1000 uur met een lamp gedaan. En irritanter dan de kosten is dat de lamp er altijd halverwege een film uitknalt  :-\
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Ultima01

Kun jij tevens onder woorden brengen wat volgens jou de grootste (zichtbare) verschillen zijn tussen de VW590 en VW790?
Ik bedoel dan meer zaken als bijv. motion, kleurechtheid, diepte, scherpte, zwartwaardes etc..

J.A.F._Doorhof

Dat is wel een flinke stap
Wij hebben de 590 een tijd gehad en dat was op zich mooi maar miste wel het zwart niveau van de 790 die gaat heel duidelijk dieper. Tevens vind ik de laser diming veel beter op de 790.

Hdr is een ook een flinke stap voorwaarts en uiteindelijk motion ook door de nieuwe engine.

Het is mijn inziens echt een flinke stap dus.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ultima01

Dank voor je reactie, Frank! Klinkt als een mooie stap vanaf de VW590, die op zijn beurt weer een grote stap is vanaf een VW270/570.

Wat bedoel je precies met nieuwe engine? Beide beschikken over dezelfde X1 chip, dacht ik?

J.A.F._Doorhof

Ach mijn excuses ging van de oudere generatie uit.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

williams

Quote.    Ook valt het me op dat de zapitti ineens geen schokjes meer geeft. Ik moet daar nog verder onderzoek naar doen maar ik heb al tijden dat er soms een soort hikje in het beeld zat. Amper opvallend maar soms leek het beeld even stil te staan en dan iets versneld door te lopen. Meestal viel dit niet op maar bij sommige scènes absoluut. Ik heb dit nu niet meer gezien.   


Hoi Frank ik heb zelf een N-5 en gebruik de Zidoo als bron en ook ik zie hier als ik er echt op ga letten wat je bedoelt .
Het lijkt net of er bij snelle pans of drukke actie scènes een frame gedropt wordt en dan daarna weer ingehaald wordt en dit ziet er een beetje slapstick uit .
Heb hier een aantal jongens over de vloer gehad van ons HT clubje die het eerst niet zagen maar na verloop van tijd als ik ze in bepaalde scènes erop attent maakte dan viel het hun ook op .
Nu heb ik al aardig wat JVC's hier over de vloer gehad of aan het plafond gehangen maar dit was mij bij andere modellen nooit eerder opgevallen .

Heb jij dit wel is van andere klanten gehoord of bij andere jvc modellen gezien ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

J.A.F._Doorhof

Ik heb het nog niet eerder gehoord ik zocht eigenlijk de fout bij mijn bron ;) maar het viel me op dat ik het nu niet meer zie. En ik stoorde me er soms best aan. En vaak viel het amper op.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

vik

Interessante ervaring Wil zelf nog niet eerder gezien op de N serie van JVC. Het zou mogelijk nog een buffer probleem kunnen zijn (hdmi) tussen bron en projector.

Denoontje heeft mij wel op een bepaalde scene gewezen van de film "The Hunger Games" en lijkt overeen te komen met jouw ervaring. Ook bij Anton was dit niet anders maar dat moet haast aan de film hebben gelegen want het was slechts een deel van de film (links boven in beeld) zelf heb ik deze film niet en eerlijk gezegd nog nooit gezien wat een 4K Sony projector er van maakt.

Sorry Frank dat ik jouw topic binnen kom stormen.  ;)

Quote from: williams on May  7, 2021, 17:54:28
Hoi Frank ik heb zelf een N-5 en gebruik de Zidoo als bron en ook ik zie hier als ik er echt op ga letten wat je bedoelt .
Het lijkt net of er bij snelle pans of drukke actie scènes een frame gedropt wordt en dan daarna weer ingehaald wordt en dit ziet er een beetje slapstick uit .
Heb hier een aantal jongens over de vloer gehad van ons HT clubje die het eerst niet zagen maar na verloop van tijd als ik ze in bepaalde scènes erop attent maakte dan viel het hun ook op .
Nu heb ik al aardig wat JVC's hier over de vloer gehad of aan het plafond gehangen maar dit was mij bij andere modellen nooit eerder opgevallen .

Heb jij dit wel is van andere klanten gehoord of bij andere jvc modellen gezien ?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

J.A.F._Doorhof

Zal niet aan bron liggen of kabels aangezien met de Sony het 100% weg is op dit moment.
Ik ben bang dat er bug zit in de N serie qua processing, heb nu een aantal films op de Sony gekeken en daar heb ik nog geen enkele stotter gezien, verder is er niets veranderd.

De JVC deedt het hier trouwens zowel met de Envy ertussen als zonder, hoopte dat het met de Envy weg zou zijn.
Maar aangezien het op alle bronnen te zien was denk ik echt projector en niet film of bron.

LET WEL... als je er op let zie je het in elke film wel een paar keer, als je er niet op let (of niet weet) kan het best zijn dat het je nooit opvalt, valt het namelijk in een dialoog of rustige scene zie je het absoluut niet. Maar bij een snelle pan kan er verschrikkelijk zijn.

GEEN negatief advies richtig JVC, daarvoor is het gewoon veel te klein, maar het viel me wel op dat ik het nu niet meer zie.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

williams

QuoteLET WEL... als je er op let zie je het in elke film wel een paar keer, als je er niet op let (of niet weet) kan het best zijn dat het je nooit opvalt, valt het namelijk in een dialoog of rustige scene zie je het absoluut niet. Maar bij een snelle pan kan er verschrikkelijk zijn.
 

Hier het zelfde als jouw Frank, als ik er op focus of naar opzoek gaat dan zie ik het ook maar dat is zoals ik al zei met allen erg drukke scene's of pans .
Heb mezelf dan ook aangeleerd om hier niet teveel op te letten tijdens het film kijken .

Zelf heb ik het gevoel dat er niet voldoende rekenkracht aanwezig is om alles vloeiend te laten lopen zonder een frame te droppen of dat de buffer te vol zit of zoiets.
Wat ik wel vreemd vind is dat ik hier verder nog niemand over gehoord hebt of iets over gelezen hebt op het avs .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

QuoteInteressante ervaring Wil zelf nog niet eerder gezien op de N serie van JVC. Het zou mogelijk nog een buffer probleem kunnen zijn (hdmi) tussen bron en projector.

Denoontje heeft mij wel op een bepaalde scene gewezen van de film "The Hunger Games" en lijkt overeen te komen met jouw ervaring. Ook bij Anton was dit niet anders maar dat moet haast aan de film hebben gelegen want het was slechts een deel van de film (links boven in beeld) zelf heb ik deze film niet en eerlijk gezegd nog nooit gezien wat een 4K Sony projector er van maakt.
 

Hoi Vic hier hebben we elkaar wel is over gebeld en toen konden we ook de vinger niet op leggen waar het fout ging .
Heb hier de laatste Bad Boy's staan op mijn Nas er daar zit een stuk in waar ik het zo kan reproduceren maar bij andere films is het vaak willekeur .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

papaleo

De laatste tijd kijk ik meer met de Zappiti en met de Oppo...en niet meer met de Zidoo.
Maar voor alle duidelijkheid....toen ik nog vaker met de zidoo keek had ik ook wel eens het idee van héé...,zie ik nu wat verspringen in het beeld maar ging dan weer twijfelen dat dit zo was,is dit soms wat je bedoelt en/of ziet in het beeld Wil?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels