M1 iPad pro.... Gaat het los ?

Started by J.A.F._Doorhof, April 25, 2021, 11:47:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Als je denkt aan de opties komt het nu erg dicht bij de droom machine die ik al jaren omschrijf.

Als tablet een super snelle iPad met goed scherm en pen
Koppel een keyboard en muis en je schakelt naar Mac os.

Met de m1 in een iPad pro en opties tot 16gb moeten ze nu wel bijna. Helemaal als je ziet dat de iMacs alleen 8gb hebben. Dus een iPad pro met een beter scherm en meer geheugen dan de iMac....

Wat is Apple van plan
Of slaat het weer eens gewoon helemaal nergens op.

Aan de kant van de app makers komen er wel gave dingen. Lumafusion gaat multicam tot 12 streams onder steunen (wow) en pro create kan zometeen zelfs op 3d objecten tekenen.

Lijkt me dat de m1 versie van bv Lightroom toch makkelijk om te zetten moet zijn naar touch. En dan.... Tethering op de iPad pro via USB... Dat zou heel veel fotografen erg blij maken.

En vanaf iOS 15 zou je vanaf externe schijven moeten kunnen werken. Ook een enorm groot voordeel. Nu kun je er wel heel kopiƫren maar niet vanaf werken wat vooral voor sample bibliotheken en video echt een gigantisch nadeel is.

Wat denken jullie
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kerre

Ik denk dat de iPad Pro nogal vooruitloopt op de software. Verwacht met WWDC 2021 een flinke update van iPadOS. Zodat ie veel beter overweg kan met programma's. Een soort hybride Big Sur. Nu wordt ie vooral beperkt door de software. Beeldscherm techniek van de 12 inch versie is wel echt mooi om te zien  :inlove:

Hier gaat gewacht worden tot WWDC is geweest. Weet ik dan tenminste of een m1 iPad (11/12inch) de moeite waard is. Moet eerlijk zeggen dat een air voor de meeste mensen ook ruim voldoende is (hier waarschijnlijk ook..)
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

VlisChris

Een iPad die je kunt omschakelen naar een desktop/laptop?
Een regelrechte hybride? Dat zou wel super zijn. Als iPad op iOs. En om te schakelen naar MacOS.

Klinkt te mooi om waar te zijn. Mochten ze dit uitvoeren zullen ze de prijzen wel zo torenhoog maken dat het echt niet meer leuk is. Zeker als je HDD's en beeldschermen wilt kunnen koppelen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.


jahtari

Droom versie is eerder een 32 inch imac (of nog iets groter) met toegankelijke geheugenslots en 4 vrije nvme slots. Met usb-c en ouderwetse usb.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

J.A.F._Doorhof

Met zoiets kun je niet reizen of op de bank werken ;)

Harddisken, keyboards, muizen kun je allemaal al koppelen. Sterker ik heb in mijn muziek studiootje de hele console aan de iPad en die geeft me netjes 18 in en 20 uit op 96khz :) en dingen als midi werkt ook super.

Er kan al veel meer dan mensen denken. ;)
Dus nu hij dezelfde chip heeft en meer geheugen en een betere display dan de iMac moeten ze wel met iets subliems gaan komen want de iPad pro is nu al rete snel.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

skoebiedoe

Al iets geweten hoelang de batterij zou meegaan ?

J.A.F._Doorhof

Zou ongeveer gelijk moeten zijn.
Moet dat echt nog testen want kreeg de oude al bijna niet leeg.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

skoebiedoe

En hoeveel uur gebruik spreken we dan ?
Minimaal 8 uur op de batterij zonder bijladen ?

Tinus_

Rebuilding my HT

skoebiedoe

Zit nog op een model 2017 dus zou het overwegen zijn ....een 512 wifi en 5 g met klavier ....

Dura

Ik heb vanochtend mijn 11" pro opgehaald; grijs, 128 GB, wifi. Kwam van een pro 2018 af.
Het gebrek aan een home button went snel. Duidelijk meer batterij life, ik speel graag spellen die nogal wat vragen, de veel sneller processor kan dat denk ik zuiniger doen. Verder niet veel opvallends,voelt wel wat sneller,scherm tikje helderder.
Maar vriendin lief heeft de oude, en dat is wel een upgrade; haar eerste tablet, en ze gaat er vol in met recepten 😋 en reisplannen👍.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

J.A.F._Doorhof

Tijden zijn moeilijk te zeggen
Het ligt eraan wat je ermee doet.
Maar 8 uur met normaal gebruik moet wel te doen zijn .

Ik doe erg veel video editing op de iPad pro en dan gaat al niet echt leeg dus ben niet meer zo bang voor een lege eigenlijk. Zodra je er drives aan gaat hangen gaat het wel sneller natuurlijk. Maar verder zou ik qua accu echt wel uitgaan van een volle werkdag.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"